Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Uhm...geen relatieprobleem....[single en leuke buurman]


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mijn date

was heeeeeeel gezellig! Ik denk dat er iets moois aan het opbloeien is....

Nu jij nog, Nachtegaal!

Stefanie

Stefanie

09-01-2010 om 10:44

Aaaaaaahhhhh

wat jammer! Nou, vanavond lekker een doos bonbons, een fles wijn en dan de datesites afstruinen. Of je huurt de film: he's just not that in to you (of zoiets)
Heerlijke film!

groetjes, Stefanie

Nachtegaal

Nachtegaal

09-01-2010 om 12:10 Topicstarter

Nausicaa

Hey, wat leuk!
Geniet ervan

Het zal hier wel het Syberisch Oostfront blijven, ik kom ze niet zo vaak tegen.

Nachtegaal

Nachtegaal

09-01-2010 om 12:11 Topicstarter

Stefanie

Ik ga zo maar eens een tasje kopen.....

LOL
(zei de tasjesjunk...whoehahahhahaha)

Rafelkap

Rafelkap

09-01-2010 om 13:12

Nausicaa

Leuk joh! Veel geluk!

Helen

Helen

09-01-2010 om 15:25

Wat ik denk..

Ik ben tot nu toe alleen een meelezer. Niet heel vaak op het forum maar kom nu dagelijks terug voor dit verhaal

Ik denk dat ie wel wil (immers een hart op de kerstkaart, dat doet ie echt niet zomaar) maar... hij wil niet te happig lijken... Dus op zijn vroegst zondagavond maar ik denk eigenlijk pas dinsdag... Leuk kaartje terug in de bus... Komt goed!

(vroeger met uitgaan belde ik ook pas op woensdag na een weekend naar die leuke jongen) (een belde ik al op maandag waarop hij zei : "wauw, durf jij nu al te bellen?!")

Marlou H.

Marlou H.

09-01-2010 om 15:35

3 dagen

Helemaal eens met Helen. Je "hoort" 3 dagen te wachten toch? Komt vast goed!

Marlou

Kerstkrans

Kerstkrans

09-01-2010 om 21:29

Het komt goed

dat denk ik. En daarna denk jij: was ik er maar nooit aan begonnen. Echt dat denk ik!

Nachtegaal

Nachtegaal

10-01-2010 om 00:32 Topicstarter

Kerstkrans

Vanzelfsprekend, dat denk ik na verloop van tijd altijd!!!

(maar waarom denk jij dat???)

Nachtegaal

Nachtegaal

10-01-2010 om 00:39 Topicstarter

Helen

wat leuk dat je meeleest in dit soapie verhaal

Ik denk eigenlijk niets meer van hem; alleen dat hij klaarblijkelijk niet de beleefde noodzaak van wat voor reactie dan ook inziet.
(nette afwijzing, best wel fatsoenlijk vind ik)
Meer niet.

Nachtegaal

Nachtegaal

10-01-2010 om 00:46 Topicstarter

Marlou

Vinnik allemaal vaag gedoe hoor, pfff

Marlou H.

Marlou H.

10-01-2010 om 14:07

Tja

Is het ook, maar ik denk dat je of vandaag een kaartje in de bus krijgt (vanavond natuurlijk in het donker) of het is gewoon een hufter en weet jij waar je aan toe bent. Maar leuk draadje was het wel te volgen en ik vind je echt super hoor, Nachtegaal, dat je dit gewoon gedaan hebt. Hoop ook dat dit jaar een heel mooi jaar voor je wordt. Je eerste goede stap heb je al gezet in elk geval. Je kan trots zijn op jezelf!

Marlou

Mirjam

Mirjam

10-01-2010 om 15:08

Of...

Of hij is een man die lang moet nadenken.Of.. Mijn man is Asperger, hij reageert nooit gelijk op iets. dat kan echt een paar dagen duren. Moet alles op zich in laten weken, voor en tegen afwegen.
Maar ik zou het ook wel raar vinden als hij helemaal niets liet horen. Ik zou aanbellen met een smoesje, iets lenen, melk eieren weet ik veel.

Nachtegaal

Nachtegaal

10-01-2010 om 15:19 Topicstarter

Pelle - neeeeeeeeeeeeeeeeeeee!

'Het is bij het wetboek van hartzaken en respect (artikel 221.4 - paragraaf 2.1 - uitgave 2010) niet langer toegestaan excuses/verzachtende omstandigheden te institutioneren ten opzichte van het beoogde object. Dit object behoord de integriteit op te brengen inzake het weigeren dan wel accepteren van een vriendelijk bedoelde initiatie van het potentieel nieuwe gewenste contact.'

Oftewel; we gaan niet langer redenen voor een niet reagerende man verzinnen, kom op zeg!

Nachtegaal

Nachtegaal

10-01-2010 om 15:23 Topicstarter

Marlou h.

Dank je voor je lieve reactie.
Ik ga écht niet zielig doen hoor; maar al met al zit alles momenteel niet echt mee, en dat meen ik écht(-over de hele linie)
Dus zoiets afwisselends als nu eindelijk eens een leuk iemand ontmoeten had de gemoederen wat zonniger gemaakt, bovendien is het leuk als dat aspect van je leven eens wat nieuwe frisse wind krijgt.

Dus ik ben voor een beter 2010
Voor jullie allemaal trouwens, een mooi jaar!

Nachtegaal

Nachtegaal

10-01-2010 om 15:28 Topicstarter

Mirjam

Voor mij is het afgesloten hoor.
En op iemand met een stoornis zit ik helemaal niet te wachten.
Ik weet waar ik het over heb(-hiervoor een langdurige relatie gehad met iemand die emotioneel gestoord(vreemd woord-niet als 'gestoord' bedoeld) was, ben ik kapot aan gegaan, dus laat maar.

En ik ga zeker niet achter zijn kont aan lopen, ik ben wel meer waard dan dat.
Ik bedoel; het begon met een leuke vrijblijvende uitnodiging, dat is alles. Het is zo fatsoenlijk om een briefje; 'Ik vind je een aardige buurvrouw, maar sorry ik heb geen interesse.' in een brievenbus te stoppen.
Is mega simpele en beleefde reactie op een vriendelijk gebaar.

Tineke

Tineke

10-01-2010 om 20:28

Geweldig

Dit is echt, met stip op éen, een fantastisch draadje. Zeker nu alles tot in de details wordt ingevuld. Met chips en cola driedubbel genieten en goed voor een continue glimlach. Vielen dank daarvoor!
Overigens wist ik ook niet dat je onmiddellijk op een uitnodiging hoort te reageren. Ik laat zoiets minstens een week slingeren, en dan komt het ooit wel. Of nog erger: ik wacht tot het plan concreet wordt. Dus een uitnodiging voor eens een keer een museumbezoek, is leuk, maar ik kom pas in actie als de uitnodiger nog eens uitnodigt met een datum en tijd. Dus buum kan best gedacht hebben: 'ja, leuk', en nou wacht hij tot hij hoort wanneer. )
Dus wordt vervolgd...please?

Nachtegaal!

Laat je niet gek maken, meid. Gewoon rustig afwachten, haal geen gekke dingen in je hoofd en als hij na een week nog niets van zich heeft laten horen, mag je jezelf achter de oren gaan krabben.

Sterkte!

Rafelkap

Rafelkap

11-01-2010 om 07:08

want als hij meteen had gereageerd was het ook weer niet goed. Dan was hij weer veel te hitsig.

Bijkomend probleem: inmiddels is de tentoonstelling voorbij (tot 10 januari) ?

Primavera

Primavera

11-01-2010 om 08:15

Ik zit me net te bedenken

Ik zit me net te bedenken hoe het voor de buurman zou kunnen zijn:
"Hé leuke buurvrouw, zou ze mij ook leuk vinden? Alleen heb ik al zo vaak ze vingers gebrand dat ik me nou niet gelijk wil verklaren, daar lijkt ze me het type niet echt voor. Bovendien straks verpest ik de sfeer hier in de straat als ze me afwijst. Ze kijkt me echter wel vaak op een bepaalde manier naar me en groet me heel hartelijk, zou ...?
Hé wat leuk een kaartje. Nou ik probeer het gewoon: gelijk een kaartje terug met een hart erop. Dat is toch heel duidelijk zonder beledigend te zijn. Misschien is het wel een mooi begin om met oud-en-nieuw samen te toosten.
Dag één, geen reactie. Vreemd ik heb nog wel zo snel gereageerd.
Dag twee. Zou ze verlegen zijn, moeilijk dit afwachten, Het was toch een nette kaart, geen schreeuwende opdringende liefdesverklaring, ik weet ook helemaal niet of ik dat wel zou willen, maar netjes en toch duidelijk.
Dag drie. Nou ze is kennelijk just-not-that-in-to-me.
Dag vier. Goh, het was toch wel fatsoenlijker geweest als ze er even op vriendelijke wijze iets van gezegd had ipv dat kaartje zo straal te negeren. Een bedankje kon er toch wel af.
Dag vijf. Ach, ik organiseer gewoon iets voor mijzelf met oud-en-nieuw. Ik heb geen zin om te moeten toekijken hoe ze met iemand anders het nieuwe jaar begint.
Dag zes. Geen enkele verandering zie je wel ze heeft iemand anders. Ik ben blij dat ik er niet meer dan een hartje op gezet heb.
Dag zeven. Misschien heeft ze wel niemand anders maar is ze gewoon onbeleefd.
Dag acht. Nog geen enkel teken. Het is duidelijk geen integer persoon. Ze is me gewoon niet waard.
Dag negen. Of ze is pathologisch verlegen, dat kan ook.
Dag tien. Ze heeft vast een één of andere stoornis waardoor ze helemaal niet goed kan reageren. Nou dat hoef ik niet meer, dan maar liever alleen er zijn vast wel andere leuke vrouwen op de wereld.
Dag elf. Gut een kaartje van mijn pathologisch verlegen, onbeleefde, gestoorde buurvrouw. Zou er iemand afgezegd hebben dat ze na meer dan 10 dagen pas aan mij denkt of zou het uit zijn? Wat moet ik hier nou mee? Ik weet niet of ik nog wel iets met haar wil. Nou daar ga ik even rustig over nadenken, tenslotte heeft zij ook alle tijd genomen..."
Sorry Nachtegaal, aan speculaties heb je helemaal niets, maar ik wilde je er wel op wijzen dat je vanwege allerlei redenen, die de buurman natuurlijk niet weet, zelf ook ruimschoots de tijd hebt genomen voordat je een teken van reactie gaf. Dus is het wel zo eerlijk dat hij ook meer tijd krijgt. Al sluit dat de mogelijkheid natuurlijk niet uit dat hij gewoon niet in je geïnteresseerd is.
Groeten Primavera

Heirthe

Heirthe

11-01-2010 om 10:59

Nog steeds spannend dus..

Ik begrijp dat je twee dagen geleden een kaartje met uitnodiging in de bus hebt gedaan en nog geen reactie?
Kan me voorstellen dat je nu heel erg twijfelt, maar mijn ervaring is dat mannen meestal niet zo snel reageren als vrouwen in dit soort situaties, dus volgens mij is er nog niets aan de hand.
Misschien is hij bang om nu verder initiatief te nemen?

Helen

Helen

11-01-2010 om 12:10

Primavera... spijker op zijn kop!

Een erg leuke, spiegelende reactie Primavera!

Het kan ook niet anders dan dat er hier meegeleefd, gespeculeerd en ingevuld wordt... We weten... ik bedoel Nachtegaal weet nog niets. En kan ook niets weten...

Blij te lezen dat je er zo bewust in staat Nachtegaal en niet je oren laat hangen. Als hij niet wil ook prima... Maar ik zou ook nog niets afserveren.. Dus hij is nog niet emotioneel gestoord of zo... We weten niet wat zijn reden is om nog niet te reageren. En misschien doet ie het wel nooit. Maar wat dat dan betekent? Primavera zet eea weer mooi in perspectief. Ik moest er erg om lachen!!

Het is in ieder geval top dat deze actie hebt ondernomen. Over het heft in eigen handen nemen gesproken. Goed begin van 2010!!

Stefanie

Stefanie

11-01-2010 om 12:50

Ja maar dames

Volgens mij had Nachtegaal ergens geschreven dat deze expositie maar tot de 10e was, dus tot afgelopen zondag. Dan is het toch meer dan logisch dat reageren voor zaterdag normaal is??

groet, Stefanie

Nachtegaal

Nachtegaal

11-01-2010 om 17:33 Topicstarter

Moet ff iets kwijt....

Tot dusver vind ik het superleuk dat jullie allemaal meedoen, ik heb er echt steun aan gehad omdat ik zo onzeker in dit soort dingen sta(kort door de bocht maar alles uitleggen wordt te lang)

Ik hou me er in praktijk aan niet meer allerlei redenen voor iemand anders te bedenken. (leerproces)
Dus; hij heeft niet gereageerd, dus hij heeft vast geen interesse.
Klaar!

Er zijn helaas wel enkele onder jullie die mij ervan betichten dat ik van alles voor hém bedenk(althans, zo komt het op mij over), en dat vind ik niet leuk.
(in het kader van de assertiviteit )

Ik reageer nadrukkelijk niet op Lara010, die is volgens mij ingeënt met een grammofoonplaatnaald (de fossielen onder ons weten nog wel wat dat is, whoehahaha) want die voelt als maar de behoefte om te laten weten dat ik dingen invul en dat werkt ondertussen op mijn zenuwen.
Hoogst irritant, terwijl dit niet aan de orde is (ook in een andere toppic) en haar mening niet onderbouwd is.
Dus mocht je nu weer willen reageren met 'dat ik dingen invul' voor een ander (weer ongefundeerd), bespaar je de moeite, ik reageer er niet op.

Daarnet was ik in de straat en ik zag hem in de verte, pff, ik ben de andere kant maar op gelopen, zit zelf niet zo lekker in mijn vel(-ander verhaal) dus weet dan niet goed hoe te reageren op hem. (ik werd zo wie zo al nerveus van hem

Rafelkap

Rafelkap

11-01-2010 om 18:48

Lieve nachtegaal

Joh, iedereen vult dingen in. Ook je buurman Als jij hem ontwijkt denkt hij ook weer het zijne. En dat hij niet heeft gereageerd op je kaartje hoeft nog niets te zeggen. Jij had trouwens ook niet gereageerd op zijn kaartje? Of ook wat later (weet even niet meer) Laat het open, mocht hij zich nog melden, dan zie je het wel. Je hoeft niets, misschien vind je hem na een kop koffie toch niet meer leuk, of hij jou niet. Of juist wel. Beter is denk ik toch de directe benadering, dan via briefjes. Ook voor jezelf, zou nu weer een paar slapeloze nachten schelen
Liefdesverhalen zijn nu eenmaal heerlijk, vind je het gek dat bouqetromannetjes zo worden stukgelezen. Misschien is het voor jou als hoofdrolspeelster wat minder.
Ik hoop echt dat je de liefde van je leven vindt in 2010! Of dat nou je buurman is zal me een worst wezen, ga op zoek (als je weer wat lekkerder in je vel zit)

Nachtegaal

Nachtegaal

11-01-2010 om 19:19 Topicstarter

Dank je lieve rafelkap

voor je lieve reactie, ik heb er verschrikkelijk veel behoefte aan nu. Ben alweer een paar weken depressief, zit al een paar maanden in een burn out, en sinds kerst in de dip. Vandaag is een hoogtepunt, mijn buik huilt heel de tijd. En net vond ik ook nog een dode cavia in de ren. Als het klote gaat, kun je er vergif op nemen dat je nog een zetje krijgt. Voel me zo gruwelijk eenzaam. Veel mis gegaan.
Ondertussen ben ik mezelf aan het 'make overen', haar zo verven/maskertje gedaan/en gezichtsbruiner(zonnetje tegen de depressie), ook aan het koken. Sleep mezelf vort om weer omhoog te komen.

Een nieuwe liefde geeft aandacht aan de leukere kanten van het leven. Ben nu al een behoorlijke tijd alleen en soms is het gewoon erg zwaar en trek ik het minder.

Tja, de buurman, ik weet werkelijk niet hoe ik op dat hartje had moeten reageren(verlegen-onzeker) en nu denk ik bijna echt dat hij de envelop per ongeluk met de folders heeft weggegooid(maar dat heb ik niet gezegd )
Ik hoop ook dat ik eens een leuk iemand tegen kom, waar het fijn en vertrouwd mee voelt.
Anyway, ik ben blij dat ik dit er even uit heb kunnen gooien, heb af en toe momenten dat ik denk dat ik gek word met die stofjes in mijn hoofd. Normaal ben ik wel stabiel hoor, dit komt samen met die burn out. Ik weet dat het over gaat, de strijd is alleen zo zwaar.
Liefs Nagtegaal

Goh

Hoort dit ook niet een beetje bij verliefd zijn. Het ene moment in de wolken het andere moment weer down omdat je niet weet als hij ook verliefd is?? Geniet lekker van het verliefd zijn en probeer de andere kant te relativeren. Komt het niet linksom goed dan wel rechtsom!

Rafelkap

Rafelkap

11-01-2010 om 19:38

Och

In een dip, dat terwijl er in je berichtjes zoveel humor en zelfspot zit! Tijd om eerst jezelf lekker te voelen voordat je op het liefdespad begeeft, anders maak je de verkeerde keuzes! Idd maak jezelf mooi, wees lief voor jezelf en praat hier (en irl hopelijk ook) van je af. Zoek anders een psycholoog of doe iets om uit die depressie te komen.
En tuurlijk lukt het jou om iemand te vinden, als je er klaar voor bent, zo te lezen ben je iemand die heel wat kan bieden, je lijkt me een leuk mens!

liefs van rafelkap

Nachtegaal

Nachtegaal

11-01-2010 om 20:08 Topicstarter

Rafelkap

Dank je, fijn dat je reageert.
Tja die humor, moet wel, ik ga niet mee in die neerwaartse gevoelens, dan is het eind zoek.
Vechten is de enige weg.
Ik heb momenteel cognitieve therapie, het klikt erg goed met de psychologe maar hiernaast, zoals we allen weten; moet je het toch echt allemaal zelf doen.
Dit gaat weer voorbij, dat houdt ik mezelf voor(- ook op de donkerste momenten)
Dank je voor de lieve woorden
Nu nog een leuke vent die het ook ziet!
Als het zover is; gooi ik het erop ok?
Liefs van het vögeltje

Nachtegaal

Nachtegaal

11-01-2010 om 20:10 Topicstarter

J@ost

Ik begrijp wat je bedoelt, maar dat is hier niet aan de orde. Zit gewoon ff moeilijk(met redenen!), maar het komt goed.

Dank voor je vriendelijke opmonterende reactie

Nachtegaal

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.