Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

warhoofd

warhoofd

12-10-2009 om 09:47

Getrouwd, maar verliefd op een ander

Ik ben zo vreselijk verliefd! Tís bijna niet te beschrijven.
Hij is een jeugdvriend van 26 jaar geleden, we hebben elkaar weer 'gevonden' via hyves. Toendertijd heb ik nooit van hem geweten dat hij gek op mij was, en hij heeft het nooit van mij geweten. We durfden toen allebei niet. Onze wegen zijn gescheiden en gingen allebei ergens anders wonen, maar hij is nooit echt uit mijn gedachten geweest. Nu blijkt dat het bij hem ook zo is. We hebben elkaar ook gezocht 10 jaar geleden, alleen langs elkaar heen.
Inmiddels ben ik al 22 jaar getrouwd en heb een kind van 10, hij is voor de 2e keer getrouwd en heeft geen kinderen.
Mijn huwelijk is meer gewenning dan wat anders, het klinkt misschien onaardig, maar dat bedoel ik niet zo. Mijn man en ik leven met elkaar als broer en zus, het gaat goed zolang het goed gaat. Het is geen man die lieve dingen zegt, mij aanraakt of lekker bij me komt zitten. Dit heb ik al die jaren moeilijk gevonden, maar geaccepteerd, tot nu!! Nu erger ik me aan alles.
Sinds ik weer contact heb met mn oude jeugdvriend mis ik al die dingen, het praten over gevoelens, interesse tonen in elkaar, elkaar vasthouden, zomaar....etc.
Mijn jeugdvriend en ik hebben elkaar nog niet gezien, we hebben alleen met elkaar gebeld en gemaild, en het voelt zo ontzettend goed. Hij voelt hetzelfde.
Ik heb dit nog nooit meegemaakt en ben ook volkomen in de war.
Ik weet niet hoe ik verder moet. Aan 1 kant wil ik voor mijn eigen geluk kiezen, want ik heb me altijd weggecijferd in mijn relatie, maar aan de andere kant wil ik mijn gezin ook geen pijn doen, zeker mijn kind niet.
Hoe moet ik verder??
Warhoofd

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

12-10-2009 om 10:09

Zoek in het archief

op feuilleton, je bent iig in groot gezleschap.....

Jade

Jade

12-10-2009 om 11:20

Hmmm...

"Aan 1 kant wil ik voor mijn eigen geluk kiezen, want ik heb me altijd weggecijferd in mijn relatie,..."

Daar was je zelf bij...

Heb je al eens ECHT gepraat met je man?? Je ergert je nu aan je man, omdat je zo verliefd bent op je jeugdvriend.

Je weet heel goed dat je nu oneerlijk bezig bent. Als je iets van je jeugdvriend wilt en hij wil iets met jou wees dan eerlijk tegenover je gezin, maar vooral eerlijk tegenover jezelf.

warhoofd

warhoofd

12-10-2009 om 11:40

Jade

Ik heb vaak genoeg met mijn man gepraat. Ik heb hem vaak duidelijk geprobeerd te maken dat ik me niet zo gelukkig voel in onze relatie, maar hij begrijpt het niet.
Echt praten samen, kunnen we al jaren niet.
En ja, ik weet dat ik oneerlijk bezig ben, maar ik kan het gevoel wat ik voor mijn jeugvriend voel niet uitschakelen, ook al weet ik dat het niet verstandig is.
Ik was er idd zelf bij dat ik me altijd heb weggecijferd, ik dacht dan ook dat ik er tevreden mee was!
Als ik eerlijk ben naar mezelf, dan wil ik verder met mijn jeugdvriend, maar alles wordt zo ingewikkeld, dat houd me tegen, vooral het verdriet wat ik mijn kind dan aandoe..............
Ik baal dat ik verliefd ben op een ander

Warhoofd

Polly Shearman

Polly Shearman

12-10-2009 om 12:24

Weeg even af

Jou verdriet als je al het contact met jeugdliefde afbreekt, en nooit meer contact gaat zoeken

af tegen het verdriet wat je veroozaakt als je in je gezin verteld:
Ik ga weg want ik ben verliefd op een ander.
OOOOH en denk niet dat het dan puur gaat om het verdriet van je man en je kind, want ook jij zal vreselijk veel verdriet hebben als je voor deze optie kiest.

Opgeruimd hoofd

Opgeruimd hoofd

12-10-2009 om 12:26

Verliefdheid is bevlieging

En uiteindelijk houdt die hormonale wervelwind op en ga je over tot de orde van de dag. Dan heeft jeugdliefde ook stinkvoeten en ruimt zijn spullen niet op. Dan luistert hij ook wel eens niet naar je verhaal of vindt hij dat je slecht kookt of te weinig doet in huis....
Je komt altijd terug op aarde, dan is het de vraag of het gras dan nog steeds zo groen is.
Misschien eerst bedenken wat je echt wilt in het leven (poosje op jezelf?), voordat je van man tot man gaat springen...?

Ik

Ik

12-10-2009 om 13:26

Het is meer

Beste warhoofd. ik ken het gevoel. Leef zelf ook al meer dan 20 jaar met mijn man als broer en zus. Hebben niets meer samen, ook geen sex, geen aanrakingen, geen complimenten, geen gesprekken, geen leuke dingen doen samen. Ik blijf bij hem omdat het praktisch is en voor de kinderen. Maar we doen onszelf natuurlijk erg tekort! Ik ben uiteindelijk professionele hulp gaan zoeken omdat ik er niet meer tegen kon. Mijn man had nergens last van, heeft hoogstwaarschijnlijk Asperger, dat verklaarde veel, maar ik kon er niet meer tegen.

Ik zat in de put, was en ben nog steeds heel verdrietig.
Toen werd ik ook verliefd. Die man woonde ver weg, was getrouwd, tja daar kon ik weinig mee, maar het gevoel bleef. Het feit dat jij nu ook verliefd bent op die jeugdvriend geeft duidelijk aan dat je heel veel mist in je relatie. Het laat je zien dat er ook een man is die je wel leuk vindt. Het kan ook een impuls zijn om je realtie met je man eens onder de loep te nemen. Wil je nog wel samen verder? Kun je het er met je man over hebben? Zeg dat je verliefd bent, hoe reageert hij. Vindt hij jou nog wel de moeite waard? Ik hoop dat je er iets aan hebt.

warhoofd

warhoofd

12-10-2009 om 14:14

Ik ben constant aan het afwegen

maar kom er niet uit.

Als ik tegen mijn man zeg dat ik verliefd ben op een ander, dan gooit hij me het huis uit en zal hij ervoor zorgen dat ik mijn kind niet meer zal zien, zo is hij. Hij zal er echt niet over willen praten, sowieso ligt het nooit aan hem.
Of het een bevlieging is? Ik weet het niet, misschien...maar het gevoel is nu zo aanwezig, het was heel erg diep weggestopt omdat ik hem uit het oog verloren was, nu blijkt dat hij precies hetzelfde al die jaren heeft gevoeld, en ja, dat geeft een heerlijk gevoel, maar ook een verdrietig gevoel, omdat ik weet dat we waarschijnlijk nooit samen zullen zijn.

Lieve "Ik", hoe ga jij nu om met je verliefdheid, en je gevoel tegenover je man? Ik vind het zo vreselijk moeilijk om gewoon te doen terwijl ik het wel wil uitschreeuwen.
Warhoofd

alleen

alleen

12-10-2009 om 21:09

Samenwonend en verliefd op collega

Ik woon samen met mijn vriend en 2 zoons van 7 en 10 jaar.
En ik mis mijn vriend ook in het opzicht van aanraking/praten/lol hebben etc. etc.
Ik heb al vaak met hem gepraat, en ook dat ik bij hem wegwou en toen hij zei dan moet je gaan, maar dan bedenk ik me weer en blijf bij hem. Afgelopen weekend voelde ik mij geweldig en mijn vriend ook en toen pakten we elkaar weer vast, dit moet altijd van mijn kant komen, als we in bed liggen dan pakt hij me wel vast.
Maar ik ben ook verliefd op een getrouwde collega en hij op mij, dit is al heel wat jaren aan de gang. Sinds vorig week kussen wij weer op het werk, terwijl het meer als 1 jaar goed ging. Hij is nu mijn chef. En ook ik weet niet wat dit is want hij is gelukkig thuis met zijn vrouw en 5 kinderen. Ik wou ook even mijn verhaal kwijt.

warhoofd

warhoofd

12-10-2009 om 22:24

"alleen"

Wat is het lastig hè, om zo heen en weer geslingerd te worden.
Mijn jeugdvriend is gewoon de ideale man, hij kookt, hij wast,hij strijkt, hij zingt, is vrolijk, is knap, is lief, praat en luistert en vindt mij mooi.
Hij zegt dat hij altijd aan mij gedacht heeft al die jaren!
Mijn man praat niet en luistert niet, raakt me nooit spontaan aan, kookt nooit, wassen en strijken is voor vrouwen, is vaak moe en pessimistisch en toch ben ik heel wat jaren terug voor hem gevallen.
Ik zit zelf gewoon niet goed in mijn vel, ik ben niet meer tevreden in deze relatie en dan ineens komt mijn ideale man om de hoek 'kijken'.
Ik word gek van mezelf!
Toch heb ik een heel klein stapje ondernomen, ik heb me vanavond ingeschreven bij de woning stichting.

Ik heb mijn jeugdvriend nog steeds niet gezien in levende lijfe, en misschien maar goed ook want straks valt het tegen van beide kanten,( wat ik me trouwens niet kan voorstellen) maar het voelt zo goed! Maar ja, hij is getrouwd en ik ben getrouwd en heb een kind, hoe dit verder moet?? Ik weet het niet.
Warhoofd

Primavera

Primavera

13-10-2009 om 10:24

Ideale droom

Wakker worden, Warhoofd, je idealiseert een plaatje waardoor je je huidige huwelijk lekker negatief gaat zien en er bovendien geen moeite meer voor doet.
Jouw jeugdvriend is beslist niet de ideale man. Ten eerste is hij verschrikkelijk slecht in partners kiezen, want hij zit nu al met zijn tweede vrouw en zoekt op het net daar anders. Komt me ook niet over als een man die in relaties investeert. Meer eentje die zich van relatie in relatie stort totdat de nieuwigheid eraf is, niet in staat is om een relatie op te bouwen en zich dus maar weer in een nieuwe verliefdheid stort.
Het altijd aan jouw denken heeft hem niet behoed om zich al twee keer te binden, dus dat zou ik maar met een flinke korrel zout nemen.
Ten tweede hij heeft geen kinderen, waarom niet? Misschien een bewuste keus. In ieder geval is hij er niet aan gewend en jij hebt een dochter die al bijna in de puberteit is. Kans is groot dat dat zeer grote moeilijkheden gaat geven.
Hoezo vind hij je mooi, als jullie elkaar niet weer ontmoet hebben? Via internet idealiseren jullie jezelf en de ander voor elkaar en dromen van een ideaal en ze leefden nog lang en gelukkig. Dat zijn sprookjes. Iemand kan prima nog lang en gelukkig met een ander leven, maar daar moet je wel wat voor doen en zo te horen ben zowel jij als je ex-vriend daar erg slecht in. Op iemand vallen en verliefd worden is makkelijk, houden van opbouwen is wat lastiger, je moet ook van iemand als geheel houden en niet alleen de leuke kanten.
Mijn advies is om het contact met je jeugdvriend af te breken. Als hij 10-20 jaar 'op je gewacht' heeft kan hij ook nog wel wat langer wachten en eens bij zichzelf te rade gaan wat er niet functioneert in zijn relaties. En dan kan jij hetzelfde doen.
Een relatie kan je alleen gelukkig maken als je in staat bent dat geluk in je zelf te vinden, als je het altijd aan de ander ophangt en met name aan futiliteiten als wassen, koken, strijken dan is dat geen goede basis en wordt je geheid ongelukkig.
Aan je verliefdheid toegeven èn geen verdriet doen gaan niet samen. Je gaat geheid een heleboel mensen een hoop verdriet doen en de kansen dat je er zelf beter uit komt op lange duur zijn verrekte klein.
Groetjes primavera

Monni

Monni

13-10-2009 om 10:53

Amen

Lees de posting van Primavera nog maar een paar keer over.
Ik ben het helemaal mee eens wat ze schrijft en zou je ds hetzelfde adviseren. Breek alle cantact met je jeugdvriend af, als jullie al zo lang op elkaar wachten dan kunnen jullie ook nog wel een paar jaar langer wachten. Ga ondertussen aan jezelf werken en zorg ervoor dat je trots kan zijn op jouw eigen leven met jezelf.

Polly Shearman

Polly Shearman

13-10-2009 om 11:39

Zien jullie dat

warhoofd alleen reageerd op diegene die haar verhaal herkennen, er zelf ook mee te maken hebben/gehad.
Ze heeft geen behoefte aan duidelijk advies tegen de jeugdliefde. Ze wil alleen maar dat we met haar mee zwijmelen...

dc

dc

13-10-2009 om 12:43

Pijn?

"Ik weet niet hoe ik verder moet. Aan 1 kant wil ik voor mijn eigen geluk kiezen, want ik heb me altijd weggecijferd in mijn relatie, maar aan de andere kant wil ik mijn gezin ook geen pijn doen, zeker mijn kind niet. "

waarom zou je je kind pijn doen? Als jullie beiden netjes blijven, kan een scheiding toch goed verlopen?

warhoofd

warhoofd

13-10-2009 om 13:16

Primavera

Ik wilde even reageren op jouw bericht.
In heel veel dingen heb je gelijk, en ik weet dat ik mijn huwelijk nu teveel negatief afschilder, da's niet eerlijk van mij.
Nu ik contact heb met mn jeugdvriend voel ik gewoon wat ik allemaal heb moeten missen, maar ja, daar ben ik zelf bij geweest!
Ik wil wel even iets rechtzetten over mn jeugdvriend. We hebben nooit iets met elkaar gehad vroeger, we waren allebei stil verliefd op elkaar zonder het te weten van elkaar.Jaren lang hebben we lkaar gezocht, tevergeefs! Hij is 12 jaar getrouwd geweest, zijn ex wilde scheidden, hij niet. Hij wil ook op me wachten, al zitten we in het bejaardenhuis, maar ja, ik weet ook wel dat het allemaal mooi klinkt maar of het ook gaat gebeuren????
Ik moet idd bij mezelf te rade gaan!

Polly, je ziet het verkeerd, dat ik wil dat jullie mee zwijmelen! Ik heb alleen mijn gevoel op papier gezet, dan kan ik het in ieder geval ergens kwijt.
Warhoofd

tonny

tonny

13-10-2009 om 13:26

Prioriteiten

een relatietherapeut: 'Als het gaat om iemands kinderen, iemands werk en iemands huwelijk, doen ze meesten alles wat nodig is voor werk en kinderen. Het is bijna altijd het huwelijk dat ze laten versloffen. Terwijl uiteindelijk niet alleen je geluk, maar ook je kinderen en je werk eronder zullen lijden als je in je huwelijk/vaste relatie gefrustreerd raakt. Let op waar je prioriteiten liggen en doe daar wat aan!'

(gelezen in de krant van gisteren)

Tonny

verliefde geit

verliefde geit

13-10-2009 om 13:54

Warhoofd

Ik herken je gevoelens dat je het met je verliefdheid wel uit wilt schreeuwen. Ik had dat een tijdje geleden ook (zie andere posting van mij), alleen ben ik verliefd op een collega en is het - voor zover ik weet - niet wederzijds. (Gelukkig maar want ik ben ook getrouwd)

In elk geval, ik zou er als ik jou was ook mee stoppen, omdat ik vermoed dat jouw verliefdheid door jullie wederzijdse gevoelens niet snel zullen afnemen. Omdat het bij mij alleen mijn (niet beantwoorde) gevoelens zijn, merk ik wel dat het nu met de maanden wat afneemt, hoewel ik nog steeds verliefd ben en bij hem wil zijn. Maar het is beter te hanteren en ik kan beter/vaker weerstand aan mijn gevoelens te bieden dan de eerste weken/maanden, toen ik buikpijn van verliefdheid had.

Ben het ook wel met Primavera eens.

Ik hoop dat je gevoelens snel afnemen, ik weet hoe vreselijk dergelijke verliefdheid is, hoe leuk het ook lijkt.

Sterkte ermee.

Verliefde geit

Jade

Jade

13-10-2009 om 17:54

Nou primavera,

da´s niet helemaal eerlijk van je.......ik zwijmelde niet met haar mee en ze reageerde wel op mij.

Jade

Jade

13-10-2009 om 17:57

Warhoofd,

als je niet met je man kunt praten, dat al hebt geprobeerd.......dan is het inderdaad misschien niet onverstandig om je in te laten schrijven bij een woningstichting (wat je dus al hebt gedaan).

Maar ga dat niet doen om dan samen te gaan wonen met je jeugdvriend. Hij is getrouwd, wie zegt dat hij samen met jou verder wil als je zou gaan scheiden?? Het gras lijkt nu groen, maar wie zegt dat dat groen blijft??

Ik wens je veel wijsheid toe

kadootje

kadootje

13-10-2009 om 22:14

Hier nog één

Hallo,

Ook ik ben getrouwd, met een heel slecht huwelijk eigenlijk. En verliefd geworden op een andere man... Ik herken je gevoel van het gras lijkt groener. Ik weet dat hij mij leuk vindt, maar of ie echt verliefd op me is weet ik niet.. Soms houdt hij de boot af en dat kan eerlijk gezegd komen doordat hij of niet verliefd is of omdat hij zo eerlijk is. Hij weet dat ik getrouwd ben... Feitelijk doet het er niet zo toe natuurlijk wat de reden is..

Maar ik herken zo je gevoelens. Ik herken het afzetten tegen je man en het gevoel dat het zo fijn is bij die andere man... Mijn huwelijk staat onder grote spanning. Dat deed het al voordat ik verliefd werd en nu is het nog erger lijkt het wel...Hij is ook gewoon niet zo'n leuke vader en we hebben er al zoveel gesprekken over gevoerd en dan verbeterd het even om vervolgens weer gewoon verder te gaan. En wat doe ik, stomme ik, fantaseren over hoe die ander met mijn kinderen en mij zou zijn.... Was er maar een pilletje...dan nam ik het direct..

Ik

Ik

13-10-2009 om 23:42

Makkelijk gezegd

Het is makkelijk gezegd om bij je man weg te gaan. Ik blijf (nog even) bij hem omdat hij ook vader is van de kinderen. Weggaan betekent niet dat je daar gelukkiger van wordt. Praktisch is het al helemaal niet. Ik kies er nu voor om in een fijn huis met de kinderen te wonen en financieel is het zeer handig zo, de kids kunnen alles blijven doen. Man en ik hebben geen ruzie, gaan normaal met elkaar om, maar er is verder niets meer tussen ons. En ik mag ook graag zwijmelen en ik ben inderdaad ook verliefd, maar kan niet zomaar gezin in de steek laten.
Ik zou warhoofd ook aanraden om eens te gaan praten met een therapeut, hoeft niet met je man maar gewoon voor jezelf en wat je met al die gevoelens moet doen.

warhoofd

warhoofd

14-10-2009 om 07:43

Jade en de rest

Mijn jeugdvriend heeft me gezegd dat hij niet voor de 2e keer wil scheiden, dat kan hij zijn huidige vrouw niet aandoen. Dus dat weet ik! Ook al zou ik dus bij mijn man weggaan, dan nog....
Ik moet voor mezelf er uit komen wat ik nu wil.
Mezelf op de 3e plaats zetten zoals ik al jaren heb gedaan, of, alles op zijn kop zetten en mezelf op de 1e plaats zetten.
Bah, alles liep gewoon z'n gangetje tot hij contact zocht, daar baal ik best wel van. Hij heeft zoveel los gemaakt, gevoelens die ik jaren heb weggestopt.
Hij zegt dat hij op we wacht, misschien dat we over 10 of 20 jaar dan eindelijk bij elkaar kunnen zijn, tja......mooie woorden allemaal

Warhoofd

Monni

Monni

14-10-2009 om 08:58

10 ,20 jaar?

Wat dan over 10, 20 jaar? Is ze dan dood? Of heeft hij dan dat huwelijk zo verziekt dat zij zelf dan maar wat graag wil scheiden?

Je vraagt je af wat je moet doen, jezelf weer op de derde plaats zetten of alles op z'n kop en jezelf op de eerste plaats zetten.
Zet je jezelf op de eerste plaats! Dat hoeft ook helemaal niet te betekenen dat je gelijk moet scheiden. Je relatie met je man zal veranderen maar misschien wordt de relatie er wel veel beter op!

kadootje

kadootje

14-10-2009 om 09:52

Nou ja zeg

Wat bedoel je nou met je reactie Praia.. Is dat een reactie op mijn posting of die van "ik".

Ik heb nooit gezegd dat ik voor het geld blijf... Eerlijk gezegd denk ik nog dat ik meer tevreden kan zijn over de uitgaven als ik alleen met de kids zou wonen in vergelijking met hoe het nu is... Mijn man heeft een verschrikkelijk dure hobby waar elke maand heel veel geld aan op gaat. Dus voor het geld blijf ik NIET...

Ik heb mijn man verteld van wat ik van zijn gedrag vindt (weer!!!!) en hoop dat hij nu inziet dat ik het meen... Mocht ik dan niet veranderen dan zal ik, hoe moeilijk en verschrikkelijk ik dat ook vind een andere oplossing moeten bedenken.

Wat een verschrikkelijk zware tijd...

kadootje

kadootje

14-10-2009 om 10:48

Je praat wel makkelijk hoor

Doe je er niet wat al te makkelijk over...?

Misschien heeft ie een wake-upcall nodig. En wie weet dan... Wel een beetje zuur als ik mijn kinderen het niet gun om het iig te proberen.

Daarnaast kan ik hem afremmen en in de gaten houden... Als hij een weekend papa wordt kan ik dat niet en heb ik geen idee wat ie weer tegen ze schreewt.

Bovendien was ik er zelf bij dat hij die dingen aanschafte. Dus achteraf roepen het kost zo veel heeft niet zoveel zin... Ja dat is ook zo en staat niet in verhouding tot wat ik uitgeef of tot onze inkomsten maar we hebben het wel samen gedaan.

Ik wil het iig geval proberen om hem in te laten zien dat zijn gedrag niet kan... Ik heb zelfs zijn familie achter me staan dus dat scheelt.

Ik neem aan dat jij een alleenstaande mama bent die een scheiding prima is doorlopen. Anders zou je niet zo hard roepen lijkt me..

Jade

Jade

14-10-2009 om 14:35

Warhoofd,

het zijn niet alleen mooie woorden, maar vooral loze woorden. Hoe kan hij NU al weten dat het over 10, 20 naar WEL iets kan worden??

Ik denk dat het contact met je jeugdvriend een hele duidelijke wake-up call is geworden. Alles liep z´n gangetje, je bent niet gelukkig......nu word je gedwongen om als het ware te gaan nadenken over wat je wilt. En ja, dan staat ineens alles op z´n kop)

kadootje

kadootje

14-10-2009 om 19:17

2 situaties

Je hebt wel gelijk als je het zo stelt hoor.. In tegenstelling tot je vorige posting waarin ik die mening niet kon vinden.

Maar ik heb nu in ieder geval wel besloten om eerst te proberen of ik het kan oplossen met mijn man voordat ik de koffer in duik met iemand anders. Maar dat maakt me nog niet minder verliefd.. (dat moet eerst slijten zoals ik hier zo vaak lees)

Ik

Ik

14-10-2009 om 19:51

Dus het gaat om het geld..en wat dan nog?

Ik wil even reageren op de reactie van Praia, die heel verontwaardigd roept dat het dus om het geld gaat als ik zeg dat ik bij mijn man blijf. Nou en, is dat dan zo erg? Het is alleen maar handig voor iedereen in het gezin. We hebben dan niets meer met elkaar, maar waarom dan apart wonen? De kids zien hun vader iedere dag, we kunnen gewoon doorgaan met leven en doen zoals we gewend waren, geen heen en weer gesjouw met kinderen, huisraad, geen omgangsregelingen, we hebben één auto, één huis. Ik zei al we hebben geen ruzie, we gaan normaal met elkaar om, hebben wel onze eigen werkzaamheden, hobbies en we runnen het huishouden samen en voeden samen de kinderen op.
Neemt niet weg dat ik wel behoefte heb aan vriendschap of een relatie met een andere man, maar je kunt niet alles hebben tenslotte en wie weet komt er nog wel eens iets leuk op mijn pad.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.