Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

kerstster

kerstster

18-12-2011 om 19:52

Fijn….kerst met schoonfamilie….


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rosase

Rosase

23-12-2011 om 23:18

Tirza geeft het enige echte antwoord: man moet bellen om te zeggen dat ze op ieder moment van het jaar welkom zijn maar nu even niet. Jullie hadden namelijk iets intiems gepland voor het eigen gezin.

Als de plank voor hun hoofd niet te dik is, zouden ze het moeten kunnen snappen.

Cato

Cato

24-12-2011 om 16:03

Precies tirza

Ik zou voor optie 1 van Tirza gaan: eigen reservering afzeggen (dan wordt het een tafel van 10) en zelf iets anders doen. Mind you dat Schoon)familie ook niets heeft gezegd over de reservering. Er ligt dus ook helemaal geen afspraak of zo. Je zou zelfs kunnen volhouden dat je niet wist dat zij er ook zouden zijn ...

Jade

Jade

24-12-2011 om 18:35

Hoezo....

....hondsbrutaal van je schoonfamilie......zo zeg, die durven!

Ik schaar me achter Tirza: annuleren voor julliezelf en een ander restaurant kiezen. Dan maar ruzie in de tent....

Ik zou m'n voet stijf houden en zelfs na ruzie met mijn man hier niet voor kiezen (ik snap je man niet, maar goed, dat hoeft ook niet

Mijn posting komt volgens mij als mosterd na de maaltijd: je laat het maar zo......zonde!! In ieder geval veel sterkte

Ella2007

Ella2007

24-12-2011 om 20:51

Isabella, hoe duidelijk ben je geweest?

Ik kan bijna niet geloven dat mensen dit kunnen doen als jij er duidelijk over bent geweest dat je kerst met je eigen gezin wil vieren, dat zou inderdaad wel hondsbrutaal zijn, en wat dat betreft genoeg reden om met eenzelfde botte bijl methode je zefl terug te trekken, ik zou het me zelfs nog kunnen voorstellen als je man laconiek erover doet, dat jij dus gewoon niet gaat. Dan maar mot in de tent maar dit hoef je dan niet te pikken.

Wat me waarschijnlijker lijkt: zij denken echt jullie ook een plezier te doen door gezamelijk kerst te vieren, en hebben deze leuke verassing bedacht; waarschijnlijk zich niet realiserend dat jullie bewust een rustige kerst met jullie gezin hadden bedacht. De enige oplossing daarvoor lijkt me: nu uitzitten en voor het vervolg heel erg duidelijk zijn in wat je wil doen en hoe. Ze moeten je wensen wel respecteren en niet erover heen walsen.

Nou sterkte hoor, ik ben benieuwd hoe je het oplost, het lijkt me wel worst-case scenario inderdaad. Hier en daar ervaar ik ook wel wat opdringerigheid, maar na jaren van onuitgesproken verwachtingen heb ik nu wel geleerd e.e.a. duidelijk uit te spreken. En dat wordt tot nog toe, soms morrend, maar toch wel redelijk gerespecteerd. Als je daar genoeg tegenover zet, maakt dat het ook wat makkelijker: zo van: we komen niet met kerst , maar wel de week een middagje op de koffie om gelukkig nieuwjaar te wensen.

Jade

Jade

25-12-2011 om 00:11

Eens met ella2007,

het is zeker zaak heel duidelijk te zijn in wat je wilt, maar vooral in wat je niét wilt.

Je zit het nu uit zo te lezen, blijven lachen (daarna je kaken maar goed masseren, inderdaad je vakantielocatie niét uit laten lekken en voor de volgende Kerst heel duidelijk zijn

Duidelijk?

Ik heb het idee dat aan duidelijk zijn bij zo'n schoonfamilie teveel gewicht wordt gelegd. Vooral heel weinig uit laten lekken en ze veel vermijden. Waarschijnlijk moet er eerst bij zoiets flinke ruzie komen. Ik wens je een prettige kerst. Misschien aardig om eens te denken om een filmscript te gaan schrijven en het 'materiaal' goed te observeren. Afstandelijk.
Sterkte.

liora

liora

25-12-2011 om 16:07

Avalon

Oh wat herkenbaar! Ik heb twee zoons (niet ook nog een dochter) en ben ook heel bang voor gestresste schoondochters, dir vinden dat ik niet goed of niet lekker of niet biologisch genoeg kook. Wiens kinderen om 19 uur in bed moeten liggen en niks lekkers mogen.
En mijn zoons dir zich dan als watjes aanpassen. Oh help!!

Liora

Zeggik Nie

Zeggik Nie

26-12-2011 om 08:25

Goede keuze! Dat is precies zoals mijn ouders het doen en iedereen is er ieder jaar met kerst. En dat voelt ongedwongen omdat het geen verplichting is.

Inderdaad

Zo ben ik mijn schoonmoederschap ook begonnen, geen verplichtingen. En dat werkt prettig, dit jaar alle kinderen met aanhang hier, vorig jaar waren we 1e kerstdag met zijn tweeen, heerlijk de hele dag in de sneeuw wandelen !
Toen we nog in NL woonden waren we beide kerstdagen onderweg, de ene dag 1,5 uur rijden de ene kant op en tweede kerstdag 1,5 uur rijden de andere kant op, pffff.

Tirza G.

Tirza G.

26-12-2011 om 17:20

En weet je liora

Als je het slecht treft, doe je het nóóit goed. Want stél dat jij speciaal voor schoondochter biologisch kookt, dan zegt ze later op een forum: jaaaaaaa, dat doet ze dan wel als wij er zijn - maar ze meent het heus niet echt hoor, heus niet. Ik heb die tassen van de Lidl heus wel zien staan. Ze doet dat allllllleeeeeeeeen maar om te laten zien dat ze het ook kan, puh puh, wat een nep.

Tirza (ik word een schoonmoeder from hell. Dan is het maar duidelijk)

liora

liora

26-12-2011 om 17:33

Tirza

Zullen we dan samen het Netwerk van de vreselijke schoonmoeders oprichten? Lijkt me heerlijk!

Marieke

Marieke

26-12-2011 om 23:59

De schoonouders van mijn man, die zijn pas erg

De afgelopen 3 jaar hebben wij voor de ganse familie (20 man/vouw) gekookt. Afgelopen najaar was heel druk op het werk en met kinderen, plus nog wat narigheid in de vriendenkring, kortom wij vonden dat een ander aan de beurt was, maar niemand deed wat, iedereen was druk geweest.
Twee weken van te voren dan toch maar met het plan gekomen dat iedereen wat meeneemt en we toch gezamenlijk kerst vieren, zonder dat één persoon zich uit de naad werkt. We hebben met iedereen afspraken gemaakt hoeveel van wat moest worden meegenomen, rekening houdend met dieten en gevoeligheden. De schoonouders van mijn man vonden dat een goed idee, maar wel heel zwaar als dat bij hun thuis was. Dus werd de happening naar ons huis verplaatst. Twee dagen van te voren alles nogmaals doorgepraat.
Vandaag was het kerstdiner. Wij, mijn schoonzussen en broers hadden hun best gedaan, maar de schoonouders van mijn man zeggen doodleuk "Oh moesten wij iets meenemen dan?". Gelukkig was er alsnog genoeg te eten en te drinken.
Ik zou mij niet druk maken, als ik niet zeker wist dat zij bij al hun vrienden en kennissen zich beklagen over hun kinderen die egoïstisch zijn en niets voor hen over hebben.
Gelukkig is het pas eind 2012 weer kerst!!!!!

Marieke

Waarom zo'n omslachtige manier om te zeggen dat het om jouw ouders gaat, of mis ik iets ?!

En voor volgend jaar, kappen ermee !

Cato

Cato

27-12-2011 om 09:42

Shonagh

Volgens mij bedoelt Marieke gewoonde ouders van haar man.

krin

krin

27-12-2011 om 16:21

Ik denk

dat Marieke weet dat het altijd de schoonouders zijn die het fout doen. Bij de eigen ouders is het altijd prima geregeld, maar de schoonouders...

Rosase

Rosase

27-12-2011 om 18:05

Ik vond het 'm wel grappig

Het zijn niet haar ouders, maar de schoonouders van haar man. Dan zijn de verhoudingen ook meteen maar weer duidelijk.

Marieke

Marieke

27-12-2011 om 20:51

Ach

Het is tenslotte een schoonouder-draadje, dus heb ik mij aangepast ))

Marieke nogmaals

Maar wie zijn nu die lastposten ? Ik weet het nog steeds niet......

Tirza G.

Tirza G.

02-01-2012 om 20:13

Liora

Heel graag. Wij zouden het uitstekend doen. Weet ik zeker. Beetje lollige ballotage optuigen en go!

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.