Relaties Relaties

Relaties

Vakantie met vriendin

Een tijdje geleden is de relatie van een goede vriendin op de klippen gelopen. In die tijd heeft zij ook met haar dochtertje een week bij ons verbleven. Haar partner had haar fysiek ook mishandeld en zij wilde absoluut niet meer terug naar hem. De relatie is al heel lang niet goed en al zeker een jaar was er veel ruzie. Wij hebben samen besloten om in de zomervakantie 2 weken naar mijn caravan in spanje te gaan met de kinderen.
Vriendin is ondertussen weer naar haar eigen huis vertrokken. en aldaar is de relatie weer enigszins goed gekomen. Hij verblijft nog wel op een ander adres, maar ze 'latten'. Zij is weer helemaal hoteldebotel van hem ondanks dat er nog steeds problemen zijn.
Nu vroeg zij mij vorige week of ik er problemen mee had als vriend een paar dagen naar Spanje zou komen en dan een appartemtje zou huren. Dat was ook leuk voor dochtertje. Ik vind dat geen probleem. Maar nu vertelde zij gisteren dat hij een week zou komen. Ik heb daar vandaag over nagedacht en vind dat eigenlijk te lang. Aangezien hij toch de hele tijd bij onze caravan en op de camping zal zitten.
Ik ken hem verder niet goed en voor mij voelt dat toch dat ik de hele dag een' vreemde' om mij heen heb.
Ik heb haar net gebeld en gezegd dat ik het eigenlijk te lang vind, met bovenstaande reden. Nu zegt zij dat ze dan wel een paar dagen bij hem in het appartement zal verblijven want zij vind het wel leuk als hij komt.
Ik ben eigenlijk een beetje overrompeld. Wij zouden nl samen met de kinderen gaan. Ik gun hun ook de vakantie samen, dat is het niet. Maar als ik dit vooraf had geweten was ik waarschijnlijk gewoon alleen gegaan. ben toch enigszins bang voor geruzie tussen hen waar ik dan de praatpaal voor ga worden. en ik heb ook geen zin in een vreemde voortdurend om mij heen. Maar vriendin zegt gewoon : ik vind het wel gezellig als hij komt.
Benik nu zo egoistisch???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ponpon

ponpon

22-06-2011 om 21:28 Topicstarter

Ik ben er ook niet blij mee

liever had ik gehad dat hij helemaal niet mee ging
maar voor haar dacht ik : ach , die paar dagen.
Wat me eigenlijk ook stoort is dat wij hebben afgesproken en dat hij nu ineens moet komen voor een hele week. En dat na wat er allemaal is gebeurd.

+ Brunette +

+ Brunette +

22-06-2011 om 21:51

Vraag eens of het ongeveer zo is gegaan...

Jullie hebben afgesproken samen met vakantie te gaan. Inmiddels is het weer goed gekomen met die man. Hij heeft vakantieplannen, zij vertelt hem dat ze al met jou heeft afgesproken. Hij baalt maar snapt dat ze moeilijk af kan zeggen, belofte maakt schuld. Dus stelt hij voor om een weekje langs te komen. Vriendin voelt aan dat dit bij jou niet goed zal vallen, verdoezelt het een beetje door te beginnen over "een paar dagen", wetende dat als ze hem uitsluit, heeft ze een zoveelste relatieprobleem. Dilemma dus.

Eigenlijk zie ik niet echt een uitweg. Ik zou tijdens die week zoveel mogelijk mijn eigen gang gaan en niet te veel afspraken met haar (en evt. man) maken. Wel kun je afspreken dat ze eventuele ruzies zoveel mogelijk voor zich houdt. En vraag haar of ze begrijpt dat je niet echt blij bent met zijn komst na alles wat er is gebeurd.

koentje

koentje

22-06-2011 om 22:05

Ik vind het misselijk

van die vriendin. Zeg even een praktisch vraagje: 'Komt vriendlief in de eerste of in de tweede week.....?'

Jo Hanna

Jo Hanna

22-06-2011 om 22:06

Geen uitweg?

Dat begrijp ik niet. Waarom heb je geen uitweg? Je hebt een afspraak om met iemand op vakantie te gaan en die frommelt er ineens een derde tussen waar jij helemaal niet mee op vakantie wilt. En dan ook nog met zo'n beladen voorgeschiedenis. Ik zou dit echt absoluut niet doen. Ik zou dat tegen die vriendin zeggen zonder er een drama van te maken en ik zou haar vragen om een keuze te maken voor het oorspronkelijke plan óf voor iets heel anders met haar vriend maar dan zonder mij. Ik zou ook liever alleen gaan dan zo.
Groet, Jo Hanna

ponpon

ponpon

22-06-2011 om 22:38 Topicstarter

Welke week

Ik weet nog niet welke dagen hij zou gaan komen want hij moet nog een ticket boeken. ik vermoed dat het precies in het midden van de twee weken gaat vallen.

ponpon

ponpon

22-06-2011 om 22:45 Topicstarter

Brunette

nee zo is het niet gegaan. Ze zijn nl nog nooit op vakantie geweest. Hij moest altijd werken en kon geen tijd vrij maken voor vakantie. Dus zij vond het heerlijk dat ze nu met mij mee kon. Ze betaalt wel zelf uiteraard. ( hij betaald iig mee)
Hij wist t ook al toen wij gingen boeken want hij zou het ticket betalen van hun dochter.
Maar hij wordt er nu gewoon bij betrokken omdat het natuurlijk wel heel leuk is voor dochter als hij ook komt. En een paar dagen heb ik geen moeite mee. Ik denk dan aan een dag of 4. dat heb ik ook gezegd. maar nu gaat zij dan maar een paar dagen bij hem in het appartement. Weet je, het voelt bij mij gewoon niet goed.

+ Brunette +

+ Brunette +

22-06-2011 om 23:04

Ponpon

Nou, dan heb ik misgegokt. Dat je je er vervelend over voelt lijkt me normaal, je was de hoofdpersoon en jouw positie is nu opgeofferd ten gunste van een man over wie je toch al het jouwe denkt. Dat steekt. Met "geen uitweg" bedoelde ik dat het moeilijk is de vakantie terug te draaien. Ik zou proberen contact te zoeken met andere mensen op de camping zodat je de week dat zij er niet is óók aanspraak hebt. Als ze daar wat van zou zeggen ("we zijn al veel minder samen omdat ik er een week niet ben en nu zit je constant bij anderen") dan heb jij natuurlijk je antwoord al klaar...

Marielle

Marielle

23-06-2011 om 10:27

Afblazen

Ik zou die hele vakantie afblazen. Gewoon met je eigen gezin op vakantie gaan. Ik zou mijn kind ook niet willen blootstellen aan zo'n relatie.

ponpon

ponpon

23-06-2011 om 11:49 Topicstarter

Vanavond

Ik ga er vanavond nog even met haar over praten. Ik denk dat ik het zo doe: een week met mij en de week dat hij komt dat ze dan met dochter bij hem verblijft. Ik wil haar vriendschap ook niet kwijt. We hebben samen heel veel mee gemaakt. Ik denk dat dit een nette oplossing is. Ik ben in ieder geval blij met de reacties. Dat ik niet de enige ben die er op deze manier over denk. Ik vroeg mij nl af of mijn gevoel hierover verkeerd was. Niet dus.
bedankt !

+ Brunette +

+ Brunette +

24-06-2011 om 01:54

Goed plan, ponpon!

En een prettige vakantie. Gaat wel lukken denk ik.

ponpon

ponpon

26-06-2011 om 19:13 Topicstarter

Dank je

Ik heb t besproken en zij begreep gelukkig ook wel dat ik niet zat te wachten op hem. Als hij inderdaad komt gaat ze bij hem in t appartement. Jammer op zich maar n goede oplossing zo

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.