Relaties
FruitMoeder
13-11-2025 om 10:27
Rare opmerking van stiefvader
Een tijdje terug had mijn stiefvader zijn been gebroken en hadden hij en mijn moeder hulp nodig met een aantal dingen zoals in de tuin werken, boodschappen doen en kleine klusjes rondom het huis. Ik heb ze toen geholpen. Het was op zich niet zoveel moeite. Mijn stiefvader was erg dankbaar en had toen gezegd dat ik een betere dochter voor hem was dan zijn eigen dochter. Ik vond dit een erg rare, misschien wel lieve, maar ook een best kwetsende opmerking. Hij heeft namelijk een dochter die eind 20 is en zoals zoveel 20ers erg druk met haar eigen leven. Maar omdat nu zo tegen mij te zeggen... Ik had iets gezegd van geen dank. Ik werd er een beetje verlegen van. Maar wat moet ik hiermee? Ik ga het natuurlijk niet tegen zijn dochter zeggen. Ik voel best veel medelijden met die man. Dat de paar uurtjes die ik besteed heb aan hun zo gewaardeerd worden. Mijn moeder had mij trouwens niet bedankt, maar dat is weer typsich haar. Maar wat moet ik hier verder mee? Het voelt alsof de band met mijn stiefvader nu een hele andere dimensie heeft gekregen. Heeft iemand advies?
tsjor
13-11-2025 om 10:36
Zeg tegen je stiefvader dat zijn dochter op dit moment in haar leven erg druk is en dat jij wat meer tijd over had.
MRI
13-11-2025 om 11:02
Ja wat Tsjor zegt en verder hoef je er niets mee. Ik begrijp je wel, ik had ook zo'n vriend van mijn moeder die altijd zijn zonen zat te dissen en mij op het schild hees Hij had zelfs een foto van mij in zijn portemonnee (en niet van mijn moeder). Erg ongemakkelijk allemaal.
TineWinkel
13-11-2025 om 11:37
tsjor schreef op 13-11-2025 om 10:36:
Zeg tegen je stiefvader dat zijn dochter op dit moment in haar leven erg druk is en dat jij wat meer tijd over had.
Eens, dat lijkt me een logische reactie op het moment zelf. Maar zou TO er nu nog wat mee moeten? Ze schrijft 'een tijdje terug...' . Is het dan niet logischer om het nu maar gewoon op zijn beloop te laten?
FruitMoeder
13-11-2025 om 14:10
MRI schreef op 13-11-2025 om 11:02:
Ja wat Tsjor zegt en verder hoef je er niets mee. Ik begrijp je wel, ik had ook zo'n vriend van mijn moeder die altijd zijn zonen zat te dissen en mij op het schild hees Hij had zelfs een foto van mij in zijn portemonnee (en niet van mijn moeder). Erg ongemakkelijk allemaal.
Ben blij dat er wat herkenning is. Ik vind het zo raar dat iemand zijn stiefkind leuker vindt dan zijn eigen kind. Kan er mij niks bij voorstellen.
Pippeltje
13-11-2025 om 16:21
FruitMoeder schreef op 13-11-2025 om 14:10:
[..]
Ben blij dat er wat herkenning is. Ik vind het zo raar dat iemand zijn stiefkind leuker vindt dan zijn eigen kind. Kan er mij niks bij voorstellen.
Dat heeft hij niet gezegd. Het is waarschijnlijk bedoeld als; 'Nu in deze situatie heb ik meer aan jou gehad dan aan mijn dochter".
Maak er vooral niet meer van dan dat hij waarschijnlijk bedoeld heeft. Het was waarschijnlijk ook het emotionele van de situatie; zijn frustratie over het feit dat hij hulp nodig had en misschien omdat zijn dochter daar momenteel even niet toe in staat was, om welke reden dan ook.
En oordeel al helemaal niet over de dochter. Je hebt geen idee wat er allemaal tussen hen is voorgevallen en hoe hij als vader is geweest.
Lief van jou dat je dit gedaan hebt, maar probeer je niet beter te voelen dan een ander.
Pippeltje
13-11-2025 om 16:26
MRI schreef op 13-11-2025 om 11:02:
ieuwwwwww wat een griezel!
Ginevra
13-11-2025 om 16:42
Maak het niet groter dan het is. Misschien was het gewoon een onhandige opmerking en bedoelde hij inderdaad "in deze situatie heb ik meer aan jou gehad dan ....".
Soms komt iets er gewoon een beetje lullig uit he? Heb je zelf nooit dat je iets zegt waarvan je achteraf denkt "oeh, dat kwam er een beetje anders uit dan ik bedoelde"?
En als hij het wel zo meende dan is het inderdaad een rare reactie maar dan zorg je gewoon dat je het de volgende keer afkapt met een kordaat "nou graag gedaan maar ik hou niet van zulke vergelijkingen". Je kunt je nu voorbereiden op wat je dan eventueel zou willen zeggen.
MRI
13-11-2025 om 19:12
Pippeltje schreef op 13-11-2025 om 16:26:
[..]
OT: ja en het was helemaal cringe dat mijn moeder weigerde te begrijpen dat het gewoon heel raar was, zo'n man die ik niet kende (hij werd pas vriend van mijn moon toen ik midden dertig was) met mijn foto rondliep. zeker ieuwwwwww
Dweedledee
13-11-2025 om 20:27
Je maakt het veel te groot. Het is echt niet nodig om hier zo dramatisch over te doen.
AnnaPollewop
13-11-2025 om 23:37
Pippeltje schreef op 13-11-2025 om 16:26:
[..]
Precies mijn gedachte...
FruitMoeder
21-11-2025 om 10:26
Ok, misschien trok ik mij deze opmerking ook wel te veel aan. Het was gewoon raar om te horen en ik dacht echt dat hij mij waardevoller vond dan zijn eigen dochter.
Anoniemvoornu
21-11-2025 om 11:13
FruitMoeder schreef op 21-11-2025 om 10:26:
Ok, misschien trok ik mij deze opmerking ook wel te veel aan. Het was gewoon raar om te horen en ik dacht echt dat hij mij waardevoller vond dan zijn eigen dochter.
Dat zou al helemaal triest zijn als zijn liefde voor zijn kind bepaald wordt door hoeveel kind voor hem doet ....
AnnaPollewop
21-11-2025 om 20:57
FruitMoeder schreef op 21-11-2025 om 10:26:
Nou, als hij dat inderdaad vindt, weet je ook gelijk hoe je dat op waarde moet schatten.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.