Relaties

Ann O'Neem
20-11-2011 om 23:51
Net als je het niet verwacht...
Wat vinden jullie? Ik heb een vrij heftige relatie van anderhalf jaar achter de rug, het is nu twee maanden uit en ik ben op dit moment eigenlijk helemaal niet op zoek naar een nieuwe man. Ik verheugde me juist op een paar maanden rust, mijn hoofd staat helemaal niet naar sex & relaties. Maar nu heeft een interessante kerel mijn pad gekruist. Hij wil mij en ik vind hem ook leuk genoeg, al ben ik (nog) niet verliefd. Het is relatiemateriaal, ik zie hem niet als date voor casual sex. Ik houd de boot nog een beetje af maar zal toch een standpunt moeten innemen. Hoe te handelen? Langzaam opbouwen, dat in ieder geval. Of toch maar laten lopen? Ze zeggen dat als je niet op zoek bent je de beste kansen krijgt. Of loop ik te hard van stapel, na deze vrij recente breuk?

Rosase
21-11-2011 om 09:17
Per dag
Niet te ver vooruit lopen, neem het per dag.
En zolang het leuk blijft, is het prima toch?!
Al vraag ik me wel af of "ik vind hem ook leuk genoeg"
wel voldoende is om energie in te steken. Waarom niet eerst wachten totdat je wel verliefd bent? Op hem of op een ander...

Vic
21-11-2011 om 09:20
Standpunt innemen?
Dat klinkt gelijk zo zwaar. Gewoon eens afspreken om iets leuks te gaan doen kan toch gewoon? Je moet je alleen niet laten overhalen tot dingen waar je (nog) geen zin in hebt of waar je hem niet leuk genoeg voor vindt.

Irene
21-11-2011 om 09:57
Poe
je benadert het wel erg zakelijk, wat zegt je gevoel? Als ik die interessante kerel was en dit las, was ik weg!

tasje
21-11-2011 om 10:29
Gewoon
kijken wat er van komt.
of je al toe bent aan een relatie merk je vanzelf. Ondertussen kan je het wel gezellig hebben met deze man. (moet je het alleen niet zo zakelijk bekijken, het is leven, geen werk)

Genista
21-11-2011 om 10:51
Gewoon
Toen ik plotseling op mijn huidige heer-gemaal verliefd werd, had ik me ook juist voorgenomen om zéker een jaar vrijgezel te blijven. Ik had er totáál geen zin in... En ziedaar. Gewoon, let it roll. Wordt het wat, dan wordt het wat. Wordt het niets, dan niet.

Vic
21-11-2011 om 11:33
Let ook op het lijstje
Die uit de andere discussie Dus vooraf vragen hoe zijn relationele verleden is, eventuele veroordelingen en wanneer hij voor het laatst bij zijn therapeut is geweest. Bonnetje bewaren!

Genista
21-11-2011 om 14:19
Lol vic!
Ja, dat had ik destijds verzuimd, maar de garantie is inmiddels toch al verlopen

liat
21-11-2011 om 15:33
Gevoel lijkt me juist duidelijk...
"ik vind hem ook leuk genoeg"
Volgens mij hoef je juist niet gelijk smoorverliefd op iemand te worden om een goede relatie te hebben. Als je hem nu al leuk vindt en na een paar ontmoetingen hem steeds leuker gaat vinden, dan groeit de liefde vanzelf.
Groetjes,
Tante Liat

Ann O'Neem
21-11-2011 om 20:00
Wat een verschillende reacties.
Elke reactie neem ik serieus, ook de kritische dat ik het te zakelijk benader. Maar na een half leven vol impulsaankopen (knellend, jeukerig, te koud of een steekje los) wil ik eindelijk eens gaan voor degelijk, comfortabel en zonder ingewikkeld wasetiket.
Ben allang blij dat niemand zegt dat ik veel te vroeg is om aan een ander te beginnen. Ik ga het gewoon lekker rustig aan doen zonder te veel te verwachten. Ik denk elke dag aan hem en word daar vrolijk van maar geniet ondertussen ook van mijn vrijheid.

IngridT
21-11-2011 om 21:25
Hmmmmm...
'Ik denk elke dag aan hem en word daar vrolijk van'
Niet om t een of t ander hoor, maar dit klinkt toch echt als (beginnende) verliefdheid...
Have fun! (heerlijk, om eens iets ongecompliceerds te lezen hier. Allebei single, allebei zin...wat wil je nog meer!)
Ingrid