Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

vastberaden

vastberaden

03-02-2010 om 17:37

Even perspectief nodig

Even een korte situatieschets:

Man is veel weg (ivm werk), ik werk als freelancer en we hebben 4 kinderen op de basisschool. Na wat relationele ups en downs ben ik voor mijn gevoel in een soort nieuwe fase gekomen. Er zijn wat dingen gebeurd waardoor ik me realiseerde dat ik weinig/geen autonomie had en die ben ik nu weer aan het opbouwen.
Maar soms voelt het als vechten.

Mijn man is zoals gezegd veel weg ivm zijn werk. Inmiddels heb ik het zo ingevuld dat ik mijn sociale dingen plan op de momenten dat hij er niet is zodat hij er geen "last" van heeft. Maar ik ben wel af en toe een dag weg in het weekend ivm sport (2, 3 keer per jaar) en soms sport ik ook in het weekend een paar uurtjes.

Nu merk ik steeds vaker dat mijn man het vervelend vindt wanneer ik weg ga als hij thuis is. Zo van: ben ik een keer thuis, ga jij weg.... Hij vindt ook eigenlijk dat ik mijn sociale leven om zijn afspraken heen moet plannen, in het kader van "rekening houden met elkaar". Overigens overleg ik altijd alles, ik deel niet mee, zeg maar.

Omdat hij zo veel weg is heb ik inmiddels ook een sociaal leven waar hij niet helemaal deel vanuit maakt. Ik leer nieuwe mensen kennen die hij niet kent, etc etc. Ik voel me daar heel prettig bij maar mijn man vindt dat heel vervelend.

Wat ik me nu afvraag: eis ik te veel voor mezelf op? Hou ik te weinig rekening met hem?
Ik voel me altijd schuldig als ik weg ga.

Het voelt soms ook wel alsof we uit elkaar groeien hierdoor. Ik vind het moeilijk om "in touch" te blijven met mijn eigen man.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jade

Jade

03-02-2010 om 19:32

Ach welnee,

je hoeft je niet schuldig te voelen.

"Wat ik me nu afvraag: eis ik te veel voor mezelf op? Hou ik te weinig rekening met hem?"