Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

moeder

moeder

08-05-2011 om 10:14

Moederdagkadootje


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
krin

krin

10-05-2011 om 15:48

Ach ja

Ik heb man al vrij snel duidelijk gemaakt dat als hij ooit mij op mijn verjaardag of op moederdag zou verrassen met een huishoudelijk 'geschenk', hij van mij een mooie bijl voor zijn verjaardag zou krijgen. In zijn achterhoofd.
Moederdagcadeaus krijg ik niet, hij koopt hooguit chocola namens zoon (heel goed), en voor mijn verjaardag is hij vaak inventiever dan ik voor de zijne.

Bijl in hoofd?

Sja, die reactie vind ik dan ook weer wat overdreven. Wij hebben voor ons huwelijk ook wel gereedschap gevraagd, maar niet gekregen "want dat hoort niet als huwelijkscadeau". Dat vond ik ook onlogisch, want als ik graag een momentsleutel wil en ik krijg eierdopjes omdat eierdopjes kennelijk wel horen... Dus als ik nu graag een bepaald stuk gereedschap wil hebben, dan krijg ik dat gewoon op mijn verjaardag. Als Genistus een bepaald huishoudelijk apparaat wenst, krijgtie - mits ik weet dat ik hem daar blij mee maak. Daar zie ik het probleem dan ook weer niet van.

krin

krin

10-05-2011 om 16:19

Vanzelf, genista

Soep, heet, eten, en zo.
Als ik nou gebrand zou zijn op een mooi strijkijzer of een fijne drilboor (of een hakbijl), dan zou ik die natuurlijk op mijn lijstje zetten en blij zijn als ik het kreeg.
Maar ongevraagd zoiets krijgen, voor een bezigheid die ik met frisse tegenzin verricht omdat hij met onfrisse tegenzin zijn snor drukt, tja. Dan ben ik niet blij.
En tenzij hij het vraagt, krijgt hij dus ook geen klusspullen van mij. Want klussen doet hij dan weer met frisse tegenzin.

Snap ik, krin

Maar wellicht is het ook handig om te weten dat we elkaar net zo makkelijk niets geven. Een stofzuiger of föhn wil ik ook niet krijgen, daar ben ik eerlijk in. Maar met bepaalde keukenspullen, toch ook huishoudelijk, ben ik weer wel blij, omdat ik graag kook. En ik vond het ook echt lief dat Genistus me met mijn laatste verjaardag verraste met een nieuwe remhendel voor de motor. Dat is onze romantiek

Fiorucci

Fiorucci

10-05-2011 om 17:58

Genista

Oh maar mijn man wordt ook heel blij van goed keukengereedschap..

Fiorucci

Fiorucci

11-05-2011 om 16:45

Pelle

Als werken met gereedschap echt een hobby van je is, zul je er blij mee zijn. Wij koken graag en worden echt blij van een goed mes of mooie mixer. Maar als je er geen klap aanvindt is het een ander verhaal, dan is het een noodzakelijk gebruiksartikel en wordt je daar niet blij van.

Gewoon het initiatief nemen

vind ik al gewoon leuk en belangrijk. Helaas is mijn man daar dus echt slecht in...geen ontbijt op bed (ok kan ik begrijpen ben dr om 6.30 al uit, ongeacht weekend) geen bloemen en alleen mijn oudste zoon die iets op school had geknutseld had iets, mijn man had namens mijn jongste zoon totaal geen initiatief genomen.
Ik vond dit toch wel wat pijnlijk, ook omdat ik zelf geen moeder meer heb.
Zelfs voor zijn eigen moeder doet hij geen moeite, ik zorg altijd voor het moederdag kado...vind ik toch jammer, maar ja doe dr niks aan.
Dan was ik toch wel erg blij geweest met die strijkplank het idee dat hij daarvoor voor mij naar de winkel is geweest en in heeft laten pakken...
Maar ik zou het denk ik ook niet echt waarderen als mijn man met een ding van de zolder zou komen...beetje raar
Fijn om te lezen dat ik niet de enige was, die een man heeft die moeite heeft met dit soort dingen

Lief

Mijn man koopt altijd bloemen voor moederdag en dat vind ik elke keer weer superlief. En mijn kinderen geven wat ze geknutseld hebben. En er is een lief ontbijtje.
Ik hoef geen echte cadeaus, het moet leuk en klein blijven. Ook bij ons vroeger ging het zo, en toen we idd pubers waren stopten we ermee.

Gerdina

Gerdina

12-05-2011 om 09:44

Die strijkplank...

misschien heeft die man er wel een lief briefje bijgedaan, dat hij voortaan de strijk doet!
Ik heb zelf knutsels van de kinderen gekregen met een prachtige brief van dochter en man had een nooie cd gekocht. Het leukste was nog de circusvoorstelling die dochter had bedacht waarin haar broertje (2) en papa ook een rol hadden.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

12-05-2011 om 14:22

Heerlijk, cadeaus!

De knutsels van mijn kinderen, de landerige puber die op mijn bed er bij ligt en het cadeau van mijn man omdat hij mij als moeder zo waardeert. Allemaal leuk, en ik heb geen enkel bezwaar tegen gekochte cadeaus .

Monet

Monet

14-05-2011 om 15:37

Kadootje van mijn moeder

jaar in jaar uit kreeg mijn moeder een kadootje van mij, vroeger zelfgemaakt, eenmaal wat ouder een klein gekocht kadootje.
Dit jaar kwamen mijn ouders bbq-en op moederdag en kreeg ik van haar een moederdagkadootje, omdat ze mij geweldige moeder vindt! Ik vond het heel bijzonder

Valkyre

Valkyre

18-05-2011 om 13:59

Monet

Wat ontroerend!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.