Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

evenzo

evenzo

06-10-2010 om 21:22

Het lijkt hier wel een hotel


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

'' dat onze kinderen volledig door derden worden opgevoed. We hebben namelijk geen familie in de buurt.''

Dus als er opvoedende familie in de buurt is, is dat een leuk alternatief?
Mag die familie niet werken/carriere maken dan? Ik zou me als 'familie' in zo'n geval een beetje gebruikt voelen. Jullie allebei een topbaan en de familie opvoeden. Hm.

T&T

T&T

14-10-2010 om 09:00

Zeg nooit nooit!

"ik zou me nooit in die situatie laten schuiven..."
Ja, dat heb ik ook altijd gedacht, en ik zou ook die leuke hippe moeder worden die alles wist te combineren. En voordat ik kinderen had wist ik verdorie ook knap veel te combineren; 2 banen, eigen huishouden, vrienden, sport... en toen kwamen de kinderen...
Alles liep zo'n beetje anders dan gedacht, en ja, mijn man had zijn droom om voor zichzelf te beginnen, en heeft dat uiteindelijk ook gedaan. Mijn dromen liepen heel anders, en ik liep ook tegen een hoop frustraties op (en tegen de muren ) maar he, het was OOK mijn droom om kinderen te krijgen en zo goed mogelijk voor ze te zorgen.
Tess

Marielle

Marielle

14-10-2010 om 12:10

Moeder

Het is natuurlijk niet alleen de moeder die kind en werk moet combineren. Ik mis in de verhalen hier de structurele rol van de vader. Als je dat niet vantevoren regelt en bespreekt is het inderdaad maar afwachten of hij iets doet met de kinderen en of hij thuis komt voor het eten.

dc

dc

14-10-2010 om 18:31

Makkelijk

Je kunt van alles van te voren afspreken. Wij zouden beiden voltijd blijven werken. Geen probleem. Maar toen ik dat kleine wezentje zag, kon ik het toen niet opbrengen. Dus IK heb me niet aan de planning gehouden. Niet omdat mijn man zo gemeen is (hoewel hij wel zo gemeen is om 3 keer zoveel te verdienen dan ik, dus we konden het ons financieel niet echt veroorloven om hem meer dagen thuis te laten blijven), maar omdat ik een stuk minder rationeel bleek te zijn dan verwacht! Ik ben dus part-time gaan werken, toen weer voltijd, maar vond dat niets, en toen weer part-time en nu ben ik zelfs voltijd thuis en heb gewoon geen zin om weer te gaan werken!

En mijn man past zich steeds maar aan aan mijn wensen en werkt hard door. Lief toch?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.