Relaties Relaties

Relaties

Anneke

Anneke

13-11-2012 om 08:39

Stoom af blazen

Vanmorgen de vuilnis emmer op z'n kop gezet. Mijn man heeft al m'n bonnen die ik van dit jaar heb verzameld weggegooid!!!! Hoe krijgt hij t voor elkaar. Nou ja ik had ze op een stapel gelegd om uit te zoeken en hij houdt niet van stapels. Maar om ze nou weg te gooien. Ik weet even niet meer hoe ik dit nou moet oplossen. Kan ze nergens meer vinden, normaal gesproken gaat elk papiertje in de papier bak en nu, weg! Hij mag mijn btw betalen!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

En?

Heb je nou ze gevonden, al dan niet onder de etensresten?

Ik zou voortaan een doos, postbakje of mandje gebruiken voor die bonnen en tegen je man zeggen dat het voor hem misschien rommel is maar voor jou een bak geld en dat hij dat absoluut niet weg mag gooien, ook al ergert hij zich er vreselijk aan.

skik

Nicky Lohs

Nicky Lohs

13-11-2012 om 10:48

Lekker dan

Dat vind ik nogal respectloos zeg, hier thuis zou daar minstens een pittig gesprek op volgen. Je bent toch geen klein kind meer? Gaat het om bonnen van een bedrijf dat je hebt?

Ik hoop dat je ze terugvindt, bah zeg!

Kan me voorstellen dat je woest bent

Maar er zit ongetwijfeld iets achter deze daad. Ga daar eerst maar eens mee aan de slag ( als je de bonnen hebt opgediept)

Ik zou trouwens ook niet blij worden van een stapel bonnen van een jaar, naast andere stapels. Waar bewaar je die bonnen voordat die stapel ontstaat?

nonono

nonono

13-11-2012 om 21:05

Tijd

Tijd voor een eigen kantoor? En ja; waarom staat dit in de rubriek 'relaties'?

Anneke

Anneke

13-11-2012 om 21:59

Tja

Inderdaad waarom heb ik dit bij relaties gezet? Goede vraag, ik was zo boos dus spui ik m'n ergernis hier. Evt bij werk ect was beter geweest. Ik heb m'n bonnen niet meer gevonden. Hij zegt dat ie t voor rommel aanzag en t zo heeft weggegooid. Ik weet dat ie impulsieve acties heeft met opruimen maar dit slaat wel alles. Ik had nl een tas waar ik alle losse bonnetjes in deed, deze had ik op m'n werktafel gelegd om uit te zoeken. Tja niet afgemaakt en dus vanmorgen grote verassing de hele boel weg. Ik ben zzp-er en moet jaarlijks btw afdragen, zit behoorlijk met m'n handen in m'n haar!!! Moet ik nou schatten hoeveel btw ik heb betaald.

Zo dan.

Van jouw werktafel weggehaald? Ik zou eens een goed gesprek over mijn, dijn en grenzen aangaan. Zelfs al staat je werktafel midden in de verder gezellige en opgeruimde huiskamer en is die tas met bonnetjes een doorn in het oog, het zijn bedrijsspullen die je nodig hebt voor je werk en waarmee je geld moet verdienen. Staat in geen verhouding tot ergernis aan rommel.

skik

Vic

Vic

13-11-2012 om 23:10

Slecht systeem

Zo'n schoenendoosadministratie is natuurlijk vragen om problemen. Zijn het bankbetalingen of ook contant? Had je ze niet al ergens geboekt (Excel, boekhoudprogramma)? Je BTW is natuurlijk niet je enige probleem, je hebt die bonnen ook nodig voor je jaarrekening en IB-aangifte.
Hoe neemt je man het op? Voelt hij zich schuldig?

Nicky Lohs

Nicky Lohs

14-11-2012 om 21:35

Systeem

Zo'n systeem heb ik ook. En dat is zeker niet slim maar het kan wel. Zeker als je omzet maar klein is en je maar 1 keer per jaar aangifte hoeft te doen.
Hoe kan het nou dat je man zoiets belangrijks weggooit en dan niet meer weet waar? Hoe staat hij tegenover jouw bedrijf? Of jouw persoonlijke eigendommen?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.