Relaties Relaties

Relaties

Cinderella

Cinderella

18-08-2011 om 14:12

Onaardig tegen elkaar

Ik wil even mijn verbazing delen over de manier waarop sommige stellen met elkaar om gaan en dan toch bij elkaar blijven. Afgelopen weekend was ik op de verjaardag van mijn zus waar ook haar beste vriendin was. De vriendin neemt naar elke verjaardag een nieuwe liefde mee en deze keer was het een heel aardige vent. Zij was echter helemaal niet aardig tegen hem, opdrachten geven en kritiek op wat hij al dan niet goed deed. Toen ik het later met mijn zus en zwager over de nieuwe relatie van L had maakte mijn zwager ook een opmerking over dat hij hoopte dat de nieuwe liefde er niet vandoor zou gaan want L is niet echt aardig tegen hem. Waarop mijn zus tegen haar man zei 'maar jij blijft toch ook bij mij' en mijn zwager lachte en dat bevestigde. Mijn zus kan ook best een draak zijn naar haar man toe en toch gaat dat al 12 jaar goed.
Hoe kan dat? Ik vind van mezelf dat ik in een relatie heel lief en zorgzaam ben en de ander behandel zoals ik zelf behandeld wil worden. Mijn huidige relatie gaat (best) goed maar mijn vriend zou het echt niet accepteren als ik hem zou koeieneren of bitchy zou doen. Ligt het dan aan het type man dat ook nog bij je blijft als je je als een kreng gedraagt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
A

A

18-08-2011 om 14:41

Sterke vrouw?

Zijn dat niet vaak vrouwen met een 'sterke persoonlijkheid' ? wat Narcisme misschien ? Misschien staat de man minder sterk op z'n benen en heeft hij iemand nodig om tegen te leunen ? Misschien houdt hij niet van seutjes, snullekes ? Maar blijkbaar blijven ze toch niet vaak lang bij haar
Misschien is het ook zoals bij de opvoeding van kinderen...als je geen grenzen aangeeft, maar blijft knikken, dat de vrouw toch probeert de grens te bereiken tot hij eindelijk een halt roept op haar gedrag ?

Cinderella

Cinderella

18-08-2011 om 18:27

Toch niet helemaal

Ik kom heel vaak stellen tegen waar het er wel wat harder aan toe gaat dan adrem en ironisch, van die types die elkaar compleet afz*ken. Mijn zus doet dat niet maar ze geeft haar man wel de hele dag opdrachten. Of als ik haar bel met een of ander technisch probleem dat ze zegt dat haar man wel even langs zal komen (of hij nu wil of niet!). Volgens mijn zus is het mijn eigen schuld dat mannen bij me weglopen omdat ik alleen maar val op "autistische horken". Daar ben ik het niet mee eens. Mijn vriend doet een heleboel voor me, maar dan moet ik het wel vragen en geen opdrachten geven. En hij ziet het ook niet uit zichzelf. Ik vind dat ook wel logisch want ik zou ook niet opspringen na een opdracht. Blijkbaar werkt dat bij anderen anders.

Fiorucci

Fiorucci

18-08-2011 om 18:32

Cinderella

Als mijn zus zoiets tegen mij zou zeggen, zou ik het gewoon geen leuke zus vinden. Mozeskriebel zeg.

Nectarine

Nectarine

18-08-2011 om 18:44

Cinderella

Ik heb mijn ene zus haar vriend ook wel eens op zijn kop horen geven dat ik dacht van....gezellig, ik zou het niet pikken. Het is inderdaad een beetje een doetje, maar niet extreem.

Er was trouwens niks adrems of ironisch aan hoor. Dat verschil is voor de toekijkende partij wel duidelijk, misschien niet voor de persoon zelf.

Ik heb ook wel eens gehad dat ik achter een stelletje in de rij stond en zij hem de hele tijd aan het uitkafferen was. Hij kon niets goed doen, en het was alleen maar boodschappen op de band leggen. Vreselijk. Hij zag er best leuk uit en zij was nog lelijk ook. Dan vraag je je echt af wat hij met zo iemand moet.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

18-08-2011 om 21:40

Patroon

Ik zie zo'n patroon heel vaak bij stellen. Niet dat de vrouwen altijd de mannen zitten af te zeiken, maar wel dat zij de dienst uitmaken. En dat de man dan gewoon doet wat de vrouw zegt.
Ik denk dat vrouwen vaak dominant zijn in een relatie (in elk geval in mijn omgeving), en dat mannen dat misschien wel makkelijk vinden, of zich er gewoon niet druk om maken. Als ik weer zo'n stel bezig zie vraag ik me ook wel eens af waarom ze bij elkaar blijven, maar blijkbaar is er ook een andere kant die ik dan weer niet zie.

Vriend van ons

heeft ook een heel dominante vrouw. Hij vindt het vreselijk. Hij had gehoopt dat ze zou veranderen, maar dat gebeurt natuurlijk niet. Hij probeert duidelijk zijn grenzen aan te geven, maar daardoor is er constant ruzie en spanning in huis. Hij gaat met tegenzin naar huis toe. Hij wil niet scheiden omdat hij bang is dat hij dan de kinderen nauwelijks zal zien en hij is erg trouw van karakter. Ik vind het elke keer weer ontzettend zielig voor hem. Hij lijkt ook vaak behoorlijk somber.

guera

guera

19-08-2011 om 09:52

Begrijp wel meer niet

Ik snap ook de lieve vriendelijke aardige en totaal grenzeloze vrouwen niet. Zie draadje hierboven. Eikel van een vreemdganger ....en toch blijven. Tja...er speelt soms zoveel meer. Er ontstaan patronen in relaties. Je weet het half niet. Te makkelijk om over te oordelen. Ik kan ook behoorlijk bitchy zijn. Vaak is het afreageren van stress. Ik ben dankbaar dat dat kan bij mijn man. Dat ik ook zo mag zijn. Iemand met OOK nare eigenschappen. In gezelschap zal ik me inhouden .

Je kan toch en sterk en aardig zijn?

Ik stoor me ook aan echtparen die elkaar in gezelschap zitten af te zeiken. Respectloos vind ik dat maar ook vervelend voor de mensen om hen heen. Het bederft toch vaak de sfeer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.