Relaties Relaties

Relaties

anoniempje

anoniempje

09-12-2011 om 20:03

Verwachtingspatroon te hoog

ik heb sinds een aantal jaren een lat-relatie...niets mis mee..al is mijn verwachting anders als die van hem
ik had verwacht dat we meer samen zouden doen..meer als gezin maar nu blijkt dat na een aantal jaar mijn verwachtingen anders lagen als bij die van hem..hij ziet ons niet als gezinnetje maar als hij alleen en ik met kids en soms saman

vooral het laatste jaar heb ik daar een rot gevoel over ..hebben daar over geproken..het is zoals het is..wil ik dit,dan blijven we bij elkaar..zo niet..moet ik het stoppen..dat is heel zwart wit gezegd..maar anders word het een heel lang verhaal

de laatste paar maanden krijg ik veel slecht nieuws te verwerken...ik heb mijn verwachtingen dan bij hem dat ie eens langs komt om te troosten,er te zijn..te helpen of wat dan ook..zou ik in ieder geval gedaan hebben maar ik zie hem niet..als ik het zeg is het van...ja,dat kan..niet aan gedacht...

nu laat mijn lijf mij erg in de steek en ik kan sommige dingen in het huishouden niet meer doen,mijn huis vervuild een beetje.dingen blijven liggen...de gangbare dingen lukt me samen met de kinderen maar de grote dingen niet..
mijn vraag is...want ik zit er enorm mee...vraag ik te veel als ik verwacht dat hij me komt helpen?..hij woont alleen..de kids zijn ouder en wonen bij moeder..heeft alleen zijn eigen beetje huishouden..ik heb drie kids..die best al veel doen maar stofzuigen,dweilen en ramen lappen enzo doen ze niet..
ik verwacht eigenlijk wat meer hulp van hem...als ik me rot voel...dan komt er totaal niets uit handen,ben ik erg verdrietig maar hem zie ik niet
verwacht ik te veel?...ik zou al bij hem zijn als ie zou zeggen dat ie zich klote zou voelen en dan zou ik lekker voor hem koken,en ff door het huis gaan...maar hij komt niet,doet niets en zegt dan..ja,maar ik heb me eigen huishouden...
is ondertussen lekker aan het sporten,ze huis aan het schilderen..en gezellige dingen aan het doen..
normaal zien we elkaar om het weekend..maar als ik dan te ziek ben zie ik hem ook niet....

help me...verwacht ik te veel?

een verdrietige en in de steek voelende anoniempje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Belle Époque

Belle Époque

09-12-2011 om 20:07

Praten

Ik heb wel eens gehoord dat mannen rechtstreeks aangesproken moeten worden. In de stijl van "ik voel me ellendig, ik heb even een schouder nodig" of "zou je me dit weekend kunnen helpen in huis, ik red het momenteel niet". In plaats van er vanuit gaan dat hij zoiets vanzelf wel doet, of achteraf zeggen dat je teleurgesteld bent.

Ik weet niet of het zo werkt, maar probeer het eens Zonder verwijten, maar gewoon als een mededeling

anoniempje

anoniempje

09-12-2011 om 20:15

Idd

ja,dat klopt ook wel en dat heb ik ook geprobeert want zo zit ie wel een beetje in elkaar maar ik krijg dan...ja..ik heb het ook druk...nou,daar heb ik eignelijk niet veel zin in...dus ik word ook telkens teleurgesteld daarin...
als ik zeg..voel me zo verdrietig krijg ik....ja,dat hebben vrouwen meer dan mannen..wat moet ik daarmee dan?
huilen lost niets op krijg ik ook telkens..

ik zou zo graag eens horen of zien van...schat..ik kom je wel ff helpen..kan je er weer een beetje tegen...maar dat hoor ik niet...verwacht ik te veel?

Belle Époque

Belle Époque

09-12-2011 om 20:23

Verwachtingspatroon verschilt

Blijkbaar zit het dan gewoon niet in hem.

Dat betekent niet dat jouw verwachtingspatroon te hoog is, of dat je teveel verwacht, dat klinkt zo negatief naar jou toe, maar het betekent wel dat jouw verwachting anders is dan hij kan "leveren". En dat betekent niet dat hij een gevoelloze hork is maar dat hij die ene kwaliteit net niet heeft Misschien wel een heleboel andere, maar deze niet

Roosje Katoen

Roosje Katoen

09-12-2011 om 20:28

Eens met belle

Jij verwacht meer dan hij je kan geven. Persoonlijk vind ik dat hij wel heel weinig geeft, in een relatie mag je best wat meer voor elkaar klaarstaan. Kan me voorstellen dat je daar teleurgesteld in bent.

Tigerfeet

Tigerfeet

09-12-2011 om 21:21

Dubbel

Ik denk dat veel mannen gewoon niet verzinnen dat ze je helpen met even een stofzuiger door het huis te jagen.
Maar een arm om je schouder dat zou ik wel verwachten en ook wel zeggen denk ik
Tigerfeet

Elsje

Elsje

09-12-2011 om 22:45

Wil je kiezen?

Ik denk dat Sini het goed ziet. Als de situatie in al die jaren niet veranderd is, gaat dat waarschijnlijk niet meer gebeuren. Dan zul je moeten kiezen of je het door laat gaan op deze manier of er een punt achter wilt zetten.
Ik zit in een soortgelijke situatie maar dan min of meer andersom. Mijn vriend loopt er nu steeds meer tegenaan dat hij iets mist, en dat gaat niet zo snel veranderen. Als we samen zijn en iets gezelligs doen gaat het allemaal leuk, maar gesprekken over De Relatie gaan altijd over zijn twijfels, en hoe ik daar niets aan kan veranderen. Ik krijg steeds meer het gevoel op een tweesprong te staan, zijn tweesprong want ik ga de relatie niet beëindigen. Ik heb wel eens voorgesteld om in relatietherapie te gaan, maar ook dat ziet hij niet zitten.

Ellen

Ellen

09-12-2011 om 23:18

Als ik het zo lees...

Volgens mij wil hij je vooral voor het leuk en heeft hij niet zo'n zin in gezeur en problemen. Kun jij hem zien als een extraatje NAAST je dagelijkse routine en sores?

A

A

10-12-2011 om 13:25

Te hoog

Hij is altijd duidelijk geweest je partner te willen zijn, niet de vader van jouw kinderen uit een vorige misgelopen relatie. Hij wil fijne dingen met je beleven, niet je gezin ondersteunen
dus ja, het is aan jou om te weten of je dat zo wilt of niet voldoende vindt... nogal duidelijk, Hij wil niet een poetshulp zijn maar een levensgenieter. Aan jou wat je daarmee doet !

linda

linda

10-12-2011 om 15:47

Reactie

beste A..

vind je antwoord nou niet bepaald opbeurend als ik eerlijk ben...
ik vind het niet meer dan normaal dat je elkaar helpt als dat nodig is ook al woon je dan niet bij elkaar..
je opmerking een poetshulp te zijn vind ik erg smakeloos...voel jij je een poetshulp dan in je eigen huishouden?

anoniempje

anoniempje

10-12-2011 om 23:38

Dank jullie wel

dank jullie wel allemaal die met me hebben meegedacht behalve dan de negatieve mevr A

ik heb een einde gemaakt aan deze relatie..niet om de reactie.s maar wel om de gedachten dat je best van elkaar kan verwachten dat je elkaar helpt...
ik vind het heel moeilijk maar het is beter zo...

Elx

Elx

11-12-2011 om 23:38

Juiste keuze

Knap van je dat je nu deze keuze hebt gemaakt. Het klonk inderdaad in je postings dat hij alleen de "lusten" en niet de "lasten" van een relatie wilde.

Nu kan je je concentreren op de hulp die je nodig hebt en wordt tenminste niet meer door hem teleurgesteld. Wel verdrietig voor je, nu je waarschijnlijk net wat extra liefde kan gebruiken.

Sterkte

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Sterkte

het lijkt me inderdaad ook een goede keuze. Het was zo wel erg vrijblijvend. Er lopen vast wel mannen rond waar je meer aan hebt.

anoniempje

anoniempje

15-12-2011 om 17:20

Elx

je legt idd precies de vinger op de zere plek

Wel verdrietig voor je, nu je waarschijnlijk net wat extra liefde kan gebruiken.

ik voel me nu nog steeds alleen maar idd zonder de verwachting of ie wel of niet komt...en dat is goed zo maar
het is heel erg dubbel..

Suze

Suze

17-12-2011 om 20:45

Sterkte

anoniempje.

Jammer als iemand je zo teleurstelt. Maar goed dat je verder gaat met je leven.

Hopelijk kom je over niet al te lange tijd iemand tegen die wel de hulp (die je mag verwachten) kan bieden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.