Relaties Relaties

Relaties

Mara1975

Mara1975

25-06-2011 om 11:08

Roddelen tussen vriendinnen, mee bemoeien of niet?

De hoofdpersonen in het volgende zijn 4 vrouwen.
Ingrid, Tamara, Louise en ik.

Ingrid en Tamara waren vroeger dik bevriend. Tamara raakte toen bevriend met Louise, Louise en Ingrid klikten niet en Ingrid en ik kregen een vriendschapsband. Minstens 3x per week kwamen we bij elkaar over de vloer. Overigens was er onderling tussen de 4 geen haat en nijd, maar er waren gewoon 2 groepen ontstaan.

Louise ging verhuizen en raakte uit beeld. Ingrid en Tamara kregen weer de hechte vriendschap als voorheen en ik hing er een beetje bij. Had ik geen problemen mee, de band was er nog steeds onderling, alleen wat minder naar mij toe gericht.

Nu heb ik al een paar keer meegemaakt dat als we bij school op onze kinderen stonden te wachten en Ingrid er nog niet is, dat Tamara heel negatief over haar praat met anderen. Oa over de omvang van Ingrid (stevige tante) maar ook over haar manier van opvoeden. Zodra Ingrid dan ook arriveert is het weer allemaal poeslief en aardig. Dit steekt me. Ingrid is een hele leuke meid die dat echt niet verdient. Maar nu vraag ik me dus af of ik me hierin moet gaan mengen. Ben ergens bang dat ik als derde uiteindelijk de pineut zal zijn en gezien zal worden als stoker die misschien wel jaloers kan overkomen.

Zouden jullie je in zo'n situatie afzijdig houden en gewoon doorgaan zoals altijd, of zouden jullie toch met 1 van beide dames een gesprek aangaan hierover?

(namen zijn verzonnen)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat kinderachtig

"Ingrid is een hele leuke meid die dat echt niet verdient....Ben ergens bang dat ik als derde uiteindelijk de pineut zal zijn en gezien zal worden als stoker die misschien wel jaloers kan overkomen "

Jeetje, volgens mij ben jij ook 36 net als ik, ik vind dit gedrag wat ik bij 8 jarige meisjes zie !

goh.

Esmee

Esmee

25-06-2011 om 11:42

Mee eens met manda

heel kinderachtig van die vrouw en helaas ook zeer herkenbaar; roddelende moeders en zodra de ander erbij komt, poeslief gaan staan doen.
Ik zou er pas wat van zeggen als ze tegenover jou over die ander begint. "Joh, ik dacht dat jij zulke goede vriendinnen was met X?" Duidelijk laten merken dat je niet gediend bent van dat geroddel.

Verder zou ik me afzijdig houden van zo iemand. Zulke mensen roddelen over alles en iedereen dus ook achter jouw rug om. Ik zou daar niets mee te maken willen hebben. Gewoon ergens anders gaan staan bij anderen die wel gezellig zijn.

Nou ik bedoelde eigenlijk te zeggen

dat ik de hele posting nogal kinderachtig vond.

Als je niet gedient bent van geroddel dan is dat toch makkelijk gezegd ?

Rosase

Rosase

25-06-2011 om 14:39

Nee niet manda

Ik denk dat Mara gelijk heeft, als ze vreest dat ze de gebeten hond is op het moment dat ze er iets tegen een van tweeën.

Ik vind de tip van Esmee wel een goede. Afstand houden van die Tamara, wie weet wat ze allemaal over jou zegt, en je vooral richten op Ingrid. Een 3-mans vriendschap is sowieso vaak al ingewikkeld en in dit specifieke geval zou ik daar echt geen zin in hebben.

Rosase

Rosase

25-06-2011 om 14:40

Oh waarom?

Vallen er toch steeds woorden weg uit mijn zinnen?

Ik denk dat Mara gelijk heeft, als ze vreest dat ze de gebeten hond is op het moment dat ze er iets tegen een van tweeën OVER ZEGT.

Afstand van nemen

Ik zou of bij andere mensen op het schoolplein gaan staan, of wat later komen. En de volgende keer dat Tamara wat lelijks zegt over Ingrid opmerken dat ze het wel over jullie vriendin heeft. En als ze doorgaat vragen of ze ook zo over jou praat als jij er niet bij bent.
In ieder geval niet meegaan met het geroddel.

koentje

koentje

26-06-2011 om 16:27

Mara1975

Je moet je ten eerste afvragen of het zo erg is dat deze dame niets meer van je moet hebben. Wil jij iets met dit soort kinderachtig gedrag te maken hebben?

Ik zou daarom de volgende keer als zij iets over Ingrid zegt antwoorden;'Goh, heb je dat al eens met Ingrid zelf besproken?'en dit ijzere heinig herhalen iedere keer als ze het doet.
Of er niet meer bij gaan staan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.