Relaties

denise
17-04-2012 om 16:04
Kan hem nog steeds niet vergeten
Vorig jaar maart heb ik een draadje gestart over mijn Italiaanse vriend, die mij overduidelijk niet meer wilde, alleen als het hem uitkwam.
Heb toen bewust afstand van hem genomen, maar we zijn nu een jaar verder en hij is nog steeds niet uit mijn hoofd. Een simpel smsje van hem en ik ben weer terug bij af. Zo gaat het niet langer, maar ik weet niet wat ik moet doen om hem echt uit mijn leven te laten verdwijnen.
Bestaat er een medicijn tegen liefdesverdriet en bescherming tegen foute mannen?

koentje
17-04-2012 om 16:15
Hoe dan ook,
jij moet ermee stoppen. Of wil je soms graag jezelf bedwelmen met liefdesverdriet? Wake up sister!
Of moet ik zeggen: grow up!

rode krullenbol
17-04-2012 om 17:27
Kop op!
Misschien is je liefdesverdriet wel je bescherming tegen die foute man! Als het goed is, roept liefde vooral liefde op. Als er te veel verdriet bij komt kijken, dan is het dus niet goed, en is er dus eigenlijk ook geen sprake van liefde.
Hij houdt je slechts aan het lijntje, en dat weet je. Je weet ook, dat hij jou niet kan bieden, waar je echt wat aan hebt. En waarschijnlijk vind je ook wel, dat je beter geen relatie kan hebben, dan een relatie met een man die jou slecht behandelt. Ik zou zeggen: breek met hem. En dan echt.
Tegen liefdesverdriet bestaat geen helaas geen medicijn, al lijkt het soms van wel. Je kunt er namelijk voor wegvluchten: in je werk, in de armen van (een) ander(en), in de drank of een ander verslavende middel.
Dit zijn echter schijnoplossingen, die jou nog meer in de problemen kunnen helpen. Je moet er domweg doorheen, door dat liefdesverdriet. Besef en vertrouw erop, dat de tijd aan jouw kant staat. Als je gewoon doorgaat met je leven, komt er echt wel een dag, dat je opeens bedenkt: hee; het is over!

rode krullenbol
17-04-2012 om 17:51
Koester geen ijdele hoop
Een charmeur weet als geen ander een vrouw hoopvol te stemmen. Daar is niets mis mee, zolang als hij maar serieus is. Fout wordt het, wanneer een man valse hoop bij je opwekt. Gelukkig ben je er zelf bij om dat te laten gebeuren. Oftewel: koester geen ijdele hoop!

skik
17-04-2012 om 18:06
Bescherming tegen foute mannen
"Bestaat er ... bescherming tegen foute mannen?" Ja, een nieuw telefoonnummer.
skik

JansjeRommy
17-04-2012 om 22:54
Een goed gevoel van eigenwaarde en jezelf nog eens uitleggen dat je beter verdient.

fietsbel
18-04-2012 om 00:16
Herkenbaar
Op het moment ben ik uit elkaar aan het gaan. En hoewel eigenlijk duidelijk is dat hij me niet meer wil, geeft hij af en toe hoop en dan ben ik ook terug bij af. Hoe erg de dingen ook zijn die hij tussendoor heeft gedaan.
Ik snap weinig van mezelf. Ik ben normaal een zelfverzekerde vrouw, die heel goed voor zichzelf kan zorgen. Ik snap niet waar mijn zelfrespect is gebleven, ik blijf maar doorgaan en hopen.
Die pil tegen liefdesverdriet zou ik ook graag slikken.
Helaas geen tips dus, wel herkenning.

denise
18-04-2012 om 10:38
Nieuw telefoonnummer
Bedankt allemaal, heb echt wel wat aan die schop onder mijn kont. Maar helaas wisselt het gevoel per dag. Wat zeg ik...per uur...
Een nieuw telefoonnummer nemen maakt geen zak uit, want hij is een leverancier van ons bedrijf. Dus zakelijk gezien heb ik af en toe contact met hem. Zo weet ik dat hij over een paar weken weer naar NL komt. Ik ga hem niet bellen, maar de gedachte dat hij dan weer zo dichtbij is.
Mijn hemel, lijk wel heel veel op mijn puberdochter
Fietsbel, sterkte meis. Ik vraag me ook steeds af waar mijn zelfrespect is gebleven...

suffie
18-04-2012 om 16:17
Jep
ik herken het wel, tijden aan iemand blijven ""hangen"" die mij valse hoop gaf. Ik heb geen contact meer met hem, maar als ik iemand hoor praten zoals hij doet of me op een andere manier aan hem doet denken vlamt er ineens weer wat op. Dan zeg ik tegen mijzelf dat het een illusie is en het gaat weer over.
suffie

steps
18-04-2012 om 20:59
Hier ook hoor.
Heb de persoon in kwestie zelfs om mijn fb staan….en iedere keer moet ik even kijken wat hij op zijn fb heeft gezet, wat anderen erop zetten, wat hij doet….ik doe er verder niets mee. Achterlijk natuurlijk, ik weet het.
Heb hem er al een paar keer uitgegooid, maar na een paar maanden met een smoes (spam op computer) weer een vriendschapsverzoek gestuurd die hij iedere keer weer aanvaardde.
Dan wordt ik daar weer boos om, dan zie ik dat weer als een valse hoop.
Ook deze persoon weet als geen ander om op de een of andere manier mensen aan zich te binden; een soort van magische aantrekkingskracht en ik denk dat deze persoon dat van zichzelf ook donders goed weet.

Marieke
18-04-2012 om 22:44
Denk niet aan een roze olifant
Met veel inspanning iemand uit je hoofd (en hart) proberen te zetten heeft veel overeenkomsten met het aloude "denk niet aan een roze olifant". Hoe harder je probeert ergens niet aan te denken, hoe meer energie je in iets steekt (en hoeveel schoppen je jezelf ook geeft) hoe groter de obsessie wordt of hoe hardnekkiger de verliefdheid. En daarbij wordt je gevoel voor eigenwaarde er ook niet beter op, als je jezelf iedere keer op je kop geeft over je gevoel.
Misschien helpt het om leentje-buur te spelen bij Mindfulness. Accepteer dat deze man je uit je evenwicht brengt en hartkloppingen bezorgt en vind daar niets van en doe er niets mee. Observeer jezelf met liefdevolle interesse en accepteer dat je je zo voelt als je je voelt met een vriendelijk "Goh, dat is er ook nog" en ga verder met waar je mee bezig bent. Observeer eventuele hartkloppingen en trillende handen en accepteer dat hij blijkbaar deze uitwerking op je heeft en ga verder met wat je aan het doen was.

denise
19-04-2012 om 09:28
Roze olifant
Ja, dat klopt. Zodra je met kracht iets niet wilt, blijft het maar in je hoofd zitten. Het gevolg is wel dat ik ook niet open sta voor andere mannen. Niet dat ik nu op een relatie zit te wachten, maar ik vergelijk echt iedereen met hem. En het ergste is natuurlijk dat ik hem liever/leuker/knapper maak dat hij daadwerkelijk is.

Maartje Toch
20-04-2012 om 02:16
Tipjes.
Aan denise: probeer zijn smsjes niet meer te lezen, makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Oefen je in ongelezen wissen.
Aan steps: je moet hem niet ontvrienden maar blokkeren, zodat contact helemaal niet meer mogelijk is, die persoon "bestaat" dan niet meer, zodat je hem ook niet kunt opzoeken op fb.

Emmawee
20-04-2012 om 10:27
Training
Zie het zo. Je wordt het best in hetgeen je het meeste doet. Train jezelf dus heel bewust om dingen te doen en te denken die goed voor je zijn. En herhaal die.
Dus niet: "Mijn hemel, ik lijk wel heel veel op mijn puberdochter", maar: "Ik ben een volwassen vrouw en laat me dus niet gek maken". Blijf dat tegen jezelf zeggen. Eerst wat geforceerd, later wordt het een gewoonte.
Ander oorbeeld, sta jezelf toe om aan die roze olifant te denken, maar laat je niet door je gedachten meeslepen. 'Kijk' even naar je gedachten, laat ze gewoon bestaan en zeg tegen jezelf: ok ik denk nu aan een roze olifant. Sta er even bij stil en zeg dan tegen jezelf: zo en nu ga ik... (iets leuks, verstandigs, nuttigs, verzin maar wat). Dit is ook te trainen en kun je op heel veel situaties toepassen. Ik heb zo bijvoorbeeld mijn rijangst overwonnen.
Je kunt jezelf inderdaad ook trainen in het ongelezen wissen, zoals Maartje Toch zegt, maar dat is misschien lastig als het ook zakelijke sms-jes kunnen zijn. Train je dan in het lezen, beoordelen of het zakelijk is en vervolgens ofwel te behandelen, ofwel te wissen.
Blijf niet tegen jezelf zeggen dat het moeilijk is, maar zeg tegen jezelf dat je het kunt. Echt, het is een kwestie van trainen, van nieuwe verbindingen bouwen in je hoofd.
Succes!
Ik heb lang geleden heel veel moeite moeten doen om over mijn ex heen te komen.

steps
22-04-2012 om 19:06
Maartje toch….
Lay-out is helemaal gewijzigd. Ik zit me rot te zoeken naar hoe ik die persoon kan blokkeren, maar ik kan alleen onder zijn naam, bij 'vrienden', de optie 'niet toegankelijk' aan klikken. Betekent dit alleen dat hij niet meer bij mij op fb kan kijken ofzo?

Maartje Toch
23-04-2012 om 10:42
Steps (blokkeren in facebook)
De nieuwe lay-out maakt niet uit.
Ga naar de pagina van de persoon die je wilt blokkeren.
Rechtsboven staan een paar opties, klik op de laatste (een driehoekje).
Klik op de optie voor privé-settings (staat boven de optie voor uitloggen).
Scroll naar beneden, daar staat de mogelijkheid tot blokkeren. Naam/e-mailadres invullen en klaar.

denise
23-04-2012 om 13:47
Makkelijk gemaakt
Het wordt mij wel makkelijk gemaakt: zijn bedrijf neemt niet meer deel aan onze beurzen, dus ik ga hem bijna niet meer zien in NL.
Moet hier blij mee zijn, want uit het oog, uit het hart toch? En dit wil ik toch zo graag?
Maar waarom baal ik er dan van?
Overigens nogmaals bedankt voor de tips/training!

Emmawee
24-04-2012 om 00:50
Dat balen is gewoon verdriet.
Je bent verdrietig. Je wilde iets en dat wordt het niet. Of het wordt iets wat je diep in je hart niet wilde. Dat je dat voelt is normaal en ja, ook vervelend.
Laat het bestaan, dat gevoel, verzet je niet, probeer het niet te verbeteren, maar maak het ook niet erger door te gaan zwelgen. Een beetje zoals je naar een wond bij jezelf zou kijken.
Succes, het komt echt goed.