Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Eefke vd R

Eefke vd R

08-02-2009 om 20:58

Stoppen met iets maken/geven aan oma met verjaardag?

Volgende week is mijn Moeder jarig, heb eigenlijk weinig zin om nog iets te geven of mijn kleuterdochter iets te laten maken op school, omdat Oma er nauwelijks naar omkijkt, vind dit sneu voor haar.
Maar haar niets laten maken is ook niet echt een optie, omdat klasgenootjes het heel leuk vinden om hun grootouders te verassen met een mooie tekening oid en zij het voor ons als ouders ook erg leuk vind om te doen, maar ze is nu wel zover dat ze in de gaten heeft dat Oma er amper naar kijkt en het gelijk opzij legt.
Herkennen jullie dit bij Ouders/schoonouders en wat zouden jullie in mijn geval besluiten? Groetjes van Eefke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat ik zou doen....

Herken het niet maar ik zou het je dochter vragen. Wat wilt zij ?. Uiteraard is het voor jou niet leuk hoe oma reageerd en voor je dochter ook niet !. Zou alleen geen keuzes maken voor je dochter, ze geeft naar mijn mening zelf wel aan wanneer ze niets meer wilt maken en geven. Misschien is je dochter nog niet zo ver en wilt ze juist heel graag iets maken en geven omdat het zo leuk is om wat te maken voor oma omdat iedereen het doet .

Christientje

Christientje

08-02-2009 om 22:51

Bespreekbaar maken

Ik herken het absoluut. Hier een moeder/oma die tekeningen van mijn kinderen nauwelijks bekeek en, nog erger (!) tekeningen van haar andere kleinkind ophing op slaapkamerdeuren en koelkastdeur. Knutsels van mijn kinderen (zoals bijv een zelfgemaakt bloempotje met plantje erin) zagen we bij een volgend bezoek al helemaal nergens meer terug.
Ik heb het in eerste instantie bij mijn moeder neergelegd. Heb haar gezegd dat ik het niet leuk/eerlijk vindt dat er van kleinkind a van alles wordt opgehangen/neergezet en van haar andere kleinkinderen niet. En daarna was het aan haar...
Ik heb mijn kinderen nooit tegengehouden om haar iets te geven, een mooie tekening of iets dergelijks. Net wat je zegt, het is juist zo leuk om voorpret in de klas te hebben, dus laat je kindje zich uitleven. Met de tijd ontdekt ze dat oma er nauwelijks naar omkijkt en dan is het aan haar om te beslissen of ze iets blijft kleuren/knutselen of niet.
Sterkte, Christientje

tonny

tonny

09-02-2009 om 11:31

Sommige mensen geven niks om knutsels...

Sommige mensen gaan ervan uit dat knutselwerkjes thuis linea recta in de vuilnisbak verdwijnen.

Misschien houdt deze oma meer van spelletjes doenof iets anders en vindt ze zelfgemaakte dingetjes vooral storende rommel.

Hoe ging ze vroeger om met de tekeningen/knutsels van haar eigen kinderen?

tonny

Eefke vd R

Eefke vd R

10-02-2009 om 14:04

Toch maar niets laten maken op school

Heb besloten om maar niets te laten maken, dochter noemt niks en zo besparen we ons beiden een teleurstelling en Oma maakt het toch niks uit!
Vind dat kinderen, wanneer ze iets krijgen, of het wel of niet in de smaak valt, altijd dankjewel horen te zeggen, vind dit zeker ook voor grootouders gelden, wanneer hun kleinkinderen iets hebben gemaakt voor ze en even belangstelling tonen, voor wat er speciaal voor hen is gemaakt, is toch op zijn plaats!
Wie geeft wie het voorbeeld?
Bedankt voor de reakties, vond dit achteraf gezien de beste oplossing voor dit "kleine" probleem.
Groetjes Eefke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.