Relaties Relaties

Relaties

cupido

cupido

05-08-2011 om 19:42

O die foute man weer

al een half jaar aan het aanmodderen met een man waarvan ik eerder dacht dat hij een muurtje om zich heen had gebouwd maar er nu eerder aan denk dat hij bindingsangst heeft. In het begin was hij heel lief en stuurde geregeld smsjes en belde hij. Na een aantal weken was dat ineens over. In de maanden die er op volgenden hebben we verschillende punten gehad dat het over was tussen ons en vervolgens stond hij weer voor m'n deur. Daar hij in eerste instantie gevoelsmatig heel afstandelijk was werd hij in de loop van de maanden juist minder afstandelijk en kreeg hij meer en meer vertrouwen. Toch ging het weer fout doordat hij geen toekomst zag. We hebben vervolgens afgesproken dat we elkaar zouden vergeten in de tijd dat hij een poos in het buitenland zat. En wat gebeurd er.. twee weken nadat hij terug was smste hij weer en gingen we weer volop berichtjes sturen en msnen. geregeld 2 a 3 uur op een dag waren we aan het chatten.( vijf weken achter elkaar waarin we elkaar de laatste 2 weken ook zagen) Dat begon vriendschappelijk maar werd uiteindelijk meer relatie gericht. Nu zijn we weer met elkaar naar bed geweest en is mijn verliefdheid weer in alle hevigheid losgebarsten. En je raad het al. Het was allemaal maar vriendschappelijk bedoeld. Dat had hij al die tijd aangegeven en ook gezegd dat hij zich niet wilde binden. Daar zit ik weer. al mijn gevoelens op papier gezet en een reactie van hem daarop gekregen dat hij dacht dat we wel vrienden konden zijn maar dat voor mij blijkbaar niet lukt. Dat ik blijkbaar voelde dat zijn berichtjes meer inhielden. Neem van mij aan dat die ook echt meer inhielden. Het afstoten is weer begonnen. Waar ben ik in vredesnaam weer aan begonnen. Wie heeft ervaringen met dit soort mannen. Hele foute mannen, maar ook zo kwetsbaar en zo liefdevol. Hij heeft al 10 jaar geen langdurige relaties meer gehad en de twee lange relaties die hij daar voor had zijn op een hele vervelende manier voor hem afgelopen waar hij ook heel veel verdriet van heeft gehad. 1 daar van was met een goede vriendin van mij van voor die tijd. Ik weet dus ook wat er toen gebeurd is. En hoe hij was toen hij die vermoedelijke bindingsangst niet had. Ik moet hem vergeten dat is het beste, maar ik weet nu al dat hij binnenkort weer voor m'n deur staat en dan heb ik er veel moeite mee om hem weer niet in de armen te sluiten. verliefdheid poeh wat is het zwaar en wat zou het toch leuk moeten zijn..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sassie

sassie

06-08-2011 om 10:19

Heb jij niet eerder (niet zo gek lang geleden) een draadje over deze man geopend? Wat wil je nu precies horen van ons buiten alle tips, adviezen medeleven etc…etc...die al gegeven zijn? MAW: wat wil je nou weer bereiken met het weer oprakelen van dit hele gebeuren?

scepticus

scepticus

06-08-2011 om 10:47

Goed/fout?

In aansluiting op Single lady: hou er rekening mee dat er ook mensen zijn die (om welke reden dan ook) helemaal niet uit zijn op een vaste, (levens)lange liefdesrelatie.

Als je zelf daar wel op gericht bent, kan zo´n persoon dan wel overkomen als ´fout´; maar wat bereik je met zo´n waarde-oordeel als het gaat om zijn gedrag? Denk je hem via schuldgevoel te kunnen brengen op andere gedachtes en tot ander gedrag?

Als je vindt dat hij onzorgvuldig met jouw gevoelens omspringt, trek daar dan ook je conclusies uit. Wees nuchter en koester geen valse hoop. Laat het (slechts) een aanleiding zijn voor jou om te constateren dat hij jou niet kan bieden wat jij zoekt.

Uiteindelijk heb je niemand anders dan jezelf te verwijten dat je tijd en energie hebt gestoken in een relatie die voor jou niet werkt.

Primavera

Primavera

06-08-2011 om 10:55

Communicatieprobleem

Jullie communiceren niet op dezelfde golflengte. Hij vindt je leuk, aardig en aantrekkelijk, maar niet zozeer dat hij daarvoor wil veranderen en zich aan jou wil binden. Alleen occasioneel het bed delen. Als hij berichtjes schrijft is dat voor hem serieus alleen bedoeld om intiem te gaan.
Jij interpreteert die berichtjes als 'ook al zegt hij van niet, hij houdt toch van me' en verwacht dat eenmaal met wederzijds genoegen het bed te hebben gedeeld hem wel duidelijk zou worden dat hij eigenlijk toch wel iets met je wilt.
Jammer genoeg gebeurde dat dus niet en blijft hij bij zijn gevoel zoals hij dat al aangegeven heeft en dus ga jij hem als verkeerde man bestempelen. Dat ligt helemaal aan jou, dat jij zijn signalen op een bepaalde betekenisvolle manier hebt willen interpreteren, en zijn duidelijk uitgesproken woorden daarbij niet serieus hebt willen nemen.
Als iemand al zijn leven lang geen relaties vol kan houden, is het onzin om hem te zien als een kwetsbare hulpeloze man, die buiten zijn schuld door de boze vrouwenwereld beschadigd is. Ik denk dat dat voor een groot deel aan hem ligt. Het is waarschijnlijk gewoon geen man voor relaties of in ieder geval niet met jou hoe liefdevol, aardig en charmant hij ook bij je is.
Ik ken een man die ook zo is en hij heeft me eens een citaat uit een boek laten lezen, wat volgens hem zijn hele levensessentie in één zin samenvatte. Ik weet niet meer precies hoe het citaat was, maar het was iets in de strekking van: "vrouwen komen onder valse voorwenselen je leven binnen en dan veranderen ze de regels" Zo'n soort iemand wil niet gered woorden DOOR jou, maar wil gered worden VAN jou.
Groeten Primavera

cupido

cupido

06-08-2011 om 11:39

Dat klopt

Ik heb daar al eens eerder een draadje over gestart. DAt is al een paar maanden geleden. Het is ook week of 5 echt over geweest tussen ons. DAt was afgesproken en ik heb hem toen goed uit mijn hoofd kunnen zetten omdat we elkaar ook niet zagen. Daarna hebben we er nog met elkaar over gesproken. HIj had mij redelijk uit zijn hoofd kunnen zetten, niet helemaal dus. Daarna is mij zelf weer gaan opzoeken. En ook nog eens heel intenstief. Terwijl hij wist dat ik verliefd op hem was geweest. Tja misschien zeg ik wel dat het een foute man is. Zo zwart wit bedoel ik het niet. Ik mag hem graag en in het laatste half jaar heb ik hem ook niet met een andere vrouw gezien of er over gehoord. We bevinden ons in dezelfde vriendenkring en we gaan bijna ieder weekend met elkaar uit. Hij heeft wel degelijk gevoelens voor mij en we vinden elkaar heel leuk. Dat heeft hij ook gezegd en dat heeft hij ook verteld aan een wederzijdse vriend. Maar goed. We moeten inderdaad maar vrienden blijven, zonder sex. Dat is voor beiden beter. Ik kan dat zelf prima volhouden maar ik verwacht van hem dan ook geen toenadering. Want ja, die verliefdheid die zit nog steeds in mij. Ik denk dat het eerder is dat hij mij niet los kan laten en ik hem ook niet helemaal.
bedankt voor jullie reacties. Het is altijd al lekker om gewoon even je verhaal kwijt te kunnen.

scepticus

scepticus

06-08-2011 om 12:10

Daar zit ´m nou net juist de kneep

Als jij schrijft, Cupido, ¨maar ik verwacht van hem dan ook geen toenadering¨, dan denk ik: en wat als ook deze verwachting van jou niet uitkomt?

Verwacht toch niet zo veel van die ander. ¨Heb een hart vol van warmte en van liefde in je borst, maar wees op je vierkante meter een vorst¨ (Dirk Witte in Mensch, durf te leven).

Primavera

Primavera

06-08-2011 om 12:30

Niet verwachten, maar uitspreken

Spreek nou gewoon eens duidelijk uit hoe het bij jou werkt. Vertel hem dat je geen seks kan hebben zonder dat het voor jou meer dan een vriendschap wordt. Vertel hem ook welke gedragingen van hem (lieve sms-jes, e.d.) bij jou buiten gewoon vriendschappelijk gedrag vallen.
Kortom wees duidelijk en ga niet accoord met eerst alleen vrienden blijven en vervolgens alle dingen die hij onder vriendschap (met seks) vindt vallen uitleggen als dat hij onbewust ook meer zou willen. Geef hem jou gebruiksaanwijzng om vrienden te blijven, die snapt hij kennelijk niet uit zichzelf (en jij die van hem kennelijk ook niet).
Groeten Primavera

cupido

cupido

07-08-2011 om 11:58

Mijn voorwaarde

Ik heb mijn voorwaarde heel duidelijk aan hem uitgelegd. Dat was dat ik de enige wil zijn met wie hij zoent en vrijt en dat we dat anders niet meer zouden doen. Vrienden blijven is voor mij nu moeilijk omdat er te veel gevoel mee speelt. Ik heb dan ook afstand genomen. Bovenstaande is voor mij een voorwaarde. Ik ben te veel verliefd geworden om vrienden met hem te zijn zonder dat er iets gebeurd. als ik hem zie wil ik hem vast kunnen pakken zonder dat dat op weerstand stuit omdat ik weer te dicht bij kom. Ik heb alles nu afgekapt. We zeggen gewoon gedag tegen elkaar en verder niets meer. Ik wil over hem heen komen en open kunnen staan voor iemand die wel normaal een relatie kan aan gaan. Ik heb helemaal geen zin in moeilijk gedoe er om heen. En dat is wel wat dit uiteindelijk steeds is. Bedankt voor jullie reacties

Dat is de enige manier

Cupido, wat je nu schrijft is de enige manier om over hem heen te komen en van hem af te komen. Al vraag ik me zelfs dat af, omdat je elkaar toch regelmatig tegen blijft komen in het uitgaanscircuit. Dat wordt dan stevig in je schoenen staan, onder het genot van een bedwelmend wijntje(?).
Zoals ik het lees is hij wel degelijk een foute man. Veel mannen proberen nou eenmaal uit tot hoever ze kunnen gaan en maken dankbaar gebruik van de situatie, ongeacht de gevoelens die ze daarmee opwekken. Jij zult degene moeten zijn die hem tegenhoudt. Keer op keer, want hij zal ongetwijfeld nog gaan proberen hoe stevig jij in je schoenen staat.
Hij is vrijgezel. Hij heeft van tijd tot tijd last van zijn hormonen. Hij zoekt dus van tijd tot tijd iemand om die hormonen mee te stillen. En jij staat nog op zijn lijstje, geloof me.
Succes met afhouden!

cupido

cupido

09-08-2011 om 18:36

Jacco

Dank je voor je bericht. Ben er ook bang voor. Ik sta er nu stevig in. Baal van het kinderachtige gedrag. Het vertrouwen is ook weg. Dat scheelt al enorm.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Mannen en vrouwen

Mannen en vrouwen verschillen niet zoveel van elkaar. Ze hebben allebei soms "aandacht" nodig van het andere geslacht. Het is makkelijk als je daarvoor niet lang hoeft te zoeken en gewoon in je bestand kijkt en iemand contact waarvan je weet dat die gelijk hapt. Heerlijk even die aandacht en als je het weer zat bent, dan minimaliseer je het contact.
Cupido, het is gewoon niet serieus. Hij vindt je niet leuk genoeg. Bindingsangst is daar een aardig eufemisme voor

Valkyre

Valkyre

10-08-2011 om 11:08

He's just not that into you

...ken je dat boek?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tirza G.

Tirza G.

10-08-2011 om 13:04

een heel leuk, leesbaar boek:
Steve Harvey:
Act Like a Lady, Think Like a Man: What Men Really Think About Love, Relationships, Intimacy, and Commitment (9780061728976)

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.