Relaties Relaties

Relaties

zoutvaatje

zoutvaatje

26-11-2012 om 13:34

Ex vertelt zoon over mijn nieuwe vriend

Ruim een jaar zijn we al uit elkaar, leek alles redelijk soepel tussen ons te verlopen, nu gaat mijn ex ineens rare dingen doen. Hij beseft nu pas lijkt het, dat het echt niet meer goed komt tussen ons.
Sinds ong. 3 weken heb ik contact met een andere man (hartstikke leuk, nu al verliefd...) maar wou dit voorlopig nog verborgen houden voor mijn zoon. Hij hoeft er niet middenin te zitten voordat ik wat zekerheid heb over die relatie, toch? Mijn ex is er achter gekomen (heeft me op whatsapp in de gaten gehouden en gezien dat ik tot in de late uurtjes online was). En heeft dit weekend aan onze zoon van 8 verteld dat ik een nieuwe vriend heb. Daarbij ook nog tegen hem gezegd dat hij er niks over tegen mij moest zeggen...
Weet nu even niet wat ik hiermee aanmoet. Ex verder negeren en zoontje de dingen zo goed mogelijk uit te leggen nu hij het toch weet? Wat vertel ik hem wel, wat niet?
Of ex er op aanspreken met het risico dat hij meer rare streken gaat uithalen. Tot nu toe is het nog vrij 'onschuldig', hij stuurt me helemaal overstuur allerlei berichtjes, belt me anoniem en hangt dan op, probeert dwars te zitten met ophaal tijden van onze zoon... maar wat als dit escaleert?

zoutvaatje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

26-11-2012 om 14:46

Niet negeren:

doe een beroep op zijn gezonde verstand en vraag hem uitsluitend of hij zich een verantwoordelijke vader wil tonen en hem netjes vragen of hij NIETS via zijn zoon wil spelen. Dat je zoon daar last van heeft.

zoutvaatje

zoutvaatje

27-11-2012 om 12:48

Gezond verstand ver te zoeken

Dat gezond verstand is op dit moment bij ex erg ver te zoeken vrees ik. Ik kwam er gisteren achter dat hij dit weekend lang met mijn zoon heeft gepraat over onze relatie en waarom het (volgens hem) is stukgelopen. Daarbij heeft hij mij alles in de schoenen geschoven.
Ik ben echt woest hierover, dat kind (van 8!!) heeft hier toch niks mee te maken?
Toch moet ik me inhouden, wil zo min mogelijk contact met hem want elk beetje contact lijkt het erger te maken. Hij belt met continu, stuurt berichten, spreekt berichten in...
Begin best wel bang te worden van deze situatie...
Hij zei dat hij naar zijn geboorteland gaat over 3 weken. Plotseling. Hij lijkt echt de draad kwijt.

Hm uit welk

Land komt hij? Ben je niet bang dat hij je kind dan niet meeneemt? (Of is dat een overdreven reactie)

zoutvaatje

zoutvaatje

27-11-2012 om 20:22

Wel bang

Daar ben ik wel bang voor ja maar denk dat hem dat niet zomaar lukt. Hopelijk niet te naïef van me. Zoon heeft alleen een verlopen paspoort en die ligt hier.
zoutvaatje

dc

dc

27-11-2012 om 21:39

wat weerhoudt je man om bij het consulaat van zijn geboorteland een paspoort voor je zoon aan te vragen?

Bij veel landen heb je NIET de toestemming van de andere ouder nodig voor een paspoort. Mijn franse man heeft afgelopen jaar zonder officiele toestemming van mij een frans paspoort geregeld voor mijn zoon, die ook een verlopen nederlands paspoort had. Die ligt hier nog steeds.

Wees dus niet te naief!

Met je zoon

Wat ik zou doen is met je zoon bespreken waarom je niet vertelt hebt dat je bezig bent met een nieuwe relatie. En vertel je zoon dat zijn vader teleurgesteld is over de breuk en dat het jammer is dat hij daar je zoon mee bezig houdt want het is een dingetje voor volwassenen. Maar hij kan zijn vader wel troosten dat hij altijd van hem houdt. Het is niet zo zinvol om iemand de schuld te geven daar wordt een relatie niet heel van. Maar het is verdrietig voor zijn vader. Kortom ik zou zelf niet mee gaan in gedrag dat niet erg passend is, maar je kunt het ook niet voorkomen en misschien een beetje proberen te begrijpen.

Annej, je slaat door

AnneJ, je kan ook te begripvol zijn natuurlijk.

Zoutvaatje, ik heb geen tips voor je, maar wens je veel sterkte. Ik kan me voorstellen dat je dit een enge situatie vindt.

zoutvaatje

zoutvaatje

28-11-2012 om 10:25

Wat kan ik nog meer doen

Pfff ik krijg er de zenuwen van. Enerzijds acht ik hem niet echt in staat zoiets drastisch te doen, maar... een kat in het nauw...
Gisteren gesprekje met de juf van zoon gehad, zodat zij ook alert zijn.
Een nieuw paspoort regelen voor mijn zoon zou niet meevallen, maar niet onmogelijk inderdaad. Zijn geboorteland is verder weg, maar corrupt als wat, dus alles is te regelen. Hoe hou ik dat tegen??

Welke (preventieve) maatregelen kan ik nog meer nemen?
Het lastige is: mijn zoon is gewoon bij hem om het weekend en 1 avond door de week...

Aan mijn zoon heb ik een en ander uitgelegd, de nare dingen die ex gezegd heeft gerelativeerd. Inderdaad mijn best gedaan niet ook te gaan beschuldigen, maar wel laten merken dat ik hier absoluut niet blij mee ben. Hopelijk dringt tot hem door dat het verhaal 2 kanten heeft.

Ik ben het afgelopen jaar té begripvol geweest. Had veel eerder veel harder moeten zijn. Maar dat ligt niet in de aard van het beestje... Nu wel, hij is te ver gegaan, ik kap al het contact dat niet direct met onze zoon te maken heeft af.

zoutvaatje

Overigens

Kan het ook nog zijn dat je ex gewoon maar wat geroepen heeft zonder het fijne te weten, namelijk of je een vriend hebt. Mijn ex riep ook van alles met name omdat hij niet begreep waarom we gingen scheiden. Dat was dan wel omdat ik een nieuwe vriend zou hebben, een man genomen had alleen voor de kinderen of voor het geld, afijn zoiets dus. Ik neem aan dat hij toch niet kan lezen wat jij aan het whatsappen bent?

jess

jess

29-11-2012 om 08:35

Zakelijk

Ik zou een dagboek bijhouden van alles wat er is gezegd en gebeurd. Verder zou ik heel kort en zakelijk naar ex toe zijn. Niet teveel aangeven, alleen zaken die jullie kind betreffen.
Ik zit nog te denken, misschien te overdreven, maar kan je geen voormelding doen? Lastig is het hoor, maar je wilt toch ook niet een risico lopen dat ex met kind ervandoor gaat? Kan je dat zelf een beetje inschatten?
Hoe zit dat met scheiding en vrouwen die anders man krijgen in gemeenschap van waar je ex vandaan komt?
Daar zou ik mij dan in verdiepen. Hoe groot is kans dat sowieso al onder sociale druk hij gekke dingen kan gaan doen.
M.b.t. je zoon blijft het lastig als je ex e.e.a. bespreekt met een 8 jarige. Je moet zelf niet in het negatieve gaan zitten. Je kan aangeven dat dit eigenlijk zaken voor volwassenen zijn. En dat je van hem houdt en hij altijd nummer 1 is en zal zijn.

Ik denk wel dat ik ex een kort berichtje zou sturen. Echter ook weer inschattende hoe en wat. Ik begreep uit je posting dat ex kind had gezegd dat hij niets mocht zeggen. Dus kind kan in vaders ogen belofte hebben verbroken? Jeetje wat een lastige situatie allemaal.
Ik wil je veel succes toewensen en hoop dat het een storm in een glas water is.

zoutvaatje

zoutvaatje

30-11-2012 om 19:45

Gaat maar door

Hij wist het wel, hij heeft me in de gaten gehouden op whatsapp en gezien dat ik tot diep in de nacht online was. Kan natuurlijk niet zien wát ik schrijf maar vroeg me ineens met wie ik zat te chatten...
Dat in de gaten houden doet hij volgens mij nog steeds.

Wat betreft contact, ik heb hem gezegd wat ik ervan vind dat hij onze zoon ertussen zet. Hij lachte alleen maar. Erg frustrerend. Sindsdien alleen contact gehad over onze zoon, en al het andere afgekapt.

Gisteren was mijn zoon bij hem en toen heeft hij hem helemaal uitgehoord over mijn vriend. Echt niet normaal.
Moeilijk in te schatten hoe het in zijn gemeenschap gaat. Ik ken een goede vriend van hem die uit hetzelfde land komt en die lijkt het af te keuren hoe hij doet...
Ik doe inderdaad mijn best positief te blijven ten opzichte van mijn zoon, al moet ik af en toe op mijn tong bijten!
Bedankt voor de reacties tot zover!

jess

jess

01-12-2012 om 12:35

Reageren

erop reageren geeft hem aandacht. Goed dat je andere hebt afgekapt en alleen over zoon hebben. Zo kan je het ook het beste doen.
Hij wil schijnbaar nog invloed hebben op je leven en kijkje in je leven. Dat moet je afkappen.
ken je het boek pesten en treiteren van M. Hirigoyen? Daar heb ik veel aan gehad.
Zakelijk, kort. Jij bent hem geen verantwoording schuldig over hoe laat jij nog op whatsapp zit.

Over whatsapp

Sorry dat ik inbreek, kan over je lastige situatie helaas niks zinnigs zeggen. Maar ik kan je wel vertellen dat je in whatsapp kunt instellen of anderen kunnen zien wanneer je online bent. Volgens mij heet dat 'tijdstempel' bij de instellingen. Misschien wel handig in jouw geval?

Yvonne

Yvonne

02-12-2012 om 06:32

Blokkeren

Ik zou ex blokkeren op whats app. Als hij je wil bereiken doet hij dat maar per sms of mail

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.