Relaties Relaties

Relaties

ff zo

ff zo

05-10-2011 om 14:47

Heel simpel en klein trouwen

Ik wil eigenlijk tips en ideetjes van jullie krijgen.
We willen heel graag trouwen, maar we houden het erg klein.
We hebben besloten om vrienden (dat is zo'n 20 man) uit te nodigen wanneer we in ondertrouw zijn gegaan. De datum kwam mooi uit want op die datum hebben we ook altijd een feest met onze vrienden. Dus de bedoeling is dat we eerst een vrijgezellenfeest hebben en wij organiseren vanaf 17.00 een bbq en hebben daarna dus het feest (jaren 70'er/80'er feest)
Zal ik na de bbq nog een bedankje geven??

Op de trouwdag zelf wilden we iig uiteten met onze familie. De familie is zeer klein, want ik heb alleen nog contact met mijn broer.
We gaan trouwen om 9.00 op een dinsdag (gratis) maar dan??
Ik zat te denken om na het trouwen een kop koffie met taart bij ons thuis te doen. Onze goeie vriend is fotograaf dus misschien is het dan leuk om foto's te maken in een park of zo iets
Maar dan? Dan hebben we de tijd nog van 12.00 tot zeg maar 17.00. Hebben jullie nog ideetjes?
We hebben 2 kinderen (1 van 2,5 en 1 van 5) dus ook misschien leuk om de middag te vullen voor de kinderen? Maar wat? We gaan 14 februari trouwen.
Nogmaals we houden het erg klein en zo goed koop mogelijk. Ik wil ook geen trouwjurk maar zit nog even te bedenken wat ik dan wil. (net pak of mooie jurk zoiets)

De reden dat we vrienden en familie gesplitst hebben (hele goeie vrienden komen uiteraard nog wel) is omdat het op een doordeweekse dag(en heel vroeg) is en we de trouwdag zo rustig mogelijk willen hebben.

's avonds hoeven we geen feest. Na het etentje ook nog een bedankje voor familie?? daar nog ideetjes voor?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yvonne

Yvonne

05-10-2011 om 15:31

Paar ideetjes

ik weet niet welke regio je woont maar je kan het foto's maken combineren met een bezoek aan de efteling ( is tegenwoordig hele jaar open, en een prachtige lokatie om foto's te maken).

Of foto's maken in de dierentuin. In Blijdorp bijvoorbeeld is bij slecht weer ook binnen nog genoeg te zien.

Of ipv een diner 'smiddags een uitgebreide high tea.

Succes met je beslissing en een hele fijne dag.

Caitlynn

Caitlynn

05-10-2011 om 16:43

Zwemmen

Vrienden van ons zijn ook zo getrouwd. We zijn met zijn allen na de "trouwplechtigheid" van krap 10 minuten gaan zwemmen. We hadden een onderwatercamera gescoord bij kennissen en hebben hartstikke leuke en heel orginele foto's gemaakt van bruid en bruidegom. Geen kind aan de kinderen gehad. 's avonds gegeten en de bruid had als verassing voor de bruidegom een luxe hotelkamer voor z'n tweetjes (zonder kids) geregeld. Ze schijnen tot 3 uur 's nachts in de jaccuzi te hebben gezeten.

Rosase

Rosase

05-10-2011 om 18:35

High tea

In een kind vriendelijk restaurant en dan een nachtje in een hotel (met of zonder kids)

ff zo

ff zo

06-10-2011 om 02:21

Ik heb het al denk ik

Ik ben ff met jullie ideetjes wezen brainstormen, maar omdat we op een doordeweekse dag trouwen is het lastig voor familie en vrienden om zomaar even vrij te vragen. Maar wat vinden jullie hier van?
9.00 trouwen (mag ook geen familie bij zijn, krijg je als er vroeger veel misbruik is van gemaakt)
10.00 met familie/beste vrienden (wie kan) taart en koffie bij ons
Rond 11 a 12.00 foto's maken hier in buurt waar een park is
Rond 14.00 wilde ik dan naar de schaatsbaan De scheg met alleen ons 4tjes lekker schaatsen plezier hebben (wordt iets speciaals voor kinderen gemaakt, speelpool)
Om 18.00 met de familie heerlijk uiteten als afsluiting van de mooie dag.

Wij wilden het weekend dan met het gezin lekker weg gaan naar 1 of ander centerparks. Dus die overnachting is erg leuk, maar we wilden heel graag iets met ons 4'en doen en financieel hebben we flinke tegenslagen gehad de laatste tijd.

Maar dan zit ik nog met die bedankjes want zal ik nog bedankjes maken voor die dag met de vrienden (bedankje voor de vrijgezellenfeest enz) En hoe of wat zal ik daar van maken?? Ideetjes daar over??

Nien

Nien

06-10-2011 om 10:32

Ideetjes

Je kan chocolade laten bedrukken met een foto. Je hebt allerlei modellen: lolly, flikken, bonbon.

Ik heb een keer zo een theebol gehad, die in de pot een soort bloem wordt, in een zakje met foto.

Je kunt kleine fotolijstjes kopen en daar wat mee doen.

Memohouder met een foto

klein kaarsje in vorm hart.

Fijne trouwerij, en gefeliciteerd.

Geen bedankjes

Leuk, zo´n trouwdag met alleen goede vrienden en familie. Mar juist omdat je het zo klein houdt zou ik geen bedank-dingetjes doen. Iedereen hartelijk bedanken bij het weggaan, en verder niets. (of nog de mooiste foto mailen met een dankjewel?) Frutsels of te-dure-chocolaatjes zouden van mij niet hoeven- ook niet als genodigde.

Algebra

amk

amk

06-10-2011 om 14:38

Geen bedankjes

of zelf maken.
In de bibliotheek is vast wel een boek over het vouwen van doosjes. Of anders zelf even een patroontje tekenen.
Bij de hobbywinkel een paar vellen karton halen en snijden en vouwen maar. Daar doe je dan een paar chocolade pastilles in en klaar.
Kost geen drol, alleen wat tijd.

Voor het vrijgezellenfeest hoef je als bruidspaar niets te doen. Alleen meegaan en lol hebben. Dat wordt je aangeboden.

Irene

Irene

06-10-2011 om 14:50

Hier (bedankje)

Hebben we na een paar weken iedereen een kaart met een foto van ons trouwen en "bedankt" erop gestuurd. Ook de postzegel was een foto van ons (kun je laten maken bij TNT). Op de achterkant hebben we voor iedereen iets persoonlijke geschreven.

Huh. vrijgezellenfeest?

Daar zou ik dan toch heus een andere naam voor verzinnen.

Als ouders die al jaren samenwonen en twee kinderen hebben is een vrijgezellenfeest wel een beetje aan de late kant

Snuggle's

Snuggle's

06-10-2011 om 21:50

Bromvlieg

Ik denk dat er sowieso niet veel mensen zijn die van vrijgezel zo de volgende dag uit het niks trouwen

Snuggle's

ff zo

ff zo

07-10-2011 om 09:10

Dat vrijgezellenfeest

dat hoefde van ons ook niet, maar wij hebben van die fanatieke vrienden die dit helemaal geweldig vinden om te organiseren dus elke gelegenheid wordt gebruik gemaakt om ook gekke dingen te organiseren en te bedenken

Ik zat zelf aan zo'n tegeltje met spreuk te geven. Leuke eigen persoonlijke spreuk voor elk stelletje (het zijn bijna allemaal stelletjes dus dat scheelt de helft) dan zit ik op 9 tegeltjes. Het idee van die kaart met foto vind ik ook erg leuk! Die houdt ik nog even in mn gedachten!

Mover

Mover

07-10-2011 om 13:02

Reactie op je planning

Wat me niet duidelijk is in je planning: wie gaat er mee uit eten. Alleen de familie (van de koffie/gebak)? Of gaan de vrienden (die kunnen) ook mee eten 's avonds?
En jullie gaan met z'n viertjes schaatsten? Waar blijven dan de familie/vrienden in die tussentijd? Gaan die naar huis?
Volgens mij is het not done om je gasten van de ochtend, een stuk van de dag alleen te laten, en ze 's avonds weer op te laten draven.
Maar verder vind ik het erg leuk dat je het op je eigen manier wilt invullen.
Heel praktisch? Heb je 14/2 al gereserveerd bij het stadhuis? Ik kan me zomaar voorstellen dat Valentijnsdag (in elk geval niet gratis) maar zeker wel druk zal zijn.
Veel plezier met de voorbereidingen.

ff zo

ff zo

07-10-2011 om 18:39

Planning

koffie en gebak is voor een ieder die wil en kan komen. Beste vrienden zijn allemaal met de ondertrouw geweest dus als ze het leuk vinden en eventjes tijd hebben mogen ze een bakkie doen.
Familie heeft allen een eigen bedrijf dus die kunnen een uurtje er tussenuit knijpen. We noemen het ook geen gasten maar inboedel we hebben een hele goeie band met de familie (mijn schoonfamilie) dus komt regelmatig zo ff binnenwippen dis dus hetzelfde idee maar dan met gebak. En wie niet kan die komen toch lekker met ons mee eten. En wie mee wil schaatsen gaat lekker mee, ook prima.
En tuurlijk hebben we 14 februari al gereserveerd (paar maanden geleden al!) en weet je wat....wij waren de eersten en het is ook nog eens gratis

Mover

Mover

08-10-2011 om 19:34

@ ff zo

Dan heb je het volgens mij prima voor elkaar, en wens ik je nog een hele fijne dag.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.