Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

pijnlijke liefde

pijnlijke liefde

22-01-2010 om 23:23

Mishandeling

Ik weet inmiddels dat ik mishandeld word, maar toch heb ik nog een duwtje nodig, denk ik.
14 jaar geleden ontmoette ik mijn huidige man. Er klonken al wel alarmbelletjes, maar wat vond ik hem aantrekkelijk. Mijn gevoel zei meteen, NIET DOEN!! maar ik deed het toch. We kregen een dochter. Hij was dominant maar ook wel lief. Toen onze dochter geboren werd wilde hij diezelfde week een testament opmaken. Ik was het er niet mee eens, maar heb toch getekend. Als oppas hadden we de kraamhulp. Ik tekende een wurgcontract, maar had dat niet echt door. Ik sla nu jaren van lief en extreem dominant over. Als hij iets verkeerd deed, was hij lief. Ik genoot van die aandacht. Ik zag dingen, ik weet dingen, maar bleef hem steunen. Hij dronk, hij drinkt meer. s'Morgens begint hij te drinken en tegen de avond is hij lam. Dan begint het zoeken. s'Nachts staat hij nog een keer op om nog wat bier te drinken. Werken doet hij niet meer. Hij slaat me in het gezicht, schopt, drukt mijn keel dicht, pakt mijn haren en trekt me over een stoel naar de grond. Hij vind dat ik hem uitdaag. Als ik hem vraag waarom en hoe ik dat doe, zegt hij : Jouw kop staat me niet aan.

Ik heb hem de waarheid gezegd, toen mijn oog al dik was. Nu heeft hij spijt, maar ik wil weg. Hij zei dat hij me nog nooit goed heeft geslagen, anders had ik nu niet meer geleeft. En nog ben ik zo stom, om van hem te houden. HELP!!!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tonny

tonny

22-01-2010 om 23:40

Dat duwtje kun je hier krijgen...

Je moet daar weg!!!

Heb je werk? Kan je een plek bedenken waar je zo spoedig mogelijk welkom bent?
Gaan!!

Pilatus

Pilatus

23-01-2010 om 00:00

Jeetje

Gaan! Gaan! Gaan!

Denk aan je dochter.

Ik snap best dat het moeilijk is maar zij is afhankelijk van je en verdient een betere jeugd.

Echt, hij is je niet waard.

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

23-01-2010 om 00:04

Ooh alsjeblieft zeg...

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAn!!!!!
DIRECT!

Meteen contact opnemen met het "blijf van mijn lijf huis"
en daarmee FLINK aan de bel van HULP trekken.
Je gaat toch zeker niet zitten afwachten tot ie je zover iets aandoet dat jij het niet meer kunt na vertellen?
en dat je dochter straks een moeder minder en vele trauma's rijker is?
Dit is geen leven en dat weet je heel goed!
Dit is ook zeker weten GEEN houden van.....
dit is ergens afhankelijk zijn van hem op een heel ongezonde wijze.

NOGMAALS...
GA alsjeblieft!!!!!

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

23-01-2010 om 00:05

Wat heb je eigenlijk getekent?

met dat "wurg contract"?

Gallifrey

Gallifrey

23-01-2010 om 00:12

Inderdaad: wat voor een contract?

Ik kan me geen contract voorstellen dat jou verplicht in deze situatie te blijven leven. Je bent een vrij mens en kunt gaan en staan waar je wilt. Wegwezen! Als je blijft wordt het alleen maar erger!

Balletmama76

Balletmama76

23-01-2010 om 00:37

Weg!

Ik kan alleen maar herhalen, wat alle voor mij gezeggt hebben - ga weg van hem en zo snel mogelijk ook!

Misschien ben je bang voor het leven zonder hem - maar ik kan uit eigen ervaring zeggen, dat het leven zonder zo'n man VEEL beter is dan je nu kan voorstellen.

Meer nog - naar een tijdje zonder hem kan je niet meer voorstellen, hoe je het zo lang kon volhouden met hem.

Natuurlijk is het niet makkelijk op het begin, natuurlijk hadden jullie ook goede tijden ooit - maar wacht niet erop, dat de man terug komt, waar je 14 jaar geleden verliefd op raakte - want deze man is dood. Zal nooit meer terugkomen ook. Deze man is verandert in iemand, die je psychisch en lichaamelijk mishandelt, en als ze een keer over deze drempel heen zijn, blijven ze het doen.
Het is nu al erg en het gaat alleen maar erger worden. Wacht niet erop, dat hij weer verandert in de lieve kerel die hij ooit was - er zijn genoeg vrouwen, die ook gewacht hebben en het nu helaas niet meer naa kunnen vertellen...

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

23-01-2010 om 01:18

Hulpje in de goede richting

ik zal je op weg helpen...
bel zo spoedig mogelijk een van deze telefoonnummers op de lijst....en zoek een blijf van mijn lijf huis op de lijst uit die zover mogelijk bij je eigen woonplaats vandaan is.
zover mogelijk bij je man vandaan.

http://www.angelfire.com/me4/Steunpuntsglgm/vrouwengeweld/adressen.html

of deze
http://www.xs4all.nl/~jjruiter/lijf.html

we kunnen je allemaal bemoedigen om te gaan.
redenen bedenken voor jou ... je lijsten met adressen geven...enz.
Maar JIJ zult deze stap helemaal zelf moeten doen.
NIEMAND kan dat doen voor jou.

Laat je helpen ...en bel naar een van deze de blijf van mijn lijf huizen die in de link staan.

Rafelkap

Rafelkap

23-01-2010 om 08:36

Wat

staat er dan in het testament dat je tegen houdt? Ik denk niet dat er nu een reden is om bij hem te blijven. Er zullen mensen om minder zijn gescheiden. Als jij je onveilig voelt: ga - er zullen mensen zijn die je kunnen helpen.
Pas goed op jezelf en je dochter!

Morgana Fata

Morgana Fata

23-01-2010 om 08:56

Keuzes uit angst

Het is ook eng, het onbekende tegemoet stappen. Maar laat je niet leiden door angst voor het onbekende joh. En maak het onbekende ietsjes minder onbekend. Hoe gaat het worden als je alleen woont? Maak een worst case scenario. En bedenk hoe het waarschijnlijk gaat worden. (die twee situatie liggen nogal uit elkaar namelijk.)
Een testament kan volgens mij alleen maar betrekking hebben op financiële en materialistische zaken. In het ergste geval ben je al je spullen kwijt. Maar zelfs dat lijkt me niet aannemelijk. Dus wat staat er precies in? Als hij al jaren niet meer werkt, is er met jouw inkomen (mits je die hebt uiteraard) het een en ander aangeschaft en heb jij dus ook recht op die spullen. Een goede advocaat kan je hierbij helpen. Mediation heeft in dit soort situaties geen zin.
Hoe is hij eigenlijk tegenover je dochter? Slaat hij haar ook? Ziet ze het geweld?
Maak een plan. En echt, dit kan snel gebeurd zijn. Vertrouw een vriendin en vraag haar hulp. Laat niks aan je man merken, want de kans dat hij daardoor helemaal ontploft is enorm natuurlijk.
Plan A:
Sluis de spullen die belangrijk voor je zijn het huis uit, zoals fotoboeken enz. En de belangrijkste papieren die je straks nodig hebt voor de scheiding. Wat papieren van de belastingen (je kan ook kopietjes maken), je trouwboekje, dat soort zaken. Als je het nog niet gedaan hebt, maak foto's van je verwondingen en laat die bij je vriendin, zodat hij ze niet per ongeluk ziet. Deze kan je later gebruiken. Neem contact op met een opvangadres. Creëer een moment waarop hij weg moet en pak de laatste spullen, je kind en zorg dat je weg bent.
Plan B:
Doe aangifte, zorg voor foto's en laat hem uit het huis verwijderen. In Nederland is er een nieuwe wet waardoor hij dan een straatverbod krijgt. Echter dit is niet voor eeuwig en als hij er zich niet aan houdt kan je wel bellen, maar dan is hij al lang en breed binnen natuurlijk... Hoe dit allemaal precies in elkaar steekt weet ik eerlijk gezegd niet.

Heb je al een vriendin in vertrouwen genomen? Weet iemand van de huidige situatie? En heb je al eerder foto's gemaakt van je verwondingen?

Jo Hanna

Jo Hanna

23-01-2010 om 10:14

Dat weet je zelf ook, dat je moet gaan. Dat je bang bent en opziet tegen de stap, snap ik heel goed. Wat er nu komt, is een soort rollercoaster. Je neemt een stap en heel veel van het bekende roetsjt onder je weg. Maar er komt en eind aan, echt waar. Volgens mij is heel belangrijk: One day at the time. Kijk niet te ver vooruit. Zie eerst deze dag maar eens emotioneel te overleven en dan de volgende. Zet kleine stappen naar de toekomst toe. Neem iemand in vertrouwen, zorg dat je niet de enige bent die weet van dit gedrag. Zoek (professionele) hulp: ga naar de huisarts, speel open kaart en laat je helpen! Jij zit zo vast in deze situatie dat het heel belangrijk is dat andere mensen je helpen om los te komen. Accepteer iedere hulp die je kunt krijgen: je verdient het! je verdient een goed leven. Bereid je vertrek voor als dat gaat: praktische, waardevolle, dierbare dingen verzamelen, zet wat geld weg. Zoek als je daaraan toe bent een advocaat die je kan helpen het juridische gedeelte uit te zoeken. Als het je nú belemmert om te vertrekken, ga dan nu naar een advocaat (liefst deskundig als het gaat om huiselijk geweld) om te kijken hoe je dat gaat aanpakken.
Heel veel moed en kracht gewenst. Je verdient het om veilig te zijn en je dochter ook! Groet, Jo Hanna

Jo Hanna

Jo Hanna

23-01-2010 om 10:17

Advies van ervaringsdeskundigen

Hier kun je per e-mail advies vragen aan ervaringsdeskundigen: https://www.stichtingzijweg.nl/index.php?id=31
Meer informatie: https://www.stichtingzijweg.nl/hulp/partnergeweld/
Groet, Jo Hanna

Hier nog een duw

Het is hoog tijd om weg te gaan.Of wil je zo door gaan tot je 80ste? Wat voor leven heb je dan gehad? En je dochter?
Door weg te gaan geef je je dochter ook het goede voorbeeld: dat je niet eindeloos met je laat sollen.

En voor als de rust is wedergekeerd: een leestip:
"Het Monsterverbond" van Carolien Roodvoets.

Recensie(s)
NBD|Biblion recensie
In dit boek boek staan (slechte) man/vrouw-relaties centraal. Daarbij kiest de auteur expliciet de kant van de vrouw, die vanuit een problematisch verleden tot een neurotische partnerkeuze is gekomen en nu gevangen zit in een relatie met een 'foute man'. Op basis van haar beroepservaring beschrijft ze in een zevental hoofdstukken evenzovele categorieen 'foute' mannen: de man met bindingsangst, de bezitterige, afstandelijke, gewelddadige, verslaafde, seksueel perverse en narcistische man. Elk hoofdstuk bevat een toegankelijk geschreven inleiding en een aantal praktijkvoorbeelden. Ook kinderen in dit soort relaties komen aan de orde. Het laatste hoofdstuk is gewijd aan het beeindigen van een dergelijke relatie, waarna een checklist volgt voor het herkennen van 'foute mannen'. Een levendig geschreven, prettig leesbaar boek, dat mede dankzij levensverhalen en checklist herkenbaar en bruikbaar is voor een brede lezersgroep.

(Biblion recensie, Drs. N.P. Aders)

Damajo

Kom maar

Wat betreft dat wurgcontract: als je een testament hebt getekend zijn er twee contracten opgemaakt. Je kunt altijd je eigen contract wijzigen.

Ik zou het liefste willen zeggen: kom maar. Als je dat wilt, meldt het maar, dan regelen we wat.

Tsjor

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

23-01-2010 om 15:37

Lieve" pijnlijke liefde"

Ik hoop zo dat je vandaag hier even langs komt.

ben zo benieuwd hoe het nu met je gaat en of je wat hebt aan alle bemoedigingen.

Gaaf Tsjor dat je letterlijk zo praktische hulp bieden wilt.

Hoop dat ze het zal aanpakken.

Beo

Beo

23-01-2010 om 18:14

Telefoonnummers dames!

Aan iedereen die handige sites heeft opgeschreven: Kunnen jullie ook de telefoonnummers hier vermelden? Er is in het verleden weleens iemand geweest wiens computer werd nagekeken. Ik kan me voorstellen dat iemand die mishandeld wordt thuis misschien al deze informatieve sites niet kan bekijken. Even snel een telefoonnummer dat je hier hebt gelezen neerkrabbelen is makkelijker, en bellen kan overal en anoniem. Ik bedoel dat je in de bieb of op het werk ook deze sites niet wilt bekijken.

Telnr

0900 126 26 26 0,5 ct p/m

steunpunt huiselijk geweld. Bel!!!

0900-8844 als je informatie wil van de politie, bijvoorbeeld om te weten of de burgemeester in jouw gemeente een (tijdelijk)huisverbod kan opleggen aan een pleger van huiselijk geweld, of dat je eventueel aangifte kunt doen.

112 als het nog een keer gebeurt en je geen tijd meer hebt voor informatie. Ook politie.

Verder de blijf van mijn lijf-huizen, maar dat zijn zoveel adressen. Ligt aan je gemeente.

Op een gmail-adres (gmail.com) kan ik je nog een telefoonnummer geven voor direkte opvang (zeer provisorisch, maar wel veilig), maar dan moet je mailen naar mijn naam (tsjor) met mijn achternaam (vanool).

Tsjor

tja

tja

23-01-2010 om 22:55

Gemakkelijk gezegd...

Hij kan hard en lelijk doen, maar ook de liefste man van de wereld, niet ?
Hij kan gemeen zijn, maar ook zooo lief, niet ?
ik weet niet wat ik zou adviseren, je moet je sterk genoeg kunnen maken om de stap te zetten en blijkbaar ben je nu zover om dat te kunnen, dat is heel wat , het is goed dat je nu doorzet en je weer niet laat impalmen door z'n excuses, ik kijk verder hoe het met je gaat ...

tja

tja

23-01-2010 om 22:58

Op afstand

Ik denk dat het al veel zal doen als je de stap zet, dat je het vanop een afstand kan bekijken, dan zie je dat het echt niet zo is dat je het uitlokt, dat je er niet om vraagt, want het is goed mogelijk dat je dat gevoel nu nog wat laat meespelen, daarvoor moet je ff afstand nemen om dat te kunnen zien (zei ikzelf(

tja

tja

24-01-2010 om 13:07

Terugwinnen

nadat hun agressie uitgewerkt is, weten ze dat ze toch best wat goed te maken hebben, en kunnen ze poeslief doen, om hun vrouw terug 'tam' te krijgen. Ze kunnen dan liever doen als gelijk wie...

Kijk: warme en koude agressie

De kijk heeft een uitgebreide reportage over de huidige stand van zaken rond hersenonderzoek en 'het misdadige brein'. Ik citeer een stukje:
"Mensen met een slecht functionerende amygdala (klein deeltje onderaan in de hersenen, Tsjor) kunnen op twee manieren agressief gedrag gaan vertonen: warme en koude agressie. Warme agressie (een kort lontje, na prikkel van buitenaf) komt door een overactieve amygdala, koude agressie is berekenend en komt door een onderactieve amygdala. Iemand met last van van warme agressie heeft vaak na zijn daad veel spijt, iemand met koude agressie juist niet, omdat die persoon niet empathisch is en bovendien geen angst voelt voor de straf die hem of haar boven het hoofd hangt."

Het artikel doet verder veel moeite om duidelijk te maken dat sociale factoren (opvoeding) en eigen verantwoordelijkheid ook nog een rol spelen.

Heb je hier nu iets aan? Wellicht wel dat je weet dat het bestaat. Er zijn geen pilletjes voor of zoiets. Er is verder nog helemaal geen behandeling voor. En als je ermee moet leven is het in feite onhanteerbaar en zelfs riskant voor jezelf. Dan zit er maar één ding op: wegwezen, zo snel mogelijk. Maakt niet uit wat voor contract je getekend hebt bij de notaris.

Tsjor

Samenlevingscontract verbreken

Wellicht heeft iemand hier persoonlijke ervaaring mee, ik niet, dus ik heb het opgezocht op internet: wat als je een samenlevingscontract hebt getekend? Hoe kun je dat verbreken?

Op de website van gratisadviseurs.nl staat de volgende informatie:

In de meeste samenlevingscontracten is bepaald dat het contract beëindigd kan worden door het opsturen van een aangetekende brief naar de partner met daarin vermeld dat het samenlevingscontract (éénzijdig) wordt opgezegd.
Het inschakelen van een advocaat of notaris is niet persé vereist.

Afhankelijk van de voorwaarden in het samenlevingscontract kan er sprake zijn van een gemeenschappelijk opgebouwd vermogen of schuldenlast welke bij scheiding gedeeld moet worden.

In sommige contracten is ook bepaald dat de opgebouwde pensioenrechten verdeeld dienen te worden en/of dat de meest verdienende partner verplicht is om, na het uit elkaar gaan, in het levensonderhoud (alimentatie) van de minst of niet verdienende partner te voorzien.

In enkele gevallen kent de rechter, op basis van “redelijkheid en billijkheid”, toch een partneralimentatie toe, ook al was een bepaling met betrekking tot het levensonderhoud niet opgenomen in het samenlevingscontract.

Veel partners die een samenlevingsverband beëindigen waaruit kinderen geboren zijn of waarin een behoorlijk vermogen is opgebouwd, kiezen er voor om dit samenlevingsverband te beëindigen door gemaakte afspraken vast te leggen in een professioneel convenant. Deze kan worden opgesteld door een mediator of advocaat.

met vriendelijke groet,

Yvonne Floor
----------------------

Mijn advies: mocht het wurgcontract een samenlevingscontract zijn, vraag dan advies aan een advocaat (of bel 0900-1411) bij het opstellen van deze brief.

Tsjor

*bella*

*bella*

24-01-2010 om 22:17

Grijze gebied?

Uit het bericht van pijnlijke liefde maak ik niet op dat dit geweld is dat vanuit dat zog. grijze gebied komt. Ik vind haar bericht erg, erg heftig.
Het eerste dat bij mij opmkomt, is dat het ook iets over jezelf zegt als je je zo laat behandelen. Ik weet hoe dit overkomt, en kom maar over me heen maar serieus pijnlijke liefde, ik denk dat die vraag voor jezelf essentieel is, waarom laat je dit toe? Ik denk dat je er dan ook pas iets mee kúnt.

pijnlijke liefde

pijnlijke liefde

24-01-2010 om 23:26

Grijs gebied

Ik denk niet dat het nog gaat om een grijs gebied. Zo is het natuurlijk wel begonnen. Steeds ging hij een stapje verder. In het begin schrok hij van zichzelf als hij een lelijk scheldwoord tegen me gebruikte. Nu vind hij dat ik lichamelijk en geestelijk geweld uitlok. Heel lang heb ik gedacht dat het wel mee viel. Dat het bij mij niet om mishandeling ging. Ik had beelden van in elkaar geslagen vrouwen voor me. Die dokters behandeling nodig hadden. Als ik verder met hem ga, zal ik ook zeker zo eindigen. Ik weet dat, maar ben ook erg bang voor het weggaan. Bang dat hij me vindt. Bang dat hij me nooit met rust zal laten. Het contract dat ik getekend heb komt er op neer dat ik wel schulden heb, maar niks meer bezit. Ik moet wel zeggen dat me dat niet tegen houd. Wat zegt het over mij dat ik me zo laat behandelen ? Dat mijn eigenwaarde onder het nulpunt is beland. Dat ik hem steeds over mijn grenzen heb laten gaan. Zo vaak, steeds een stukje verder. Je hebt niet eens door dat het niet normaal is. Pas toen ik me ziek moest melden op mijn werk, besefte ik dat het niet normaal meer is. Hij heeft door dat ik van plan ben om weg te gaan, dus houdt hij me continu in de gaten. Als hij van plan is om weg te gaan, doet hij heel erg lief en twijfel ik weer. Ja stom, ik weet het.
Ik zou het veel liever op een normale manier oplossen en niet met de kinderen (het is niet alleen een dochter), hoeven vluchten.

Morgana Fata

Morgana Fata

24-01-2010 om 23:47

Vraag

Is er iemand die van de situatie op de hoogte is?

Rembrand

Rembrand

25-01-2010 om 09:28

Tip.

Spreek ook met iemand ( een goede vriendin of iemand op je werk ) een soort van wachtwoord af. Als je niet verschijnt op je werk of op een gemaakte afspraak en ze bellen je hierover dan hoef je alleen dat woord maar in het gesprek te noemen en dan weten ze dat ze de politie moeten bellen.
M.

Petra Kappers

Petra Kappers

25-01-2010 om 09:44

Wurgcontract?

Heb je dat contract al door een deskundige laten bekijken? Samenwooncontracten kennen geen gemeenschap van goederen voor bezit en zaken die vóór het contract zijn verworven. Als jullie de schulden samen zijn aangegaan ná afsluiten van contract (of alleen op jouw naam), dan zijn ze wel (ook) van jou. maar ik ben ook maar een leek. Laat iemand met verstand van dit soort zaken jouw contract op de letter uitpluizen, bijvoorbeeld n een (vrouwen)rechtswinkel.
Verder sluit ik me aan bij anderen: deel je probleem met mensen die je de nodige duwtjes kunnen geven.

Duwtje

Ik post net het volgende in een ander draadje. Ik hoop dat het het duwjte mag zijn. Ik ben in mijn stukje reeel, en wou dat iemand dat ook tegen mij was geweest.

Als ervaringsdeskundige wil ik het volgende kwijt.

Als jij niets doet of het geweld niet kunt stoppen maar toch blijft, dan kun jij je kind kwijt raken. Dan kan je kind omwille van de fysieke en emotionele veiligheid uit huis worden geplaatst. Dat klinkt oneerlijk omdat jij geen dader bent, maar ik denk dat het gekeken naar de schade die geweld een kind brengt heel terecht is.

Als je de beerput opentrekt betekent dat dat je bereid moet zijn het geweld te stoppen, wat dat ook kost. Dus ook als je weg moet, anders kost het je inderdaad je kind. Er zijn opvanghuizen, je kunt naar familie gaan, dat red je nog wel.

Een veel groter probleem is wat mij betreft echter het na-traject dat niet geregeld is. Vanaf het moment dat je weg bent, staat voor de instanties niet de veiligheid van het kidn centraal maar het zogezegde gegeven dat 'een kind recht heeft op contact met beide ouders'. Je verwacht dat ze je zullen helpen je kind veilig te houden, neits is minder waar, rechters en instanties richten zich blind op het tot stand komen van omgang. Aangeven dat sprake was van geweld wordt gezien als beschuldigingen die in scheidingstijd gedaan worden en dus niet serieus genomen moeten worden, danwel 'tot het verleden behoren en het gaat om de toekomst'.

Ik wil je niet ontmoedigen, maar als ik dit had geweten, dan had ik beter kunnen vechten voor mijn kindjes. Tips om toch zo serieus mogelijk genomen te worden: aangifte doen, met hulp een tijd proberen en als het dan nog niet gaat naar het BLIJF en niet naar familie (er wordt gedacht dat het dan niet ernstig genoeg is). Hoe moeilijk die aangifte ook, er zal later door instanties weinig begrip zijn als je het niet doet en dat kan het verschil maken tussen je kind wel moeten afgeven aan iemand die het mishandeld of niet moeten afgeven. Vertel ook geen smoesjes (meer) als er verwondingen zijn, dat nekt je mocht het zover komen dat je weg moet. Ze gaan nl af op wat je nu verklaart, dus voor de scheiging.

Ik vecht al jaren voor de veiligheid van mijn kids, mijn ex is agressief en blijft bedreigen, maar kan ook heel goed instanties manipuleren. De ene keer zijn de instanties voor me de andere keer tegen, soms leven we, soms overleven we. En mijn ex is de lachende partij, die heeft gezegd dat zijn enige bedoeling is dat ik een moeilijk leven heb, nou dat heb ik. Maar alles beter dan nog bij hem in dat huis. Weet niet of wij dan nog geleefd hadden.

het duwtje mag zijn.

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

25-01-2010 om 18:59

Tel nummers en idd tip van rembrand.doen!

Blijfgroep Noord- Holland en Flevoland 020- 6116022

- Blijf van m’n Lijf Den Helder 022- 3638150

- Blijf van m’n Lijf Emmen 0591- 648261

- Blijf van m’n Lijf Zuid Holland Zuid- Dordrecht 078- 6141451

- Blijf van m’n Lijf Heerlen 045- 5711684

- Blijf van m’n Lijf Venlo 077- 3549945

- Blijf van m’n Lijf Zeeland 0118- 469869

- Fier Fryslan! Leeuwarden 058- 2157084

- Hera- Oosterbeek 026- 3894945

- HVO De Roggeveen 020- 4620050

- NEOS Eindhoven 040- 2950456

- Noodopvang Vlaardingen 010- 2343992

- VO ’t Gooi- Hilversum 035- 6234050

- VO Overijssel 0900- 4333333

- VO de Bocht- Goirle 013- 5433073

- Rosa Manus- Leiden 071- 5370870

- SMVO- Den Bosch 073- 6925971

- Stichting Arosa- Rotterdam 010- 4761680

- Stichting IKS- Amersfoort 033- 4792084

- Stichting Wende/ VO Midden Holland/ Den Haag 070- 3925774

- Stichting Toevluchtsoord- Groningen 050- 3180011

- Stichting Xonar- Maastricht 043- 6045533

- Valkenhorst- Breda 076- 5650550

- Vieja- Utrecht 030- 2599814

en.........
spreek een wachtwoord af zoals Rembrand schrijft!
Laat je NIET impalmen!!!
Neem je besluit voor jezelf en voor je kinderen!
Jij hebt hierin een keuze!!
Dat moet je toch sterk maken dat je weet dat je een keuze hebt?

Je kinderen hebben die keuze absoluut niet!

Lieverd ga en bel...
vertel het aan een betrouwbaar iemand en laat regelmatig hier even van je horen meid.
Hoe het met je gaat.

liefs....evy-leigh

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

25-01-2010 om 19:03

Kan je wel veilig op je pc?

of trekt hij al je gangen daar na?
ga anders in de bieb achter een pc!
of ergens in een internet cafe ofzo.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.