Relaties Relaties

Relaties

griepje

griepje

10-12-2011 om 19:43

Verjaardag

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tigerfeet

Tigerfeet

13-12-2011 om 14:23

FF een buuf vragen om de honden voor je uit te laten. Ik zou wel van een partner verwachten dat hij beide kinderen mee neemt, en dan genieten van het feit dat ik even lekker ziek kan zijn, en niets hoef.
Tigerfeet

Myra

Myra

13-12-2011 om 19:03

En schoonzus dan?

Wat ik mis in het hele verhaal is schoonzus.
Zij had waarschijnlijk al boodschappen gedaan, zich verheugd op een gezellig etentje, enz.
Dan wil je dat toch niet voor haar verpesten door te zeggen: omdat ik ziek ben, kan de rest van mijn gezin ook maar niet bij het etentje zijn? Zij is toch jarig, dan gaat zij toch gewoon even voor??

Rafelkap

Rafelkap

13-12-2011 om 19:22

Als ik ziek ben

vind ik het juist heerlijk dat de kinderen even zijn opgehoepeld. Ook al heb ik ze nog zo lief! Wie ziek is moet rust houden! Natuurlijk heb ik ook graag een aai over mijn bol (ook als ik niet ziek ben), maar ik zou eerder opknappen van rust. En als ik goed ziek ben zit ik niet achter de computer!
griepje, ben je alweer beter?

griepje

griepje

13-12-2011 om 19:45

Schoonzus

Zwager ging zaterdagochtend nog boodschappen doen toen hij ons uitnodigde, dus die wist al dat ik niet kon en dat man nog niet wist of hij wel/niet en met/zonder kinderen kwam eten.
Ik vind het juist prettig als er wel mensen in huis zijn als ik niet lekker ben, en jullie niet. Tja, mensen verschillen dus.
En ik vind niet dat je eerst halfdood moet zijn voordat je vertroetelt mag worden. Computeren lukt best als je niet lekker bent en hoofdpijn hebt, tv kijken niet

Ely

Ely

13-12-2011 om 20:09

Jeetje griepje

Wat chargeer jij zeg.
'En ik vind niet dat je eerst halfdood moet zijn voordat je vertroetelt mag worden'.

Dat heeft toch niemand beweert? Halfdood nogalliefst, poehee.
Het lijkt wel alsof je je aangevallen voelt of beledigd bent dat meesten die reageren ervan houden om bij een verkoudheid even het huis voor zichzelf te hebben.

Als jouw man het prima vindt om jouw te vertroetelen wanneer jij daar behoefte aan hebt is er toch geen vuiltje aan de lucht?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Rosase

Rosase

13-12-2011 om 20:36

Ja dat is het

"Ja. Zeker als blijkt dat je prima in staat bent om te computeren, je dus gewoon te vermaken zonder je man. Dan vind ik het tamelijk egoistisch als je van je man verwacht dat hij thuis blijft om je handje vast te houden."

Ik denk dat dat de gedachte was waarop ik aansloeg en het nodig vond om te reageren in deze draad.

Ik vind het egoïstisch om je man en kinderen een uitje te ontzeggen, alleen maar omdat je niet lekker bent. En meer was het niet volgens mij. Als je wel nog kunt computeren en de volgende dag gewoon mee kunt naar een feestje, kun je niet op sterven na dood geweest zijn.

Jij verlangt m.i. inderdaad dat je man zich opstelt als je moeder, want die zou natuurlijk zonder een woord eraan vuil gemaakt te hebben thuis gebleven zijn.

Ik persoonlijk vind het niet nodig om een heel gezin te ontregelen als ik me niet zo lekker voel. Met een boekje op bed of op de bank, tv op de achtergrond, wat te eten en te drinken in de buurt en een dekentje over me heen en ik hou het uren uit. Wat verwacht je dan van je man?

Emmawee

Emmawee

13-12-2011 om 21:35

Rekening houden met elkaar

Ik vind het fijn om alleen te zijn als ik ziek ben, maar ik ben jou niet.
Als mijn man ziek zou zijn en ik zou naar een verjaardag gaan, dan zou ik vragen of dat ok is. Als hij dan zou zeggen dat hij liever heeft dat ik thuis blijf... (dan is er echt iets mis!)... dan zou ik wel thuis blijven. Wie zielig is, is de baas. (tot op zekere hoogte). Ik zou me wel vreselijk generen om een verjaardag af te bellen met de boodschap: man heeft een griepje en hij heeft liever dat ik thuis blijf.
Als ik jou zou zijn dan zou ik het wel prettig hebben gevonden dat e.e.a. in overleg met mij zou gebeuren. Het is fijn als je in een relatie rekening houdt met elkaars wensen, ook wanneer die 'uitzonderlijk' zijn.
Groeten, Maw.

griepje

griepje

13-12-2011 om 21:36

Chargeren?

ik chargeer niet, ik reageer op n@nnys posting. Zij zegt:Feit is dat ze nog kan forummen, dus niet echt halfdood in bed ligt.""
de term halfdood is dus niet van mij, maar van haar.

Maar laat verder maar zitten hoor. ik ben egoistisch, slachtofferig en zeurderig. Of ik me aangevallen voel? hoe zou dat kunnen met zulke leuke benamingen?

griepje

griepje

13-12-2011 om 21:38

Eten

en ik wou helemaal niet dat man helemaal thuis bleef, alleen met het eten.

Ely

Ely

14-12-2011 om 00:01

Alleen voor t eten

Puh
Dus

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Rafelkap

Rafelkap

14-12-2011 om 07:04

Wat wil je dan dat we zeggen?

Wat wil je dan dat we zeggen? Wat een onattente man heb je zeg, ik zou er ernstig over nadenken om te gaan scheiden! Je peilt onze mening, maar tot je teleurstelling krijg je tegengas. Als je iemand zoekt om je naar de mond te praten moet je maar naar het schoolplein. Maar irl is iedereen een stuk beleefder. Hier staat het zwart op wit en dat lijkt meteen een stuk minder aardig.

Tijgeroog

Tijgeroog

14-12-2011 om 09:29

Gunnen

Ik zou het mijn man gunnen om naar zo'n feestje te gaan, en te blijven eten. Ik ben dan toch al niet zo gezellig, hij moet al meer in huis doen en dan ben ik blij dat hij toch iets leuks kan gaan doen.
Bovendien heb ik, als ik ziek ben, toch nooit zo'n zin om te gaan eten, geen honger, geen zin om uit bed te komen. En ik kan m'n man altijd vragen om vast iets voor me klaar te zetten.
Voorwaarde is wel dat hij de kinderen meeneemt, zodat ik echt rust heb en m'n eigen gang kan gaan.
Ik heb laatst longontsteking gehad en toen hadden we ook een verjaardag inclusief avondeten. Ik heb 'm toen verteld dat hij echt moest en mocht gaan.

Maar heb je nou van je man gekregen wat je van hem wilde?

Dat is me nog niet duidelijk. Als jij iets graag wil (dat je man voor jou thuis blijft) en hij doet dat voor jou, dan is het toch worst of wij in onze relaties dezelfde wensen hebben en keuzes maken? Als jullie daar samen uitkomen, dan ben je klaar. Als jij nou niet krijgt wat je wil, omdat je man er anders over denkt, dan moet je die discussie met hem aangaan. Weet dan dat er velen zijn die anders denken dan jij, dus dat jouw standpunt niet het enige logische en juiste is. Dan moet je een ik-boodschap leveren: schat, ik vindt het vervelend als jij weg gaat terwijl ik zeg dat ik je liever thuis heb. Ik krijg dan het gevoel dat je niet voor mij wil zorgen. Ik zou liever willen dat....
Maar als jullie een oplossing vinden die jullie allebei goed vinden werken: prima toch.
Algebra

Rosase

Rosase

14-12-2011 om 12:06

Egoïstisch

Griepje: je bent niet egoïstisch. Ten minste, dat kan ik niet beoordelen. Wel vind ik je wens egoïstisch. Dat is echter heel iets anders.

En ik vind dat je een beetj aangebrand reageert....

Lizelot

Lizelot

14-12-2011 om 13:01

Hmm,hoe het bij ons zou gaan

Allereerst weet ik niet wat ik egoïstisch vind,het is maar net hoe je dit verhaal inkleurt.Niet willen dat je man naar een verjaardag gaat kan egoístisch zijn.Maar je vrouw alleen thuis laten terwijl ze zich niet goed voelt en je duidelijk bij haar wil hebben en dan toch voor de verjaardag kiezen kan ik ook egoístisch vinden.
Het advies op de bank voor de tv ,zou bij mij weer niet opgaan met hoofdpijn en een flinke verkoudheid,felle kleuren en het verspringend beeld ,dat kan ik dan echt niet hebben,terwijl ik ook wel even op de laptop durf te kijken ,terwijl ik op bed ligt.Zo ervaart iedereen ziek zijn op zijn eigen manier.
Griepje was zaterdag al ziek ,toen belde haar schoonzus.Mijn man zou met mij overleggen,als het zou kunnen zou hij gaan,met de kinderen,een kind thuislaten zou geen optie zijn,mij achterlaten met een kopje thee,de telefoon,de laptop,medicijnen en een kopje soep met boterham.en dan 's avonds weer iets voor me klaar maken.Als ik gewoon te beroerd zou zijn voor een verjaardag ,maar fit genoeg om niet op bed te hoeven liggen,dan zou ik het inderdaad alleen maar prettig vinden om het huis voor mezelf te hebben en te kunne genieten van de rust.
En dan had iemand nog de vraag aan Griepje hoe ze het doet als haar man zou moeten werken...mijn man blijft thuis als ik echt de griep heb of iets waardoor ik mijn bed niet uitkan en als het echt niet kan,gaat mijn jongste kind naar mijn moeder.
dus Griepje ,ik kan vanaf hier niet zien hoe ziek jij je voelt,dus weet ik niet of je kinderachtig bent.Beterschap en ik hoop voor je dat je man beide kinderen mee genomen heeft.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.