Relaties Relaties

Relaties

donderkopje

donderkopje

09-08-2011 om 14:32

Vreemdgaan in je dromen....

Ik droom op gezette tijden de meest erotische danwel verliefde avonturen met veelal een specifieke collega (oeps) of gewoon anonieme, onbekende mannen. Ik heb geen concrete sex met ze, maar het is wel heel erotisch of bijvoorbeeld een intens lichamelijk verlangen dat nooit helemaal wordt ingelost.

Ik biecht het smorgens veelal op tegen mn man en zeg dan gekscherend dat ik die nacht flink ben vreemdgegaan waar we dan wel om kunnen grinniken. Maar ingeval die specifieke collega hou ik dan wel mn mond, omdat dat een beetje dichtbij komt en ook vaker dan 1 keer (even voor de record: collega is leuk, maar voel geen behoefte om droom werkelijkheid te laten worden). En soms is het zo'n verliefdheid in die droom dat ik het ook niet aan hem wil zeggen uit angst dat hij dan kan denken dat ik behoefte heb aan een ander of spanning met een ander. En tja. Dat is niet zo maar door die dromen twijfel ik daar dan ook wel eens aan. Want waarom droom ik dit?

Hebben jullie dat ook wel eens? Vertel je het altijd aan je partner? En zou het wat zeggen over mn gemoedstoestand? Relationeel en sexueel draaien we momenteel heel goed (al meer dan 15 jr monogaam samen en ook wel eens mindere tijden gekend) dus ik verbaas me eigenlijk over mn onbewuste verlangens die zich snachts aan me opdringen.

Ik vind het verder prima hoor, het zijn leuke uitstapjes snachts en zo lang het in mn dromen gebeurt hoef ik me aan dat soort avonturen in real life niet te branden denk ik dan maar.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Droge droom

Hoi,

Ik heb wel eens de vrouwelijke variant van een natte droom - zo zie ik het.. Ik droom dan dat ik met iemand vrij - kan iedereen zijn, ook ikzelf of man - en word wakker op het moment supreme. Dat is iets puur lichamelijks denk ik.

Maar ik droom ook wel eens over een verliefdheid, ex of bijzonder persoon (al of niet bestaan) - dan word ik helemaal gelukzalig wakket en blijf zo lang mogelijk zwijmelen.. En soms zeg ik er iets over tegen man.

Tot slot: ik heb totaal niet het idee dat deze dromen een bedreiging kunnen aangeven ofzo. Zie mezelf echt NIET vreemdgaan.. En droom dat dus wel eens. Vind het vaak wel leuk, omdat het juist zo totaal naast de waarheid is

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hombre

Hombre

10-08-2011 om 10:38

Geniet ervan

Het wordt pas echt leuk als je lucide gaat dromen, dan kun je het zelf sturen. Dat lukt me wel eens, maar het duurt nooit lang genoeg, op een gegeven moment wordt het zo lucide dat ik wakker word.

Primavera

Primavera

10-08-2011 om 11:08

Dromen zijn bedrog

Als je droomt dat je heerlijk gegeten hebt sla je toch ook het ontbijt niet over? Of twijfelen of datgene wat je de avond ervoor gegeten hebt wel lekker genoeg was of genoeg voedingsstoffen bevatte?
Neem dromen niet zo serieus. Het zijn samenraapsels van beelden uit je hersenen uit heden, verleden, dingen die je gezien of gehoord hebt, je bezighouden of ooit eens beziggehouden hebben, flarden van tv, film en nieuwsbeelden die in je droom worden verwerkt, enz. In je dromen lijken al die stukjes te worden samengesmolten tot een logisch geheel, maar als je wakker wordt klopt er geen hout meer van. Je woont in huizen die je als thuis beschouwd die de jouwe niet zijn, topografisch kunnen plekken die ver van elkaar afliggen in zowel tijd als afstand die tot één worden gemaakt. Personages die in de werkelijkheid een ander gezicht blijken te hebben dan de identiteit die je er in de droom aan gaf, in de loop van de zelfde droom van gezicht veranderen of leeftijd of je bent zelf ineens anders of jonger of je bent wel volwassen, maar woont ineens weer bij je ouders en zit weer op de middelbare school ook al heb je al wel kinderen in je droom. Jezelf in je droom zien en voelen, maar op een één of andere manier ook van buitenaf bezien en meer vreemde dingen.

Ik vraag me af waarom je denkt dat deze droom van jou over onbewuste verlangens van je gaat? Misschien gaat het wel over angsten of onzekerheden? Waarom hecht je bij dromen over deze collega er meer waarde aan dan bij andere seksuele dromen? Waarom vindt je het belangrijk dat je in je droom geen concrete sex met ze hebt? Ik zou na zo'n droom lekker mijn man wakker maken en alsnog dat intense lichamelijke verlangen even heel concreet in gaan lossen.

Tirza G.

Tirza G.

10-08-2011 om 19:46

bij alles wat Primavera schrijft, komen ook nog de hormonen. Het schijnt dat vrouwen sterk seksueel getint dromen rondom hun ovulatie. Nou. Doe er wat mee zou ik zo zeggen.

Tirza

Valkyre

Valkyre

12-08-2011 om 12:56

Zo had ik vannacht

Een droom over Danny de Munck, of all people! (Gelukkig geen sexueel getinte droom - hij was heel zorgzaam en dekte me toe met een dekentje terwijl we in de tourbus (??) op weg waren naar een optreden (??)).

Nooit ook maar enige gedachte over die man gehad, laat staan dat ik iets van 'm zou willen... Misschien dat zijn hoofd een voorbij is gekomen bij het zappen? Soms zijn dromen gewoon rommel die je hoifd even voor je opruimt in je slaap.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hahaha

Danny de Munck, hoe kom je erbij.

Ik heb het in mijn dromen wel eens 'gedaan' met mensen die ik volgens mij toch echt helemaal niets vind. Ik schaamde me dan ook bij het wakker worden.

donderkopje

donderkopje

12-08-2011 om 22:05

Puur even spiegelen

Goh Primavera, jij neemt mn dromen nog serieuzer dan ik!

Ik wilde alleen even spiegelen of anderen dit ook hebben. De afgelopen 2 weken was het bijna om de nacht een erotisch avontuur met dees en geen, vandaar dat ik me daar wel een beetje op mn hoofd over van ging krabben.
Ik realiseer me dat dromen bedrog zijn, maar als er met regelmaat iets terugkomt dan ga ik daar wel over nadenken.

Ik maak er geen halszaak van, mn man ook niet en ik zal er verder ook niet al te veel woorden meer aan vuilmaken.

En ja, ik zal er zeker mn voordeel mee doen. Vindt mn man ook leuk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.