Relaties Relaties

Relaties

Sandra

Sandra

09-12-2012 om 20:55

Leuke sinterklaas...


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

10-12-2012 om 18:01

Ik ben er mee gestopt

Mijn ex viert het sowieso niet. Die wil ook geen enkele vorm van verstoring in zijn gewone dagritme.
Ik heb mijn kinderen jaren achter de broek moeten zitten met sinterklaas, maar nu ze in de puberteit zijn ben ik het zat. Als ik er niet achteraan zat (één keer gedaan) dan zit iedereen, behalve degene van wie ik het lootje had, met lege handen.
Jammer, maar helaas. Ik heb mijn best gedaan een oude familietraditie door te geven, maar die eindigt bij mij, vrees ik...

Nicky Lohs

Nicky Lohs

10-12-2012 om 20:49

Afspreken

Waarom zorg je niet dat je het probleem voor bent? Wij bespreken dat gewoon. Niet omdat ik niks zou krijgen maar omdat man anders heel veel zou uitgeven. Dat is een ander 'probleem' maar de oplossing is hetzelfde: afspraken maken.

Hanne.

Hanne.

10-12-2012 om 21:46

Als moeders niet regelen

"Als ik het niet doe (en ja daar heb ik wel een paar keer mee geëxperimenteerd) doet mijn ex gewoon een briefje in de schoen van de kinderen: 'jullie krijgen wel wat bij je moeder, Sint".

Dus hij vertrouwde er op dat jij (zoals altijd) het geregeld zou hebben. En zeg eens eerlijk. Had je wat achter de hand? Of heb je toen alsnog alles uit de kast gehaald om wat te regelen? Of heb je je ex gebeld en gevraagd wanneer hij de toegezegde pakjes kwam afleveren?

Als je wilt dat je man/partner/ex iets regelt zou ik toch echt vooraf afspreken wie wat regelt. Altijd alles regelen en dan verwachten dat de ander het 'ineens' doet lijkt mij niet realistisch.

Mari

Mari

10-12-2012 om 22:19

Nee hanne

Niet zaken omdraaien! Hij vertrouwt nergens op, het kan hem gewoon minder schelen dat het kind de dupe is. En nee, ik had niks achter de hand. Het kind was toen drie dus zolang kon hij er niet aan gewend zijn dat ik het zou doen.
En ja ik heb super vaak hem op zijn aflatende gedrag aangesproken. Hij haalt gewoon zijn schouders op. Natuurlijk weet hij dat ik mijn kind niet zonder cadeautjes laat, zou jij dat wel doen?

Hanne.

Hanne.

10-12-2012 om 23:15

Tja

Okay, jouw ex is een hork die niets om tere kinderzieltjes geeft.

Maar dat wil niet zeggen dat alle mannen meteen zo zijn.

Geloof dat wij hier gewoon anders werken. Zo rond verjaardags/sinterklaastijd gaat een van ons zich op een gegeven moment druk maken over het cadeau. Of komt met een geweldige ingeving. En dan spreken we af wie het regelt.

Voor de verjaardag van zoonlief heb ik bv niets geregeld. Want partner zou het doen. Als dat niet gebeurd was was er inderdaad geen cadeautje geweest.

Hanne.

Hanne.

10-12-2012 om 23:20

Tja deel 2

< te snel op enter gedrukt>

wat ik in iedergeval nooit zou doen is maar wachten of de ander het zal regelen. Da's vragen om moeilijkheden en misverstanden. (zij deed het vorig jaar dus zij zal het dit jaar wel weer gedaan hebben).

Jamilla

Jamilla

11-12-2012 om 08:38

Ach ja

Hier ook zo hoor, ik koop alle kadootjes, schrijf de gedichtjes, verzin een leuk kadootje voor man en koop er ook 1 voor mezelf. Niet omdat ik nou zo nodig een kadootje moet, maar omdat de kinderen het anders waarschijnlijk sneu vinden dat mamma niks heeft. Het is het eerste jaar hier overigens dat er geen gelovigen meer bij zaten.
Als ik mijn man rechtstreeks zou vragen om ook een kadootje voor mij te kopen, dan doet hij dat wel. Maar ik vind het wel best zo.
Met kerst doen we ook kadootjes onder de boom. Ik zie nog de verheugde blik voor me van mijn man die zo in zijn nopjes was met zijn kerstkado voor mij: een grote groene tuin-gieter. Sinds die keer geef ik hem tips, hihi. Me zielig voelen heb ik allang afgeleerd. Als je iets wil op een bepaalde manier of verwachtingen hebt, moet je die uitspreken!

Sandra, wat ik uit jouw berichtje begrijp, hebben jullie de afspraak om allemaal 1 kadootje te krijgen. En die heb je nu toch ook? Het feit dat jij zo lief bent om voor je man nog kleine dingetjes te kopen maakt toch niet dat je datzelfde terug mag verwachten? Ik vind het wel sneu voor je dat het grapje niet zo goed aansloeg.
Maar wat het enthousiasme van de kinderen betreft: hier is het zo, hoe ouder ze worden, hoe moeilijker ze het vinden om dat echte enthousiasme te tonen. Mijn oudste dochter zegt ook zelf: mamma, misschien zie je het niet, maar ik ben wel heel blij hoor!

Sandra

Sandra

11-12-2012 om 08:49

Bedankt!

Tjee, wist niet dat ik zoveel zou losmaken. Maar voor alle reacties: bedankt! Heeft me echt geholpen!
Voelde me gisteravond een stuk beter!

En ja, ik wist het al van tevoren (meer ervaring met mijn man- bijv bij mijn verjaardag) dat ik niet tussen neus en lippen door, maar heel EXPLICIET moet aangeven wat ik wil/verwacht. Had ik dit keer door de drukte niet gedaan, vertrouwend op hoe het vorig jaar ging. Dus weer les voor de toekomst.

Overigens heeft hij 's avonds al wel iets liefs gezegd en ook gisteravond weer, dus hij heeft wel door dat ik het niet leuk vond.
Ook een mooi moment om met de kinderen te bespreken dat het niet leuk is voor degene die zich het meeste uitslooft (de moeder) om dan van niemand iets te krijgen (zonder overigens hen een verwijt te maken, ik had het van hen ook niet verwacht - maar puur om ze er bewust van te maken).

Trouwens ook bedankt voor de tip om met het hele gezin (met niet gelovende kinderen) volgende keer te bespreken hoe we het zullen doen. Dan kan het in elk geval voor mij geen teleurstelling meer worden .

Ben trouwens wel weer extra blij met jongste, omdat die tenminste enthousiast deed en blij was met nagenoeg alle (ook kleine) cadeaus en de avond nog een beetje leuk maakte!

Het kan wel hoor

Hier een man die Sinterklaas erg leuk vind. We hebben 2 niet gelovende kids dus lootjes getrokken voor de grote kado's en voor de rest voor elk ander lid vh gezin een klein dingetje kopen. We doen het met mijn ouders erbij dus 6 personen. Kinderen zijn vrij om 1 van de 4 volwassenen te benaderen om kado's te kopen en gedichten te helpen maken. Dit jaar is manlief er dus met zoon op uitgetrokken om kado's te kopen en ik heb ook echt gekregen wat ik wilde. Ach ja, ik heb precies het aantal kado's gekregen wat de bedoeling was en de kinderen uiteraard wat meer. En er zaten bij mij geen verrassingen bij (alles stond op mijn lijstje en ik vind het altijd wel leuk als manlief mij kan verrassen met iets wat er NIET op stond en ik wel graag wilde hebben, maar dat is een utopie denk ik ) Maar hier veel plezier gehad en een zeer betrokken man. Dus het KAN wel! Daarbij geniet ik met Sint vooral van de reacties van de anderen op mijn vele gedichten (als ik eenmaal aan de rol ben blijven de gedichten komen hihi) en op mijn verrassingen van kadootjes die de krijger niet verwacht had (zo kreeg dochterlief een ingelijste enorme foto van haarzelf met haar lievelingsdier, had ze niet verwacht en ze was echt zooooo superblij haha)

Evanlyn

Evanlyn

11-12-2012 om 13:29

Man heeft het druk

En ik vind het belangrijker dat hij zijn deel van de zorg voor de kinderen op zich neemt. Ik heb iets meer tijd en als ik nou toch langs de Bart Smit aan het sjouwen ben, kan ik de Etos voor mezelf ook nog wel even meepikken, dan krijg ik tenminste iets waar ik wat aan heb. Man zelf kreeg overigens heel romantisch een ijskrabber voor de auto. Die kwam meteen goed van pas.

Maar ik eis wel een gedicht. Geen enkel excuus wordt aanvaard in dat opzicht en dat weet hij al sinds onze trouwdag.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.