Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw deel 7


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik ben benieuwd hoe je gesprek ging Prinses Pluis? 

Ter info: ik heb deel 8 aangemaakt.... We zitten alweer op 1000. 

Wellicht kan prinses pluis hier nog reageren en dan topic afsluiten (?).

hallo allemaal,

Uit de berichtgeving op dit forum blijkt dat alleen de bedrogenen behoefte aan erkenning en smalltalk schijnen te hebben. Waar zijn de vreemdgangers?

Bovenstaand is provocerend bedoeld maar wat ik ermee wil zeggen is dat ik denk en het ook uit eigen ervaringing momenteel meemaak, dat de bedriegers mentaal niet onder hun bedrog lijden en puur uit eigenbelang handelen wanneer ze het schijnbaar proberen goed te maken.

De vreemdganger is simpelweg een roofdier die mede door narcistische eigenschappen denkt in zijn of haar recht te staan en puur egoistisch handelt.

Ik zie bij mijn vrouw sinds de affaire uitkwam ook een gedrags verandering , enerzijds doet ze alles om mij te plezieren maar ze spreekt de affaire niet uitzichzelf aan...ook vraagt ze bij mij niet na hoe het met mij gaat.
Erg verwarrend gedrag wat past bij een narcist.
Ze schijnt niet te beseffen hoe mijn wereld in elkaar is gestort en hoe afgedankt ik mij voel al heb ik haar dat in het begin wel meermaals geprobeerd uit leggen.

Ik maak mij geen illusies dat ze haar gedrag veranderd maar wil het toch nog een paar maanden aanzien voordat de knoop word doorgehakt.

Gr.

JanKees schreef op 13-12-2021 om 12:40:



De vreemdganger is simpelweg een roofdier die mede door narcistische eigenschappen denkt in zijn of haar recht te staan en puur egoistisch handelt.

Ik zie bij mijn vrouw sinds de affaire uitkwam ook een gedrags verandering , enerzijds doet ze alles om mij te plezieren maar ze spreekt de affaire niet uitzichzelf aan...ook vraagt ze bij mij niet na hoe het met mij gaat.
Erg verwarrend gedrag wat past bij een narcist.
Ze schijnt niet te beseffen hoe mijn wereld in elkaar is gestort en hoe afgedankt ik mij voel al heb ik haar dat in het begin wel meermaals geprobeerd uit leggen.

Niet iedere vreemdganger is een narcist hoor. Voor een narcistische persoonlijkheidsstoornis moeten er heel wat andere elementen aanwezig zijn. Ja vreemdgaan kan uit narcistische trekken voortkomen. Maar ieder gezond mens heeft een zekere mate van narcisme.

Dat ze nergens naar vraagt, hoor bij de dader-slachtoffer dynamiek. Daders worden nooit zo diep getroffen door hun wandaden. Duitsland heeft ook geen 4 mei, hè? denk ik dan altijd maar. 



Ik maak mij geen illusies dat ze haar gedrag veranderd maar wil het toch nog een paar maanden aanzien voordat de knoop word doorgehakt.

Waarom? Als je zo over haar praat en dit allemaal voelt, kan je beter meteen je conclusies trekken. Geloof me, als je het langer laat duren, gaat je initiële kwaadheid en verontwaardiging waarschijnlijk over in een lethargie die je in een niemandsland laat voelen: je zie ook weer aardige trekken van die persoon aan de ene kant en aan de andere kant blijf je het verdriet en het verraad voelen. Het wordt nooit meer zoals je ooit dacht dat het was.

sterkte

Anna Cara schreef op 12-12-2021 om 23:21:

Ik ben benieuwd hoe je gesprek ging Prinses Pluis?


Het gesprek was niet zo spannend nog. Het krijgt nog wel een staartje. Het ging er nu vooral om dat ik duidelijk heb gemaakt dat ik het allemaal niet geloof, dat ik niet langer mee ga in de vreemde verhalen en dat dit de grens is. Of we gaan er voor, of we trekken de stekker er uit. Dat zijn de opties. Bij die eerste optie hoort contact met collega verbreken, ongeacht wat er tussen hen gebeurd is en wat niet. Bij die eerste hoort ook doen wat bij je woorden past. Zeggen dat het goed moet komen en vervolgens heel kil doen is dus ook niet langer een optie. 

Zodra er nieuwe ontwikkelingen zijn dan deel ik het. Voor nu ben ik in elk geval soort van opgelucht dat ik de knoop heb doorgehakt om te stoppen met rechtbreien wat krom is.

JanKees schreef op 13-12-2021 om 12:40:

hallo allemaal,

Uit de berichtgeving op dit forum blijkt dat alleen de bedrogenen behoefte aan erkenning en smalltalk schijnen te hebben. Waar zijn de vreemdgangers?

Bovenstaand is provocerend bedoeld maar wat ik ermee wil zeggen is dat ik denk en het ook uit eigen ervaringing momenteel meemaak, dat de bedriegers mentaal niet onder hun bedrog lijden en puur uit eigenbelang handelen wanneer ze het schijnbaar proberen goed te maken.

De vreemdganger is simpelweg een roofdier die mede door narcistische eigenschappen denkt in zijn of haar recht te staan en puur egoistisch handelt.

Ik zie bij mijn vrouw sinds de affaire uitkwam ook een gedrags verandering , enerzijds doet ze alles om mij te plezieren maar ze spreekt de affaire niet uitzichzelf aan...ook vraagt ze bij mij niet na hoe het met mij gaat.
Erg verwarrend gedrag wat past bij een narcist.
Ze schijnt niet te beseffen hoe mijn wereld in elkaar is gestort en hoe afgedankt ik mij voel al heb ik haar dat in het begin wel meermaals geprobeerd uit leggen.

Ik maak mij geen illusies dat ze haar gedrag veranderd maar wil het toch nog een paar maanden aanzien voordat de knoop word doorgehakt.

Gr.

JanKees, natuurlijk zijn er vreemdgangers die simpelweg roofdieren zijn. Maar dat geldt lang niet voor allemaal!

Vreemdgaan doet heel veel, met de bedrogene natuurlijk, maar ook met de bedrieger. Vlak dat niet uit! Het schuldgevoel is vaak overweldigend. Moeten leven met de zichtbare pijn en verdriet van je partner is heftig. Het besef dat je zelf iets hebt gedaan wat je moreel verwerpelijk vindt (meestal dan) is vernietigend voor je zelfbeeld. Ik vind dus dat je de boel wat eenzijdig belicht. Logisch dat vreemdgangers liever niet meer over het hele gebeuren praten, dat is veel te pijnlijk. Maar dat is echt wat anders dan dat het ze niet boeit.

En daar komt bij dat vreemdgaan en daarbij ook echt verliefd zijn nog weer voor een hele extra problematiek zorgt. Als je verliefd bent heb je namelijk een giga roze bril op. Vlinders in je buik. Kun je aan niks anders meer denken. En dus ook niet aan je partner. In mijn geval heeft het een jaar geduurd voor mijn man echt naar mij kon kijken, naar mijn pijn en ontreddering en paniek. Wij zijn alweer een paar jaar verder, maar we komen nog steeds terug op wat het voor mij betekende, en hij beseft steeds meer hoe ver hij is gegaan. Dat is ook een proces. Dat kost heel veel tijd.

Wat jouw vrouw heeft gedaan, daar heb ik geen woorden voor. Ik weet niet of dat nog goed kan komen. Maar met jouw insteek gaat er ook niks veranderen denk ik. Dat vraagt namelijk ook van jou heel veel inzet en geduld en die zie ik niet. Als jij denkt dat ze een roofdier is, een narcist, waarom zou je het dan nog een paar maanden aankijken? En als je dat deep down toch niet denkt, dan zul je zelf moeten beginnen met het proces van verwerken en accepteren. Dus ga in therapie. Voor jezelf. En als het nog zin heeft en lukt met je vrouw kun je later samen in relatietherapie.

Sterkte.

PrinsesPluis schreef op 13-12-2021 om 14:35:

[..]


Het gesprek was niet zo spannend nog. Het krijgt nog wel een staartje. Het ging er nu vooral om dat ik duidelijk heb gemaakt dat ik het allemaal niet geloof, dat ik niet langer mee ga in de vreemde verhalen en dat dit de grens is. Of we gaan er voor, of we trekken de stekker er uit. Dat zijn de opties. Bij die eerste optie hoort contact met collega verbreken, ongeacht wat er tussen hen gebeurd is en wat niet. Bij die eerste hoort ook doen wat bij je woorden past. Zeggen dat het goed moet komen en vervolgens heel kil doen is dus ook niet langer een optie.

Zodra er nieuwe ontwikkelingen zijn dan deel ik het. Voor nu ben ik in elk geval soort van opgelucht dat ik de knoop heb doorgehakt om te stoppen met rechtbreien wat krom is.

Klinkt als goede grensbewaking. Ik snap je opluchting. Hoe reageerde je man? 

@prinses pluis, mijn man is ook met een collega vreemdgegaan met wie hij nog steeds samenwerkt. Ik vind het mega moeilijk maar merk doordat het tussen hem en mij goed gaat ik het wel meer van me af kan zetten. De ruzies die we afgelopen jaar gehad hebben gingen ook daarover....

Daarover gesproken we zijn naar een therapeut geweest om beter met elkaar te leren communiceren! Moet zeggen dat het de laatste 4 weken heel goed gaat dus eigenlijk had ik geen zin naar deze afspraak te gaan maar mijn man zei laten we het nou maar doen juist om zo goed door te blijven gaan! 

Kortom alles goed hier het enige als ik me echt boos wil maken is het dingetje dat zij dus ineens in zijn linked in staat! Dat irriteert me nog steeds verschrikkelijk want begrijp van beide partijen niet dat ze nog in elkaars lijst willen staan als het afgesloten is ....
Man zegt dat hij er niets mee wil en doet en het daarom zo laat.... ik vind het mega irritant dat troela haar hoofd bij mijn man in zijn lijst staat 😡 misschien een leuk kerstcadeau van man om haar uit zijn lijst te gooien en blokkeren! 

Maar goed ga me daar nu dus niet druk om maken want ik ben juist blij dat we op de goede weg zitten! 

Puinhoop

Puinhoop

15-12-2021 om 12:25 Topicstarter

Mensen, ik ga als de donder een nieuw draadje aanmaken, want we zitten alweer op 1000 berichten!

Puinhoop

Puinhoop

15-12-2021 om 12:30 Topicstarter

Hij is er , Verder na ontrouw deel 8. Geen idee of die limiet van 100 er nog is, want ik kan zomaar de duizendeneerste reactie neerzetten

ik kan deel 8 niet vinden? 

Hij staat er toch echt, door mij geopend op 12/12 😀

Goede avond allemaal,
Na een lange tijd even niks meer gelezen en gezegd te hebben op het forum een berichtje van mij.
Zoals sommige weten had ik wat gesprekken gehad met de truus, dit is helemaal uit de hand gelopen omdat mijn woede enorm was.
Afgelopen zomer heb ik de truus even goed te grazen genomen hier zijn wat klappen bij gevallen, daarna volgde enkele gesprekken met elkaar ook mede omdat mijn ouders 3 huizen naast hem wonen.
De truus had dus inmiddels een nieuwe vriendin, ze heeft huilend aan tafel gezeten over wat HIJ en hoe HIJ mijn vrouw bespeeld heeft.
De gesprekken liepen steeds meer over in ruzies, tot ik er helemaal klaar mee was en ik uit woede en frustratie hem begon te bedreigen.
De politie is er aan te pas gekomen, sinds dien heb ik truus nooit meer gezien, hek altijd dicht en de vuilnisbakken die altijd buiten het hek stonden staan nu binnen het hek. 
In overleg met politie en huisarts heb ik besloten om vrijwillig naar een soort agressie training/psycholoog te gaan omdat het steeds meer uit de hand begint te lopen.

Wat betreft mijn vrouw, tussen ons gaat het erg goed, we hebben de zolder laten verbouwen en eerdaags gaan ze onze badkamer verbouwen, allemaal fijne toekomstgerichte dingen.
Tuurlijk ben ik ook boos en verdrietig op haar geweest, zeker in het begin maar na velen gesprekken kwam het er wel op neer dat truus mijn vrouw zo danig had ingepakt dat ze in een bubbel terecht kwam terwijl onze relatie op dat moment niet goed ging.
Ik vind het vreselijk dat truus dus letterlijk aan tafel waar zijn nieuwe vriendin bij zat vertelde (na vragen van mijn kant) dat mijn vrouw dus echt 0 initiatief nam, dat hij terwijl ze wegstarend en als dood (zijn woorden) er bij lag gewoon door ging. Bah wat ben je dan toch voor vieze vent! Hij heeft zoals ze het wel eens zeggen letterlijk mijn vrouw het bed ingelult.

Esther-Forumbeheer

Esther-Forumbeheer

31-12-2021 om 00:49

Sinds Via erbij kwam is er geen max van 1000 meer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.