Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Toos

Toos

17-05-2018 om 15:48

Vreemdgaan...waar doe je dat?

Beste allemaal, tja ik ben getrouwd en ben verliefd geworden op iemand die ik ken van vroeger.
Ik ben al jaren niet gelukkig getrouwd maar kon door omstandigheden niet scheiden.
Mijn relatie is dus slecht. Mijn minnaar is ook getrouwd, ook een relatie die op zijn einde loopt. We zijn elkaar tegengekomen en het voelt direct heel goed en zijn weg van elkaar.
Nu schijnt het zo te zijn dat 1 op de 3 vrouwen vreemd gaat...maar waar doen jullie dat dan??
We wonen 150 km uit elkaar dus moeten echt afspreken en iets regelen.
Op internet heb ik secretrooms gevonden. Een bedrijf waar Bed & Breakfasts bij aangesloten zijn en je voor een paar uur discreet een kamer kunt huren. Werkt best goed maar vraag me af wat er nog meer moet zijn wat ik nog niet weet.
Het gaat ons (inmiddels) niet meer alleen om de sex en ondernemen samen ook andere dingen maar willen natuurlijk zo nu en dan even bij elkaar zijn.
Wie heeft een tip??


haha

haha

17-05-2018 om 15:59

hahaha

Nou, kom maar op met die tips!

Pennestreek

Pennestreek

17-05-2018 om 16:15

Beste Toos

Ik heb geen tip voor je. Ik ben namelijk 'de bedrogen partner'.

Lees voor de 'lol' even de draadjes die hier lopen over ontrouw. Misschien genees je dan van je verliefdheid.

Anyway, tenzij jouw man en zijn vrouw zich ook kunnen vinden in een open relatie zou ik er niet aan beginnen. Hecht eerst je huidige relatie netjes af. Kom dan eens tot bezinning, bouw je leven alleen (en met je kinderen) weer op, en ga dan pas eens nadenken over een andere partner. Elke andere route levert alleen maar heel veel ellende op, ook voor jezelf! Dat zie je nu niet, want je zit op je roze wolk te soppen, maar geloof me, de pijn en het verdriet dat je veroorzaakt is enorm. En dan heb ik het niet zozeer over je partner, maar vooral voor je kinderen. Want ik kan je al zo'n beetje uittekenen hoe het straks gaat.

De affaire komt uit. Reden voor een acute echtscheiding met veel drama. Volgt getouwtrek over de kinderen. Een volledig verstoorde relatie met je (dan) ex. En daartussen zitten dan de kinderen, die loyaal zijn aan jou en aan hun vader. Maal twee, want je scharrel zit in dezelfde situatie. Twee opgebroken gezinnen, veel hooglopende emoties, hoe groot schat je de kans dat je nieuwe vlam ook een blijvertje is? Ik niet zo heel groot. Heb je straks 2 huwelijken om zeep geholpen, en (even uitgaand van de 'standaard' 2 kinderen per gezin) en 4 kinderen een trauma bezorgd...

Maar, je hoeft je natuurlijk niks van mijn zure reactie aan te trekken. In dat geval zou ik zeggen, be creative. Hele hordes mensen lukt het prima om een affaire jarenlang verborgen te houden.

Waar

In je hoofd. In je fantasie.

JJ

JJ

17-05-2018 om 16:27

tip

Je kon door omstandigheden niet scheiden?

Wow, wat een zwak excuus.
Nu nog steeds niet?
Maar je hebt wel de energie te gaan liegen en bedriegen? Egoïstisch zeg. Financieel afhankelijk van je man dat je hem niet gewoon de waarheid vertelt of de moed hebt (gehad, nu vast te laat) je relatie te redden? Ik ben erg benieuwd waarom je met droge ogen dit neerpent en niet je oude relatie netjes afsluit.

Wat Pennestreek zegt hoor.

Ik ga mijn impulsieve reactie waar je het beste kunt afspreken om je rottigheid uit te halen verder niet neerzetten. Ik hoop vooral dat je geen kinderen hebt.

Vreemdgaan hoe kún je dat?

Pennestreek

Pennestreek

17-05-2018 om 16:45

Oh, en

stap uit die slachtofferrol. Grow up en wordt eindelijk verantwoordelijk voor jezelf en je eigen gedrag. Het helpt als je echt eerlijk in de spiegel kijkt. Durf je dat?

Toos

Toos

17-05-2018 om 16:48

Slachtoffer?

Ik voel me geen slachtoffer hoor. Ik vraag ook niet om ervaringen van bedrogen vrouwen. Dat begrijp ik zelf ook wel.

Hoe het precies allemaal zit ga en wil ik hier helemaal niet uitleggen maar er zijn voldoende vrouwen die wel vreemd gaan en die probeer ik hier te benaderen..

Sally MacLennane

Sally MacLennane

17-05-2018 om 16:50

flinke meid

Toos, wees een flinke meid en vreet niet van twee walletjes. Óf je beëindigt je huidige relatie en neemt alle verantwoordelijkheden die erbij horen ("kan niet" bestaat niet, ik vermoed echter dat je een inkomstenachteruitgang niet ziet zitten), óf je gaat voor je huidige relatie en breekt met je minnaar.

Van twee walletjes vreten is gemakzuchtig, laag bij de gronds en kent alleen maar verliezers. De bedrogen partner houdt er vaak een lelijk trauma aan over.

Dus hijs je hersenen weer een meter hoger en ga aan de slag. Maak een keuze!

Ander forum

https://vreemdgaan.nu/forums/forum/wil-je-vreemdgaan-hier-vindt-je-gelijkgestemden/

Daar zijn andere fora voor die vreemdgaan faciliteren. Bij gezinnen heb je meer kans op afkeuring vanwege de vaak ernstige consequenties.

Pennestreek

Pennestreek

17-05-2018 om 16:56

Je gedraagt je wel zo

"Ik ben al jaren niet gelukkig getrouwd maar kon door omstandigheden niet scheiden."

Als die omstandigheden dus blijkbaar gewijzigd zijn kun je nu lijkt mij wel scheiden. Dus wat houdt je tegen?

En ik vind het wat vreemd om op een forum voor ouders te vragen om tips om vreemd te gaan. Mensen komen hier omdat ze goed voor hun kinderen willen zorgen (en daar kan dus bij horen hoe je relatie redt), niet om tips hoe ze die kinderen een trauma kunnen bezorgen.

Maar misschien ben ik wel raar hoor, dat kan ook.

Pennestreek

Pennestreek

17-05-2018 om 16:57

Sally, proest

'Hijs je hersenen een meter hoger", briljant!

Pennestreek

Vrermdgaan staat niet gelijk aan je kinderen een trauma bezorgen. Dat lijkt hier wel algemeen heersende opvatting te zijn. Maar er zijn vreemdgaande en bedrogen partners die hun kinderen er niet in betrekken.

En ja vreemdgangers kunnen ook heel goed voor hun kinderen zorgen.

Toos

Ik denk niet dat je hier tips gaat krijgen (ik ben er in ieder geval voorzichtig mee) want de tipgevers zullen met pek en veren van dit forum worden verbannen

Sally MacLennane

Sally MacLennane

17-05-2018 om 17:17

Alkes

"Maar er zijn vreemdgaande en bedrogen partners die hun kinderen er niet in betrekken."

Hoe ouder het kind, hoe groter de kans dat die er wat van merkt als het vreemdgaan uit is gekomen. Trauma is misschien een groot woord, maar ze zijn niet gek en merken er echt wel wat van. Lijkt me niet prettig als je merkt dat de stemming bij je ouders opeens stukken minder gezellig is. Of dat je ene ouder de ander heeft besodemieterd.

Het trauma legde ik vooral bij de bedrogen partner. Lees de verschillende topics hier maar.

Flapper

Flapper

17-05-2018 om 17:20

Toos is back!

Had je al een tijdje gemist. Tenminste, als je dezelfde Toos bent die een paar jaar geleden ook om de zoveel tijd een andere minnaar had.
Verder geen tips van mij. Ben niet zo van de minnaars.

De gevolgen van vreemdgaan

https://isgeschiedenis.nl/nieuws/een-geschiedenis-van-vreemdgaan-overspel
Vreemdgaan heeft klassieke oorlogen ontketend en als je je ogen even open doet: maar dooretterende vechtscheidingen om je heen.

Vreemdgaan en toch goed voor je kinderen zorgen? Alleen als je het geheim weet te houden en dat lukt vaak niet.

Het is wat anders als je daar als volwassenen in een relatie samen voor kiest. Dan nog is het een onderschat risico voor je gezin, maar om het bedriegen van je partner als normaal te beschouwen, zo is het leven nou eenmaal, is niet realistisch.

vlinder72

vlinder72

17-05-2018 om 17:59

1 op de 3?

Echt waar?

Ik ben dan waarschijnlijk echt heel blue want ik ken eigenlijk niemand die vreemd gaat. Nou ja. Toch een. Onze voormalige buurvrouw. Zij nodigde haar minnaar trouwens gewoon thuis uit als haar man naar zijn werk was.

juf Ank

juf Ank

17-05-2018 om 18:06

duh...

Is dat een serieuze vraag; het is toch lekker weer?!

Phryne Fisher

Phryne Fisher

17-05-2018 om 18:21

Goedkoop hotel

Er zijn toch wel hotels waar je voor een paar tientjes een nacht kunt slapen? Niemand vindt het gek als je voor het avondeten weer uitcheckt. Dan weten ze waarschijnlijk wel hoe de vork in de steel zit, maar gelukkig is vreemdgaan niet strafbaar in Nederland.
Of anders een vrijgezelle neef/broer/vriend waar je een keer terecht kunt. Niet een met een vrouw want die maken er gelijk een heel drama van.

regenboog

regenboog

17-05-2018 om 18:42

Slachtoffers

Ik ben ook zo'n bedrogen vrouw!
Heb dus helaas geen tips voor, ik zou wel mijn man kunnen vragen?
Hij heeft zelf ook een affaire gehad en daar heeft hij ontzettend veel spijt van, geloof me het is het uiteindelijk niet waard!
Ik kan je alleen maar waarschuwen in welke duivelsdriehoek je je nu bevindt.
Eens zal het uit komen en vallen er alleen maar slachtoffers!
En wie zegt dat als het uitkomt hij werkelijk voor jou kiest?
Hij kijkt nu door een roze bril en omdat het een verboden liefde is is het spannend en verslavend.
Ik weet dit van mijn man.
Hij heeft uiteindelijk voor zijn gezin gekozen tot grote woede van haar.
Mochten jullie wel samen verder gaan dan hoop ik niet voor je dat jou hetzelfde gaat overkomen dan zijn vrouw.
Sorry ik kan niet aardiger reageren op je bericht maar de reden daarvoor lijkt me duidelijk.
Je zult moeten kiezen, je kunt niet van twee walletjes blijven eten.
Dus of stop die affaire en ga met je man in relatietherapie of vertel je man de waarheid en ga bij hem weg.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

17-05-2018 om 18:52

Pffff

Ik dacht dat die stelletjes dat allemaal in de auto op de achterbank deden.

Verder heb ik geen idee. Want ik heb me hier echt nog nooit het hoofd over gebroken.
Als je geld hebt, is er vast wel iets te vinden. En anders wordt het toch weer puberaal ergens op een hoekje staan. Het is maar waar je zin in hebt.

Boekje

Boekje

17-05-2018 om 20:27

En Toos,

je nick is niet oké: hier op het forum heet een vrouw die het met de man van een ander doet (een) Truus.

Los daarvan zijn er wat mij betreft twee opties:
- je zorgt dat je vrij bent, en gaat daarna een relatie aan met een ander of
- je vertelt je man dat je getrouwd wilt blijven, maar wel nog een relatie naast je huwelijk wilt.

Je minnaar mag, wat mij betreft, zijn eigen boontjes doppen (maar daar wordt op dit forum door sommigen héél anders over gedacht).

In elk geval lijkt het me verschrikkelijk om bedrogen te worden, of je huwelijk nu goed of slecht is. Als je als partner denkt dat je een exclusieve relatie hebt, en je man/vrouw doet het buiten de deur? Afschuwelijk.

Sally MacLennane

Ik ken relaties waarbij het einde - dat sowieso onvermijdelijk was - versneld is door vreemdgaan. (overigens in die gevallen was het de vrouw die vreemdging), maar het heeft er niet toe geleid dat de kinderen daar iets van mee hebben gekregen. De ouders hebben er ook voor gekozen dat element niet te delen met hun kinderen. Dat de sfeer in huis niet meer goed was en dat er sprake was van een scheiding ontging de kinderen uiteraard niet. Maar de ins and outs van je relationele problemen hoef je niet met je kinderen te delen. Maar ik weet dat er hier anders over wordt gedacht.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

17-05-2018 om 20:43

Alkes

"Dat de sfeer in huis niet meer goed was en dat er sprake was van een scheiding ontging de kinderen uiteraard niet."

En waar kwam die sfeer en die scheiding door? Precies.

Ze hoeven misschien niet letterlijk te weten dat één van de ouders vreemd is gegaan, maar ze krijgen er in de meeste gevallen toch een veeg van mee.

nee

Die slechte sfeer en scheiding kwam niet door het vreemdgaan. In tegenstelling tot de verhalen op OO waar een goede relatie verpest wordt door de vreemdganger, waren de situaties die ik ken een stuk genuanceerder: een relatie die al slecht was, het vreemdgaan was niet de oorzaak. Dat is ook de reden waarom dat niet aan de kinderen werd verteld. Het vreemdgaan is iets tussen beide partners en die partners zijn niet met hun kinderen getrouwd.

en

Het prettige van feit dat de kinderen hier niet in mee werden genomen, is dat na de scheiding de kinderen met beide ouders een goede relatie hebben. Er is niet een schuldige aangewezen, waardoor de kinderen geen partij hoefde te kiezen, boos hoefden te worden op de vreemdganger of medelijden te hebben met de bedrogene. Ik vind dat persoonlijk wel goed ouderschap. Ondanks wat hier wordt gesuggereerd (dat vreemdgaanders slecht ouders zijn)

Uit de emotie trekken

Ja hotelletje afspreken. Beter niet in jouw huis als jouw km en weg is of zijn huis..nee ik ben zeker geen voorstander van vreemdgaan maar geef alleen reactie op de vraag

In je praktijk


https://www.youtube.com/watch?v=etlRxUi7vAs
Als je een dokter bent, of in je atelier als je een kunstenaar bent.
John Lanting heeft er zijn levenswerk van gemaakt.

Wilma

Wilma

18-05-2018 om 07:35

Toos of Truus?

Wat een open deuren: zowel de vraag als de antwooden. Wie boeit het nou waar je vreemdgaat? En wie vraagt dat nou op een forum voor ouders? Misschien weten ze meer bij second love of zoiets.
Even die bijnaam Truus: je bent er één of een man heeft er één. In beide gevallen ligt het accent (de bijnaam) bij de vrouw en niet bij de man. Dat intrigeert mij dan weer. Zullen we ook een bijnaam voor hem bedenken? Koos en Toos, of Guus en Truus?

FF anno

FF anno

18-05-2018 om 08:43

In de tijd

dat ik een open relatie had met mijn toenmalige echtgenoot had ik ook gewoon de ruimte en mogelijkheid om thuis af te spreken. Verder werd er soms af gesproken bij de ander thuis of een hotel.

Het scheelt natuurlijk enorm als je partner ervan weet en zelf ook af en toe buiten de deur eet.

Een bijnaam voor een vreemdgaande man vind ik wel een goed. Ik stem voor Harrie

Alkes

> "De relatie was al slecht"

Dat is wat ALLE vreemdgangers zichzelf wijsmaken: dat de relatie slecht was. Je hebt nu eenmaal smoesje nodig om je eigen ego te beschermen. En je gaat er zelf in geloven.

En dat is dan weer precies waarom de bedrogen partner zo'n gigantisch trauma oploopt. Al die jaren voordat het uitkwam. Al die jaren waarin de vreemdganger zichzelf wijsmaakt dat de bedrogen partner het "verdiende" en daar vervolgens ook naar handelt. Minachting. Afschuiven van zorgtaken (vanwege al dat zogenaamde "overwerk"). De vreemdganger bedenkt allemaal dingen die er mis zijn met de bedrogen partner, de bedrogen partner probeert keihard zich te "verbeteren", maar het helpt niets. Of het andere uiterste: de vreemdganger die koel en afstandelijk doet maar gewoonweg ontkent dat er iets aan de hand is en de bedrogen partner verwijt dat 'ie zich dingen inbeeldt of dat 'ie te wantrouwend is. De bedrogen parner investeert keihard in de relatie maar het in zinloos want de vreemdganger is "uitgecheckt" en vindt het onbewust alleen maar FIJN dat de relatie zo slecht is.

Je hebt andere keuzes. Je kunt scheiden, je kunt voorstellen om je relatie open te gooien, of je kunt meedelen dat je de relatie opengooit en de ander zelf zijn conclusies laten trekken.

> "Maar er zijn vreemdgaande en bedrogen partners die hun kinderen er niet in betrekken."

Vanzelfsprekend wil de vreemdganger niet dat de kinderen weten van het vreemdgaan. Dus eigenlijk zeg je hier dat het de schuld is van de bedrogen partner is als de kinderen weten van het vreemdgaan, en je zegt dat scheiden niet erg is voor de kinderen (ik denk dat de meeste kinderen daar anders over denken). Of misschien vind je scheiden wel erg voor de kinderen maar vind je dat ook de schuld van de bedrogen partner? Kortom: vreemdgaan is nooit het probleem, de bedrogen partner die er consequenties aan verbindt, die is het probleem.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.