Relaties

bezorgde exvrouw
28-05-2011 om 12:52
Mijn ex wil een russische vrouw daten...!
Ik ben alweer een aantal jaar gescheiden en het contact met ex is naar omstandigheden redelijk te noemen. Hij is redelijk goed met de kinderen (nadat dit eerst behoorlijk problematisch is geweest). Maar hij mist een vrouw in zijn leven en zijn huis.
Een relatie na onze scheiding is helaas stukgelopen omdat zijn vriendin daar nog niet aan toe was. Heel jammer, want het was een leuke vrouw en ik gunde het hem van harte, maar het mocht niet zo zijn.
Ex is nu aan het daten gegaan op... Russische datingsites! Ik ben daar erg van geschrokken, want ik heb daar heel nare verhalen van gehoord. En ik ben niet meer verantwoordelijk voor het doen en laten van mijn ex, maar wel voor onze puberkinderen, die ook van dit daten op de hoogte zijn!
Hij heeft nu een vrouw van ergens in de dertig gevonden, zelf is hij halverwege de vijftig. Die vrouw maakt er geen geheim van dat ze de Russische mannen (drank!) en het Russische leven meer dan zat is, en ja, dat kan ik me ook wel voorstellen. Ex houdt me enthousiast op de hoogte van hun mailwisseling, af en toe een telefoongesprek, wat best wel eens problematisch is in de binnenlanden van de voormalige USSR, etcetera. Ex is ook op de hoogte van kaf onder het koren, er schijnen speciale sites te bestaan waar uitgebreid wordt ingegaan op de methodes van "foute" Russische datevrouwen en er zijn zelfs databases met foute vrouwen.
Ze maken nu plannen om haar een tijdje naar Nederland te krijgen. Dat kost een paar honderd euro en dat wil hij haar wel geven, maar hij twijfelt: is dit het begin van het einde, of een investering die je gewoon moet wagen, die hij ook kan missen en waarvan je kan zeggen: als het niks wordt ben je een paar honderd euro en een illusie armer maar wel een ervaring rijker....
Ik lig er niet wakker van, het blijft tenslotte mijn ex, maar maak me toch wel wat zorgen en heb vooral het welzijn van mijn kinderen in gedachten. Ex, die gediagnostiseerd is met autisme maar die diagnose weigert te erkennen, doet wel vaker impulsieve dingen.
Ik ben me er ook wat in gaan verdiepen en heb er met wat vrienden over gepraat, en kreeg toen vooral te horen: "Dat arme kind, ontvlucht het akelige Rusland en komt dan bij een man terecht die behoorlijk moeilijk is in de omgang!" Ja, van die kant heb ik het nog niet bekeken... Oh ja, ex zweert nooit meer te trouwen, zoiets doe je namelijk maar één keer in je leven. En die vrouw weet dat ook.
Ondertussen zie ik ex, zo verliefd als een koe en toch met twijfels, en er rammelt een alarmbelletje in mijn achterhoofd. Ik kan mijn zorgen niet goed onder woorden brengen, ben ook bang beren op de weg te zien die er niet eens hoeven te zijn, maar ik heb ook geleerd dat mijn alarmbelletjes nooit voor niets hebben gerammeld.
Dat was een lang verhaal. Graag zou ik van jullie willen weten of jullie in de directe omgeving Russische "importdates" hebben meegemaakt. Of ze daadwerkelijk een leven kunnen beginnen in Nederland zonder te trouwen. De slechte verhalen van mannen die in de ellende kramen te zitten, maar ook de goede verhalen.
Ik wil graag weten wat er kan gebeuren, ook omdat onze kinderen net als hij autistisch zijn en ik me goed moet voorbereiden om hen op te vangen als dingen anders lopen dan verwacht... Verder zal onze oudste zoon over een jaar of zo bij hen intrekken vanwege zijn school, die bij ex in de buurt is. Ik ben een beetje op mijn hoede nu...
Maar ook, om hem op praktische dingen te kunnen wijzen, zoals "heeft ze een verblijfsvergunning nodig als hij niet wil trouwen", want dat soort praktische opmerkingen stelt hij wel op prijs.
Ik ben niet meer verantwoordelijk voor zijn doen en laten, maar voel me, vooral vanwege de kinderen, toch wel betrokken en dat alarmbelletje kan ik niet negeren...

exvrouw
07-06-2011 om 14:57
Egoistisch?
Alles is vaak gebaseerd op een soort egoïsme en misschien dat dat bij mij ook wel meespeelt, maar dan vooral vanwege de kinderen (ik heb mijn handen al vol genoeg aan ze... Kijk, dát was een vleug egoïsme!) en niet eens vanwege "prettig in de omgang" want dat kan ook van dag tot dag wisselen.
En of "Moskow is niks aan" een smoes is? Ik heb geen idee. Maar ik heb ervaring genoeg om meer waarde aan jouw oordeel te geven dan aan zijn oordeel. Soms is iets namelijk opeens "niks aan" omdat hem dat zo uitkomt. Voor hetzelfde geld prijst hij Moskow opeens de hemel in

exvrouw
10-06-2011 om 18:01
En toen was het over
Ex heeft laten weten het contact beëindigd te hebben en is inmiddels weer op vaderlandse bodem aan het daten. Storm in een glas water dus, achteraf gezien!

+ Brunette +
11-06-2011 om 12:48
Glazen water
Op vaderlandse bodem lopen ook hele rare grieten rond, denk erom hoor

niet meer bezorgde exvrouw
12-06-2011 om 13:06
Judith en brunette
Hij heeft inmiddels via een Nederlandse site al een leuke date gevonden waarmee het klikt. Rusland is voltooid verleden tijd.
En ja, ook in NL lopen heel foute vrouwen rond. Maar de combinatie met "ver weg" maakt zoiets extra lastig.
Ex heeft gezegd dat hij gewoon niet meer alleen wil zijn. En als het niet op de ene manier kan, dan maar op de andere manier. Gelukkig heeft hij ingezien dat Rusland wel erg veel gedoe met zich meebrengt en hij kreeg steeds meer twijfels over de eerlijkheid van de vrouw.
Het was ook te mooi om waar te zijn: strakke jonge vrouw met mooi blond haar, die hem, een vijftiger, de hemel inprees! Het kwam zo onnatuurlijk geforceerd over dat mijn alarmbellen begonnen te rinkelen en dat was ook de aanleiding om dit onderwerp te beginnen. Aanvankelijk was hij zo blind en verliefd, en zoals hij is is hij dan in staat om de boel de boel te laten en er helemaal voor te gaan. Gelukkig (en dat verraste me, zo is hij anders niet) kwam hij snel bij zinnen.
In ieder geval is dit hoofdstuk afgesloten. Hoe deze Nederlandse vrouw zal zijn met wie hij nu een date heeft, is natuurlijk ook afwachten, maar de extra complicaties die een vrouw van ver weg met zich mee brengt (vooral ook praktisch gezien) waardoor hij alleen maar in de stress komt die hij weer afreageert op de kinderen (dit is helaas ook gebeurd, hoorde ik gisteren van mijn oudste) is van de baan.