Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Sandra

Sandra

09-12-2012 om 20:55

Leuke sinterklaas...

We hebben (door omstandigheden) net pas verlaat Sinterklaas gevierd. Begreep dat er meer laat waren, op zich geen punt.
Kinderen geloven niet meer, dus met surprises gedaan.

Had natuurlijk net als voorgaande jaren naast de surprise wat meer cadeaus voor de kinderen gekocht, en ook een paar gedichtjes erbij gemaakt. Ook nog een "grapje" gedaan om een beetje Sinterklaassfeer te creeren.

De jongste was heel blij met de cadeaus, de oudste ook wel (maar iets minder enthousiast). Mijn man (had ik ook e.e.a. aan kleinigheidjes voor gekocht) deed nog minder enthousiast (althans niet gemeend enthousiast). En bij het grapje zat hij te zuchten en steunen..

En ik?..... 1 cadeautje (bij de surprise voor mij).
Dat was het.

Mijn man had er niet aan gedacht dat het misschien leuk was om 1 of een paar kleine dingetjes voor mij te kopen. Terwijl we het toch al jaren vieren... maar toen heb ik het wellicht steeds tegen hem gezegd van tevoren.

Ben onwijs druk geweest de laatste tijd en ook dit weekend (o.a. met de suprise en de cadeaus inpakken en gedichtjes maken) en voel me nou zo leeg en verdrietig.
Ik moet het van tevoren echt heel duidelijk aangeven dat hij iets voor mij moet kopen, want uit zichzelf snapt hij dat dus echt niet.

Ben een beetje blij dat jongste in elk geval heel blij reageerde met de cadeautjes.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik zou

volgende keer niets meer voor hem kopen omdat hij het kennelijk niet leuk vindt. Je kunt je geld/energie beter aan andere dingen besteden. Wel voor de kinderen natuurlijk, als ze er niet te oud voor zijn.

Je zou nog een keer tegen hem kunnen zeggen dat je teleurgesteld bent dat hij niet wat aardiger/attenter is en het daarbij laten. Wellicht vindt hij zijn reactie uiteindelijk ook wel lullig.

En misschien change of plans voor volgend jaar? Iets wat iedereen leuk vindt op 5 dec. Uit eten, gourmetten, wat snoeperijen, ik noem maar wat. En verder mijn verwachtingen managen

jeltje

jeltje

09-12-2012 om 21:26

Zelfde

Bij mij was het hetzelfde, maar ook nog eens mijn eigen schuld! Wij trekken lootjes als volwassenen, en de kinderen krijgen nog een paar extra cadeautjes. Dus ik rekende niet op meer dan 1 cadeau. Maar gaandeweg de avond bleek dat er voor mij niets was. Ik ging me eerst heel erg zielig voelen. Juist ook omdat ik al een maand feestjes, cadeautjes en traktaties voor iedereen aan het organiseren ben (beide kinderen zijn in november jarig), en loeihard werk (60+uur PW).

Maar toen we aan het puzzelen sloegen, bleek m'n neef twee keer op een lootje te hebben gestaan, en ik niet. En wie had de lootjes gemaakt? Juist: ikzelf. Ik moest er toen vooral om lachen, beetje als boer met kiespijn. Wijze les: meer aan mezelf denken.

En de volgende dag werd er aangebeld en stond er een lief cadeau plus gedicht voor de deur...mijn schoonzusje had het zo sneu voor me gevonden!

Overigens: ja, als jij graag wil dat je cadeautjes krijgt van je man of kinderen, zou ik dat ruim van te voren zeggen. Gewoon tussen neus en lippen door. Er zijn maar weinig mannen die dat soort dingen zelf bedenken, zeker als jij traditioneel degene bent die dit soort dingen verzorgt. Liever wat minder spontaan maar tevreden, dan zuur en verdrietig omdat hij niet aan je verwachtingen voldoet (waar hij zich misschien niet van bewust is).

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

nonono

nonono

09-12-2012 om 21:56

Sandra

Uit je tekst lijkt het ook alsof jij alle kadootjes, dus alles voor de kinderen en je man, hebt gekocht. Klopt dat? Of hebben jij en je man samen de kadootjes bedacht en gekocht? Als je alles in je eentje hebt gedaan (och arme): voor volgend jaar afspreken dat je het samen doet. Misschien als je man meer betrokken was bij de hele organisatie van het sinterklaas-gebeuren, dat hij dan misschien wel had bedacht dat jij ook wat meer moest krijgen?

Vic

Vic

09-12-2012 om 21:57

Tja

Als je man altijd zo is geweest, moet je gewoon geen spontane acties van hem verwachten. Dus óf je geeft hem twee weken van tevoren je lijstje óf je zorgt zelf voor je eigen cadeautjes.

Vic

Vic

09-12-2012 om 22:00

Ik hoorde nog een leuk verhaal (beetje o.t.)

Van de week een moeder op school. Die klaagde dat haar man spontaan gezorgd had voor de cadeautjes voor de kinderen, zonder te overleggen. Prijzenswaardig, alleen had hij voor hun 11-jarige dochter een paars/rode voetbaltas gekocht, dezelfde als die hij voor hun 7-jarige zoon in het blauw had gekocht. En dat dan heel trots aan zijn vrouw laten zien

Zo'n domme lootjesvergissing

Hebben we hier ook wel eens gehad, zeer pijnlijk. Was ik het nou maar zelf geweest, want degene die het was weet dat nog steeds.

Betrek volgend jaar je kinderen er meer bij. Geef hen stuk voor stuk een kleinn budget om voor x en y ook iets te kopen. Of voor z en p. Zo komt ee meer verrassing in het geheel.

Succes ermee en van hier een virtuele knuf voor jou!

( mijn man is ook niet van de cadeautjes, als de kinderen hem niet opporren komt het er niet van. Ontbijtje op bed, dat dan weer wel . )

nonono

nonono

09-12-2012 om 22:04

O.t. vic

Wat is daar mis mee dan? Ik snap 'm niet.. Dat ze allebei dezelfde tas kregen? Verkeerde kleur?

Vic

Vic

09-12-2012 om 22:07

Nonono

Zo'n meisje van 11 wil niet hetzelfde cadeau als haar broertje. En ze zit op ballet.

Hanne.

Hanne.

09-12-2012 om 22:11

Verwachtingsmanagement

Misschien moet je wat meer aan verwachtingsmanagement zijn. Als je wilt dat er naast de surprise voor iedereen nog wat extra's is moet je dat van te voren uitspreken.

'We vieren sint met surprises' betekent voor sommige mensen dat ze een surprise maken en verder niets. Kan je ze misschien ook niet kwalijk nemen.

Ik regel ook al jaren de sint cadeau's voor de kinderen (in overleg) en ieder jaar zit er voor partner ook iets in de zak. Gewoon omdat ik dat leuk vind. Meestal ook nog met een gedicht er bij.

Als tegen cadeau verwacht ik helemaal niets. Ik vind Sint leuk, dus doe ik met Sint iets. Hij doet op een ander moment wel weer iets anders.

Mijn ex was ook niet zo attent. Ik heb toen een keer een klein cadeautje voor mezelf gekocht en er een ellenlang gedicht bij gemaakt waarin stond hoezeer Sint mij waardeerde, dat ik toch alles maar mooi voor elkaar wist te boksen zonder hulp enz. En ik onder het voorlezen maar om me heen kijken, alsof ik benieuwd was wie dat lovende gedicht had geschreven.
Het hielp overigens niks, met mijn verjaardag was het weer droevig gesteld met de aandacht/cadeau's. Maar ik had toch even lol gehad.

nonono

nonono

09-12-2012 om 22:41

Vic o.t.

Ik vind het toch wel goed bedacht van die vader. Een voetbaltas is toch vooral groot? Lekker handig. Maar mijn dochter zit ook op voetbal en de kinderen willen altijd hetzelfde. Dus dan zou het een perfect kado zijn. Maar overleg over de kadoos is sowieso wel handig, al was het maar om dubbel te voorkomen.

koop ook altijd alles, voor de kinderen, ook wat voor mijn man...en ook voor mezelf! haha, ik moet daar niet op wachten, dus kies ik zelf iets wat ik leuk vind...mooi tijdschrift, lekker parfum, en chocoladeletter!

Mari

Mari

09-12-2012 om 22:56

Dat hele sintfeest zou niet bestaan...

als er geen moeders waren, toch? Ik bedoel, er loopt misschien een enkele goedbedoelende vader tussen maar wordt het niet hoofdzakelijk door moeders georganiseerd?
Ik zou allang blij zijn als iemand een cadeautje voor me kocht of een surprise maakte; zelfde voor mijn verjaardag twee dagen na Sint.
Maar goed ik heb evengoed een fijne Sint gehad. Ik heb gewoon besloten het plezier uit het geven te halen. En dat is gelukt.

Sinterklaas

Na jaren hebben we Sinterklaas weer eens als (ex) gezin gevierd. Ex had voor iedereen een leuk cadeau en ik had zelf met mijn dochter voor iedereen wat uitgezocht. Ex is kampioen Sinterklaasviering maar heeft vaak zelf heel veel kritiek op wat hij van anderen krijgt. Gelukkig bleef dat uit deze keer. Voor de kinderen was het ook wat spannend maar verder heel gezellig.

Egel

Egel

09-12-2012 om 23:44

Fijn annej!

Wat bijzonder dat het kon, fijn AnneJ!

Kaaskopje

Kaaskopje

10-12-2012 om 01:00

Sandra

Zeker nu je kinderen niet meer geloven, zou ik er echt van te voren een 'familieberaad' over houden. Hoe gaan we Sinterklaas vieren? Willen we nog Sinterklaas vieren? Trekken we lootjes? Maken we nog surprises?
Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je gevoeld hebt. Wij vieren geen Sinterklaas meer, maar toen we dat nog wel deden stak ik er veel tijd en energie in en eigenlijk hoopte ik toch wel dat anderen dat ook voor mij over hebben. Uiteindelijk is het mij wel meer en meer gelukt om dat voor elkaar te krijgen, maar ik geloof dat ik nooit mag verwachten dat anderen er net zo intensief mee bezig gaan als ik.

Saskia

Saskia

10-12-2012 om 07:35

Ook gehad

Ik heb ook weleens helemaal niets gehad. Man en kinderen hadden er niet aan gedacht. En ik voelde me toch wel sneu, iedereen was vrolijk aan het uitpakken en ik had niks, nada, noppes. Sindsdien kopen we allemaal voor elkaar 1 cadeautje, een kleinigheidje. De kinderen krijgen ook nog 1 groot cadeau. In de loop der jaren heb ik zulke onmogelijke cadeaus van mijn man gekregen, dat we nu samen de stad in gaan als ik jarig ben of ik geef het specifiek aan. Anders loopt hij de Media Markt in en krijg ik iets elektrisch waarvan ik al weet dat ik niet ga gebruiken, is ook zo zonde van het geld.

Hanne.

Hanne.

10-12-2012 om 09:39

Als er geen moeders waren (mari)

Als er geen moeders waren zou sint gewoon doorgaan hoor. Maar als moeders alles regelen is er toch ook geen noodzaak voor de vaders om het te gaan regelen.

Mijn partner 'kan' de haren van mijn dochters 's morgens ook niet in een staart krijgen. Maar als ik een weekje weg ben gaat het ineens prima.

Jun

Jun

10-12-2012 om 10:37

Stoepkrijt

Haha.. Die moet ik onthouden! Je eigen ( lof) gedicht schrijven en een mooi cadeau voor jezelf!!! Ben heel hard ah lachen

Mijn man heeft dit jaar uit zich zelf 2 super mooie cadeaus gekocht! Was ook erg verbaasd.. ( ook ineens achterdochtig... hmmmmm.... daardoor ook weer schuldig) maar tja zo zie je maar. Hier is ineens het kwartje gevallen!!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

10-12-2012 om 10:38

Tip tegen lootjesvergissing

Iedereen op zijn lootje meteen kort zijn wensen en hobbies laten vermelden. Dan zie je vanzelf of er iemand twee lootjes heeft. En dan heb je dat ook maar gehad...

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

10-12-2012 om 10:43

En ach gossie

Wat zielig voor die vader van het schoolplein van Vic. Neemt ie een keertje initiatief, is het weer niet goed.

Ik vind het overigens ook een prima cadeau, maar dan als zakvulling. Als hoofdcadeau zou ik zoiets ook niet geven. Ook niet aan mijn zoon trouwens.

pooh bear

pooh bear

10-12-2012 om 10:46

Nog een tip

Wij hebben onze lootjes dit jaar online getrokken via lootjestrekken.nl dat werkte perfect ook kan je jezelf niet trekken.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

rosa

rosa

10-12-2012 om 11:24

Ook zelf

Het zou hier ook kunnen gebeuren Sandra. Man stopt wel tijd in het maken van een surprise, maar ik koop voor iedereen cadeaus (ook voor mezelf, en bijna alles online). Alls alles binnen is krijgt iedereen een ingepakt cadeau voor ieder ander lid van het gezin en daar moeten ze een gedicht bij maken. Is er dan nog wat over, dan maak ik daar nog een gedicht bij. Geen cadeau zonder gedicht dus en iedereen doet iets.
En lootjes trekken inderdaad met lootjestrekken.nl. Kun je ook aangeven dat je niet dezelfde persoon wilt als vorig jaar.

Yura

Yura

10-12-2012 om 11:50

Zelf gekocht

De meeste mannen zijn nou eenmaal vreselijk onattent, die van mij ook. Dit jaar heb ik gewoon alles wat ik de laatste weken heb gekocht (en dat is veel want ik ben veel afgevallen), van een panty tot een skibroek, per stuk ingepakt voor mezelf, hahaha er bleven cadeautjes voor mij komen, denk dat het kwartje wel gevallen is.

Mari

Mari

10-12-2012 om 13:10

Nou nee hoor hanne

Als ik het niet doe (en ja daar heb ik wel een paar keer mee geëxperimenteerd) doet mijn ex gewoon een briefje in de schoen van de kinderen: 'jullie krijgen wel wat bij je moeder, Sint". En ik heb zo de indruk dat hij niet de enige is die er zo mee omgaat.
En ja, dan kan je zeggen: nou dan laat je het er toch bij zitten, dan krijgen de kinderen maar niks. Welke moeder doet dat?

Kaaskopje

Kaaskopje

10-12-2012 om 13:50

Mari

Het probleem van je ex is dus dat het een hork is. Ik hoop eigenlijk dat hij hier een uitzondering mee is, wat Sint betreft.
Als je dat weet, dan zou ik de kinderen vertellen dat Sint maar bij een van jullie langskomt. Dat wekt dan geen verwachtingen en hopelijk geen teleurstellingen. Dus als ze thuiskomen van ex, dan staat er wel een gevuld schoentje bij jou.

Mari

Mari

10-12-2012 om 14:07

Ja natuurlijk kaaskopje

Daar heb ik natuurlijk allang voor gezorgd en daar wil ik ook helemaal niet over klagen. Ik vind het veel te leuk om met de kindjes Sint te vieren. Maar het ging er om dat Hanne zegt dat vrouwen het naar zich toe trekken. Nou niet dus, ik zie in mijn omgeving zoveel vrouwen die proberen het er maar op aan te laten komen maar dan gebeurt er dus niets qua Sinterklaas. En dat lees ik toch ook weer in deze draad.
Dus om op de kwestie van stelster van de draad terug te komen: calculeer in dat mannen het zich wel laten aan leunen maar dat het merendeel zich er niet actief voor wil inzetten en organiseer gewoon je eigen lol. Klaar.

Ella2007

Ella2007

10-12-2012 om 14:59

Horken of puberaal afzetten tegen tradities...

Mijn man heeft zich ook wel eens met sinterklaas misdragen, door redelijk puberaal te reageren bij elk gedicht en kadootje. Geen idee waarom hij dat deed, heb het s avonds besproken en hoe het op mij overkwam. Dat was niet zijn bedoeling en hij heeft zeker daarna in ieder geval zijn houding verbeterd. Niet dat hij nu wel iets koopt, maar hij doet in ieder geval op het moment suprême leuk mee. Merk dat puberzoon eenzelfde soort recalcitrantie ontwikkelt, maar dat is voor het grootste deel toch ook spanning en vermoeidheid. Zoon vond het nu lullig dat ik alleen een chocoletter had. Tsja, ik geniet ook van het geven. En mn man krijgt een dvd die ik graag wil hebben en hij ook best leuk vindt.
Ik heb me er maar bij neergelegd dat hij zo in elkaar steekt. Het gaat mij om de kids.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-12-2012 om 17:25

Misschien geen onwil

Ik denk dat het bij mannen niet eens onwil is, maar gewoon niet weten waar te beginnen. En ook geen kennis van wat er bij de gezinsleden leeft. Dat laatste verbaast mij vaak nog het meeste. Ik hou mijn man niet bewust buiten de gezinsweetjes. Als ik iets te vertellen heb doe ik dat echt wel. Maar dat gaat niet over welk merk schoenen mijn dochters dragen, of met wie ze allemaal bevriend zijn. Ik krijg mijn informatie door mijn oren open te houden, vragen te stellen, kortom geïnteresseerd en nieuwsgierig te zijn. Mijn man is op zich wel geïnteresseerd, maar moet de info wat duidelijker aangeboden krijgen. Anders is de reactie 'hoe moet ik dat weten dan?' Daarnaast vindt hij het wel leuk om de juiste cadeautjes te kopen, maar... wat zijn de juiste cadeautjes?
Ik weet zeker dat er mannen zijn met een natuurlijke aanleg voor winkelen (voor zover dat natuurlijk is) én die ook attent zijn én door hebben wat de interesses en smaak van iedereen is. Ik ken zulke mannen, maar ze vormen wel een zware minderheid.

mix

mix

10-12-2012 om 17:52

Ik vraag me wel eens af

waar dat horkerige gedrag van een groot deel van die mannen toch vandaan komt, waar het is misgegaan. Ik vind ook dat een aantal vrouwen het de mannen dan wel erg makkelijk maakt door te zeggen dat ze "nu eenmaal zo zijn/iets niet kunnen". Net of ze het over een infantiel hebben die toevallig ook in huis rondwaart, maar ergens niet volledig meetelt. Het is toch niet de bedoeling dat je een man moet opvoeden, dat hebben zijn ouders al gedaan....als het goed is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.