Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Tulp

Tulp

09-02-2009 om 02:18

Hoe stop ik de terreur van mijn familie?

Lieve allemaal,

Ik heb hier al een aantal draadjes geplaatst over mijn familie. Even ter opfrissing: Ik heb dus een fikse ruzie met ouders en zussen. Er zijn dingen gebeurd die wat ons betreft echt onacceptabel zijn, van ons (vooral mij) consequent belachelijk maken en niet serieus nemen, onze opvoeding consequent ondermijnen, tot ware terreur toen wij daar eens goed wat van zeiden (opwachten, vuilspuiterij, onze vrienden lastig vallen, eens gaan praten op de school van de kinderen om daar te vertellen hoe slecht wij zijn). Uiteindelijk zijn er zelfs dreigementen naar ons geuit, zowel fysiek als dreigen het amk tegen ons in te zetten om de kinderen bij ons weg te laten halen(!). (Dit uiteraard zonder dat heir vanuit de kidneren gezien enige grond voor is, de enige reden zou wraak zijn, voor het feit dat we ons mond open hebben gedaan na jaren te hebben geslikt.)

OP een gegeven moment hadden ze het idee dat ze de kinderen konden ophalen voor een dagje dierentuin, dus ouders en 2 zussen en MIJN kinderen met zijn allen een dagje weg, wij moesten niet mee, want wij waren slechts grote ruziemakers. In een adem werd gezegd dat ik maar beter akkoord kon gaan, want dat ik anders de instanties over me heen kon verwachten, want dat die inmiddels al op de hoogte waren van mijn schandalige gedrag (?????) en er was afgesproken dat als ik weer wat zou doen wat niet door de beugels kon, de instanties zouden ingrijpen, ze hadden maar te kicken, zeiden ze.....Ik ben hier niet op ingegaan, ik heb mij niet laten chanteren. Ze hebben me bezworen dat ik daar spijt van zou krijgen en dat ik nog zou horen van de instanties.

Wel, ik heb me ook daardoor niet laten ompraten. En de terreur ging door. Rondjes rijden door de straat, de kinderen proberen mee te nemen, werkelijk fysiek geweld naar mij toe. Uiteindelijk hebben we hen aangegeven: dit houdt nu op, of de politie komt erbij. Dit werd beantwoord met neiuwe dreigementen en het laatste was een telefoontje van mijn vader die vertelde dat hij mij kapot zou maken. Als hij geen opa mocht zijn (de kinderen zouden dan alleen met hun meemoeten, wij zijn niet meer welkom) zou ik geen moeder mogen zijn, hij zou naar AMK gaan en een uithuisplaatsing bewerkstelligen. En ik moest heel goed oppassen....

Naar de politie geweest, die namen het zeer ernstig. En nu heb ik dus bericht gekregen van het AMK dat er melding is gemaakt dat wij niet goed voor de kinderen zouden zorgen.......Goed, hier dus verhaal gedaan, dat dit past in waar al lang mee gedreigd wordt en dat mensen die geen contact hebben niet kunnen oordelen of het goed gaat of niet, dus wat mij betreft niet als partij gezien kunnen worden. Het zou worden besproken, dit was extreem, werd er gezegd.

En vanochtend was er dus brand gesticht tegen de voordeur.....nadat gister al mijn boompje 's nachts was omgezaagd...nee, je weet officieel weer neit wie dit gedaan heeft (maar voor jezelf natuurlijk wel)en dit gebeurt dus nadat ze zijn opgepakt en verhoord.....Ze gaan gewoon door, met onaanwijsbare dingen. Hoe stop ik dit toch. Ik heb hier te veel om te verhuizen, maar ik wil hier vanaf. De hele omgeving herkent in dit gedrag mijn ouders, maar mogelijk moet ik me toch verantwoorden bij AMK. Ik wil verdorie dat mijn gezin met rust wordt gelaten op elk vlak.

Wie weet raad?

Tulp
(Die ondanks het koude nest en slechte voorbeelden een heel normaal leven leidt en dat zo graag ongestoord wil voortzetten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Verdwijnen

Bij zoveel terreur zou ik in het diepste geheim zsm een andere woning zoeken om onvindbaar te worden. Voor zulke types mag je op de vlucht slaan om jezelf te beschermen!
Print je startverhaal uit voor het AMK, dat scheelt veel uitleg. En hou er rekening mee dat het AMK ook bij de school van jouw kinderen zal informeren, misschien moet je de directeur alvast op de hoogte brengen?
Sterkte, wat een nachtmerrie...
Onyx

mirreke

mirreke

09-02-2009 om 10:48

Zelf aangifte doen!

Dit kun je namelijk beschouwen als stalking. Idd, maak een lijst van alles, maar dan ook alles, met datum ed. erbij. Leg een schriftje naast de telefoon en noteer elk gesprek, elke tijd, met wie je hebt gesproken en wat er is gezegd. Elk dreigement, elk voorval, enz. noteren. Laat vrienden en buren ook opschrijven wanneer ze bv. door je familie worden benaderd. Ga idd. spreken met school en leg uit hoe het zit. Laat ze absoluut niet met je familie praten en vraag of ze het bij de politie en natuurlijk bij jou willen melden als je familie weer contact met ze opneemt. Laat je kinderen op school nooit door iemand anders ophalen, geef dat duidelijk door. Als het goed is kun je dit soort zaken goed met school overleggen en hoor je daar goed steun te krijgen.
En dan ga je aangifte doen. Dit is terreur en het moet stoppen. Volgens mij kun je een straatverbod vragen en een verbod op het benaderen van jou en je kinderen bv. op school en op straat, met een dwangsom voor elke keer als ze toch over de schreef gaan. Ik denk dat je daarvoor wel een advocaat moet inschakelen en ik hoop dat je een rechtsbijstandverzekering hebt.
Wat je verder bv. kunt doen is een kleine usb camera installeren boven je voordeur of vanuit je woonkamer, die zicht heeft op de tuin. Je kunt daarmee beelden op je computer registreren, zodat je ook bewijs hebt van vernieling oid. Dit is relatief simpel te doen.
Verder zou ik met je aangifte en het hele verhaal (dus je eigen dossier over de terreur) naar het AMK gaan als ze je oproepen, zodat zij een beeld hebben van wat er speelt en duidelijk doorkrijgen dat het om pesterij gaat. Ook hiervoor is het trouwens van belang dat je met school hebt gesproken, omdat het AMK gaat rondvragen in de omgeving van de kinderen. Omdat men al snel denkt, waar rook is is vuur (zie ook het draadje over baby Hendrik in algemeen) en daarom van mening zal zijn dat er allicht iets van de klacht van je familie waar zal zijn, is het zaak dat je een goede verdediging hebt.
Wat je NIET moet doen is deze melding aan het AMK negeren. Je weet namelijk maar nooit...
Zet hem op, deze situatie lijkt me vreselijk, maar een actieve houding is de beste verdediging. En je voelt je er ook beter door, niet zo passief en in een hoekje gedrongen.

Jade

Jade

09-02-2009 om 11:55

Inderdaad:

aangifte doen van stalking. Al een aantal jaren geleden is de wet tot het strafbaar maken van stalking aangenomen. En dat is precies wat bij jullie gebeurt.

En het wetboek, Artikel 285b geeft het volgende aan:
"1. Hij, die wederrechtelijk stelselmatig opzettelijk inbreuk maakt op eens anders persoonlijke levenssfeer met het oogmerk die ander te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden dan wel vrees aan te jagen wordt, als schuldig aan belaging, gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of een geldboete van de vierde categorie."

Verder ben ik het eens met Mirreke, daar kan ik weinig meer aan toevoegen.

Ik wens jullie heel veel sterkte.

Sassie

Sassie

09-02-2009 om 13:21

Helemaal eens met Mirreke. Laat het er niet op aankomen en onderneem zelf actie. Wellicht kun je ook nog de huisarts inschakelen. Elke melding
aan het AMK komt nl, ook in het medisch dossier van je kind te staan....ik bedoel maar.....

Een dergelijk "geintje" haalde de ex-schoonmoeder van mijn schoonzus ook uit om het kind van mijn schoonzus toe te eigenen. Mijn schoonzus kreeg inderdaad een uitnodiging van Jeugdzorg om e.a. uit te leggen. Bleek dat die heks melding had gemaakt van mishandeling en verwaarlozing. Bleek dus wel (totaal ten onrechte) in het medisch dossier te staan bij de huisarts.....Ik bedoel maar; hoe ver dit soort dingen kunnen gaan.
Hoe meer partijen op de hoogte zijn, hoe sterker je staat.
Ik vind het echt vreselijk dat je zo belaagd wordt; door je eigen familie nog wel.

Hoop dat je aan onze reacties wat hebt zo. Ik ben ook erg benieuwd hoe het verder afloopt.

Rembrand

Rembrand

09-02-2009 om 14:38

Camera!

Een kennis van mij had ook te maken met vernieling van haar eigendommen en eieren en speeksel tegen de ramen.
Toen ze een cameraatje achter het raam zette, had ze bewijs. Toen de politie haar neef hiermee contronteerde was deze ellende snel afgenomen !
Bij poging van brand stichten zou ik geloof ik maken dat ik weg kwam. Je doet toch geen oog meer dicht !
Wellicht een schot voor open doel, maar als je nog geen brandmelders hebt haal ze dan alsjeblieft snel.
M.

Holiday

Holiday

09-02-2009 om 17:53

Gevaar voor je gezin

Bah wat vreselijk eng dat iemand probeert brand te stichten bij je huis. Je gezin loopt gevaar.

Met zulke familieleden heb je geen vijanden nodig zeg. Ongelooflijk wat mensen elkaar aan doen en waarom? Vreselijk voor jou en traumatisch voor je kids, ik hoop dat je ze (wel via wettelijk toegestane middelen) flink op hun donder geeft. Aangifte doen dus!!

Sterkte, Holiday

Hmf..

Ik vind het een vreselijke situatie, maar het gaat me iets te kort door de bocht om meteen 'partij' te kiezen voor Tulp. Als een hele famillie boos, woest en geweld niet schuwt omdat ze vinden dat zij (en of haar man) geen goede opvoeders zijn en opa radeloos is omdat hij zijn kleinkinderen wil zien vind ik dat toch wel een teken aan de wand.
De 'middelen' zijn wellicht niet chic, maar het 'doel' het belang van de kinderen te verbeteren vind ik iets om serieus te nemen en is niet per definitie iets waar Tulp als enige partij hier haar gelijk wat mij betreft aan haar kant heeft. (verbaal) geweld is uit den boze maar woede en radeloosheid van opa en oma en andere familieleden (laat me raden, vast van de kant van je partner??) komen niet vanzelf.

Dus Tulp, het is waarschijnlijk een jarenlang durende en mega ingewikkelde kwestie, en ik snap je boosheid maar ik ben toch in dit soort hekele situaties waar bijna letterlijk gevochten wordt voor het belang van kinderen voor: 'hoor en wederhoor' voordat ik automatisch roep: die famillie is gek en Tulp is O.K.!

Kun je aangeven waarom zij jullie geen capabele opvoeders vinden?

Kiki

Kiki

09-02-2009 om 23:40

Jopie, er is brand gesticht!

Brand bij haar voordeur, brand in de nacht met Tulp en de kinderen in het huis.

Het kan me niet schelen wat die familie van Tulp vindt. Ik vind het leuk dat jij je mening opschort en graag wat meer info wil hebben, maar laten we wel wezen die mensen zijn gestoord! Bedenk eens wat er allemaal had kunnen gebeuren.
Als dat soort personen het AMK bellen, hecht ik daar weinig waarde aan. Want als zij het voor de kinderen deden, hadden ze niet de kinderen proberen te ontvoeren en brand proberen te stichten.

Kiki (die erg boos wordt van valse meldingen bij het AMK)

mirreke

mirreke

10-02-2009 om 08:41

Beetje beter lezen jopi

Tulp geeft in haar posting duidelijk aan dat het om háár ouders en zussen gaat.
Verder vind ik jou een prachtig voorbeeld van het 'waar rook is, is vuur' idee waar veel mensen vanuit gaan als het AMK maar genoemd wordt: Er zal wel iets van waar zijn, dusss...

Rafelkap

Rafelkap

10-02-2009 om 09:50

Tulp

Heel veel sterkte. En je hoeft je totaal niet te verantwoorden hier. Als ik zo je verhaal lees zou ik het liefst willen verhuizen naar een andere deel van het land, in ieder geval naar een andere stad. Als dit mogelijk is, misschien kan iemand je daarmee helpen. Ook al ben je gehecht aan je huis, omgeving etc. , je moet je gewoon veilig voelen.

Jade

Jade

10-02-2009 om 22:49

Jopi,

"(verbaal) geweld is uit den boze maar woede en radeloosheid van opa en oma en andere familieleden (laat me raden, vast van de kant van je partner??) komen niet vanzelf."

Oh nee?? Waarom zou dat niet kunnen?? Er zijn namelijk mensen die niks schuwen als ze hun zin niet krijgen. En in het belang van de kinderen moet er hoor en wederhoor plaatsvinden?? Met zo´n familie die fysiek geweld gebruikt, dreigementen uit en zelfs probeert de kinderen mee te nemen?? Als het niet zo´n ernstige situatie was zou ik hartelijk om je moeten lachen.

Als je de posting van Tulp nou goed had gelezen had je kunnen lezen dat het om haar ouders en zussen gaat.

En bovendien, een telefoontje naar het AMK is zo gepleegd hoor. Het is niet altijd ´waar rook is is vuur´.

Tulp

Tulp

10-02-2009 om 23:31

Lieve allemaal

Ik dank jullie hartelijk voor jullie reacties. Heb niet inhoudelijk gereageerd omdat ik op dit moment (ik geloof dat de ernst van de situatie begint door te dringen) door al het gedoe nog net in staat om te werken en voor de kinderen te zorgen, me verweren en maatregelen nemen is geen kwestie van kunnen maar van moeten en voor de rest merk ik dat ik vooral ontzettend moe ben. Hoe kun je een gezin zo aanpakken? Het gezin van je eigen kind nog wel?

Ik lees de reacties mee en ze zijn hartverwarmend, ik haal er zinnen uit die ik goed kan gebruiken in het onder woorden brengen van mijn gedachten en gevoelens, dat kan ik gebruiken bij de instanties.

Ik hoop op meer reacties. Iemand nog een adviews wat te doen als ik hen tegenkom? Dat kan zomaar op straat natuurlijk.....

mirreke

mirreke

11-02-2009 om 09:20

Tegenkomen en nog wat tips

Ik denk dat je ze het beste kunt negeren. Geen gesprek aangaan op straat en ook niet reageren als ze jou aanspreken. En ook zo'n situatie direct weer noteren, met tijd en datum enz. erbij. Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar ik denk dat het beter is om ze niet alleen op straat te laten lopen.
Overigens heb ik er nog eens over nagedacht. Blijkbaar woont je familie ook bij je in de buurt, of vergis ik me? Misschien dat verhuizen dan uiteindelijk toch de beste optie is. Vreselijk maar misschien wel reëel, hoe spijtig ook. Want of ze je echt met rust kunnen laten als ze zich hier zo in hebben vastgebeten vraag ik me af. En als ze dan in de buurt wonen blijft die dreiging altijd bestaan, lijkt me heel erg zwaar, vooral omdat je je kinderen ertegen wilt afschermen.
Kun je niet eens contact opnemen met een juridisch loket en vragen hoe je hiermee om moet gaan? Ik hoor trouwens ook wel dat je dit soort problemen evt. zelfs bij je baas kunt neerleggen, die schijnen soms ook mogelijkheden te hebben om hun personeel bij te staan (alles beter dan personeel wat ziek wordt en geld kost). Misschien is dat een optie. Weet iemand hier daar wat van? Ik heb dit namelijk ook wel eens gehoord over iemand die schulden had, en daarmee door zijn baas werd geholpen, zelfs een lening gekregen. Misschien kun je eens met PZ gaan praten. Sowieso niet verkeerd denk ik, want als je familie zo ver gaat zou het me niks verbazen als ze ook een keer bij je werk op de stoep staan.
Kortom, probeer jezelf overal in te dekken, niet passief afwachten maar proactief reageren. Probeer namelijk te voorkomen dat je in een situatie terecht komt waarin ook je eigen omgeving (vrienden, school, werk) gaat denken: waar rook is is vuur. Snap je? Misschien heel zwaar nu, maar wel noodzakelijk!
Iemand noemde de huisarts, ook een goed idee. Een huisarts heeft misschien ook nog wel goede raad. En het maatschappelijk werk. Heb je een huurhuis? Dan kun je misschien ook bij de woningbouw terecht, ook al vanwege die brandstichting.
Heb je iets aan je schoonouders? Heb je steun aan je man?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.