Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
02-10-2011 om 00:09
Zit al maanden te piekeren. We zijn niet gelukkig maar maken elkaar ook niet ongelukkig. We zijn eigenlijk al jaren vrienden. Zijn inmiddels al 16 jaar samen en hebben 2 kinderen.
We hebben het geluk dat we in een groot huis wonen met een enorme zolder met badkamer.
Vanavond weer lang zitten praten. De liefde is weg maar we zijn nog wel samen een goed team. Met de kinderen is het gezellig en we delen de dagelijkse ditjes en datjes. Alleen de vonk, de romantiek is al jaren geleden steeds minder geworden. Uit elkaar gaan vinden we ergens ook zonde. En heel verdrietig voor de kinderen.
Nu dacht ik, hij slaapt al een paar dagen op zolder, kunnen we in dit huis blijven wonen als goede vrienden/huisgenoten?
Natuurlijk komt er vroeg of laat een derde in het spel en dan zien we wel verder, maar zou het kunnen dat je als vrienden samen de kinderen opvoedt maar geen relatie meer hebt. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Ben heel benieuwd.
04-10-2011 om 23:26
Tirza (ot)
Zoals dc al schreef, vind ik dat dus juist niet de essentie van een relatie. Was wel handig geweest als ik dat wel had gevonden, had ik niet hoeven scheiden
Snuggle's
05-10-2011 om 17:54
Lees het tijdschrift psychologie deze maand
Toevallig staat er in Psychologie deze maand een artikel over het nieuwe scheiden is bij elkaar blijven. Over relaties die niet echt droomrelaties zijn, maar waar geen ruzie is, wel samen een huishouding voeren en kinderen hebben. Dan is het erg zonde om uit elkaar te gaan.Niemand wordt daar beter van en zeker de kinderen niet. Bovendien kan het na 5 jaar wel anders zijn, kom je weer in een andere levensfase. Dat is de essentie van het artikel.