Relaties Relaties

Relaties

duet

duet

28-12-2008 om 18:00

Hoe voelt het aan om alleenstaand te zijn?

Ik heb een vaste partner al jaaaaren, ik heb er dus geen ervaring in...
Hoe voelt het eigenlijk aan om een alleenstaande vrouw te zijn ? mis je je partner ? of geniet je ervan het rijk voor je alleen te hebben ? Hoe zit het met uitstapjes ? vind je jezelf dan zielig of is het juist een rijksom te kunnen gaan en staan waar je wilt ?
Blijf je liefst alleen of ben je naarstig op zoek naar toch een partner ? zou je dan een LAT aangaan of zou je liever gaan samenwonen ?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tonny

tonny

28-12-2008 om 18:11

Theoretische vraag!

Volgens mij hangt je beleving van alleenstaand zijn volledig samen met de manier waarop je in deze postitie terecht bent gekomen en hoe je je daarbij voelt!

Is je partner overleden en zo ja, hoezeer mis je hem/haar? Als je relatie zo-zo was, voel je je anders dan wanneer hij/zij de liefde van je leven was.

Heeft hij/zij een nieuwe liefde gevonden?

Woont hij/zij bij nader inzien liever alleen, terwijl jullie speciale relatie in stand blijft?

Ook zal meespelen of je kinderen hebt en hoe oud die zijn. Wonen ze bij jou, wonen ze bij je partner, of wonen ze al zelfstandig?

tonny

kaaskopje

kaaskopje

28-12-2008 om 20:29

Ik ben niet lang alleen geweest

Ik ben tussen mijn 20ste en 24ste alleen geweest. In die tijd heb ik maar een eind weggerommeld en eigenlijk vooral omdat ik niet goed tegen het alleen zijn kon. Ik kon niet genieten als ik alleen thuis was. Ik denk dat dat nu wel beter zou gaan. Ik heb meer rust in mijn lijf, schat mezelf denk ik ook wat hoger in dan toen, e.d.
Als ik nu alleen zou komen te staan zou ik me wel onthand voelen denk ik. Het idee dat je overal helemaal alleen verantwoordelijk voor bent terwijl je die verantwoordelijkheid voorheen altijd deelde zou me wel beangstigen.