Relaties Relaties

Relaties

Kaalslag

Kaalslag

11-06-2011 om 13:15

Is dit een leugen?

Ergens in dit jaar had ik een gesprek met mijn vriend over wat sexy is en wat niet. Daarbij liet ik vallen dat ik niet op kalende mannen val. Nogal lacherig vertelde ik over de verschillende soorten haardracht die je hebt, bijv. lange manen ter compensering van de haarloze zones, een rookgordijn omtrent de haargrens optrekken door compleet kaalscheren. Ik riep op een gegeven moment zelfs theatraal "blegh".

In dat gesprek kwam niet aan bod dat ik weleens kalende minnaars heb gehad. Toen ik dat (veel) later vertelde, voelde het voor mijn vriend aan alsof ik hem destijds had voorgelogen. Terecht of niet?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jaymza

Jaymza

11-06-2011 om 13:41

Je gaat met mannen naar bed waarvan je "blegh" denkt?
Ik kan me voorstellen dat je vriend daarover valt.

Jaymza

+ Brunette +

+ Brunette +

11-06-2011 om 14:02

Jayzma

Ik kan je gedachtengang volgen, maar heb ik dus gelogen? Het "blegh" sloeg trouwens op bepaalde kapsels, niet op kaalheid in het algemeen.

Vic

Vic

11-06-2011 om 14:43

Mwah

Gedurende de jaren kun je andere voorkeuren krijgen. Vroeger viel ik op type atletisch gebouwd, en maakte ik wel eens grapjes over ielige mannen. Mijn huidige partner is lang en héél slank. Van die enorme kleerkasten vind ik tegenwoordig niet meer aantrekkelijk.

Rosase

Rosase

11-06-2011 om 19:57

Nee

Je hebt niet gelogen.

Ik vind het nogal een aparte reactie van je vriend. Zo zwart-wit liggen die dingen toch helemaal niet?

Ten eerste heb je blijkbaar helemaal niet gezegd dat je kalende mannen blegh vindt en ten tweede is er meer in het leven dan een mooi uiterlijk.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

11-06-2011 om 22:29

Pff

Je vriend klinkt niet echt relaxt zeg, waar maakt hij zich druk om? Is het een jaloers type?

Kaalslag

Kaalslag

11-06-2011 om 23:46

Reacties

"Blegh" was een momentopname, natuurlijk kijk ook ik naar het totaalbeeld, anders had ik het ook niet met die anderen aangelegd. En Roosje, die man maakt zich óveral druk om, hij is niet jaloerser dan de gemiddelde man, geloof ik.

Yvon Meijer

Yvon Meijer

13-06-2011 om 15:34

Vorige minnaars

Ik zou sowieso niet mijn vorige minnaars met mijn huidige minnaar bespreken..

Kaalslag

Kaalslag

13-06-2011 om 20:01

Vorige minnaars bespreken

Nee, maar je kunt ook niet alles verzwijgen. Zeggen dat je weleens met een kalende man hebt gevreeën vind ik iets anders dan je hele hebben en houden op tafel leggen (naam, wanneer, hoe lang de relatie duurde, waarom het uitging, of de seks goed was, enz. enz.).

Nou ja, een leugen

een slecht geheugen misschien?

Je zei tegen je vriend dat je niet op kalende mannen valt. Je vindt ze zelfs afstotelijk. (Flauw hoor, trouwens - als er iets is waartegen weinig te beginnen valt is het wel kaal worden; of wil je een man met een toupet?)

Maar ondertussen vind je het niet écht erg, want je hebt verscheidene kalende minnaars gehad. Ik snap best dat je vriend niet enthousiast is over de gaten in je geheugen.

Vic

Vic

13-06-2011 om 21:58

Ja tjee

Ik zeg wel eens tegen mijn vriend dat ik zo blij ben dat hij niet kaal wordt (zijn vader heeft ook nog een volle bos haar). Mocht dat haar onverhoopt toch wat gaan dunnen, dan zet ik hem echt niet buiten de deur. Maar het kan toch, dat je iets gewoon niet zo mooi vindt? En je groeit daar ook in mee, denk ik, naarmate je ouder wordt. Van de veertig-plus mannen is zo'n 50% kalend, die verhoudingen liggen bij twintigers toch heel anders. Mannen roepen over uitgezakte postzwangerschapsbuikjes misschien ook niet 'jottem'. Maarja, als je wat verder kijkt achter de buik...

Kaalslag

Kaalslag

13-06-2011 om 22:38

Ja, ik heb een slecht geheugen en hij ook

Het "blegh" ging over van die lange pieken die over de kale plek worden gedrapeerd, volgens mij is die dracht inmiddels uit de mode. Een man kan er niets aan doen dat hij kaal wordt maar hij kan wel kiezen wat hij ermee doet. Vriend denkt dat mijn "blegh" op alle mannen sloeg maar dat is pertinent niet zo, dat kan ik nooit zo gezegd hebben.

Vic

Vic

13-06-2011 om 23:00

Hemeltje

Lees je laatste stukje nog eens na. Denk je dan niet 'lekker belangrijk'?

Yvon Meijer

Yvon Meijer

14-06-2011 om 00:04

Vorige minnaars

Nee, niet verzwijgen. Maar waarom heb je het er überhaupt over. Ik heb het nooit over vorige minnaars, of hoe ze er uit zagen. Het interesseert me niet. Mijn man mag alles weten maar waarom zou ie? En ik hoef ook niet te weten of hij het wel eens met een roodharige krullekop of brunette gedaan heeft

Irene

Irene

14-06-2011 om 12:36

Nou single lady (ot)

Ik kan sporten wat ik wil, maar mijn uitgelubberde buik (met huid vol striea) krijg ik echt nooit meer strak hoor!

Vic

Vic

14-06-2011 om 18:36

Single lady

Echt niet. Je kunt je buikwand vergelijken met een elastiekje. Als je dat te vaak of te ver uitrekt, komt het nooit meer helemaal terug in model.

Vic

Vic

14-06-2011 om 22:17

Single lady (steeds meer o.t.)

Dan is jouw buikwand niet zoveel uitgerekt. Ik had vorig jaar een bmi van onder de 18,5, echt niet dik dus, maar als ik mijn buik vastpakte had ik toch zo'n 5 cm vel te pakken. Inmiddels zit daar (eigen schuld) een vetlaagje onder, maar ook toen ik magerder was zat dat 'buikje' daar. Het valt allemaal nog in maat 32/34 te proppen, en dan heb ik misschien wel een figuur als 25-jarigen, maar in eerlijke naaktheid kan ik echt mijn moederschap niet verbergen.
Maar misschien kijk jij minder kritisch naar jezelf dan ik

+ Brunette +

+ Brunette +

14-06-2011 om 22:55

Mee eens, gale

Zelf ben ik redelijk ongehavend uit de zwangerschap gekomen, ik ben 48. Laatst liet een twintigster haar buik zien, die was heel lelijk geworden door de zwangerschap: uitgelubberd, rimpelig en vol striae. De genen spelen wel degelijk een rol. Het schijnt ook te schelen op welke leeftijd je zwanger wordt: een strak buikje van een jonge meid rekt meer uit (en heeft dus ook meer te verduren) dan het verleppende vel van iemand van eind dertig.

Vic

Vic

14-06-2011 om 23:01

Inderdaad

Er zijn veel factoren die een rol spelen. Bij mijn tweede zwangerschap ben ik 21 kg aangekomen, enorm was ik. En dat ging min of meer 'vanzelf', ik heb niet bijzonder veel gegeten of gesnoept. Kwestie van pech, maar eigenlijk heb ik nog geluk met zo'n klein buikje. Een vriendin van me had tijdens de zwangerschap een buik als een landkaart, je zag de striemen er bijna in springen. Haar buikwand was zover uitgerekt dat ze een behoorlijke hangbuik heeft overgehouden, met dan nog al die striemen. Er is bijna geen 'normaal' stukje huid over. Ach meid, beetje diëten, komt vanzelf goed, pfffff.

Politiek correct

Of je ergens nu iets aan kunt doen of niet, het kan wel of niet je spontane voorkeur hebben. Ik vind het wat politiek correct om te zeggen dat het je niet mag uitmaken of een man kalend is of niet. Je gevoel verandert er niet van Ik ben alleen wel zo netjes om dergelijke dingen niet hardop te ventileren.
En of vrouwen kritischer zijn naar mannen dan andersom? Neuh, ik denk dat dat een te grote algemeenheid is. Er zijn ook wel mannen die duidelijke voorkeuren hebben voor blond of juist bruin of rood of zwart, voor grote of juist kleine boezems of liever wat ertussenin, voor slank of juist stevig enz enz. Moet je dat "kritisch" noemen? Ik houd het liever op "voorkeur" of "smaak" of "je type"

Mwôh

Het ligt ook een beetje aan de manier waarop je het zegt. Als je daarbij duidelijk laat blijken dat je je partner daardoor niet meer aantrekkelijk vindt of zelfs aangeeft dat het een reden is om een ander exemplaar te zoeken dat beter bedekt is op de scalp, dat is inderdaad niet erg aardig. Maar gewoon, als mededelinkje zonder verdere consequenties, ach, waarom niet... Een beetje relatie kan zoiets wel hebben, lijkt me.

Kaalslag

Kaalslag

15-06-2011 om 15:55

Single lady en genista

Even voor de duidelijkheid: mijn vriend, vijftiger, heeft juist nog een prachtige volle haardos met nauwelijks grijs erin dus het was eigenlijk een verkapt compliment toen ik zei dat ik niet op kale mannen val.

Kaalslag

Dat had ik wel begrepen Maar ik begrijp dan weer niet waarom je vriend zich "voorgelogen" voelde, zoals je in je eerste bericht schetste. Kijk, kaal of niet kaal maakt mij niet zoveel uit, zo heb ik van mezelf gemerkt maar er zijn wel andere kenmerken waardoor ik wel of niet op een bepaald type val. Maar stel dat mijn huidige partner volgens die kenmerken "mijn type" is en we zijn al jaren gelukkig met elkaar, maar ik heb wel ooit een vriend gehad die "niet mijn type was", so what? Dan hoeft hij zich toch verder niet bedreigd of voorgelogen te voelen?

Martine

Martine

18-06-2011 om 23:40

Kale mannen

Mijn man heeft een weelderige bos krullen op zijn hoofd, waar hij vaak complimentjes over krijgt. Ik vind hem een knappe man, en veel andere vrouwen met mij.

Nu begint hij iets grijzer te worden (boven de 40) en ik zeg altijd: liever grijs dan kaal. Maar ik voeg er ook altijd nog even aan toe: behalve als je Humberto Tan heet dan.

Als ik denk aan kale mannen, dan denk ik al gauw aan oudere mannen met een bierbuikje. Terwijl bijvoorbeeld Humberto toch bewijst dat het ook heel anders kan. Het gaat dus duidelijk om het totaalplaatje!

Groetjes,
Martine

Expres kaalgeschoren

dat vind ik in veel gevallen lelijk. Waarom doen mannen dat?

Kaalslag

Kaalslag

20-06-2011 om 00:46

Kaalscheren

Bromvlieg, volgens mij is dat om de indruk te wekken dat ze eigenlijk heel hip zijn maar volgens mij zijn skinheads al heel lang uit de mode. Zelf vind ik het wel lekker heftig staan, maar dat is een kwestie van smaak.

Fiorucci

Fiorucci

20-06-2011 om 10:46

Kaalscheren

Oh sommigen kunnen dat heel goed hebben, en doen het liever dan halfkaal rondlopen.

Vic

Vic

20-06-2011 om 10:57

Ik snap het wel

Veel mannen worden op zo'n manier kaal, dat ze alleen aan de onderkant rond hun hoofd een 'kransje' haar over houden. Dat staat toch een beetje 'oud'. Ik ken maar een veertiger die dat zo laat staan, de rest scheert allemaal hun hoofd kaal of heel kort (2 mm ofzo).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.