Relaties Relaties

Relaties

Danseres

Danseres

19-01-2012 om 09:38

Twijfel door negatieve reacties.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
caton

caton

23-01-2012 om 16:43

Volgens mij

ben ik diep van binnen een man. En mijn man een vrouw. Want hier is het dus precies omgekeerd: hij doet nog even de vaatwasser voor hij naar zijn werk gaat en hangt nog even een was op om kwart over 5 's morgens... Wat ben ik toch blij met hem! Ga hem dat vanavond nog maar een keer extra zeggen.

dc

dc

23-01-2012 om 18:02

Ha danseres

Mijn man is blijkbaar, heb ik van zijn collega's, een enorm energieke multitasker, die de hele dag energiek en serieus rondraast, grote contracten binnenhaalt, goede, maar veeleisende leidinggevende is die zelf onder grote druk topprestaties aflevert (zonder secretaresse overigens).

Thuis heb ik een vrolijke ultraluie levensgenieter, die uren met de kinderen op de grond treinbanen kan maken, videos kan kijken, etc. zonder ooit op het idee te komen de ontbijtzooi van de tafel te halen

Ik heb geleerd hem, als ik wegga, duidelijk te maken wat mijn verwachtingen zijn voor als ik thuiskom. Niet te veel, maar de vaatwasser inruimen en de tafel schoonmaken is een beetje mijn minimum. En als ik het vraag, dan doet hij het ook. Maar ik heb ook moeten slikken en bedenken dat wat voor mij heel erg belangrijk is, niet perse voor hem belangrijk is. Hem zal het zo'n zorg zijn als hij zich door de zooi een weg naar de keuken moet banen. Ik heb daar wat meer moeite mee. Aan de andere kant, ben ik nu voltijd thuis, en als ik een baaldag heb, het huis een troep is, ik geen puf had om te koken, en hij om 18u thuiskomt na om 5.30u vertrokken te zijn, stroopt hij vrolijk zijn mauwen op en gaat zonder een woord van kritiek wat te eten maken, dekt de tafel en geeft me nog een knuffel ook!

Als je lief bent voor elkaar, dan gaat de tolerantie voor elkaars tekortkomingen (of andere prioriteiten) enorm omhoog!

Wij moeten wel werken om uw pensioengat te betalen

dat zou mijn reactie zijn tegen dat ouwe lijk.

En danseres, ik zou zeker een werkster nemen! Je zegt het huishouden is niet veel. Maar met de uren die jullie werken en de aandacht die je aan de kinderen wil geven is het huishouden wel veel. Ik zou dus wel een werkster nemen. Op dit moment is de spanning tussen jou en je man het grootste probleem. Een belangrijke oorzaak is het huishouden. Een werkster is goedkoper dan een echtscheiding.Privacy zou ik me niet druk om maken, overal zit wel een nadeeltje aan, so what.

en wat je kinderen betreft: een duidelijke scheiding tussen werk en prive geeft ook rust. Tijdens schoolweken zou ik tijdens school, clubjes en 's avonds werken en 1 dag extra bso nemen. als je je BSO niet wil uitbreiden zou ik wel meer vakantie BSO opnemen.

viridantia

Er zijn voor je kinderen...

betekent gelukkig niet dat je altijd thuis moet zijn voor je kinderen. Je bent er toch voor je kinderen, je zorgt voor ze, luistert naar ze, voedt ze op, rijdt ze naar clubjes, kookt, wast etc etc?
Haar opmerking raakt je omdat je het je aantrekt, terwijl je alles al zo goed mogelijk doet.Laat dat mens in haar eigen sop gaarkoken!

dc

dc

25-01-2012 om 10:19

Achteraf ad rem

ja, dat heb ik ook vaak.

Of ik maak een voor mij erg duidelijk sarcastische opmerking, en wordt vervolgens heel letterlijk geinterpreteerd Staan we elkaar stomverbaasd aan te staren!

Wat betreft niet werkende moeders, ik ben er nu zo eentje (met 3 kinderen onder de 6), en ik vind mezelf echt een verwend nest Het is echt niet te vergelijken met een leven met beide voltijd werken en kleine kinderen, zoals we hiervoor deden. Dus mijn opmerking naar kattige niet-werkende moeders zou zijn "vind je dat, ja, ik kan het me ook wel voorstellen dat werken erbij voor jou teveel zou zijn (geweest)." Met een enorm inlevende toon

Voor de rest kan ik je alleen maar aanraden hier af en toe even een reality check te komen doen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.