Relaties Relaties

Relaties

Eigenaar buurhuis uitgelokt


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pennetje

Pennetje

08-02-2009 om 11:39 Topicstarter

Je hebt gelijk

Gelukkig heeft hij geen kinderen (hij haat kinderen, zegt hij) en zal hij dus niet op een forum voor ouders komen. Maar je hebt gelijk, ik moet nu even een paar weken wachten op het bericht van het leuke gezin, of ze de financiering rond krijgen Ondertussen ga ik nog wel achter die man van het kantoor hierachter aan of hij interesse heeft.
Ik kom hier uiteraard terug om te melden hoe het is afgelopen.

Hier weer een stap verder

wat een sch*tlui zijn het ook, mijn buren dan, wat een (*^*%$%*&. Ze hebben nu zelf ook een advocaat en net in de brievenbus hun verweer. Morgen zit ik met vriend weer bij onze advocaat om de te nemen stappen door te nemen.

Maar goed, er zit wel iets positiefs in, ze zijn accoord met een schutting tot aan de poort (dus dan ook 2 deuren) op de erfgrens. Die erfgrens ligt volgens hen vast maar hij kan zelf niet opmeten want volgens de buurman staat de huidige schutting 3 cm over onze grond, 3 cm haha.

MAAR dan wil hij hem zelf plaatsen en moeten wij (JA BELACHELIJK) zijn arbeidsloon gaan betalen van 2000. Ja daaaaaaag, ook nog eens verdienen aan deze klerenellende ! Voor E 1500 all in heb ik een schutting geplaatst in mooi hout geplaatst met garantie door een goed bedrijf wat wel kan meten.

oh hopelijk is dit voor de zomer allemaal rond want ik moet ze niet meer zien !

(zo heerlijk, dit lucht op...

Pennetje

Pennetje

09-02-2009 om 20:13 Topicstarter

Op zich

Op zich is het wel goed nieuws dat ze met een tegenvoorstel komen, dan weten ze in ieder geval dat ze fout zitten. Dit is gewoon nog even bluf. Natuurlijk gaan jullie niet akkoord met dat idiote voorstel, het enige dat de buren mogen doen is de foute schutting afbreken en netjes afvoeren. Jullie bepalen wie er een nieuwe schutting komt bouwen. Zijn ze helemaal gek!
Hier ook weer een stapje verder. Ik heb de baas gesproken van het bedrijf dat in de achterkant van het kerkje zit. Ontzettend aardige man, ik ken hem nog wel van de tijd dat ik nog op het advocatenkantoor werkte (hij was er client). We hebben de boel even doorgesproken en afgesproken elkaar binnenkort eens te treffen voor een uitgebreider gesprek. Hij zou intussen ook eens met zijn financiele man praten over mogelijke aankoop van het benedenpand. Spannend!

Aha!

Ja ze geven het toe, dat doen ze al vanaf het begin, ze zitten ook fout maar willen niet normaal doen.

Aha, jij ook weer wat verder, ik heb echt respect voor jou doorzettingsvermogen ! Het bedrijf in het kerkje heb ik even niet gevolgd, hoe zit dat ?

Pennetje

Pennetje

10-02-2009 om 13:45 Topicstarter

Kerkje

Het kerkje waarin ik woon is in tweeën gedeeld. Aan de ene kant (oorspronkelijk de achterkant) zijn twee appartementen gemaakt, boven (waar ik woon, twee verdiepingen) en beneden (waar de meiden wonen). De oorspronkelijke voorkant is in gebruik als kantoor voor de ernaast gelegen drukkerij. Aan dat deel kun je nog goed zien dat het ooit een kerk was, met een grote deur en glas in lood ramen. In de appartementen zitten die helaas niet meer. Nou ja, scheelt vast in de stookkosten, we hebben gewoon dubbel glas.
Ik heb dus nu de eigenaar van de drukkerij benaderd, omdat hij de helft van het kerkje al in bezit heeft. Hij heeft plannen om de drukkerij te verplaatsen naar een industrieterrein. Ik heb al romantische plannen om in zijn deel van het kerkje een soort centrumpje te maken voor kleine zelfstandigen, zeg maar een ontwerper, een tekstschrijver, klein uitgeverijtje, van die dingen. Dat voorstel heb ik hem gedaan en hij had er op zich wel oren naar. Het betekent natuurlijk wel weer een maandenlange verbouwing, maar dat moet ik er dan maar voor over hebben. Als hij alvast het pand beneden koopt, kunnen we daar alvast beginnen!

Oh leuk zeg

ik had het hele deel gemist dat je in een kerkje woonde, ik dacht een pand ernaast ofzo.

Het is heel lucratief voor hem als hij gaat verhuren aan kleine zelfstandigen, ontwerpers en architecten bijvoorbeeld vinden het heel prettig om een ruimte en kosten te delen.

Pennetje

Pennetje

11-02-2009 om 09:08 Topicstarter

Ja!

Nu maar hopen dat het doorgaat! Ik heb alvast alles opgezocht wat ik zelf heb verzameld over het kerkje, tekeningen, oude documenten en zelfs een foto. Daarvan maak ik kopieën voor de eigenaar van het bedrijf. Kan nooit kwaad!
Fladderbeestje, je bent de eerste aan wie ik zal denken als er ruimte of werk vrijkomt. Maar woonde jij niet een beetje ver weg?

Goede tijden slechte tijden..

Hoe nar ook allemaal, jullie hebben wel geweldige verhalen..ik ben niet van de soaps maar ik volg er tenminste één! Die van jullie! wat een gedoe en wat naar al kunnen jullie er een beetje om lachen. Ik wens jullie sterkte en ik blijf het volgen...Mag ik wten waar het in de buurt is (exact hoeft niet hoor)

Gr mamaloetje

Pennetje

Pennetje

11-02-2009 om 16:52 Topicstarter

Goh

Fladder, hoe kom ik er nou bij dat je ver weg woont? Waarschijnlijk omdat je een keer hebt gezegd dat de huizen bij jou in de buurt goedkoper waren dan hier.
Mamaloetje, het is ergens tussen Amersfoort en Hilversum. Wil je ook een kamer huren in ons nieuwe Ouders Online-bedrijvenverzamelpand? Als ik er één neem en Fladder en jij, dan is er nog één over. Wie biedt? Als Fladder hier wil komen wonen kan dat natuurlijk ook. Heb je nog ergens twee ton liggen?
Over die geweldige verhalen gesproken, als je er middenin zit is het toch wat minder. Mijn zus smult er ook van en ik smul weer van de verhalen die ze over de pubers op haar school vertelt. En van die van een vriendin die in een bittere vechtscheiding verwikkeld is, gelukkig zonder kinderen. Sappige details! Voor haar is het niet leuk, maar als ik weer helemaal in een deuk lig kan zij het ook beter relativeren.

mijk

mijk

12-02-2009 om 08:16

Misschien een lidmaatschaps verhuurding stoepkrijt

Zo iets zoek ik hier en een vriendin van mij in Arnhem. Een plek waar je als thuiswerker lid wordt en dan zo af en toe een werkplek kan komen gebruiken. Als thuis de vuile vaat je aanvliegt en de inspiratie hopeloos wegblijft. Of je gewoon een klant moet intimideren Misschien ook nog een optie als je niet alles kwijtraakt.

Kiki

Kiki

12-02-2009 om 10:02

Wat een geweldig idee stoepkrijt!

Ik zie allemaal mogelijkheden, wat super! Het is beroepsdeformatie ik weet het, maar ik weet niet hoeveel ruimte je daar hebt, maar heel veel thuiswerkende, kleine zelfstandige zijn vrouwen met kleine kinderen. Misschien een ruimte voor de kinderen om in te spelen en dan een oppas daar neerzetten die op de kinderen kan passen voor een vergoeding! Kan mamma fijn werken, zonder dat ze opvangproblemen heeft.

(overigens vind ik het ook een stoere actie wat je met die akelige verhuurder hebt gedaan! Mondigheid ten top, je kinderen mogen trots zijn en ik hoop dat ze dat van je geërft hebben!)

Pennetje

Pennetje

12-02-2009 om 21:13 Topicstarter

Pand erbij

Ik denk dat ik er nog een pand bij nodig heb: beneden heeft maar vier kamers! Voor kinderopvang lijken me de kamers wat klein, maar als we een paar porto cabins in de tuin zetten zijn we ook klaar
Zo'n lidmaatschapsidee is ook leuk! Ik ga snel weer met de eigenaar van het bedrijf praten en hem overtuigen van alle mogelijkheden!
Kiki, dochter is helaas niet zo heel mondig, wordt een beetje gepest op school omdat ze te zachtaardig is. Maar misschien ben ik wel veel te dominant. Gelukkig vindt ze me nog de allerliefste moeder van de hele wereld.

Kiki

Kiki

12-02-2009 om 21:43

Nou, dat is niet zo'n gek idee hoor

portakabins kan je kant en klaar huren. Ik ken iemand die het voor haar gastouderopvang gebruikt. Hartstikke leuk.
Zitten stopcontacten en verwarming in.

Laat je alsjeblieft niet ontmoedigen en zet het door! Ik, en volgens mij heel veel anderen hier, denken graag met je mee

Nou Stoepkrijt, Je dochterlief heeft in ieder geval een supervoorbeeld. Ik hoop dat ze je als voorbeeld neemt, te zachtaardig is ook niet goed. En als ze je de liefste moeder van de wereld vindt zal het met de dominantie ook wel meevallen

Ik vind het/je in ieder geval geweldig.

mirreke

mirreke

13-02-2009 om 09:01

Kinderopvangidee juist gat in de markt

Inmiddels heb ik daar eigenlijk geen behoefte meer aan, jongste is schoolgaand, maar vroeger had me dat heerlijk geleken! Het is dat ik zzp'er ben en eigenlijk ook heel andere ambities heb, maar als ik een bedrijf(je) had gehad met personeel zou ik beslist een vrouwvriendelijk bedrijf willen nastreven met flexibele tijden en zeker de mogelijkheid van inpandige kinderopvang.
Spannende ontwikkeling Stoepkrijt!

Pennetje

Pennetje

13-02-2009 om 09:53 Topicstarter

Jullie zullen het niet geloven...

Echt niet gelogen: aan de andere kant van de drukkerij, hemelsbreed nog geen 40 meter, staat het plaatselijke postkantoor. Dat moet verdwijnen, vanwege de bezuinigingen bij TNT, er komt een agentschap bij de Bruna. De eigenaar van de drukkerij (= eigenaar van de voorkant van het kerkje) heeft het postkantoorgebouw gekocht. Ik hoorde gisteravond wat hij ermee van plan is: kinderopvang!!!
Het lijkt net of ik dit zit te verzinnen!

Stoepkrijt

Nog even en je verdient je geld door dit hele gebeuren smakelijk op te schrijven en het als boek uit te geven...

Pennetje

Pennetje

13-02-2009 om 11:01 Topicstarter

Ja!

Dan kan ik het in ieder geval dicht bij huis laten drukken!

mirreke

mirreke

13-02-2009 om 16:01

En ook nog

tegen een vriendenprijsje!
Je moet er eerst wel wat ellende voor overhebben (huidige onderburen) maar wie weet past alles straks naadloos in elkaar...

Kiki

Kiki

13-02-2009 om 22:18

Stoepkrijt wat super

Nou netwerken met de goede man. Zorg dat er voor de kinderen van jouw toekomstige klanten plek is en blijft

Heb je al een bedrijfsplan geschreven? Dan kan je misschien een financiering krijgen voor je plan, het helpt je ook zaken in je hoofd op een rijtje te zetten en een kostenplaatje op te stellen. Je kan ook potentiele geldschieters hiermee overtuigen.

Op de site van de Rabobank staan goede voorbeelden van bedrijfsplannen. Die kan je gebruiken, ze zijn gesorteerd per branche.

Kiki

Kiki

13-02-2009 om 22:20

Sorry, ik ga misschien te snel

Ik heb nogal de neiging om door te denderen, zeker als het om een goed idee gaat!

Ik bedoel het goed in ieder geval

Pennetje

Pennetje

15-02-2009 om 10:57 Topicstarter

Haha kiki

Dender maar lekker door hoor! Misschien kun je je als consultant verhuren hier? Ik ga eens op die site kijken. Mijn sterke kant is eigenlijk niet de zakelijke kant, helaas. Maar in dit geval zal ik me er toch eens in moeten storten.

Kiki

Kiki

15-02-2009 om 20:09

Ik zou het graag doen stoepkrijt.

Je kan me altijd mailen als je dat wilt.

Juist als je zakelijke kant niet de sterkste kant is, moet je juist zo'n ondernemingsplan schrijven. Het dwingt je gewoon na te denken over zaken en iets van fincancien op papier te hebben.

Pennetje

Pennetje

16-02-2009 om 21:22 Topicstarter

Kiki

Ik zoek trouwens nog wel iemand die mijn belasting kan doen en die alles weet van zelfstandigenaftrek, maar ook alleenstaande ouder kortingen en zo. Ik las in dat draadje over je HALT meisje dat jij jaarrekeningen doet. Zit je een beetje in de buurt van Hilversum/Amersfoort? En 'doe' jij kleine zelfstandigen? Of kan je me iemand anders aanraden? Ik ben beter in mijn eigen beroep dan in boekhouden...
Kun je me je mailadres sturen op [email protected] als je me kunt helpen?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.