Relaties Relaties

Relaties

Doremi

Doremi

21-08-2011 om 23:02

Vriend en zijn kinderen, meningsverschil

Ik wil dit graag checken of ik het verkeerd zie of egoitisch denk.. en vraag daarbij om eerlijk feedback

Vriend heeft kinderen(12jaar) 3 weken niet gezien tvm met vakantie met hun moeder. Gisteren kwam de kinderen bij hem. Vandaag was ik er ook. Gezellig. Ik wilde blijven slapen. Vroeg dit aan vriendje. Er is maar 1 slaapkamer en daar slapen de kinderen en wij in de woonkamer. Blijven slapen was goed maar tevens het antwoord dat hij de kinderen er niet eerder voor naar bed stuurde. De kinderen hebben vakantie en als zij tot 12 uur op willen zitten dan is dat prima, ik ga ze niet eerder naar bed sturen was zijn antwoord.
Mijn mening was, dat ik het normaal vindt om als volwassenen nog even, al is het maar een half uurtje, samen te zitten. Dus dat de kinderen toch wel even voor ons naar bed kunnen gaan? Al kijken ze er nog tv..
Al eerder tijdens een vakantie bleven zijn kinderen op totdat wij naar bed gingen. Met die gevolg dat als wij naar bed gingen vriend ook moe was er er dus ook in bed niet even tijd was voor een fijn samenzijn, hoe je dat ook wil invullen Ik heb dit behoefte heel erg. Hij vindt dat de kinderen zo lang op kunnen blijven omdat het vakantie is en hij ze al minder ziet.
Ben ik egoistisch door te stellen dat kinderen van 12 best even eerder naar bed kunnen dan wij zelf?

Ik ben zelf niet anders gewend met mijn kinderen, op een bepaald moment is het genoeg, wil ik ruimte voor mezelf? Wat vinden jullie?

Liefs, Doremi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

21-08-2011 om 23:15

Je bent wel een beetje egoïstisch. Ik doe het zelf ook op een andere manier en wil 's avonds ook graag nog even wat tijd voor mezelf, maar je vriend ziet zijn kinderen waarschijnlijk minder vaak dan jij de jouwe.
Met maar 1 slaapkamer lijkt het me trouwens wel lastig. Als de kinderen nog ouder worden en het 2 uur willen maken, moet je dan ook gaan wachten tot jij eindelijk een keer naar bed mag (in de woonkamer)?

Merel

Merel

22-08-2011 om 00:10

Helaas

nee hoor, hier gaat zoon van 13 even laat naar bed als wij, omdat het vakantie is. Nu slapen wij natuurlijk niet in de woonkamer, maar hij loopt ook nog gewoon rond in huis. Eventueel samenzijn of andere activiteiten zijn dus voor daarna (ja en in ons geval zouden wij vroeger naar bed kunnen gaan dan de kinderen, wat eigenlijk nooit voorkomt) maar voor de toekomst is dit natuurlijk geen handige situatie, Vic schrijft het ook al, straks zijn de kinderen 16 en gaan ze uit en komen ze dus rond 3.00 in de nacht binnen... terwijl jullie in de woonkamer slapen.

Hombre

Hombre

22-08-2011 om 09:15

Wil je dan...

dat de kinderen vroeg naar bed moeten omdat papa's vriendin er is? Lekkere binnenkomer en niet goed voor je relatie met die kinderen en niet goed voor de relatie van je vriend met zijn kinderen. Dwing hem niet te kiezen en pas je aan. Of ga 'desnoods' zelf een half uurtje later naar bed.

Terpi

Terpi

22-08-2011 om 09:38

Sja doremi

Je zal mijn antwoord wellicht ook niet fijn vinden maar als ik mijn kinderen 3 weken niet gezien heb omdat ze bij hun vader zijn geweest heeft mijn liefje toch ook even pech want dan gaat mijn aandacht ook even alleen naar hen uit. Dat trekt wel weer bij hoor, al snel weet ik ook weer wat ik niet leuk aan ze vind (haha). En ze gaan ook snel genoeg weer naar school waardoor ze op normale tijden naar bed moeten. In eerste instantie, de eerste paar dagen, heb ik altijd het gevoel dat ik wat moet inhalen. En dat is zelfs al zo al wonen ze bij mij en mis ik ze dus alleen in vakanties en om het weekend. Laat staan als ik ze maar heel weinig om me heen zou hebben!

+ Brunette +

+ Brunette +

22-08-2011 om 09:58

Het wordt saai...

Ook ik vind dat je je maar moet aanpassen. Het gaat toch maar om een tijdelijke situatie? Liever wat minder quality time dan hem helemáál niet zien, want als ik hem was en het gezeur zat zou zijn, zou ik je helemaal niet meer uitnodigen op zulke dagen.

Als je het eerlijk wilt

Ik vind dat dit wat egoistisch is. Als deze kinderen nu elke dag hun vader zouden zien en jij bij ze woonde, was het wat anders. Maar deze kinderen zien hun vader na 3 weken eens, jij wilt langskomen en het late opblijven vandie kinderen zit jou in de weg. Als het je eigen kinderen waren geweest, had je nog van ze willen genieten. Laat deze kinderen en hun vader toch even met elkaar. Er is al vaak zoveel gemis. Had jij de vader ook 3 weken niet gezien, of langer? Het heeft iets weg van een soort concurrentie die jij met de kinderen aangaat. Kan het even niet leuker maken maar zo denk ik erover.

Doremi

Doremi

22-08-2011 om 10:52

Dank voor jullie eerlijkheid

Ik ben daar blij mee want ergens in mij vond ik ook wel dathet niet kon maar kon toch mn eigen behoeften niet aan de kant zetten.
Ik ha heem nl ook drie weken niet gezien ivm vakantie. Er was veel te praten omdat ik deze weken beide ouders ernistig ziek zijn geworden en ikzelf wegens EMDR een traumatische ervaring aan het verwerken ben. Ik heb erg verlangd naar een moment van geborgenheid om even weg te kruipen in hem en de rust te voelen. Als we zelf een uurtje later naar bed zouden gaan dan de kinderen had dat ook gekund maar vriend stort dan zelf in slaap omdat hij zelf niet tegen laat naar bed gaan kan. Vandaar dat ik vroeg of de kinderen dan in eigen bed naar tv konden kijken, al was het om 12 uur geweest. Nu waren ze ook om 1 uur nog wakker dus tja ik vond het gewoon een afknapper dat mijn behoefte niet werd gezien en ik dus met een gevoel van alleen zijn naar huis ben gereden. Van uit het gevoel van ongehoord en ongezien worden heb ik dus gehandeld en ja, al snap ik mezelf..het is ook best egoistisch.
Fijn , jullie eerlijke feedback!!!
Gr Doremi

Doremi...

na wat je net schrijft wordt het wel een beetje een ander verhaal vond ik. Eerst meld je dat

'Mijn mening was, dat ik het normaal vindt om als volwassenen nog even, al is het maar een half uurtje, samen te zitten. Dus dat de kinderen toch wel even voor ons naar bed kunnen gaan? Al kijken ze er nog tv..'

Maar nu vertel je erbij dat jij je vriend ook 3 weken niet gezien hebt EN dat er in die tijd qua priver-toestanden nogal het een en ander loos is. De situatie is dus alles behalve 'normaal'. Als je vriend dat ook wist lijkt het me dat zelfs met net-teruggekeerde kinderen het wel fijn zou zijn geweest als jij ook een beetje aan je trekken was gekomen qua aandacht. Maar misschien had je eea dan anders moeten plannen. Niet tegelijkertijd met de kinderen bij hem langs, maar apart. of toch de kinderen een half uurtje eerder naar bed en even prive bijkletsen. Of jullie even in de slaapkamer bijkletsen terwijl de kinderen tv keken. Weet ik veel.

Maar goed, gedane zaken nemen geen keer....volgende keer misschien wat anders communiceren....

Ingrid

Tirza G.

Tirza G.

22-08-2011 om 13:55

Ik zou

denk ik een dag later pas langsgegaan zijn. Het ontvangen van zijn kinderen kan hij maar één keer, met jou praten kan hij elke dag.

Tirza

+ Brunette +

+ Brunette +

22-08-2011 om 14:40

Eens met ingridt

'Mijn mening was, dat ik het normaal vindt om als volwassenen nog even, al is het maar een half uurtje, samen te zitten. Dus dat de kinderen toch wel even voor ons naar bed kunnen gaan? Al kijken ze er nog tv" klinkt als op je strepen staan, als machtsstrijd. Volgende keer inderdaad duidelijk maken dat je behoefte hebt aan praten over een speciaal onderwerp.

Creatiever zijn

De kinderen vroeg naar bed sturen is zeker niet handig in deze situatie, maar er zijn ook creatievere oplossingen, waarbij jij wel even kunt stoom afblazen en de kinderen zich niet weggestuurd voelen. een dag later afspreken, samen lunchen op een werkdag ofzo. Als het echt op die dag moet gebeuren kun je een filmpje voor ze huren. Of van die 2 kamer flat af, naar de stad naar een muziek/theater festival die nu overal georganiseerd worden. Kunnen jullie even op een terrasje bijkletsen, terwijl zij rondkijken. Picknicken aan het water, zodat jullie kunnen kletsen als zij zwemmen. Kortom zoek een oplossing, waarbij zij iets leuks krijgen/beleven en jij even de aandacht die jij nodig hebt.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

22-08-2011 om 16:38

Doremi

Ik snap wel dat jij je vriend graag gelijk na zijn vakantie wilde spreken, zeker met al die dingen die er nu spelen. Maar in dit geval had je denk ik beter een dag later kunnen afspreken, zodat je vriend eerst even alleen met zijn kinderen kon zijn.

Zijn reactie op jouw vraag om te blijven slapen klinkt ook niet heel enthousiast. Misschien had hij zelf ook liever eerst tijd met zijn kinderen gehad?

En voor de toekomst: kunnen jullie niet van slaapplek wisselen als de kinderen er zijn? Jullie in de slaapkamer en zij in de woonkamer? Heb je gelijk wat meer privacy.

Sterkte met alles!

As

As

23-08-2011 om 10:01

Vakantie

Goed van je vriend, mijn kinderen mogen in de vakantie ook langer op blijven, Ik vind niet dat de kinderen én je vriend zich aan jouw wil moeten aanpassen. Hij heeft ze ook nog eens 3 weken niet gezien, Ik vind dat jij je volwassen kan aanpassen en hen even wat voorrang mag geven (dat zou je waarschijnlijk wel doen als het ook jouw kinderen waren)

Erm

"Van uit het gevoel van ongehoord en ongezien worden heb ik dus gehandeld en ja, al snap ik mezelf..het is ook best egoistisch."

Dat is de helft: je hebt ook het gevoel van de anderen niet gehoord en gezien. En dus snap je de anderen niet.
Dat is egoïstisch. Daarbij moest de rest zich aan jouw (korte termijn wensen/eisen) aanpassen. Als flinke ondertoon de verwachting dat kinderen begrip voor jou moeten hebben en daarvoor plaats moeten maken. Want jij bent zielig (afgezien van de vraag of je het recht had om zielig te zijn en op te stellen). En nu net dat kan je -vind ik- niet van kinderen verwachten of aan ze opdragen. Als moeder of als vader niet, laat staan als buitenstaander. Dat wat je zelf als volwassene niet kan of wil dragen, is dus zeker niet geschikt voor kinderen. En dat is mi de belangrijkste reden waarom je er niet had horen te zijn. Daarnaast was de setting zodanig dat niemand heeft gekregen wat hij nodig had: de vader niet, kinderen niet en jij ook niet. Ik krijg het beeld dat je je opgesteld hebt als een van zijn kinderen en dat je even het lievelingskind wilde zijn. Heb je zelf eigenlijk kinderen?

Doremi

Doremi

23-08-2011 om 18:59

Ik ga vrijwel in alle reaties mee maar judith-t?

Nog het meest dank aan jou!! Wat een mega heldere spiegel, mav je hebt gewoon helemaal gelijk.
Jij hebt mij uit mijn idioot instabiele pmsmodus gehaald en mn plaats gewezen.
Is vriendje ook vast blij mee.
Nu nog goedmaken...ik geef het even

Liefs, Doremi

Egoïsme in een ander licht

Hier spreekt polygoon-Peenvogel weer:
Hoe ik ook iedereen gelijk geef die beweert dat je beter een paar dagen later op bezoek had kunnen komen, het woord 'egoïstisch' bleef bij me na-jeuken.
Het mag dan vakantie zijn, maar ik vind het niet gezond om kinderen om tot middernacht op te laten blijven. Een uurtje later dan normaal is toch wel genoeg, me dunkt.
Je kinderen laten opblijven 'zolang als ze willen' -omdat je ze zo gemist hebt- vind ik niet verstandig. Morgen is er weer een dag, dan kun je ook nog van elkaar genieten.

Doremi

Doremi

02-09-2011 om 15:34

Peenvogel

Ik ben het er inzover mee eens dat ik er niet op dat moment had moeten zijn. Dat ga ik ook niet meer doen op die manier.
Wbt het opblijven ben ik het zeker met je eens. Deze vakantie duurde voor onze kinderen bijna 8 weken en dan ik laat mijn eigen kinderen niet tot middernacht opzitten. Het "grappige " is dat vriend met kinderen een week weg is geweest en het zelf niet meer trok hele avonden opzitten met ze. Omdat ze tevens de volgende dag niet te genieten waren en veel ruzie maakten. Toen ik die eerste dag er was was het nog leuk en nieuw dat ze er waren..na een antal dagen begreep hij wat ik bedoelde om ook nog wat tijd voor jezelf over te hebben aan het einde van de avond.
ZO hebben we beide wel iets van elkaar geleerd en dat is dan alleen maar weer prettig voro de toekomst.
Tnx voor je input!!!
Gr
Doremi

Eens met peenvogel!

Als gescheiden man die z'n kinderen ook vooral in weekends en vakanties ziet weet ik hoe groot de verleiding is om àlles is het teken van mijn kinderen te zetten zodra ze er zijn en om strenge of impopulaire maatregelen niet te nemen. En dat is om meerdere redenen (ben ik achter gekomen) niet handig:
- ze missen structuur
- ze worden minder creatief in het zichzelf bezighouden
- ze hebben minder behoefte om vriendjes te maken
- ze worden ondankbaarder omdat ze te veel (aandacht/spullen/hun zin) krijgen

Ik zorg nu juist ook bij ons (ook nieuwe relatie dus, en klein behuisd) voor rust en regelmaat, gewone huis-tuin-en-keuken regeltjes en besteed òòk aandacht aan mijn vriendin. Ze kunnen zichzelf best af en toe bezighouden. En anders leren ze zich maar te vervelen . Effect is dat de kinderen zich veel rustiger en veiliger voelen, veel initiatiefrijker zijn etc.. En natuurlijk verwen ik ze dan ook van tijd tot tijd met extra aandacht of 'mannentijd' (zonder mijn vriendin en haar dochter). Dan is het opeens een feestje in plaats van normaal...

v.w.b. bedtijd vind ik het kolder om kinderen van 12 op te laten blijven tot middernacht. Ze hebben de slaap gewoon nodig. Vroeger mocht ik op vrijdagavond opblijven, en verder niet. Prima was dat!

Jacco

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.