Relaties Relaties

Relaties

erwtje

erwtje

16-08-2011 om 13:52

Muziek van de buren

Ik wordt hier helemaal gek.... vandaag weer eens mooi weer, zou ik in de tuin kunnen zitten. Maar moet dan verplicht meegenieten van de muziek van de buren.

Dochter binnen heeft ook muziek opstaan, maar die kan ik hier niet horen. Maar buren zijn ongevoelig voor kritiek, heb ze er al eens op aangesproken.... maar dat is dus echt zinloos.

Ik baal er zo verschrikkelijk van..

(en dan maar klagen over buitenlanders in de straat.. en bang zijn dat die misschien wel overlast gaan veroorzaken.... 't maakt mij echt niet uit... muziek voor de leuk... of muziek omdat in de betreffende traditie feesten vooral thuis worden gevierd. Van alletwee heb ik last....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel

Merel

16-08-2011 om 14:25

Balen

ja ik snap dat je daar enorm van baalt. Ik heb buren, 3 huizen verder op die heel leuk een boxje aan de buitenmuur achter hebben hangen, en altijd skyradio op hebben staan. Ik kan dat horen, gelukkig niet hard, maar als ik een boek wil lezen buiten, stoort me dat toch.
Als praten niet helpt (je zou het misschien toch nog eens kunnen proberen, zijn er geen buren aan de andere zijde die ook last hebben?) dan kan je misschien als praktische oplossing dan maar zelf een ipod opzetten ofzo met rustige klassieke muziek? Dan heb je in ieder geval iets in je eigen smaak (als dat klassiek is). (is eigenlijk geen oplossing natuurlijk, ik hou erg van de stilte en het geruis van de bomen en de vogeltjes...dat kan dus niet met dit soort buren

sterkte!

Belle Époque

Belle Époque

16-08-2011 om 18:41

Hm...

Bij de volgende antibuitenlanderstirade van buurman misschien langs de neus weg opmerken dat je eigenlijk toch liever wereldmuziek hoort dan Hazes (of wat zijn smaak ook mag zijn... Vast geen Chopin!)

erwtje

erwtje

20-08-2011 om 13:56

'dat recht heb ik toch'

De buurvrouw maar weer eens aangesproken toen ze kwam melden dat er vanavond een feestje was. Proberen duidelijk te maken dat ik een incidenteel feestje geen probleem vindt... maar wel de veelvuldige muziek overdag.

En ja zij vind dat het het recht heeft de muziek te draaien die zij leuk vind op een hard volume. Ook met de deuren en ramen open, zeker als het mooi weer is. Dat wij dan onze eigen muziek niet eens meer horen is haar probleem niet.

(en blijkbaar zitten de buren aan de andere kant er niet mee.. das ook jammer).

Merel

Merel

20-08-2011 om 14:13

Jeetje

Jemig, hoewel het beslist niet mijn policy is, zou ik in dit geval misschien toch eens laten horen hoe vervelend dit is. (desnoods overleg je het ook nog even met je buren aan de andere kant voordat jij ineens de asociaal bent) maar dat je ook maar eens een half uurtje jouw muziek (kies iets wat zij in ieder geval niet waarderen, anders heeft het niet het gewenste effect) en doe dat eens op hetzelfde volume aan... zou dan het kwartje vallen voor haar, of zou je hier alleen maar meer ruzie mee krijgen (weet niet of ik het zou durven hoor, maar ja...je moet toch iets proberen?) Of toch eerst de wijkagent/regisseur vragen wat je zou kunnen doen, en of hij zou willen praten.

muziekliefhebber

muziekliefhebber

20-08-2011 om 20:48

Wat hier goed hielp

Buur verderop nam muziek mee de tuin in. En niet zachtjes. Ook daar hielp vriendelijke uitleg hoe goed dat hoorbaar was, niet. Toen buur dus weer buiten ging luisteren, hier de tuindeuren opengegooid en eigen muziek (geheel ander genre) eveneens snoeihard aangezet.
Dat hoef je maar kort te doen en het helpt. Buur kan dan nl gegarandeerd niet meer van de eigen muziek genieten. Uitoefenen van 'recht' is dan verder zinloos

Vic

Vic

20-08-2011 om 22:36

Mijn buurman heeft nu een feestje

Hij heeft het keurig gemeld en beloofd een beetje zachtjes te doen. Inderdaad staat de muziek niet zo hard, maar met 25 man in de tuin klinkt er wel wat meer dan 'geroezemoes'. Ik was gelukkig wel uitgenodigd en ben ook een uurtje geweest, maar nu hoop ik stiekem dat het gaat regenen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.