Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Weten jullie partners welke kleur ogen jij hebt?


Tja, het is maar waar je waarde aan hecht. Ik val over het algemeen op iemand vanwege de ogen dus ik weet de oogkleur van veel mensen. Een mannelijk familielid geeft niet zo veel om (de kleur van) de ogen maar wel de staat van iemands gebit omdat hij valt voor een open en gulle lach met mooi gebit. Daar let ik dan weer amper op.

Bij ons weten we de kleuren heel precies, omdat we het gezin onderverdelen in de bruinogigen en de blauwogigen. Waar mijn oudste zoon dan weer uitvalt omdat zijn ogen niet bruin zijn en niet blauw en ook niet groen maar van alles wat… 

Flanagan schreef op 12-05-2023 om 09:29:

Het is wel bekend dat vrouwen beter zijn het waarnemen van verschillen in kleuren. Waarschijnlijk getraind tijdens het aanbrengen van oog schaduw en de kleuren afstemmen op de kleding, sinds de puberteitsfase. Vrouwen letten er meer op, mannen letten weer meer op andere dingen en hebben sneller in de gaten als er een krasje in de auto is gekomen. Ieder zijn ding.

Tjonge, dus vrouwen die geen make-up dragen en niet om kleding geven zijn kleurenblind, en mannen letten nooit op wat ze dragen?

Gelukkig is het uit onderzoek gebleken, anders zou ik het wel een beetje erg generaliserend vinden…

Prillewits schreef op 12-05-2023 om 14:08:

[..]

Tjonge, dus vrouwen die geen make-up dragen en niet om kleding geven zijn kleurenblind, en mannen letten nooit op wat ze dragen?

Gelukkig is het uit onderzoek gebleken, anders zou ik het wel een beetje erg generaliserend vinden…

Niet voor niets had ik het woordje ‘waarschijnlijk’ in de zin geplaatst. Misschien had ik een aantal smileys aan het eind kunnen plaatsen. Maar met de opmerking over de kras, nam ik aan dat de reactie luchtig genoeg zou overkomen. Excuus.

Mijn man weet wel dat ik blauwe ogen heb maar ze zijn meer blauw/ groen
De ene keer zijn ze blauwer en de andere keer weer groener dus het is hem vergeven.
Hij heeft wel echt blauwe ogen, daar kan je verder niks anders van maken.

Ik kan niet eens zeggen wat voor kleur ogen ikzelf heb. Heb een mengelmoes, die per dag en bij lichtinval anders is. 
Dus net aan man gevraagd, die kwam met een zeer gelikt amtwoord. Ik kan in je ogen blijven staren, ze veranderen steeds van kleur. Ik verlies me zelf er in.
En begon toen te lachen, is dit zoetsappig genoeg voor je of moet ik even door gaan . Het is duidelijk wij hechten hier geen waarden aan.

Les yeux sont une chose à laquelle je fais attention. Je connais donc très bien la couleur des yeux de mon partenaire. Et il connaît bien le mien aussi 😀

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.