Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Patriesie

Patriesie

15-08-2017 om 11:04

Lat-relatie en geen contact met familie van vriend

Mijn vriend en ik hebben nu 6 maanden een lat-relatie en ik heb zijn familie nog niet ontmoet. Zijn zoon van 13 wel, maar zijn dochter van 16 en zijn ouders niet. In het begin maakte ik me daar druk over maar nu ik het een beetje los laat is het vooral mijn omgeving die er over aan mijn hoofd zeurt. Ze vinden het maar raar. Ik heb wel voorgesteld binnenkort bij zijn ouders op visite te gaan. Ik lees meer latters die hun kinderen (een lange tijd) buiten hun relatie laten en naar die mensen ben ik op zoek. Hoe reageert jullie omgeving er op dat je nieuwe partner jouw kinderen niet ziet of jij die van hem/haar niet? Met mijn eigen kinderen heeft mijn vriend een goede band. Hij is als een vader voor hun. (Met een hun eigen vader hebben ze nauwelijks contact) Herkenbaar voor iemand? Onze relatie samen is helemaal goed en ik twijfel er ook niet aan of hij echt wel gescheiden is.

@Emma

@Emma

15-08-2017 om 13:00

Vriend

Wat zegt je vriend hierover?
Mijn vriend (nu 1 jaar lat) heeft helemaal geen contact met zijn broers. Is er een reden waarom je zijn dochter niet ontmoet?

6 maanden

6 maanden is toch nog heel kort?
Mijn man en ik hebben geen LAT relatie maar na 6 maanden woonden we echt nog niet samen en zijn familie kende ik ook nog niet.
De familie van mijn eerste man heb ik ook pas veel later ontmoet.
Pas vanaf het moment dat het heel duidelijk was dat we voor een toekomst samen gingen heb ik kennis gemaakt met zijn familie.
Voor mij is het ook heel vanzelfsprekend dat ik niet elk passerend vriendje ga voorstellen aan mijn ouders. Misschien als je 16 bent en je na 2 weken al denkt dat dit voor eeuwig en altijd is heb je die neiging.
Maar nu op mijn leeftijd ben ik wat wijzer geworden en wacht ik liever wat langer voordat ik iemand introduceer in de familie. Ik wil eerst wat meer zekerheid, dat vind ik netter tegenover de familie en tegenover mijn vriend.
Dus nee, na 6 maanden kende ik zijn familie nog niet en ik had daar ook geen behoefte aan.

De kinderen is een iets ander verhaal. omdat ik 24/7 de zorg voor mijn kinderen heb was het heel lastig om ze langere tijd buiten de relatie te hebben. Als ze nog een vader hadden was het een ander verhaal geweest natuurlijk want dan had ik meer alleen tijd gehad om een relatie op te bouwen. En bovendien was mijn vriend eerst nog niet mijn vriend maar gewoon een kennis/collega. Dus hij heeft in die capaciteit al kennis gemaakt met mijn kinderen en tijd met ze doorgebracht. Toen we een relatie kregen hebben we dat wel een poosje geheim gehouden maar uiteindelijk wel verteld. Ik heb wel bewust in het begin de kinderen zoveel mogelijk gescheiden gehouden van hem.

Hier

De eerste twee jaar hebben mijn man en ik (nu 6 jaar samen en latten nog steeds) onze kinderen én het grootste deel van onze familie buiten onze relatie gehouden. We kwamen allebei net uit een andere relatie en de scheiding was voor onze beider kinderen nog best vers. Onze omgeving vond het eigenlijk heel verstandig van ons en hebben nooit aangegeven het raar te vinden.

Waar zeurt je omgeving over en wat vinden ze raar?

marsja

marsja

15-08-2017 om 15:15

zou voor mij totaal geen probleem zijn

Sterker nog: ik vind al dat gedoe met schoonfamilie meestal zonde van mijn tijd. Zeker als het op regelmatige basis is en zeker als het nauwelijks klikt. Maar ik weet dat ik daar een uitzondering in ben.

Pug

Pug

15-08-2017 om 20:53

omgeving

Wie is je omgeving en waarom weten die of je die familie wel of niet hebt ontmoet?
Minder vertellen?

Patriesie

Patriesie

16-08-2017 om 09:02

De omgeving

Dat is mijn familie. En die weten dat ik een vriend heb met kinderen (dat vertelt hij zelf) en ze vragen daarom aan mij of ik ze ontmoet heb. Ik zou niet weten hoe anders te reageren dan te zeggen nog niet. En dat is dus blijkbaar vreemd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.