Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
13-05-2011 om 14:30
Hallo Allemaal
Ik zit met een probleem en wel het volgende.
Mijn partner speelt graag op een ruwe manier met onze zoon van 1.5. Het liefst totdat hij gaat huilen en dan gaat hij zelfs nog even door. Op zich vind ik zijn stoeigedrag tot daar aan toe en er zijn ook momenten dat mijn zoontje het ook echt leuk vind. Maar wat mijn partner ook regelmatig doet is ons zoontje bijten. en dan zo dat hij er zelfs nog een dag later rode plekken op zijn huidje van heeft, wat als gevolg heeft at mijn zoontje nu regelmatig ook bijt. Op het moment ben ik 4 maanden zwanger van ons 2e kindje en heb meerdere malen gezegd dat mijn zoontje op deze manier ook de baby zal gaan bijten of later ook andere kinderen. Ik ben er zo op tegen en heb dit al meerdere malen en op rustige toon proberen uit te leggen maar steeds vaker irriteert het me zo dat ik compleet uit mijn stekker ga. Ik vind het verre van normaal dat je zover gaat dat er tanden in zijn huidje achterblijven. Mijn partner vind het zwaar overdreven en onzin omdat hij nooit iets slecht voor zijn eigen kind zal willen. Geen enkele twijfel daaraan, ze zijn dol op elkaar en mijn zoontje is erg graag bij hem,enorm blij als hij thuis komt van werk etc maar toch knaagt het aan me dat ik niet doordring. hij vind het een uiting van genegenheid en zijn eigen woorden"leuk " ik kan me gewoon niet voorstellen dat je het leuk vind als je zo ver gaat dat een peuter van 1.5 gaat huilen bij een "spelletje"
Ik weet dat ik een beetje last heb van mijn hormonen en sommige dingen niet helemaal zo helder zal zien op het moment, maar dat ik het echt verre van normaal vind heeftdaar verder niks mee te maken en veranderd ook nooit,en mijn relatie heeft echt onder te lijden gewoon omdat ik het niet kan hebben dat ik niet kan doordringen en hij er zo laks over doet!!
Wat vinden jullie er nou van?
24-05-2011 om 13:18
Klinkt als
spelen met macht, machtsmisbruik maken. Je zwak voelen en sterker worden door te kijken wat een naar gevoel je die kleine ander kan geven. Net als al die anderen die jouw steeds een klein gevoel geven.........
Zielig dus!