Relaties Relaties

Relaties

Hpv

hallo

Er werd deze week hpv type 39 bij mij vastgesteld na een uitstrijke..... ik ben bogal vd kaart erdoor.... iemand ervaring mee of meer info? Ik ben 7j samen en niet vreemd gegaan

LifeEvent! schreef op 15-08-2025 om 16:30:

[..]

Klopt. Daar deel ik mijn mening niet met patiënten. Wel met collega's en in sociale kring. En dat wordt niet gevaarlijk gevonden want ik zeg het niet uit naam van mijn funktie en zeg erbij dat het een mening is dat RIVM niet als enige bron geraadpleegd moet worden.

Wetenschap is pas wetenschap als er een dialoog kan zijn door kennis te delen te weerleggen. Bovendien veranderen de inzichten ook steeds.

Misschien had ik niet stellig moeten noemen dat het niet kan idd. Het is iig nooit bewezen. Het bevreemdt mij wel dat er dan weer geen reacties komen op de stellige bewering van Izza dat je het kan krijgen van zoenen. Of dat van een huisarts wordt aangenomen dat je het kan krijgen door handen schudden. Doe zelf onderzoek. Volg je gevoel!

Dat is waar het misgaat.

En precies waardoor de 2 kampen ontstonden tijdens covid. Zelfonderzoek liep daar als rode draad doorheen, evenals schapen, word wakker. Ik werd daar vooral heel moe van.

Kijk even op het kwf bijvoorbeeld, waar de informatie staat over bv tongzoenen, huid op huid contact.

Voor TS:

Kwf.nl: "HPV komt veel voor. De persoon met wie je seks hebt kan het virus dus bij zich dragen zonder dit zelf te weten. En dan kan jij het ook krijgen. Ook als je je hele leven met 1 persoon seks hebt, kan je het van die partner krijgen.

Kan ik besmetting met HPV voorkomen?
HPV is heel besmettelijk, voorkomen is dus moeilijk. Bijna iedereen krijgt ooit in zijn leven een HPV-infectie. Je kunt het ook meerdere keren krijgen. Condooms helpen niet genoeg om te zorgen dat je geen HPV krijgt."

Denise82 schreef op 15-08-2025 om 17:25:

kan.je niet lezen wat ik typ??? Jezes oordeel niet als je niks weet. Ik moet volgende week verder voor onderzoeken dus hou je larie bij dat ik enkel praat over vreemdgaan

Nouja, over niks weten en larie gesproken:  jíj komt hier met een vraag, waarbij het antwoord zo op te zoeken is. Dus word nou niet verbaal agressief, Jezus is met een u trouwens.

EmmaT schreef op 15-08-2025 om 17:25:

[..]

Hilarisch dit. En daarom moeten wij geen vaccins meer willen ofzo 🙃🤣

Hoor je mij dat zeggen? Je mag soms ook even nadenken. Is soms ook goed voor je hersenen ipv de gehele dag op facebook te zitten . Er is niks mis mee om te concluderen dat sommige dingen toch vreemd zijn maar dat is met meer dingen. 

mana_sutiyuq schreef op 15-08-2025 om 17:35:

[..]

Dus wat je hier beweerd over het RIVM klopt niet. Het RIVM maakt geen winst.

Onderzoeken kosten veel geld en daar kan je subsidie voor krijgen vanuit verschillende instanties en ook dus uit de farmaceutische industrie. Dat zegt helemaal niets over winst maken. Dat kan de overheid niet alleen financieren. Overigens de overheid maakt sowieso geen winst. Het is geen BV.

Renate46 schreef op 15-08-2025 om 18:01:

[..]

Hoor je mij dat zeggen? Je mag soms ook even nadenken. Is soms ook goed voor je hersenen ipv de gehele dag op facebook te zitten . Er is niks mis mee om te concluderen dat sommige dingen toch vreemd zijn maar dat is met meer dingen.

Dat jij het niet begrijpt, betekent natuurlijk niet dat het meteen vreemd is. 

Dweedledee schreef op 15-08-2025 om 18:16:

[..]

Dat jij het niet begrijpt, betekent natuurlijk niet dat het meteen vreemd is.

Stukje bewustwording mag best daar zijn we inmiddels slim genoeg voor als mens. 

LifeEvent! schreef op 15-08-2025 om 17:36:

[..]

Wat een agressie komt er uit jouw toetsenbord! 😳

Hahahahaha en dat uit jouw toetsenbord?

Renate46 schreef op 15-08-2025 om 18:30:

[..]

Wat heeft bewustwording ermee te maken? Je loopt onwaarheden te roepen, omdat je er blijkbaar niets van begrijpt. Dat heeft werkelijk niets met bewustwording te maken. Integendeel zelfs. 

Renate46 schreef op 15-08-2025 om 18:01:

[..]

Vanwaar deze ‘onder de gordel’ reactie? Vind je dat nu echt nodig om je punt te maken? Nogal een zwaktebod hoor en totaal niet serieus te nemen.

Renate46 schreef op 15-08-2025 om 18:30:

[..]

Bewustwording en slim zijn gaat niet samen met wappiedenkbeelden.

Max88 schreef op 15-08-2025 om 12:09:

[..]

Het punt is dat je onjuiste medische informatie deelt op een openbaar forum (door gebrek aan kennis), dat is schadelijk en gevaarlijk. Ik vraag me dan oprecht af in welke sector van de medische zorg je werkt en hoeveel medische kennis je daarvoor opgedaan/bijgehouden hebt.

In de medische wereld doe je het met de wetenschappelijke kennis en inzichten die op dat moment bekend zijn. Daar deel je geen mening maar feiten.

Een schoonmaker in een ziekenhuis werkt ook in de zorgsector. Ik bedoel maar. 

[..]

Klopt. Daar deel ik mijn mening niet met patiënten. Wel met collega's en in sociale kring. En dat wordt niet gevaarlijk gevonden want ik zeg het niet uit naam van mijn funktie en zeg erbij dat het een mening is dat RIVM niet als enige bron geraadpleegd moet worden.

Wetenschap is pas wetenschap als er een dialoog kan zijn door kennis te delen te weerleggen. Bovendien veranderen de inzichten ook steeds.

Misschien had ik niet stellig moeten noemen dat het niet kan idd. Het is iig nooit bewezen. Het bevreemdt mij wel dat er dan weer geen reacties komen op de stellige bewering van Izza dat je het kan krijgen van zoenen. Of dat van een huisarts wordt aangenomen dat je het kan krijgen door handen schudden. Doe zelf onderzoek. Volg je gevoel!

Aha, een Facebookwetenschapper! Onderzoek doen en je gevoel volgen staan diametraal tegenover elkaar. 

Annaniem2023 schreef op 15-08-2025 om 21:11:

[..]

Dat idd, ik ben benieuwd. 

[..]

Maar toch niet het inzicht dat vaccinaties gezondheidswinst opleveren. Bijwerkingen bestaan, zeker, maar grosso modo zijn vaccinaties een zegen. Dat is geen mening, dat is een feit.

En daar hoeven dan geen discussies over gevoerd te worden, of dialogen. Hierover kan iedereen het alleen maar eens zijn. Behalve mensen die wetenschappelijk bewijs niet erkennen als bewijs, maar alleen als inzicht dat op een dag wel zal veranderen.

Dat je HPV van zoenen kan krijgen staat misschien niet vast, maar dat betekent niet dat je het niet van zoenen kan krijgen. Roeptoeter dat dan ook niet.

Annaniem2023 schreef op 15-08-2025 om 21:11:

[..]

Veel meer zal het inderdaad vast niet zijn, nee. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.