Relaties Relaties

Relaties

K. Dootje

K. Dootje

02-12-2012 om 18:17

Datingsites

Omdat ik niet alleen verder wil, wil ik actief op zoek. Ik vond in het archief niet echt het antwoord dat ik zoek vandaar dus een nieuwe discussie...

Ik heb me ingeschreven op Parship maar vind het om onbeperkt berichten te sturen heel erg duur. Zeker gezien het geld er in 1 keer afgaat. Hoe zit het met niet betalend? Komen de berichten na een tijd toch vrij of is niet betalen geen optie bij parship?

Met welke andere sites hebben jullie ervaring? Welke zijn de betere?

Bedankt!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik lees mee!

Ik had een proefmaand bij ematching en nu staat mijn profiel er nog gratis op. Ik kan dan wel benaderd worden, maar ik kan zelf niet benaderen. Dan moet je dus lid worden. Het is voor mij nog een probeersel, nog niet echt "op zoek".

zus

zus

02-12-2012 om 22:06

Relatieplanet

Ik heb zelf geen ervaring met dit soort sites, maar mijn zus wel. Dankzij Relatieplanet heeft ze nu een leuke vent, wonen ze samen en hebben inmiddels twee kindjes. Ook een vriend van mij heeft via die site zijn huidige vrouw leren kennen.

dating

dating

03-12-2012 om 07:57

Rp en lexa

mijn vriendin heeft haar vriend via relatieplanet leren kennen. Zij heeft nu net twee weken geleden met haar vriend een kindje gekregen.

Ik heb mijn partner via lexa leren kennen. Wij zijn nu drie jaar samen en hebben samen ook een kindje.

Wat mij destijds wel opviel is dat je als vrouw gigantisch veel reacties kreeg van allerlei mannen. En dat hun profiel niet altijd overeenkwam met de werkelijkheid. Ik ben niet ellenlang gaan mailen, maar heb altijd vrij snel afgesproken. dan weet je gelijk met wie je te maken hebt.

Succes.

Nien

Nien

03-12-2012 om 18:15

Lees ook mee

Ben er nog niet helemaal aan toe. Maar wil in de nabije toekomst ook gaan internet daten. Een recent draadje hierover vind ik daarom wel leuk. Mijn broer heeft zijn vriendin via paiq leren kennen (inmiddels kindje). Maar dat is al heel lang geleden. Ik hoop daarom nog op reacties van mensen die momenteel aan het daten zijn.

Tigress

Tigress

04-12-2012 om 12:42

Pas op

Pas op met sites die gratis zijn. Daar komen ook mannen die uit zijn op een scharreltje en gewoon zijn getrouwd.
Ik heb vroeger ook gebruik gemaakt van een betaalde site en daar een relatie aan overgehouden. Die is weliswaar stukgelopen maar we zijn nog wel vrienden.
Ik ging eerst mailen via de site en afspreken deed ik op een neutrale maar vrij drukke plek.

+ Brunette +

+ Brunette +

04-12-2012 om 15:42

Een paar gratis sites

Relatieklik.nl is gratis maar serieus, nadeel is dat het niet een hele grote site is.

Badoo is gratis en wat minder serieus maar als je er een antenne voor ontwikkelt kun je het kaf wel van het koren onderscheiden. Zoals een ander al noemt: niet te lang wachten met afspreken.

Dan heb je nog Tagged, heb er geen ervaring mee. En Zoosk, ik meen dat dit via Facebook werkt en er zijn vast nog wel meer gratis sites. Friendscout heb je ook nog, in Spanje niet veel soeps, ik geloof dat het in Duitsland wel een populaire site is.

K. Dootje

K. Dootje

04-12-2012 om 22:46

Bedankt

iedereen voor de reacties!

Bij Parship heb ik me ondertussen terug afgemeld na even zoeken op ervaringen. Ze lijken het niet zo fair te spelen als je een abo neemt.

Nu sta ik op match4me en heb een leuk contact met iemand, weliswaar in een zeer pril stadium van een paar mailtjes.

Ik zie het positief. Het gaat me er niet om de man van mijn leven te vinden maar het kan een leuke avond worden, een keertje uit eten of iets gaan drinken. Anderzijds zijn sommige verhalen bemoedigend, een koppel geworden, kindje samen... Alleen vind ik niet zo leuk als met twee. Zijn jullie allang single?

En ik denk ook dat je een soort antenne ontwikkelt na een tijdje. Gauw afspreken is een goede tip: zo krijg je geen vlinders om iets dat mooi klinkt op het scherm.

Groetjes

Vic

Vic

04-12-2012 om 23:47

Een kennis

Zelf date ik niet, maar ik heb wel een kennis die vaak afspreekt. Hij staat op een gratis site, de naam is me even ontschoten, en spreekt bijna wekelijks af. Vaak gaat het hele traject binnen een week, dus van voor het eerst reageren tot een kop koffie drinken. Maar niet heel succesvol eigenlijk, want tot op heden heeft hij zijn ware liefde niet gevonden.
Wat ook grappig is, is dat hij vindt dat vrouwen vaak terughoudend zijn met betalen voor hun hapje en drankje. Beetje een vrek

Arawen

Arawen

05-12-2012 om 15:09

Gratis vs betaald

Ben bijna 4 jaar geleden gescheiden, of althans, man verdween uit huis. Anderhalf jaar later werd de scheiding pas uitgesproken en ik kan me nog goed het gevoel herinneren wat dat gaf; nu was ik echt 'single'.. met mijn midden-40 lijf, hangend, rimpels, kilo's te veel, 2 pubers met bijbehorende zwangerschapsstriemen en handicap.. hopeloos haha! Kennisje moest daar ook om lachen en garandeerde me dat ik 'nooit alleen naar huis zou hoeven' als ik op zaterdagavond de kroeg in zou gaan. Maar dat soort contact zoek ik helemaal niet.. Ze heeft me wel gestimuleerd internet op te gaan, 'al is het alleen maar voor je zelfvertrouwen'.
En dat was het! Kreeg veel meer reacties dan ik ooit had kunnen denken.. en vooral ook veel seksistische opmerkingen. Want ja, dat gebeurd snel bij internet contact. Had al snel door dat de meeste mannen uit zijn op je MSN adres (= al achterhaald geloof ik.. en zodra ze prive contact met je hebben, direct op de sex-toer gaan. Heb gratis sites en betaalde sites geprobeerd; dat soort 'rotte appels' vind je overal...
Ben dus uiteindelijk op een gratis site blijven hangen. De hier al genoemde Relatieklik. Die had een chatbox en dat bleek geweldig leuk te zijn. Heb heel wat avonden op de bank doorgebracht met mijn laptop, in mijn eentje schuddebuikend van het lachen om de (getypte) opmerkingen tegen elkaar... Uiteindelijk heb ik met een man uit die chatbox 1 op 1 contact gekregen (MSN, toen nog). Een man die eigenlijk terughoudend bleef en die ik eigenlijk over de streep heb moeten trekken... Het is overigens goed afgelopen; we zijn een paar maanden geleden getrouwd.
Kortom, ik ben voor! Wel niet te serieus nemen en gewoon voor de lol doen, en wie weet.. je moet je 'ware' toch op de een of andere manier tegen komen, en of dat nou op de sportschool is, in de kroeg of op internet??

catootje maillotje

catootje maillotje

05-12-2012 om 17:38

Juist niet gauw afspreken

Ik zou je juist aanraden niet te gauw af te spreken. Dat kost je juist enorm veel tijd.
Gewoon rustig dagelijks mailen en een tijdlang bellen. Dan afspreken. Althans, zo heb ik het gedaan bijna 10 jaar geleden en met succes Als je te haastig bent trek je wellicht ook weer verkeerde types aan. Ik zou ook alleen op betaalde sites mikken om die reden.
Ik heb alleen maar serieuze mannen ontmoet, de niet serieuze mannen wilden meteen afspreken wat ik niet deed en haakten af

En niet bij je thuis afspreken, maar in een cafe, in een museum of dierentuin (zodat je toch een leuk uitje hebt als het gezelschap tegen valt)

Merel

Merel

06-12-2012 om 00:15

Catootje

Nou, mijn vriendin vond juist het ellenlange mailen en bellen een beetje zonde van haar tijd, omdat het al een aantal keren is voorgevallen dat iemand dan tóch tegenvalt als je hem in het echt ontmoet. Dat iemand best aardig is maar de 'chemie' (dat waar je je vinger niet op kan leggen) ontbreekt. Dus nee, zij was na een aantal keren ook wel van het snel 'live' contact leggen om te kijken of het überhaupt klikt.

Caty

Caty

06-12-2012 om 01:40

Ik lees ook mee!

Want ik heb me ook een paar dagen geleden ingeschreven bij Lexa en Relatieplanet, probleem is alleen dat ik nu moet betalen om de reacties te lezen in mijn inbox, tsja, ik heb geen geld momenteel dus dat is geen optie.
Maar waar ik ook mee zit is of ik mijn foto zal plaatsen. Ik zie al die foto's van mannen steeds voorbijkomen, maar ik moet eerlijk zeggen dat dat me nog tegenstaat.
Doen jullie dit wel??

Vic

Vic

07-12-2012 om 10:18

Eindeloos mailen en bellen

Ik hoor om me heen dat dat toch geen aanrader is. Vaak plaatsen mensen erg geflatteerde foto's of foto's van 15 jaar geleden op een dating site. En eigenaardigheden kun je via de mail of telefoon aardig verbloemen. Als je avond of een dag op stap bent met iemand, maak je er toch wat meer van mee. Dan weet je ook hoe hij zich gedraagt in het maatschappelijk verkeer, of hij niet stiekem toch rookt, extreem zuinig is, geen werk heeft en schulden, of de hele dag gebeld wordt door een rare ex (even een bloemlezing uit ervaringen van anderen).

catootje maillotje

catootje maillotje

07-12-2012 om 10:44

Toch

heb ik eerst een maand lang elke dag gemaild met mijn huidige echtgenoot. Een foto zette ik niet op de site, die stuurde ik later per mail.
Ik kon door wat langer te mailen beter inschatten of het wel zin had om af te spreken. En als iemand meteen wilde afspreken leek me dat niet een type dat zocht naar een stabiele relatie, het zoeken naar de man of vrouw van je leven kost nu eenmaal tijd.

Snuggle's

Snuggle's

07-12-2012 om 16:09

Klik

Tja ik geloof toch meer in de o zo vage klik. Waarom word je op de een wel verliefd en op de ander niet? Ik denk dat we allemaal wel mensen in onze omgeving hebben die wel heel erg aardig vinden, zelfde interesses, zelfde humor enzovoort, maar toch worden we er niet verliefd op. Verliefd worden zit in zoveel dingen die je op papier niet ziet.

Ik geloof nog eerder in speed daten dan in lang mailen.

Mijn man en ik

hebben elkaar ooit via zo'n vage 06-datinglijn leren kennen. Ik was al verliefd op hem, nog voor ik hem ooit had ontmoet. Daar waren toen al wel zo'n 15 uur aan de telefoon verder voor
De eerste ontmoeting was een sof. Ja, ik vond hem als persoon wel leuk, maar die klik? Nee die was er niet. Bij de tweede date was die er wel en nu zijn we 4 kinderen verder

Conference

Conference

10-12-2012 om 17:42

Geen datingsite

Maar misschien wel leuk, als het je aanspreekt. Mijn vriendin heeft haar vriend via een uitje van Ouder alleen gevonden, van die website. Volgens mij kun je daar voor een habbekrats lid van worden. Het is niet het uitgangspunt van die site, maar wel een leuke bijkomstigheid dat je er ook mannen leert kennen. Mijn vriendin en haar vriend zijn echt voor elkaar bestemd en ze heeft er ook nog een leuke vriendengroep aan overgehouden.

Lynna

Lynna

12-12-2012 om 06:24

E-matching

Ik heb mijn vriend gevonden via e-matching. Maar ook leuke contacten opgedaan via Relatieplanet. !x heb ik afgesproken met iemand die wel een erg oude foto op zijn pagina had geplaatst
Ik vond het een hartstikke leuke tijd, eerst een tijdje mailen met mannen, dan afspreken. Ook op die manier een paar keer een one-night-stand gehad. Spannend!

Wat ik er bijkomend leuk aan vond: ik had opeens zoveel verhalen te vertellen Vriendinnen en collega's leerden mij op een heel andere manier kennen

Arawen

Arawen

13-12-2012 om 13:31

Haha herkenning

Ik vond het ook een hele leuke tijd.. dat spannende.. het gezellig chatten en flirten, de aandacht... Ik ben heel tevreden met mijn huidige echtgenoot (die ik dus vond via een chatbox) maar soms vind ik het wel eens jammer dat die tijd al weer voorbij is.. Soort van tweede jeugd he, en ik had nog inderdaad ook nog nooit zoveel spannends te vertellen!

K. Dootje

K. Dootje

16-12-2012 om 20:10

Spannend

Het is ook het durven op zich. Een vriendin van mij is ook alleen en wil zich wel inschrijven op een datingsite maar durft niet goed. Dus nu wordt ik uitgehoord als ik een date achter de rug heb om hen uitvoerig in te lichten terwijl er niet meer gebeurt dan een gesprek en wat koffie.

Vorige vrijdag had ik een eerste date: regel 1 voor mezelf: geen blinddate meer hoewel ik het op voorhand extra spannend vond. Het was een rustige avond en niet slecht maar ik geloof ook in die 'klik' en die was er duidelijk niet. Hij sport veel dus verwachtte ik al iets meer (of minder) body dan dat. Vandaag naar twee anderen gemaild en nu wacht ik af. Gisteren dan met een paar vrouwen weggeweest en dat is altijd gieren dus gelukkig zit ik niet eenzaam thuis ofzo. Ik hoef niet in te aan op de eerste de beste om toch maar iemand te hebben.

@Jons: wat leuk hoe het gegaan is. Maar dan was er toch iets ook al was het de klik niet waardoor je nog eens een afspraakje maakte?

In mijn geval wil ik niet lang meer mailen of sms'en. Je begint toch wat te hopen of je een beeld te vormen en dan valt het zwaarder tegen vind ik. Maar dat is voor iedereen anders.

Groetjes!

K. Dootje

K. Dootje

18-12-2012 om 13:21

Lieveke

Een vraagje: na twee mailtjes krijg ik antwoord met de aanspreking: Lieveke.

Wat doen jullie in dit geval: meteen delete?

Filomela Houtekiet

Filomela Houtekiet

18-12-2012 om 14:06

Delete?

Waarom? Ben je geen Lieveke, dan?
Als de van de rest van zijn berichten ook een slijmerige indruk krijgt, laat dat dan de reden zijn. Niet zo'n lieve aanhef.
Ik kreeg lang geleden eens al na een reactie een afwijzing omdat de lezer van mijn mailtje er niet tegen kon dat ik een paar delen van zijn eerste bericht had gekopieerd om erop te antwoorden. Kijk, blij toe dat hij niet verder wilde, want op zo>n ongenuanceerd type zat ik toch niet te wachten, maar ik word liever op de inhoud afgeserveerd dan op de vormgeving.

K. Dootje

K. Dootje

28-12-2012 om 23:53

Filomena

Leuke nick heb je!

Ja hoor, erg lief maar toch delete. Veel meer dan 'kom eens langs als je in de buurt bent', zei hij niet meer. Zo bouw je niets op natuurlijk

Ik snap je reactie. Vandaag nog kreeg ik een bericht dat ik het vast niet zo druk had als ik zei want hij had me online gezien en ik had niks gestuurd naar hem (niet die van Lieveke trouwens)

Als iemand over zoiets kleins valt als schrijfwijze of snelheid en dat meteen op tafel gooit kan je beter verder zoeken inderdaad.

Hoe verging het je verder nog?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.