Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

kids weg

kids weg

15-05-2011 om 14:25

Mijn neemt steeds de kinderen mee, vanwege hobby


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

17-05-2011 om 11:56

Ik vind

dat het meteen zo overdreven wordt. Het is mooi weer, pa neemt de kinderen toevallig een paar keer mee uit zeilen en ze hebben er lol in. Het is toch niet zo dat ze maand in maand uit steeds ieder weekend gaan zeilen?
Dan kun je toch gewoon even iets anders doen. Het is toch ook een mogelijkheid om nu na dit weekend te bespreken dat jij het leuk vind ook weer eens iets anders te doen?

Merel

Merel

17-05-2011 om 12:01

Koentje

Ik neem aan dat "kids weg" niet na een weekendje zeilen hier komt klagen dus ik vermoed dat dit al een tijdje speelt. Ik ben het eens met wat Cobi schrijft en herken het verhaal van IngridT, ik heb namelijk een golfende man. Gelukkig is de hobby (die hij al 20 jaar heeft) inmiddels wat afgezwakt want ik werd er wel eens gek van. Dan ging hij zaterdag trainen en zondag golfen, vertrok dan om 8.00 uur in de ochtend en kwam om 23.30 weer thuis. Nou geloof me, dat is echt niet leuk, zeker niet als dat 3 weekenden per maand is en er dus maar een weekend gezinstijd overblijft. Ik heb het geprobeerd maar vind golf geen zak aan en behoefte aan extra vrije tijd is er niet, ik heb vrije tijd genoeg.
Dus ik snap kids-weg wel en denk dat het tijd is om compromissen te sluiten, beetje geven, beetje nemen.

Primavera

Primavera

17-05-2011 om 12:46

Gezinshobby

Ik ben het helemaal eens met IngridT. Als de kinderen zelf de hobby van de vader overnemen wordt het lastig. Natuurlijk is het heel vervelend om een groot deel van het jaar bijna alle weekenden in je uppie te blijven. Aan de andere kant zal het verplicht iets anders moeten doen terwijl driekwart gezin met heel hun hart op dat moment op een boot zou willen zitten waarschijnlijk ook niet bijdragen aan een plezierig weekend.
Ik weet nog dat ik meewarig keek naar die voetbalgezinnen die 3 keer per week trainden en dan in het weekend met weer en wind langs de lijn stonden en die kinderen van hop naar haar naar wedstrijdjes moesten slepen. Tjongejonge, dat ze daar ze zin in hadden om aan een sport/hobby zoveel gezinstijd en moeite te besteden. Gelukkig hadden mijn kinderen niks met voetbal en zaten ze gewoon relaxt op een individuele sport als zwemmen, waar je tenminste niets te maken hebt met verplichten naar je team toe ofzo. Dacht ik ...
En een paar jaar later zitten we dus 6 dagen per week in het zwembad, hebben de kinderen wedstrijden in de hele provincie (volgend jaar hele regio en soms zelf verder) en is hèt favoriete gezinsuitje met z'n allen naar een 50m bad om daar te trainen.
Het kan soms vreemd lopen. Mijn vriendin die me hartelijk uitlachte dat ik nu ineens toch aan een tijdrovende hobby van de kinderen (en man) vast zat bleek ineens een dochter met schiettalent te hebben. Stomtoevallig had die aan een proefles meegedaan waarbij ze zonder enige oefening de punten van de regionale kampioen evenaarde en sindsdien hebben zij ook bijna geen weekend meer vrij wegens de sportverplichtingen van hun dochter. En nu kan ik haar weer hartelijk uitlachen om de uitspraken die zij eerder heeft gedaan dat ze noooit zover mee zou gaan in een sport/hobby van een kind.
Als één van de gezinsleden zo'n intensieve hobby niet deelt zit er weinig anders op dan een maar zo'n flexiebel mogelijk compromis te sluiten. Ik denk dat het daarbij voor de kinderen wel makkelijker is om zich af en toe aan jouw wensen aan te passen als jij ook van jouw kant af en toe met hen meegaat. Ik weet niet of ze op zee of op een meer zeilen. Misschien kun je met een goed boek op een terasje gaan zitten als je van lezen houdt of ontwikkel een nieuwe hobby van natuurwaters fotograferen ofzo
Groeten Primavera

Precies primavera....

toevallig was ik laatst op zoek naar iets in het forum archief, en stuitte op een draadje dat ik zelf had gestart, een jaar of 8 terug toen oudste zijn B diploma had gehaald en 'op een sport wilde'. Het was hilarisch mijn eigen verhalen terug te lezen. De angst voor een reguliere zaterdag-wekker wegens wedstrijden, dat ik er niet over peinsde om bij een hockeyclub achter de bar te gaan staan, en dat een uitwedstrijd bij voorkeur niet verder weg moest zijn dan een buurdorp omdat het anders te dol werd.

Tja, dingen veranderen. En ik doe helemaal niks tegen mijn zin. Hoe paradijselijk vroeger onze sportloze weekends met peuters en kleuters ook waren, tegenwoordig hebben we minstens zo veel lol. Ik denk zelfs meer.

Maar nogmaals....als jij het enige gezinslid bent dat niet meedoet kan een intensieve hobby een drama zijn. Ik vind Primavera's suggestie om er een creatieve draai aan te geven een hele goede. Ga idd fotograferen, of wandel/ren/skate om het meer heen waar zij zeilen. Ga strandvliegeren als ze naar zee gaan. Ga vissen. Of ga 's morgens mee op de boot en lees 'smiddags een boek op een terras. Leer zelf zeilen naaien en fleur die boot eens op. Wie weet wat je voor grappigs kunt bedenken!.

En bovenal...praat met je man....want jullie zijn en blijven een gezin, en ik voorzie echt dat als je hier niet op een beetje een prettige manier over kunt praten je uiteindelijk een serieus relatieprobleem krijgt als je niet uitkijkt. En dat wil je toch ook niet...

Ingrid

Tirza G.

Tirza G.

17-05-2011 om 17:08

Toch ook wel weer knap

dat die man de kinderen zonder overleg een heel weekend meeneemt. Die van mij kon ze nog niet eens aangekleed en gevoederd op school krijgen zonder overleg, bij wijze van spreken. Maar goed. Ik zeg niks meer. Ik zit de helft van het jaar het halve weekend op/bij de sport van mijn dochter. Door heel NL en volgend jaar wil ze ook naar het buitenland. Joechei.

Tirza

Jelli

Jelli

17-05-2011 om 17:48

Ik ben het met je eens...

Dat het ongezellig is dat hij een hobby kiest die jou niet aanspreekt. Er zijn heus wel dingen te bedenken die je allemaal leuk vindt. Hij is nou eenmaal geen vrijgezel
Mijn man wou vorig jaar ook een boot kopen. Ik heb meteen gezegd dat af en toe een bootje huren me wel oke lijkt maar een boot hebben, bah. We hebben ook 3 kinderen met lichtblond haar en zeer lichte huid. In de familie komt veel huidkanker voor. Je vangt behoorlijk veel zon op een boot. Misschien een ot vraag maar smeert hij de kinderen wel goed in? Daar zou ik me nou druk om maken. Mijn man smeert ze nooit in, dus als ik er niet bij ben hebben ze een fikse zonnebrand

Maar goed, mijn man heeft gelukkig geen boot gekocht. We hebben hobby's die wij allemaal leuk vinden. Mijn man heeft ook een hobby's die ik niet heb bv fotografie. Geen probleem neem die camera maar mee

Verder geen tips maar ik begrijp je wel en zou het ook zo voelen....

Vic

Vic

17-05-2011 om 21:12

Kids weg weg?

Ben je er nog? Wat vind je van de reacties?

Primavera

Primavera

22-05-2011 om 17:00

Lol, vic

Kidsweg is natuurlijk weg met de boot of zo weg van haar nieuwe zeemeeuw-fotografeer-hobby dat ze geen tijd meer heeft om te reageren. Of haar laptop is in het water gevallen, dat kan natuurlijk ook

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.