Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Vraag voor de lat-ers met kinderen: hoe vaak zien jullie elkaar en hoeveel jaren voor het samenwonen

Hoi
mijn vriend en ik zijn allebei gescheiden met kinderen, hij 2 kinderen van 11 en 13 in een week op week af regeling, en ik met eentje van 11 in een 50% regeling. Vriend en ik zien elkaar sowieso in de week dat hij zijn kinderen heeft maar heel soms omdat zijn ex elke keer stennis schopt dat "hij de kinderen in contact durft te brengen met die h........." en de kinderen willen we de reactie van hun moeder niet aandoen. Het gebeurt dat we samen naar een feest gaan (zoals afgelopen weekend verjaardag van een gemeenschappelijke kennis) dan gaan we wel allebei met ons kroost, mar wel apart naar huis. Daarnaast zien we elkaar in de week dat het zijn kinderen niet heeft het hele weekend en heel soms een avondje in die week, wat bemoeilijkt wordt door het feit dat mijn vriend vaak avondopdrachten heeft her en der in het land. We vinden allebei dat we elkaar weinig zien (2 weekenden per maand en misschien nog twee avondjes per maand extra) maar eigenlijk heb ik geen idee hoe andere gescheiden ouders die latten het doen, misschien zijn we heel gemiddeld? En verder het samenwonen: in het begin zo verliefd dat we het liefst binnen een jaar hadden willen samenwonen, inmiddels is het duidelijk dat het (veel) meer tijd nodig zal hebben door de situatie bij hem (ex-vrouw die
over alles het gevecht aangaat en de kinderen bij al die gevechten betrekt), maar wat is redelijkheid? Zijn huis gaat dit jaar nog in de verkoop, en als het verkocht wordt wilden we aanvankelijk iets samen kopen maar dat is blijkbaar veel te snel. Voor wie is gaan samenwonen na een poos: hoe lang heeft het geduurd voordat de kinderen een beetje gewend waren aan de situatie, de exen gekalmeerd, het stof neergedaald. Ik hoef echt niet nu à la minute te gaan samenwonen maar we hopen het zeker op termijn te gaan doen. Graag ervaringen van anderen!
Sinilind,


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ben maar kind van...

Maar mijn moeder en stiefvader hebben jaren gelat. En als kind zijnde vond ik dat erg prettig! Zo kun je langzaamaan wennen aan die nieuwe relatie van 1 van je ouders. Mijn vader hetzelfde.
En mijn ouders waren nog niet eens tegen die nieuwe relatie.
Dus als kind van zijnde...zeg ik rustig aan doen....
Kan je vriend niet een huis kopen waar jij 'op termijn' ook bij in zou kunnen trekken? Als de tijd rijp is zeg maar?
groeten albana

heks

heks

07-03-2013 om 13:42

Al jaren ,nog jaren te gaan

Wij hebben er bewust voor gekozen om niet te gaan samenwonen. Eerst de situatie dat je ouders uit elkaar gaan, houden ze nog wel van je. Wie is die rare vent/vrouw. En dan ook nog vreemde kinderen die ineens in je leven wandelen. En dan zitten daar ook nog pubers tussen. We zijn inmiddels jaren verder, Nummer 1 is het huis uit. En het gaat nog wel een aantal jaren duren voor nummer 5 ook vertrekt. Soms vind ik het vreselijk. Zit je niet lekker in je vel of wil je juist iets leuks delen. Maar de kinderen zijn ons erg dankbaar dat we het zo gedaan hebben. enneh, zie artikel hierboven over snurken.Kan ik weer week ongestoord slapen.
We zien elkaar om de week. Maar alle andere tussenvormen die je kunt bedenken tussen bijna elke dag samen en hooguit dag in het weekend hebben we ook gehad.

Ann

Ann

07-03-2013 om 15:25

Hoelang

Hoelang was jouw nieuwe partner alleen tussen de scheiding en jou?

Sinilind

Sinilind

07-03-2013 om 16:07 Topicstarter

Ann

Bijna een jaar

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hier

Gaan samenwonen, in zijn huis (nooooit doen!) met zijn kinderen. Ik zou dat nooit meer zo doen. Liever een paar jaar latten. Onderschat niet het verschil tussen bij-elkaar-willen-zijn en bij elkaar- moeten -zijn . Met andermans kinderen wonen is iets dat ik vreselijk onderschat heb, er spelen allerlei ingewikkelde loyaliteiten en echte acceptatie (mag zij er iets van zeggen als ik troep maak? ) is lastig.
Ik zou beslist ruim de tijd nemen. Misschien heel dicht bij elkaar gaan wonen.

Een beetje kort door de bocht , maar typen op iPhone gaat langzaam

Twee jaar

wij,beiden twee kinderen ,de mijne woonden bij me,de zijne in een co ouderschap ,week op week af.Na twee jaar latten hebben we samen een huis gekocht in zijn woonplaats. het heeft uiteindelijk nog 3 jaar geduurd voordat alles op zijn plek viel en iedereen zijn draai gevonden had in dit nieuwe gezin.Toen hebben we ook besloten te trouwen .Ex van man is nooit gestopt met problemen maken ,al word de situatie wel steeds gemakkelijker nu zijn kinderen 19 en 15 zijn.Co-ouderschap bestaat nog steeds ,mijn kinderen wonen al zelfstandig.Hoewel ik enorm gelukkig ben met mijn man vind ik het zwaar om stiefmoeder te zijn,en om te dealen met een (zijn)ex die constant voor problemen zorgt.
je relatie moet heel sterk zijn,een samengesteld gezin is niet gemakkelijk,maar als het echt liefde is,zeker de moeite waard.
Als ik terug kijk hadden we misschien langer moeten latten,maar we woonden zo ver van elkaar( 125km) dat we elkaar dan maar heel weinig zagen,( ook ivm ploegendienst)te weinig om een goede relatie op te kunnen bouwen.

Sinilind

Sinilind

07-03-2013 om 18:40 Topicstarter

Gelukkig

wonen we allebei in dezelfde stad, 20mn op de fiets. Het maakt het makkelijker. Wat ik vervelend vind (en vriend ook) is dat hij door de scheidingsprocedure het huis moet verkopen waar hij nu woont met zijn kinderen. En dan iets kopen, waar ik na een paar jaar in kan trekken, is niet vanzelfsprekend lijkt me. Zijn kinderen zullen het in de tussentijd gaan beschouwen als hun huis en zullen me, mocht ik er na een paar jaar intrekken met mijn zoon, beschouwen als een "inbreekster". Het was veel makkelijker geweest als hij zijn huidige huis nog enkele jaren had kunnen houden totdat we zover waren dat we samen wilden gaan wonen. Maar zijn ex wil hem verplichten te verkopen, wil niet uitgekocht worden, het wordt (weer) een rechtszaak volgende maand. Als ze een rechtszaak kon inspannen om hem te verbieden te ademen zou ze het doen denk ik, zo boos is ze. Goed, ander verhaal Ik ben benieuwd naar meer ervaringen.

Sinilind

Vic

Vic

07-03-2013 om 19:21

Valse start

Wij zijn te vroeg, na een jaar, gaan samenwonen. Heel verhaal, veel verdriet, maar het resultaat is dat we nu alweer drie jaar latten. We zien elkaar een dag per week, en om de week een weekend. Heel af en toe lunchen we samen als we in de buurt zijn tijdens lunchtijd (werken in dezelfde stad). Samenwonen zit er niet meer in totdat de kinderen het huis uit zijn. Dat kan nog wel even duren aangezien de jongste 8 is. Zoals het er nu voor staat zitten gezamenlijke vakanties of zelfs maar dagjes weg met de kinderen er ook niet in. Gelukkig is de liefde sterk, maar het is natuurlijk de vraag of je dat op die manier nog minstens 10 jaar volhoudt.

Sinilind

Sinilind

07-03-2013 om 21:11 Topicstarter

Oei vic pijnlijk

maar waar ging het mis dan, als ik vragen mag? Kinderen die elkaar niet konden luchten of exen die met veel plezier roet in het eten gooiden? Dat is namelijk mijn grootste sorg, ik heb zijn ex nu helaas vaak genoeg bezig gezien om te weten dat ze alles zal gebruiken om haar kinderen tegen hun vader en mij op te spelen.
Sinilind

Bagage

het is een moeizame situatie naast alle mooie momenten die je samen deelt. Je hebt allebei bagage, een deel kun je afwerpen, een ander deel zal steeds weer op de stoep staan. Het is niet anders.

Geduld, begrip, tijd. Het is een kwestie van lange adem, met vooral veel ruimte voor degenen die geen invloed hadden op de nieuwe werkelijkheid: de kinderen.

Veel sterkte en zet al je levenswijsheid in!

Vic

Vic

08-03-2013 om 10:32

Sini

Van alles, en de situatie met de ex werkte daarin bepaald niet mee. Zijn kinderen vonden het al niet heel erg geweldig, maar zij maakte hun ook deelgenoot van al hun discussies en ruzie. Dat gedoe, in combinatie met gedoe over de opvoeding van mijn en zijn kinderen (los vs streng), leidde er toe dat mijn vriend er snel uit was dat hij dit niet wilde.
Uiteindelijk blijft het natuurlijk gewoon onze eigen schuld dat we te snel beslissingen hebben genomen en de behoeften van andere partijen (kinderen en exen) te weinig in acht hebben genomen. Kortom, als ik jou was zou ik lekker nog een jaar of 6 blijven latten.
Zien jullie elkaar helemaal niet als de kinderen bij jullie zijn?

Sinilind

Sinilind

08-03-2013 om 11:00 Topicstarter

Vic

Als zijn kinderen bij hem zijn, dan zien we elkaar praktisch niet nee. Heel soms op neutraal terrein zoals die feest vorig weekeinde. Zijn kinderen (11 en bijna 13) vinden het wel ok op zich, zolang ik maar niet intrek en met de meubels ga slepen (hun grote angst maar het is Madam zijn ex die de boel met een bijna bewonderenswaardig vasthoudendheid verstoord: scènes op straat of in supermarkt schoppen met grove taal (waar haar en mijn kinderen bij zijn), rechtszaak na rechtszaak aanspannen, ongeveer 3 keer per week boze emails met belachelijke eisen (dat bijvoorbeeld mijn vriend zijn eigen bed moet verschonen voordat de kinderen bij hem
komen zodat ze niet met mijn geur (ja echt waar..) in aanraking komen. Dus het contact tussen mij en de kinderen van vriend proberen we inderdaad tot een minimum te beperken, niet om ex haar zin te geven maar om de kinderen de grillen en woedeaanvallen van hun moeder te besparen. We gaan ermee om met een soort galgenhumor. Verder hebben we wel redelijk dezelfde ideeën over opvoeding en dagelijks leven, zijn allebei erg van strengheid en regelmaat. Dat zou geen probleem moeten opleveren. En dat we zullen moeten wachten is wel duidelijk, uit piëteit voor de slachtoffers (zijn kids).
Geen makkelijke situatie dus, voor ons niet en voor zijn kinderen nog minder.
Sini
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic

Vic

08-03-2013 om 11:51

Tja

Die ex heeft ook haar eigen verhaal. Het valt ook niet mee als slechts een van de partners wilde scheiden, of als je ziet dat je ex een heel andere weg inslaat dan jij voor ogen had, of onzekerheid over financiën, of whatever. Voor de verstandhouding zou het misschien beter zijn als mensen wachten met een nieuwe relatie tot ook de ex daar aan toe is. Maar ja, soms kun je dan heel lang wachten en dat is ook niet echt een optie

Ann

Ann

08-03-2013 om 12:47

De ex

Het is vaak wachten tot de ex zelf een nieuwe partner krijgt, dan keert de rust wel weer.

Moniek

Moniek

08-03-2013 om 13:27

Maar sini (beetje ot)

Waarom is die ex van hem dan zo boos? Ze waren toch al een jaar uit elkaar voordat jullie iets kregen? Ik bedoel wat heeft zij dan zelf voor verhaal erover dat ze vindt dat het gerechtvaardigd is zo te doen?

Arawen

Arawen

08-03-2013 om 14:15

Durf het bijna niet te zeggen..

.. maar je vroeg ervaringen.. en het kan ook gewoon heel goed gaan. Heb mijn huidige man ontmoet toen ik zo'n anderhalf jaar alleen was (de scheiding was toen net officieel uitgesproken). Hij woonde alleen in een huurhuis; al jaren geleden gescheiden van een buitenlandse vrouw, die met hun gezamenlijk kind in het buitenland woont. Hij heeft kind door omstandigheden al jaren niet gezien. Ik woonde met mijn twee puberzonen in onze koopwoning, waar ik ex had uitgekocht.
Na een paar maanden werd het 'verkering' (raar woord, op die leeftijd.. en kwam hij bij ons op bezoek. Openbaar vervoer (135 km afstand), dus 3 uur enkele reis voor 2 uurtjes bij ons op de bank.. maar het langzaam opbouwen heeft er wel voor gezorgd dat mijn zonen hem gingen accepteren en waarderen. Na een paar maanden ging hij mee op vakantie. Ging zo goed dat hij uiteindelijk meer tijd bij ons dan thuis doorbracht. Nog te vroeg om officieel te gaan samenwonen, dus heeft hij huurhuis opgezegd en bij ons in de buurt een kamer gehuurd. Waar hij in de praktijk nooit was... Dat hebben we nog bijna een jaar zo vol gehouden. En toen was het wel duidelijk dat we de situatie toch maar eens moesten gaan vastleggen. Dat vastleggen is een huwelijk geworden, nu bijna een jaar geleden. Met volledige instemming van de jongens. We vormen nu een stabiel gezin met z'n vieren. Ondertussen is er wel weer voorzichtig contact met zijn zoon, inmiddels ook een puber, die zijn vader heeft gevonden via social media. Man uiteraard erg gelukkig mee. Contact is nog pril, we zien hoe het gaat ontwikkelen.
Kortom, een samengesteld gezin ontwikkelen kan dus wel. Maar we hadden wel een paar voordelen:
- geen moeilijke exen. Die van mij interesseerde het eigenlijk niet, die van hem was (letterlijk) geheel uit beeld.
- alleen mijn kinderen om rekening mee te houden
- geen gezamenlijk kind (zijn we ook te oud voor..)
- mijn kinderen zijn jongens. Heb ooit eens ergens gelezen dat die minder moeilijk doen over een nieuwe relatie van hun moeder dan meisjes.

Arawen

zo kan het dus ook,maar als ik je verhaal lees zat je wel in een heel ideale situatie,juist de factoren die het samengesteld gezin moeilijk maken ontbraken bij jou.
vergeet ook de concurrentie van de kinderen onderling niet,ook dat kan een stressfactor zijn.

Anderekant

Anderekant

08-03-2013 om 15:00

Ik ben een ex

Er wordt gevraagd waarom de ex zo boos is.Uit ervaring kan ik dat vertellen,Ik ben een boze Ex.Mijn exman heeft jarenlang het gezin verwaarloosd,dronk erg veel en achteraf bleek dat hij ook vreemdging. Op zondagavond vertelde hij me dat hij wilde scheiden en op maandag was hij vertrokken.Hij betaalde geen alimentatie,maar verwende de kinderen wel met dure cadeaus en vakanties ,en wilde ook het huis niet verkopen om dat het beter voor de kinderen zou zijn.Maar er zat wel meer dan een ton overwaarde in het huis,en ik had daarvan recht op de helft.Omdat hij niet wilde verkopen ben ik naar de rechter gestapt,want het was misschien beter om niet te verkopen voor de kinderen,maar ik woonde destijds in een caravan met de kinderen omdat ik geen geld had om verder te kunnen.Hoe sneu het verhaal van Sinie ook klinkt,er is altijd een andere kant.

Chantal

Chantal

08-03-2013 om 15:14

Sinilind

Ik durf het bijna niet te zeggen... maar jeetje, je klinkt echt als een heks! Ik geloof graag dat de zaak met die ex (met haar eigen verhaal) escaleert. Daar is zij niet alleen debet aan.

In een eerder draadje benoemden een veel OO-ers dat je te veel op je eigen roze wolk zit en dat je de kinderen uit het oog verliest. Dat probeer ik je nog een keer mee te geven. Zet jouw en zijn kinderen eens op de eerste plaats, kijk hoe het gaat en ga niet te snel.

Chantal

Chantal

08-03-2013 om 15:18

Begin...

Begin eens met een greintje respect naar de ex. Het is de moeder van zijn kinderen... Zonder dat respect gaat dit niet werken! Je disrespect druipt van het scherm. Gruwel!

Chantal (die niet begrijpt waarom ex-en, stiefvaders, stiefmoeders etc over elkaar moeten rollebollen. De vader/moeder van je (stief)kinderen, kun je daar niet een klein beetje respect voor opbrengen? In naam van de kinderen?)

Sinilind

Sinilind

08-03-2013 om 16:40 Topicstarter

Tja, je verhaal klinkt vervelend en ik ben er ook van bewust. Ex is op geld uit, wil op zelfde voet blijven leven als toen ze getrouwd was en alleen af en toe wat opdrachten deed dat ze leuk vond en geen dagelijks werk. Mijn vriend is, toen ze (beiden!) besloten te scheiden, gestopt met freelancen en in vaste dienst gegaan, zodat hij zeker bleef van een inkomen en niet meer dagen van huis zou zijn. Zijn inkomen is daardoor wel gedaald, niet enorm maar misschien een derde tot een kwart. Zijn ex is woedend omdat ze geen partneralimentatie toegewezen kreeg van de rechter (geen draagvlak van mijn vriend). Ze ziet het als een vuile streek van hem om geen PA te hoeven betalen, hij redeneerde dat in tijden van crisis de opdrachten vast minder zouden worden en hij beter in vaste dienst kon. Ik heb enkele stukken gelezen van de scheidingsprocedure en het gaat echt om geld, om een vrouw die geld wil en tot alles bereid is, inclusief het leven van haar eigen kinderen vergallen. In het begin vroeg ik me ook waarom ze zo boos was maar inmiddels heb ik zo veel rotte vuile streken van haar meegemaakt dat ik er eerlijk van overtuigd ben dat ze echt niet spoort. Maar... dat
is een andere gesprek aan het worden.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Sinilind

Sinilind

08-03-2013 om 16:42 Topicstarter

Chantal

Nee voor die vrouw en alles wat ik (persoonlijk, en helaas ook mijn zoon dat ze niet gespaard heb)heb meegemaakt sinds 9 maanden kan ik geen greintje respect meer opbrengen. Er is te veel gebeurt.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Sinilind

Sinilind

08-03-2013 om 16:56 Topicstarter

Overigens

Heb ik tegenover de kinderen van mijn vriend nooit een woord kwaad gesproken over hun moeder. Ze kunnen er niets aan doen en wat ze soms meemaken is vervelend genoeg. Maar als een volwassen vrouw van 44 een kind (mijn zoon van 11) gaat stalken en aanvallen op Facebook, moet ik nog respect voor haar opbrengen? Ik ben geen heilige, en de andere wang toekeren lukt me dan net niet. Vind je het gek?
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci

Fiorucci

08-03-2013 om 19:13

Maar sini....ot

Jij en ook je zoon kunnen je facebook account afschermen, en dat lijkt me echt heel verstandig in dit geval. Jouw account is openbaar!

Jacq

Jacq

08-03-2013 om 19:32

Eens met fio

Dag Sini,

Helemaal eens met Fio: ik had je in 2 seconden gevonden op Facebook, bescherm jezelf en je zoon!

Jacq

Sinilind

Sinilind

08-03-2013 om 23:27 Topicstarter

Facebook

Zo is het niet gegaan: ze is bevriend geworden met zoon onder valse account op naam van haar dochter en zoon dacht echt dat hij met dat meisje zat te praten, totdat hij mij begon te vertellen wat ze zogenaamd allemaal scheef, dat zijn moeder een hoer was etc. Elke keer dat ik het verhaal vertel word ik weer boos erover, maar nee ik moet respect hebben voor haar!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Maylise

Maylise

09-03-2013 om 01:48

Wachten

Ik heb hier geen echte ervaring mee. Mijn kinderen waren nog heel jong toen ik mijn man ontmoette en bovendien was er van exen in een prominente rol geen sprake. Dat ging dus allemaal vrij makkelijk.
Echter als ik jouw verhaal zo lees dan zou ik sowieso nog lang wachten. Als de ex zich nu al zo gedraagt dan gaat samenwonen natuurlijk helemaal een oorlog opleveren.
Daarnaast heb je dan nog alle gewone problemen als samengesteld gezin. Problemen die je nu misschien niet zo tegenkomt omdat je daarvoor te weinig tijd samen doorbrengt met alle kinderen.
Daarom zou ik zolang ex nog dusdanig boos is voorlopig maar niet gaan samenwonen. De spanningen die je dan gaat krijgen zullen de relatie ook geen goed doen.
Misschien kan je wel dichter bij elkaar in de buurt gaan wonen?

Het lijkt me trouwens heel zwaar om een relatie te hebben met een man wiens ex vrouw nog zo emotioneel betrokken is bij hem. Ik snap haar woede ergens wel. Liefde en haat liggen heel dichtbij elkaar. Er mee leven lijkt me echter voor zowel je vriend als voor jou heel zwaar. Ik zou dan ook voorlopig zeker voor rust in de tent kiezen (zeker ook met oog op je eigen kinderen) en het samenwonen op de lange baan schuiven.

Poeh eh exen

Maylise schrijft: "Daarom zou ik zolang ex nog dusdanig boos is voorlopig maar niet gaan samenwonen"

Als mijn man en ik dat gedaan hadden, woonden we nu nog niet samen; inmiddels zijn wij al meer dan 25 jaar getrouwd.
Wordt hier niet een beetje teveel rekening gehouden met een kwade ex ?!

truusje

truusje

09-03-2013 om 15:45

Tjsa

Misschien voelt het raar om rekening te houden met een kwaaie ex omdat je vindt dat ze het niet verdiend om rekening mee gehouden te worden, integendeel waarschijnlijk. Maar ik denk dat je jezelf voor de gek houdt als je denkt dat zij als losstaande factor de enige verstorende factor is voor samenwoon geluk.
En hoe gefrustreerd je ook bent over haar gedrag: het is een gegeven, je hebt er vrijwel geen invloed op en de invloed die je hebt is negatief.

Fascinerend vind ik dat op dit forum veel draadjes zijn geschreven vanuit het perspectief van zo'n (kwaaie) ex; over vaders die destijds wilden dat moeders thuisblijven voor de kinderen en hun nu met lege handen laten staan, over vaders die niet in het belang van hun kinderen denken maar hun eigen geluk voorop zetten en daar ook spoed achter zetten, over nieuwe stiefmoeders die niet doorhebben watvoor geschiedenis er aan de man vastkleeft.
En eigenlijk vind ik het vooral boeiend in het licht van het draadje hierboven; over vrouwen die wel of niet financieel onafhankelijk zijn en de consequenties. De ex van Sini haar lief zal hier ongetwijfeld ook haar verhaal in hebben, daarom is ze nu zo boos.

Enfin los van die beschouwingen is mijn advies naar Sini heel eenvoudig: wacht nog zeker twee jaar, voeg de gezinnen stap voor stap samen en zet het belang van de kinderen voorop, al is t maar omdat je zelf ook ongelukkig wordt in een ongezellig huishouden.
Hier vaart achter zetten is jezelf voor de gek houden; de ingrediënten die je beschrijft zijn te explosief. Ook al kunnen jullie er helemaal niks aan doen, face it, het is zo en je schiet er niks mee op om dat te negeren.

Wij hebben zelf een samengesteld gezin en om mij heen ken ik er ook een paar bijzonder goed. In alle situaties dat de kinderen bewust het oude kerngezin hebben meegemaakt en bij beide ouders wonen is het pittig voor ze om opeens een nieuw samengesteld gezin te moeten zijn. En niet slechts pittig in de zin van even een paar weken wennen.
Ja, ik denk een samengesteld gezin kan een gelukkig gezin worden maar niet vanzelf.

Sinilind

Sinilind

09-03-2013 om 15:57 Topicstarter

Chiquita

Geloof me ik begon vol goede bedoelingen aan mijn relatie met vriend en toen bleek dat ex van hem zo boos werd vanwege mijn aanwezigheid heb ik zelf een ontmoeting voorgesteld zodat ze met eigen ogen kon zien dat ik heus een normaal mens was, en haar kinderen niet af wou pakken, ik heb namelijk al eigen kinderen.
Inmiddels is het zo ver geëscaleerd dat ik haar liever echt niet tegenkom, wat ontzettend moeilijk is omdat onze zonen bij dezelfde voetbal club zitten en wij allemaal (vriend, zijn ex en ik) in hetzelfde gedeelte van de stad wonen.
Ja ik vind ook dat onredelijke exen met veel te veel egards behandeld worden, als een collega of een buurvrouw zich zo zou gedragen zou er van schande gesproken worden en misschien zelf de politie ingeschakeld. Echter, ze heeft een enorme troef in handen, namelijk haar kinderen. En die hebben niet om de hele situatie gevraagd. Het is eigenlijk erg krom, door haar idiote gedrag krijgt ze alsnog haar zin in bijna alles terwijl haar eisen alles behalve redelijk zijn, omdat ze de kinderen bij alles inzet.
En ik heb inderdaad ontzettend veel moeite met mensen die excuses voor haar proberen te vinden, want een beetje boos kan, maar wat ze doet en zegt is ziek, echt ziek.
Maar, omwille van de kinderen van mijn vriend en van mijn eigen zoon moeten we geduldig zijn . Ik denk dat ze uiteindelijk zal "verliezen", haar kinderen hebben al eerder aangegeven moeite te hebben met het gedrag van hun moeder. Tegen de tijd dat ze allebei echte middelbare school tieners zullen zijn, als hun moeder niet gekalmeerd is, op een gegeven moment kiezen voor rust. Maat het gaat nog even duren en bovendien weet ik niet zo zeker of ik moet wensen dat ze bij mijn vriend permanent komen wonen.
Het begint ver te komen van mijn beginsvraag dus ondanks de aparte situatie blijf ik benieuwd naar andere verhalen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.