Relaties Relaties

Relaties

koentje

koentje

31-10-2011 om 10:26

Met sommige mensen...[lang niet gezien, en dan?]

waar ik best een goede band mee heb, heb ik vaalk een soort opstartprobleem. Kent iemand dat? Vooral als we elkaar een poosje niet hebben gezien dan heb ik in het begin het gevoel dat er iets niet lekker zit. En heel vaak lijkt het dan alsof het contact even op moet warmen, allsof je steeds weer even tijd nodig hebt om aan elkaar te wennen en je het dan pasweer gezellig hebt met elkar. In het begin kan ik me dan ongemakkelijk voelen. Ik ga me soms ook afvragen of ik iets verkeerd heb gedaan, of dat ze mij eigenlijk niet zo mogen.... Ja, ik heb dan ook de neiging het direct op mezelf te betrekken. Met de meeste mensen waarmee ik een klik heb heb ik dit niet; dan is hegewoon direct als vanouds. Maar met anderen heb ik soms heel duidelijk dat gevoel van op gang moeten komen, terwijl we het daarna dan echt erg leuk kunnen hebben. Er zijn ook mensen waarmee ik dat helemaal niet heb, daar is het contact wat lauw mee, en dat blijft dan ook zo.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

31-10-2011 om 13:39

Nee

Als ik eenmaal een goede band met iemand heb, hoef ik niet iedere keer op te warmen. Het kan bij sommigen wel iets langer duren voor ik zo'n goede band heb.
Als iemand waar ik een goede band mee heb zich opeens terug trekt, dus mijn gezelschap niet meer zoekt, dán ga ik mij afvragen wat er aan de hand is.

Julie

Julie

31-10-2011 om 14:05

Zeer herkenbaar. Ik noem dat altijd: even weer op dezelfde golflengte afstemmen. Ik heb het zelfs met mijn geliefden, als ik bijvoorbeeld van mijn werk kom en ik tref mijn echtgenoot al kokend aan, dan zitten we als het ware op een andere golflengte (die van mij wat "sneller" en die van hem wat relaxter). Het duurt dan echt even voor die golflengtes hetzelfde lopen.
Sinds ik het voor mezelf zo formuleer, lijkt het bijna altijd op te gaan.

Netel

Netel

31-10-2011 om 14:46

Herkenbaar Koentje. Helemaal.De golflengtes kunnen soms heel verschillend zijn, zeker als je elkaar even niet hebt gezien. Ik heb het met een vriendin die nogal ver weg woont en als we daarheen gaan moet ik me altijd even door een "muur" heenworstelen. Kan het niet anders omschrijven.

Ook

Ben jij wrs de gevoeliger partij, waardoor je
- eerder spanningen aanvoelt en evt wil verklaren/oplossen dan de ander
- je eerder minder op je gemak voelt

Ik merk zelf dat ik vrij hoge eisen aan vriendschappen stel als ik niet oppas. Terwijl ik net zo goed een heleboel 'echt goede' vrienden heb en heel ruimdenkend ben..

Herken je daar iets van? Het zou kunnen dat de andere partij niets in de gaten heeft..

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

koentje

koentje

01-11-2011 om 17:24

Ja,

precies.

+ Brunette +

+ Brunette +

01-11-2011 om 21:24

Absoluut geen last van

Als je elkaar heel lang niet gezien hebt is er altijd genoeg te bespreken. Na wederwaardigheden over de reis, hoe groot de kinderen alweer zijn geworden en hoe het op het werk gaat zakken we vanzelf af naar diepere lagen. Ongemakkelijke stiltes? Nee, zelden.

koentje

koentje

02-11-2011 om 11:10

Ik heb nergens gezegd

dat er ongemakkelijke stiltes vallen. Daar heb ik ook nooit zo'n last van. Het gaat eerder om een vaag gevoel wat ik bij bepaalde mensen heb, een vaag gevoel dat er iets van spanning tussen ons inhangt en ik niet weet wat het is of waardoor het komt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.