Relaties Relaties

Relaties

Hebben jullie wel eens 2 mensen gekoppeld?

En hoe dan??

Ik heb een hele goede vriend en een best goede vriendin waarvsan ik denk dat ze best bij elkaar zouden passen. De een is gescheiden, de ander al heeel lang relatieloos. Ze staan allebei open voor een relatie. Ondanks dat ik ze allebei goed ken is het lastig om ze elkaar per ongeluk bij ons thuis te laten tegenkomen (hele andere circuits vanwaar we elkaar kennen). Als ik daty op korte termijn zou regelen zou het erg gekunsteld overkomen. Ik heb tegen allebei laten vallen dat ik 'iemand' kende die ze wel leuk zouden vinden, en dat vonden ze allebei best lollig. Ze willen er dus wel wat mee.

Maar nu?

Ik kan ze elkaars mailadres of telefoonnummer geven en het ze verder laten uitzoeken? Is dat de manier? Wel een beetje zakelijk. Of boek ik een leuk restaurant voor ze & stuur ze erheen? Beetje pushy.

Iets ertussenin dacht ik eigenlijk. Wel leuk, maar niet te overdreven. En in de kerstvakantie of zo.

Wat zouden jullie doen?

Ingrid

Kortom...hoe zorg ik dat ze elkaar op een leuke manier treffen? Al wonen ze maar een kilometer van elkaar af, ze kennen elkaar niet, dus ik zal toch IETS moeten doen...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
IngridT

IngridT

14-12-2011 om 11:18 Topicstarter

Hmm.

beetje raar geknipt en geplakt geloof ik, mijn posting, maar jullie snappen het wel denk ik...

Ingrid

kersenboom

kersenboom

14-12-2011 om 11:38

Brunch

"Ik heb tegen allebei laten vallen dat ik 'iemand' kende die ze wel leuk zouden vinden, en dat vonden ze allebei best lollig. Ze willen er dus wel wat mee".

Nou, ze staan ervoor open als ik het zo lees.

Als je bovenstaande nu eens aanhaalt en zegt: Joh, ik had de vorige keer toch gezegd dat….Nu wil ik een gezellige brunch organiseren bij mij thuis en ik zat te denken om jullie beiden uit te nodigen; kunnen jullie gelijk kennis maken. Wat vind je ervan?

Zoiets?

IngridT

IngridT

14-12-2011 om 11:53 Topicstarter

Jamaarjamaar

Ik denk juist dat het zo griezelig krampachtig wordt als ik ze samen uitnodig & dan de hele tijd ga zitten gluren of ze elkaar leuk vinden. Dat lijkt me zo raar. Ik wil daar helemaal niet met mijn neus op zitten. Ik weet in elk geval dat de 'hij' van de 2 al best eens van die afspraken gehad heeft met 'vreemde vrouwen' (via relatieplanet, of idd via vrienden) Volgens mij vindt HIJ het in elk geval niet raar om gewoon eens met een min of meer wildvreemde een eind te gaan wandelen met lunch toe in een leuke uitspanning of zo. Lijkt me ook wel zo relaxed dan opgefokt leuk tegen elkaar zitten doen terwijl de 'matchmaker' er met een grijns van oor tot oor naar zit te kijken...

Of zie ik dat nou echt fout??
Whaah! Wat haal ik me nou weer allemaal op de hals...

Misschien moet ik het ze zelf vragen, wat ze willen...

Ingrid

IngridT

IngridT

14-12-2011 om 11:56 Topicstarter

Hmm.

idd, eerst samen naar de film. Met mijn ega ook mee Iets doen. Da's misschien wel beter. 'Gewoon' hier thuis lijkt me helemaal niks. Gaan de kinderen er ook nog tussendoor lopen giebelen (oud genoeg om er ook iets van te hebben meegekregen, en kennen beide potentiele partners ook nog eens)

IngridT

IngridT

14-12-2011 om 11:57 Topicstarter

Lol izar.

Dat dacht ik ook. Als ze niks te praten hebben kunnen ze altijd nog de hele avond over mij roddelen. Meer dan genoeg gespreksstof. Proest. Misschien kan ik er toch maar beter bijblijven...

Oh, men, wat een gedoe!

Ingrid

Rafelkap

Rafelkap

14-12-2011 om 12:00

Hmm

Ben zelf wel eens gekoppeld door vriendin, jaren geleden. Toen telefoonnrs uitgewisseld, paar keer afgesproken. Maar ze had behoorlijk de plank mis, dwz. hij zag mij wel zitten maar ik hem niet..
Nee, ik zou zeker niet met z'n drieeen afspreken, vraag ze de mailadressen uit te mogen wisselen en laat ze het zelf opknappen. Zonder pottenkijkers

b

b

14-12-2011 om 12:53

Facebook

elkaar in facebook doorgeven... daarin lijkt het mij het soepelste door te geven

ijsvogeltje

ijsvogeltje

14-12-2011 om 14:26

Ja, en met succes!

Ja, ik heb twee vrienden gekoppeld, en met succes. Twee of drie jaar geleden, zoiets. Beiden gescheiden en met kinderen. Beiden stonden open voor een nieuwe relatie. Ik heb wel eerst even gepeild of ze het leuk vonden als ik hen in contact zou brengen met iemand die volgens mij 'passend' zou zijn. Dat vonden ze goed. Ik heb ze d.m.v. een mail aan beiden vervolgens met elkaar in contact gebracht. Ze hebben dezelfde week nog wat afgesproken, en een paar weken later zaten ze al samen een weekend in Parijs. Ze gaan binnenkort samenwonen!

Nien

Nien

14-12-2011 om 14:36

Toen een vriendin mij wilde koppelen

heeft ze een aantal keren een balletje op gegooid. Uit eindelijk vroeg ze of ik het goed vond als ze hem mijn telefoonnummer gaf. We hebben toen samen wat afgesproken, en een heel gezellige avond gehad. Later hebben we ook wel eens samen met mijn vriendin afgesproken. Ik was zelf wel blij dat er verder niemand bij was toen we elkaar de eerste keer zagen.

Primavera

Primavera

14-12-2011 om 15:07

Ik ben gekoppeld

Een goede vriendin van me kan het niet laten om alle alleenstaanden die ze kent vroeg of laat met elkaar in contact te brengen. Ze houdt van koken en gaf gewoon etentjes thuis waarbij ze een hele hoop mensen uitnodigde en de twee die ze wilde koppelden die ze dan bij elkaar aan tafel plaatste. Na een paar missers, wat me geen barst kon schelen, want ik was nou niet echt op zoek naar een man en al helemaal niet naar een 'overblijfsel uit haar vriendenkring die niemand anders had willen hebben', nodigde ze een vriend van haar vriend erbij uit...
Voor hem was het liefde op het eerste gezicht, mijn mening was: "wel aardig, maar helemaal niet mijn type".
Nog geen 6 maanden later waren we getrouwd met natuurlijk vriendin en haar vriend als getuigen. Dat is nou zo'n 12 jaar geleden
Als ze me het telefoonnummer zou hebben gegeven of me door hem op zou hebben laten bellen zou ik er nooit wat mee gedaan hebben, omdat ik daar toen helemaal niet open voor stond. De etentjes van haar waren echter altijd gewoon gezellig, juist omdat we met een hele groep waren en dus ging ik daar wel naar toe met het idee: "ik laat haar maar als ze daar nu lol aan heeft". Er waren genoeg andere mensen zodat ik niet het idee had dat het alleen om een koppelavond ging, maar gewoon om gezellig met z'n alleen een avond samen door te brengen. Ook voelde ik me daardoor geenszins verplicht om met de 'gegadigden' die daar ook waren speciaal een gesprek aan te knopen of zo.
Groeten Primavera

Yta Chalne

Yta Chalne

14-12-2011 om 15:38

Weinig subtiel

Toevallig heb ik afgelopen week man's beste vriend aan een goede vriendin voorgesteld. Dat ging zo: "Hee, X, we hebben momenteel een leuke man te eten, en volgens mij moeten jullie elkaar eens ontmoeten. Kom je straks ook eten?"

Niks subtiels aan. Alle kinderen erbij, en die waren ook gewoon op de hoogte. Ook gewoon gezegd tijdens het eten (nou, leuk dat ik jullie aan elkaar kan voorstellen, ik zag zoveel overeenkomsten, dat leek me nou echt gezellig). Zo werd het heel ontspannen (en jaaaaaa, ze vinden elkaar leuk

Moontje

Moontje

14-12-2011 om 20:15

Mijn vriendin

Ik heb het ook eens aan een vriendin gevraagd, hoe ze het zou vinden gekoppeld te worden. Ze vond het wel leuk, maar had het liefste dat ik dan gewoon een etentje zou geven en hij er toevallig ook was. Zonder dat ze dat van te voren wist (anders zou ze zichzelf veel te nerveus maken). Haar leek het het leukste als ze er op de avond zelf achterkwam dat hij nou 'de vrijgezel' was. Wat spontaner zeg maar.
Maar goed, iedereen is anders, ik zou je vrienden eens peilen. Je kan ook eerst iets gaan doen, bowlen of naar de schaatsbaan ofzo, of in de zomer kan je gaan roeien. Iets waarbij je iets kan gaan doen, en daarnaast nog wat drinken of eten. Als het klikt kunnen ze daarna iets voor zijn tweeen afspreken. Klikt het niet, hebben ze jullie nog om een beetje op terug te vallen die dag/avond.

Ik heb wel eens twee vrienden gekoppeld

en het werd wat tussen hen. Maar later kregen ze ruzie en gingen ze mij allebei bellen om zich over de ander te beklagen. Uiteindelijk ging het weer uit.

Oude jeugdvriend aan collega

Ooit hebben man en ik een oude jeugdvriend van mij (homo, net uit de 'kast') gekoppeld aan collega van man (ook homo,al heel lang en al meerdere relaties achter de rug). Jeugdvriend was net uit de kast en had moeite met het aanknopen van relaties. Dat wisten we. Collega van man was 'openlijk homo' al jaren en ook in het kader van 'misschien kan hij jouw einigzins inwijden in de homo-scene', jeugdvriend wilde dat wel,(die enorm verlegen is, ook dat nog) maar niet dat hij het vantevoren wist of dat het zo 'opgezet' was dat het ongemakkelijk zou worden (etentje hier ofzo).
Man is met collega wat gaan drinken. Ik met jeugdvriend hier afgesproken, niks gezegd omdat hij dan van de zenuwen zou gaan lopen....En meegenomen naar de plek waar man+collega waren. En tatatata....dáár was man+collega, voorgesteld, kijk dat is nu collega waar we je over vertelden, kijk dat is nu jeugdvriend waar we over vertelden...Na eerst wat ongemakkelijk gedoe van vooral jeugdvriend, werd het onspannen, ook door andere bekenden aldaar die zich er tussen mengden, die we tegen kwamen. De klik was er overduidelijk. Collega van man maakte het ook makkelijk, is gewoon een zeer spontane, makkelijk in omgang zijnde man. Aan het eind van avond hadden ze al telefoonnummers uitgewisseld en zijn man en ik ons gaan 'afzonderen' en uiteindelijk weg gegaan.
Ja het werd wat. Best lang nog, heeft enkele jaren geduurd. Jeugdvriend is/was kapper en op een gegeven moment heeft man's collega zich laten omscholen en is ook kapper geworden en zijn ze samen een kapperszaak begonnen in andere stad. Maar het is ook weer 'uit'gegaan,jeugdvriend heeft een andere relatie, is zelfs niet zo heel lang geleden getrouwd (wel met een man hoor) en drijft zijn kapperszaak nu alleen.Ex-collega van man zijn we uit het oog verloren.
Ik weet niet of we het gedaan zouden hebben als de situatie makkelijker was. Het was vooral omdat jeugdvriend zo moeilijk relaties aanknoopte, niet wist hoe dat moest, nog maar net 'uit de kast' was. Om hém dat zetje te geven, wat zelfverzekerdheid zeg maar. En omdat hij daar met ons best vaak over praatte. Anders geloof ik niet dat wij het gedaan zouden hebben. Het voelt toch een beetje als 'bemoeien'.
groeten albana

Twee keer..

Ik heb het twee keer geprobeerd.
De eerste keer probeerden mijn beste vriendin en ik twee huisgenoten van ons aan elkaar te koppelen. Was heel ongemakkelijk voor hen, toen we ze voorbereid in de kroeg met "tadaa!!" aan elkaar presenteerden... Is toen niets uitgekomen maar toen ze elkaar later (zonder ons) opnieuw tegenkwamen heeft de mannelijke helft van het koppel alles uit de kast getrokken en haar met succes het hof gemaakt. Zijn intussen getrouwd en twee fijne zonen.

Later heb ik een leuke collega aan een vrijgezelle vriendin proberen te koppelen. Ze hebben een tijdje leuk gemaild en zouden wat afspreken. Maar dat is toen door vriendin afgezegd omdat ze een leuke man was tegengekomen. Ik had niet zo veel contact meer met haar en we hebben ons bescheurd toen we elkaar een half jaar later gevieren tegenkwamen en ik zelf met die leuke collega was. Ze vond destijds al dat ik hem zo vol vuur aanprijsde... )

Feestje?

Is er niet een reden te verzinnen om een feestje te geven? Dan zou je ze beiden kunnen uitnodigen. Verder zou ik er dan niet al te zeer bovenop zitten, je ziet wel hoe het dan loopt.
Overigens ben ik zelf bijna 25 jaar geleden met succes aan mijn man gekoppeld. Ik had een afspraak met een vriendin en zij had haar vriend uitgenodigd waarvan ze het idee had dat dat wel zou klikken.
Ze had gelijk
n@nny

IngridT

IngridT

15-12-2011 om 21:24 Topicstarter

Ik ga het....

...ze toch maar gewoon vragen denk ik. Ik heb het vermeoden dat ze de bioscoopbon oid wel een goede optie vinden. heb je idd iets om over na te praten. Ik voel me zelf echt ongemakkelijk bij een georganiseerde dat waar ik naast zit, en een echt groot feest zit de komende weken niet in de planning...

Wel leuk om te horen dat het soms lukt....

maar daar heb ik verder geen verwachtingen over hoor...ze zien maar. Het is een leuke gok, maar als het niks wordt...even goede vrienden. Ze zijn allebei ook echt geen unhappy singles of zo...

Ingrid

Hahaha cobi

))))

IngridT

IngridT

19-12-2011 om 15:00 Topicstarter

Nouhou....

ik heb het met allebei afgevinkt, en ze wilden dolgraag elkaars mailadres om ergens terwijl ik volgende week ver weg op een zwitserse alp zit in alle rust eens iets af te spreken. No way dat ik erbij mocht zijn (pfiew. Gelukkig!)

Nou. Dat heb ik dus gedaan gisteren, met die mailadressen...We'll see. Toch stiekem wel een beetje spannend.....

Ingrid

Ingrid

Nog wel ff terugkoppelen hoor, hoe het is afgelopen. Ik ben zelf ook gekoppeld en ben daar nog altijd blij om.

Chis

Resultaat blind date hier heel erg super

Via een blind date is mijn zus een jaar of 6 geleden door haar collega aan buurman collega gekoppeld. En ja, ze zijn nog steeds gelukkig samen. Afgelopen zomer is mijn neefje geboren.....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.