Relaties Relaties

Relaties

desperate housewife

desperate housewife

23-03-2009 om 09:08

Constant gezanik over huishouden

Mijn man en ik hebben 4 kinderen die inmiddels allemaal op de basisschool zitten. Toen ons 2e kind werd geboren hebben we er min of meer voor gekozen voor een traditionele rlverdeling: man werkt full-time, ik full-time huisvrouw/huismoeder. Huishoudelijk werk is niet iets wat me van nature heel goed afgaat maar ik probeer wel enige structuur in de werkzaamheden aan te brengen. Dat lukt helaas niet altijd, tot groot ongenoegen van mijn man.
Nu wil het geval dat ik sinds 1 januari weer werk. Op freelancebasis en dit betekent dat ik het ene moment veel werk heb en het andere moment minder. Hierdoor schiet het houshouden er de laatste tijd wel eens bij in. In de praktijk betekent dit dat de was zich opstapelt, overhemden ongestreken op een hangertje hangen, het stofzuigen wel eens een dagje blijft liggen (doe ik normaal gesprken elke dag), etc etc etc.
Nou ja, redelijk herkenbaar voor de meeste mensen (hoop ik).

Maar mijn van is hier dus helemaal niet blij mee. Hij vindt dat ik te allen tijde het huishouden onder controle moet hebben (want dat geeft rust) en dat ik mijn werkzaamheden moet plannen zoals ieder mens die werkt ("ik heb op mijn werk ook dingen die ik niet leuk vind"). Voor een deel denk ik wel dat hij gelijk heeft. Maar het kost mij best veel moeite. Ik vind het soms ook best zwaar: 4 kinderen, werk, hond, huishouden, boodschappen, sport, sociale contacten, ook nog leuk in bed, noem maar op.

De reden dat ik mijn bericht hier plaats is dat de voortdurende (en dan bedoel ik dus: dagelijks) kritiek van mijn man op mijn tekortkomingen als huisvrouw me enorm de keel uit beginnen te hangen. Mijn man vindt dat hij het recht heeft om mij te wijzen op bepaalde zaken (dat ik dus 3 dagen vergeet scheerschuim te kopen, om maar iets te noemen) en ik word helemaal knettergek van zijn constante gezeur en gezeik over alles wat ik had moeten doen of nog niet gedaan heb. Hij vindt dat dit "tussen mijn oren" zit en dat het mijn probleem is want wat hij verwacht is "helemaal niet zo raar".
Inmiddels baal ik dus enorm van mijn man en kan ik totaal geen kritiek meer hebben. Resultaat: steeds meer verwijdering en afstand. Ik vind hem eigenlijk gewoon geen leuke man meer(dus de afdeling "leuk in bed" is ook niet meer wat het geweest is.
Binnenkort gaat hij een aantal dagen weg voor z´n werk en ik kan niet wachten tot ik rust heb, geen gezeik, geen gezeur, geen gevoel dat ik eind van de dag een soort aktielijst moet overleggen... gewoon rust.

Overigens ga ik vrijdag kennismaken met iemand die me hopelijk gaat helpen in het huishouden. 15 euro per uur (vind ik heel erg eel) maar dat ik het me - althans nu - meer dan waard.

Wie heeft tips? Er MOET iets gebeuren maar ik weet het even niet.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Oei...

Zo jouw man voelt nattigheid. Zijn tijd van een gespreid bedje is voorbij en ik proef uit jouw verhaal dat hij daar niet blij mee is. Ik vind het onvoorstelbaar dat je al die jaren voor vier kinderen hebt gezorgd en het hele huishouden op je schouders hebt genomen. Deed hij echt niks de afgelopen jaren. Mijn vriend werk vijf dagen en ik drie dagen freelance, waarvan 1 dag in de avonduren verspreid. Hij strijkt zijn eigen overhemden, heeft gisterenavond sowieso de hele was weggevouwen, doet boodschappen en maait het gras.
Ik ben bang dat dit een hele strijd gaat worden als jij jaren alles voor je man hebt gedaan. Een eerste goeie stap is een goeie hulp in de huishouding, die je hebt genomen. Ik zou hem verder duidelijk maken dat er een nieuwe rolverdeling is ontstaan aangezien jij nu ook bent gaan werken. Houd op met de verantwoordelijkheid op je te nemen voor alles, want dat zal hij je ook dingen kwalijk nemen. Stop in ieder geval met het strijken van zijn overhemden en maak een lijst van alle taken die moeten gebeuren en verdeel die naar rato....ik zou het hard spelen, want als ik het zo hoor heb jij al die jaren weken van 70 uur gedraaid en hij een schamele 40....
want voor vier kinderen zorgen en een heel bijbehorend huishouden runnen, ja daar heb je fysiek, maar vooral ook geestelijk een dagtaak aan.
Sterkte.
Marieke

Yvon Meijer

Yvon Meijer

23-03-2009 om 09:22

Pff

Ja, ik ben het helemaal met Mama2005 eens, goed gezegd. Ga de taken eerlijk verdelen, laat je man ook wat doen. Enneh, elke dag stofzuigen?? Dat is totaal niet nodig. Mijn streven is één keer per week, soms lukt dat niet eens. En als je een schoonmaker kunt inhuren zou ik dat zeker doen, je hebt wel wat rust verdient! Maar vooral; ga eens goed praten met je man en verdelen die taken. Groetjes, Yvon.

Misschien een keer een weekje weggaan?

Topprestatie lijkt het me om elke dag weer een huishouden met vier kinderen te runnen. Je hebt je man inderdaad te veel ontzien waarschijnlijk en het is goed dat je nu duidelijke grenzen gaat stellen.

Een paar ideeen:
- assertiviteitscursus of in ieder geval wat boeken erover lezen, dit heeft mij persoonlijk erg veel geholpen.
- laat man een keer een weekend of nog beter een weekje alleen achter met de kinderen. Een daad zegt meer dan duizend woorden, ervaart hij zelf eens hoe het is om een huishouden te runnen. Volgens mij zingt hij dan wel een toontje lager.
- SAMEN lijst opstellen van taken die jij en hij gaan doen elke week.

Ik ben zelf net als freelancer beginnen te werken en heb in de eerste week dat ik een klus had geregeld dat mijn oude hulp toch nog een keer kwam (had ik opgezegd).

Sterkte! Laat je niet kisten. Het is normaal dat bij het assertiever worden je in het begin meer conflicten krijgt, hij moet zelf ook wennen aan de situatie. Als die weer gaat zeuren zeg je gewoon: "Daar staat de stofzuiger, ga je gang."

Marielle

Marielle

23-03-2009 om 09:30

Samen

Ik vind de kritiek van je man volkomen onterecht.
Getrouwd zijn en een gezin hebben doe je samen. Daar hoort ook het huishouden en al het geregel en gebreng en gehaal rond de kinderen bij. Dat doe je dus ook samen.

Jij hebt je in een positie laten duwen dat je man jou als de verantwoordelijke beschouwt voor het huishouden en de verzorging van 4 kinderen en hem. Doorbreek dat patroon. Maak hem duidelijk dat dat een gezamenlijke verantwoordelijkheid is. Anders ben je gedoemd de rest van je leven als huissloof door te brengen.

Sidonia

Sidonia

23-03-2009 om 10:15

Denkvoer

[ Ik vind het alleen wat minder belangrijk om alles altijd onder controle te hebben (ben er ook minder goed in dan mijn man). ]
De nadruk ligt enorm op wat je allemaal niet goed doet of kunt - in de ogen van je man of in die van jezelf. Volkomen begrijpelijk dat je dat helemaal zat bent.
Waar ben je wél goed in??
Ik vind de houding van je man behoorlijk respectloos. Hij is dus gelukkiger als hij je inruilt voor een huishoudster plus een wekelijks bezoek van een prostituee???
Tijd voor actie. Suggestie is hier al gedaan: maak een schema van álle taken en schat in hoeveel tijd die kosten. Vergeet ook niet je betaalde werk.
Zet je eigen inzet op 40 uur en kijk wat er over blijft. Om tot een eerlijke verdeling te komen kun je wekelijks het schema wisselen. De ene week jij het sanitair, de andere week hij.

MaximeM

MaximeM

23-03-2009 om 10:30

Even meedenken

Hoi,

Er zijn wel een aantal dingetjes die je wat makkelijker kan organiseren. Zorg voor een paar extra setjes beddengoed en leg die in de kamer van je zoon (plekje vrijmaken in de kast) man hoeft dan niet meer in wasmanden te zoeken (herkenbaar, mijn man snapt dat ook niet van wasmanden, ben ik net klaar met wassen dus zit er schone was in om naar boven te brengen, doet hij rustig de vuile was erbij) Verder kan hij voortaan de kleding klaarleggen voor de kinderen als hij dat zo belangrijk vindt. En wat mijn grootste genot is, neem een strijkservice!!! Zoek maar op internet, er is er vast een bij jou in de buurt en als je dus je strijk op orde hebt (dus echt iedere week laat strijken en niet laat oplopen) ben je iets van 10 tot 15 euro kwijt per week. Het is het enige wat ik uitbesteed maar het is me dubbel en dwars waard. Voordeel is ook dat je regelmaat krijgt in het wassen, mijn strijkmevrouw komt alles op maandagmiddag halen en dinsdagochtend krijg ik het gestreken terug. Ik zorg dus dat alles op zondag en maandag gewassen is, sorteer wat gestreken moet worden en vouw de rest van de was op. Nooit meer stapels wasgoed en strijkgoed, fantastisch. Verder is mijn man van het stofzuigen en de ramen lappen. De rest doe ik (is veel meer) maar dat vind ik niet zo'n ramp, hij doet weer andere dingen. En eens in het half jaar moeten we even ruzie maken omdat hij de boel laat verslonzen en vervolgens is hij weer een paar maanden scherp

Maxime

Tinus_p

Tinus_p

23-03-2009 om 11:11

Wasmanden

Maxime:
"(herkenbaar, mijn man snapt dat ook niet van wasmanden, ben ik net klaar met wassen dus zit er schone was in om naar boven te brengen, doet hij rustig de vuile was erbij)"
Dat is dan ook een principieel slecht systeem dat snel leidt tot misverstanden. In fabrieken, ziekenhuizen etc is het fysiek scheiden (aparte ruimtes, aparte codes, aparte zakken/karren/manden) van 'vuil' en 'schoon' ook de eerste maatregel die wordt genomen om verwisseling te voorkomen.

Tinus_p

Tinus_p

23-03-2009 om 11:12

Controle

desperate housewive:
"Hij vindt dat ik te allen tijde het huishouden onder controle moet hebben (want dat geeft rust)"
En wanneer vindt hij dat er sprake is van 'controle'? Om eerlijk te zijn klinkt hij nogal als een dictatoriale control-freak.

Tinus_p

Tinus_p

23-03-2009 om 11:14

Werkster

Maxime:
"En wat mijn grootste genot is, neem een strijkservice!!!"
Of koop zelfstrijkende overhemden. En neem een werkster.

Vic

Vic

23-03-2009 om 11:21

Kort door de bocht

"Maar zolang de verhoudingen scheef liggen bij de inkomensverdeling in jullie gezin, liggen ze ook scheef in het huishouden. Lijkt me heel eerlijk."
Inkomen is irrelevant bij het verdelen van huishoudelijke taken. Zelfs als de hulp meer verdient dan een van de partners (en dat kan ik me bij 15 euro p/u best voorstellen als je net herintreedt), gaat het om het totaal aantal uren dat je met zorg en huishouden bezig bent.

Tinus_p

Tinus_p

23-03-2009 om 11:34

Staartmees: carrieregat

Staartmees:
"Het gaat er volgens mij om wie het meeste tijd kwijt is aan het binnenbrengen van het inkomen. En meestal brengt diegene ook het meeste geld binnen."
Dat is niet altijd zo. Juist herintredende moeders (zoals desperate housewive) hebben een carrieregat wat betekent dat ze meestal minder verdienen per uur.

MaximeM

MaximeM

23-03-2009 om 11:38

Tinus_p

Hoi Tinus, ja dat klopt hoor van die wasmanden, maar tja..ik woon nu eenmaal niet in een fabriek qua ruimte om allemaal extra wasmanden te kopen. Ik was alleen op zondag en maandag dus op die dagen zit er meestal schone was in de wasmanden (je ziet het ook, want ineens staat er een volle mand met alleen maar wit) en ze staan ook nog eens naast de draaiende wasmachine, maar dan nog gaat er geen lampje branden. Hij zou alleen maar moeten onthouden, op maandag geen wasgoed in de wasmanden gooien (gooi het er dan maar naast op de grond) maar dit is een zeer moeilijk te onthouden regel blijkbaar.
Verder hebben wij ook zelfstrijkende overhemden, die kreukelen ook, hetzij iets mindere dan de gewone. Ik moet ze echt (laten ☺) strijken hoor, anders ziet het er nog niet uit.

Maar goed, dat van die wasmanden, er zijn ergere dingen.

maxime

Tinus_p

Tinus_p

23-03-2009 om 11:41

Foutgevoelig

Maxime:
"Hoi Tinus, ja dat klopt hoor van die wasmanden, maar tja..ik woon nu eenmaal niet in een fabriek qua ruimte om allemaal extra wasmanden te kopen. Ik was alleen op zondag en maandag dus op die dagen zit er meestal schone was in de wasmanden (je ziet het ook, want ineens staat er een volle mand met alleen maar wit) en ze staan ook nog eens naast de draaiende wasmachine, maar dan nog gaat er geen lampje branden. Hij zou alleen maar moeten onthouden, op maandag geen wasgoed in de wasmanden gooien (gooi het er dan maar naast op de grond) maar dit is een zeer moeilijk te onthouden regel blijkbaar."
Klopt, dit soort regels zijn moeilijk te onthouden en bijzonder foutgevoelig (ik ben 100% serieus).

MaximeM

MaximeM

23-03-2009 om 11:59

Klopt

Hoi Tinus,

Je hebt gelijk dat het foutgevoelig is, alleen weet ik geen simpele oplossing te vinden. Ik heb geen plek om de was even gewoon neer te storten en de wasmanden leeg te houden voor nieuwe vuile was. Ach gelukkig komt man steeds vaker vragen of het in de mand kan? Dus ergens begint er een kwartje te vallen (na jááren) of hij is gewoon minder recalcitrant aan het worden in de loop der jaren.

Maxime

Engelandvaarder

Engelandvaarder

23-03-2009 om 12:20

Heel makkelijk maxime

Hier in de badkamer een grote hoge wasmand met deksel voor de vuile was. En dan staan er her en der in huis nog kleinere (gewone stapelbare) wasmanden met schone was. Absoluut idiot-proof!

Tinus_p

Tinus_p

23-03-2009 om 12:49

Ot maxime

Maxime:
"Ik heb geen plek om de was even gewoon neer te storten en de wasmanden leeg te houden voor nieuwe vuile was."
Nou, ik heb dus 1 mand voor vuil wasgoed, en 1 bak voor schoon wasgoed. Gaat perfect.

Vic

Vic

23-03-2009 om 13:01

Verdelen, plannen en kwaliteit

Wij hebben de huishoudelijke taken 'eerlijk' verdeeld. Ik doe iets meer, want ik werk een dag minder. Plannen is op zich best handig, want het is heel vervelend als je op een dag bijv. geen schoon hemd meer hebt. Tot zover gaat het hier allemaal van een leien dakje. Discussies over de kwaliteit van de uitvoering hebben we wel eens. Mijn huisgenoot wil bijv. graag dat ik elke week alle tegeltjes van de wc en badkamer schoonmaak. Ik werk 'partieel roulerend' en vind dat goed genoeg. Als hij daar niet tevreden mee is, kan hij zelf een doekje ter hand nemen, of ermee leren leven. Dat werkt naar twee kanten. Ik ga ook niet zeuren over de dingen die hij doet. Misschien dat ik binnenkort eens aan hem vraag of we samen de bank opzij kunnen schuiven, zodat daar ook gestofzuigd kan worden (is zijn taak).

MaximeM

MaximeM

23-03-2009 om 13:04

Ot tinus en engelandvaarder

Haha dit wordt een hele discussie over wasmanden (interessant
Ik heb 2 wasmanden, eentje boven voor vuile was en eentje beneden voor vuile was. De wasmachine staat ook beneden. Ik haal de 2 manden naar de wasmachine toe en was de hele bende. Vervolgens gaat het tijdelijk even in die manden (als het uit de droger komt) vervolgens ga ik alles opvouwen (vaak beneden op de bank, of soms boven) en gaat alles weer de kasten in en staan er boven en beneden weer lege manden waar vuile was in mag. Dus op maandag staan er een paar uur twee volle manden schone was, de rest van de week niet. En mijn man presteert het (weliswaar minder dan vroeger) om precies op dat moment vuile was in die manden te gooien. Ik vind het niet nodig om een extra wasmand voor dat ene moment op maandag te gaan aanschaffen toch?

Maxime

P.s Engelandvaarder, de schone was vouw ik zo snel mogelijk weg, dus allerlei mandjes met schone was komt hier eigenlijk niet voor (ja alleen op maandag heel eventjes dus)

MaximeM

MaximeM

23-03-2009 om 13:07

Desperate housewife

Hoi,

Geef eens wat voorbeelden dan van wat jij ogenschijnlijk niet goed doet? Misschien is er een gulden middenweg te vinden, of misschien is jouw man echt een zeurkous of ben jij inderdaad een hele erge sloddervos? Waarover zeurt hij dan?

Maxime

Vic

Vic

23-03-2009 om 13:09

Wasmanden

Hier is duidelijk wat de wasmanden zijn voor de vuile was, die hangen in de badkamer. Ik heb een (groene) wasmand voor schone was, die vult zich gedurende de week en op zondagavond vouw ik alle was. Met een beetje mazzel ligt alles dan uiterlijk dinsdag weer in de kasten

Tinus_p

Tinus_p

23-03-2009 om 13:15

Ot simpel systeem

Maxime:
"Ik vind het niet nodig om een extra wasmand voor dat ene moment op maandag te gaan aanschaffen toch?"
Bot gezegd, wat je vind doet er niet toe
Voor mij is de kern bij dit soort systemen, dat je iets simpels moet verzinnen dat werkt: Hoe simpeler, hoe kleiner de kans op fouten. Jouw systeem mist dat, en de oorzaak is, dat je op maandag-wasdag in feite je systeem verandert (wasmand is plots voor schone ipv vieze was).
Ik zou zeggen dat de meest robuuste oplossing is om geen schone was in de mand voor vieze was te doen (en nogmaals, in allerlei bedrijven is zoiets een standaard maatregel om fouten te voorkomen).
Een alternatief voor jou is het systeem: Er staat altijd een wasmand in de badkamer, en alle vieze was gaat daarheen. Ook dat systeem is foolproof.

Als je met meer mensen aan iets werkt, heb je zulke foolproofe systemen nodig.

Kiki

Kiki

23-03-2009 om 13:42

Tsja, ik ben een kont tegen de krib aan type

Heb je commentaar? Wil je commanderen? Dan doe je het toch lekker zelf. In dit geval doet meneer het niet zelf omdat je de traditionele rolverdeling hebben ergo hij kan/mag niet zeuren.

Dat heeft mijn man heeel snel afgeleerd 'Goh Kiek, mijn moeder deed dat altijd zo en zo. Dat is handiger' Nou ik doe het dus niet zo en als dat niet bevalt kan je het lekker zelf doen.

Opmerkingen van 'mijn man vindt dit' ben ik allergisch voor.
En sorry desperate housewife. Jij wilt een hulp? Maar je man niet. Nou die discussie hadden mijn man en ik ook, hij wilde geen vreemden die zijn onderbroeken opvouwde
Dan is het wat mij betreft heel simpel. Ik wil een hulp/Hij niet. Dan doe ik niets meer in het huishouden wat ik toch al wilde uitbesteden. Hij vindt van niet, dan mag hij het doen ook.

Kritiek

Vervelend hé, als het nooit goed genoeg is. Mijn ex had er ook een handje van. We werkten allebei en deden elk ons deel in het huishouden. Maar je hoorde mij nooit over zijn stuk. Hij deed de strijk, mijn kleren lagen wéééken in de wasmand want hij deel altijd eerst de zijne. Dus ja, als ik iets nodig had streek ik het zelf.
Anderzijds moest ik bij alles wat ik deed horen dat het niet goed was. Uiteindelijk maakte ik enkel nog schoon als hij niet in de buurt was. Ik kon er gewoon neit meer tegen, die voortdurende stroom opmerkingen over hoe poetsen, hoe stofzuigen , hoe eender wat. En als ik de handdoeken niet opvouwde zoals hij het wilde haalde hij alles weer uit de kast en deed het opnieuw.
Tijd om eens ernstig met je man te gaan praten, desperate.

Paula B

Paula B

23-03-2009 om 14:05

Machtsverhouding

Desperate housewife geeft zelf duidelijk aan dat ze de taakverdeling op zich niet problematisch vindt. (Ik vraag me overigens af of deze uitspraak helemaal waar is, desperate, omdat je in je eerste posting ook aangeeft dat het huishouden niet je favoriete bezigheid is?)
Ik denk dan ook dat er iets anders speelt dan de feitelijke verdeling van werkzaamheden. Als je zo'n traditonele rolverdeling afspreekt, op gelijkwaardige basis, dan zie je als het goed is de taken van beide partners ook als gelijkwaardig. Elk is verantwoordelijk voor zijn of haar aandeel in het totale pakket en alleen daardoor draait het totale gezinsleven. In dit geval bemoeit de man van desperate zich met de manier waarop ze haar takenpakket indeelt en uitvoert. Dat doet onrecht aan hun gelijkwaardigheid. Hij handelt alsof ze bij hem in dienst is.

Het lijkt me dat je over dát punt met hem zou moeten overleggen, desperate. En bovendien dat je jezelf ervan mag doordringen dat jij zélf verantwoordelijk bent voor je werkzaamheden. Succes, 't is lastige materie!

MaximeM

MaximeM

23-03-2009 om 14:11

Ot oké laatste keer ☺ (wasmand)

Dát is de tip Tinus. Man mag zijn was alleen boven in de wasmand gooien, en als er daar geen staat (omdat ik beneden aan het wassen ben/of al bijna klaar daarmee ben) dan legt hij het daar maar op de grond neer voor de volgende ronde. *nu loopt hij inderdaad van boven naar beneden met zijn vuile was op zoek naar de wasmand* (en sorry hoor ik kan het niet laten, maar gaat er dan echt geen lampje branden dat ik bezig ben met de was???)

Maxime
(het is eigenlijk een non-probleem hoor, het lijkt nu ineens een hele issue ☺)

Sidonia

Sidonia

23-03-2009 om 14:12

Over kritiek

Hij zou raar staan te kijken als jij constant opmerkingen zou maken over zijn werk.
De verhoudingen zijn niet gelijk. Jij bent nooit in de positie dat je kunt zien hoe hij in zijn baan functioneert. Afgaand op zijn peoplemanagement stijl hoop ik dat het geen leidinggevende functie is. Weinig stimulerende baas lijkt je. Eerder prototype van de afzeiker.

Maxime

Maar het is een universele denkmanier. Je kunt wel blijven denken, in dit geval, of hij dan helemaal niet ziet dat (enz), maar je kunt ook een constructieve oplossing verzinnen. Die zit bij ons in de soort wasmand, zoals Pelle zegt: een hoge voor de vieze was, een lage brede voor de schone. Nooit onduidelijkheid hier. Zo probeer ik ook andere ergernissen aan te vatten, voordat het ergernissen worden

Zeuren/ desperate housewife

Als ik je verhaal zo lees doe je het bij je man toch nooit goed. Als straks de werkster er is, alle overhemden gestreken in de kast, de kindertjes schoon en gevoed, dan....is er wel weer iets anders niet goed. Tuurlijk kan je allerlei oplossingen in je huishouden bedenken, om het voor jezelf makkelijkerder te maken.
Maar waarschijnlijk vind je man dan wel iets anders om over te zeuren, hij wil gewoon zeuren.
Ik vind jou erg lief reageren, ik had allang gezegd: "Ben blij dat je eerdaags een paar dagen weg bent, hoef ik niet naar je gezeur te luisteren, ik baal van je eeuwige kritiek."
Het heeft ook niets met rol- en taakverdeling te maken. Het gaat om respect. Jij doet op jouw manier je best, daar mag hij het mee doen. Hij haalt je constant naar beneden, ik zou dat niet accepteren. Mijn man laat mij lekker mijn dingen doen op mijn manier en hij poetst de auto op zijn manier. Best, ook de strepen op de voorruit kunnen me niet boeien. Lekker belangrijk, nee dus.

Als iemand zeurt

hier doe ik het 'meeste' maar man ook een deel (inverhouding, ongeveer zoals onze uren die we werken). Maar ik ben erg simpel in 'gezeur', wie zeurt en het zoveel 'beter' weet mag het zelf doen. Dit geld trouwens ook voor de kinderen. Hoe oud zijn die dan? Kunnen die niet óok een steentje bijdragen?
Werkt erg effectief deze reactie zowel op man alsook op kinderen.
groeten albana

MaximeM

MaximeM

23-03-2009 om 14:49

Ooh jaa!

Desperate Housewife, mijn man kon vroeger altijd zeggen; 'als je kop niet op je romp zat, dan vergat je die ook nog!', ik kon hem wel sláán als hij dat zij. Hij zei dat trouwens ook doodleuk waar visite bij was, of als we bij anderen waren. Tot ik het op een gegeven moment zat was en hem vertelde wat ik die dag allemaal eens *niet* vergeten was. En dan kon ik een opsomming van wel 30 dingen maken die te maken hadden met de kinderen/school/tandarts/boodschappen enz enz... en dan ga JIJ zeuren over dat éne dingetje wat ik vergéten ben!?!?! Nog nooit ben ik zo uit mijn vel gesprongen, maar het kwam wel aan geloof ik, hij heeft het niet meer gezegd. Ik bedenk trouwens bijna 90% van de keren pas 's middags wat ik 's avonds ga eten en fiets dan om 16.30 nog even langs de supermarkt en we eten inderdaad ergens tussen 17.30 en 19.00 uur afhankelijk van hoe mijn pet staat, of ik visite heb (soms komt er een vriendin borrelen) of wanneer er iemand honger heeft, dan kan het zo zijn dat alles al om 17.30 klaar is. Goh jouw man mag inderdaad ook wel eens wat flexibeler zijn, ookal loopt het niet zoals het vroeger thuis ging, dan is het toch niet meteen verkeerd? (en mijn strijk lag vroeger wel vaker twee weken,ook tot mijn ergernis, maar ik kon me er gewoon niet toe zetten)
Ik zou toch eens om de tafel gaan zitten en vragen wat er nou zo erg is aan jouw manier van huishouden doen, is het werkelijk zo'n ramp om de ene keer een half uurtje later of vroeger te eten? Als er iets belangrijks is wat je niet mag vergeten, waarom doet hij het zelf dan niet, of belt je heel vriendelijk halverwege de dag met 'denk je nog even aan ....?" Als hij een beetje water bij de wijn doet en eerst eens nadenkt of het wel nodig is om over iets te klagen en jij past je een beetje aan zijn grootste ergernis aan (hij mag er maar eentje opnoemen uiteraard) dan komen jullie toch wat nader tot elkaar?

Maxime

pff ik moet er niet aan denken om alles zo precies op de klok te moeten doen hoor...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.