Relaties Relaties

Relaties

echtgenote

echtgenote

06-10-2012 om 20:53

Zielig? aanstellen? aandacht? combi?

In het kader van lekker belangrijk, maar wel ergerlijk: mijn man is verkouden, gewoon, snotteren, niet lekker voelen, moe, niet ziek genoeg voor in bed, maar helemaal ok? Neuh. En dat zullen we weten ook! Er wordt gezucht, gesteund, nee, ik hoef geen koffie/thee/bammetje, ben ziehiek. Neem een paracetamol, gebruik een neusspray, ga naar bed dan voel je je straks een stuk beter. Neehee, ik hoef geen paracetamol, neusspray helpt toch niet, ik kan niet slapen, ik ben ziehiek, ik heb, denk ik,voorhoofdsholteontsteking of zo, ik heb zo'n hoofdpijn. Zucht, neem dan een paracetamol of twee, gebruik een neusspray, maar houd op met zielig zijn! Mannen! Als ze iets hebben, vergaat zo ongeveer de wereld. Hij overweegt nu al om zich maandag ziek te melden, want hij is zo ziehiek! Watje.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MariaR

MariaR

06-10-2012 om 21:35

Hij draagt het als een man:

met zijn dekentje op de bank

Hij is hier al vaker langsgekomen maar ik blijf erom grinniken.

pleegzusterbloedwijn

pleegzusterbloedwijn

06-10-2012 om 21:46

Hou op schei uit

als ie maar denkt dat ie misschien volgende week een koutje kan gaan vatten omdat ie gister een keer snifsnif heeft gedaan met 1 neusgat, gaat ie : even een uurtje liggen hoor.
Ook weet iedereen van een sportblessure af, stuurt ie zelfs af en toe update's van per mail...
Het leven kan voor een man heel zwaar zijn wat dit soort dingen betreft.
Ik begin dan altijd dat liedje van brigitte kaandorp te murmelen:
Ik heb een heel zwaar leven
Echt heel zwaar
Alles is voor mij ontzettend moeilijk
Ik heb echt een heel zwaar leven
Nee, nee maar echt waar
Het leven is voor mij gewoon ontzettend zwaar

dc

dc

06-10-2012 om 23:01

Net zo

totdat het maandagochtend is. Dan kan hij nog zo overduidelijk witbleekjes duidelijk ziek zijn, maar nee hoor, het gaat stukken beter, en hij gaat gewoon naar z'n werk.

Doordeweeks de supervitte ontzettend actieve manager, 's weekends heb ik een moe geval dat een middagdutje (van een uurtje of 3) moet doen

Ach, hij is verder wel lief, en hij heeft ook heel wat te stellen met mijn buien, die niet eens van een virus komen, maar standaard ingebouwd zijn...

koentje

koentje

08-10-2012 om 12:25

Ach toch

geef die arme mannetjes van jullie dan toch ook eens dat beetje extra aandacht waar ze behoefte aan hebben!
Wat een ontaarde echtgenotes zijn jullie toch!☺☺

krin

krin

08-10-2012 om 12:48

Probleem, koentje

Als ik dan eens mijn beperkte pleegzusterkwaliteiten aanspreek en loslaat op mijn zieke zieligerd, wil hij daar óók niets van weten.
"Zal ik een paracetemolletje voor je halen?" -Nee (steun), dat helpt toch niets.
"Wil je iets drinken?" -Nee (kreun), ik ben al zo wee.
"Kruip lekker in bed" -Nee (snik), ik kan toch niet slapen.
"Gaat het weer een beetje?" -Nee (zucht), ik heb nog steeds pijn in mijn dit, dat en overal.
En inderdaad, op maandagmorgen kan hij opeens weer alles. Nou ja, ik ben zelf ook geen leuke zieke. Al ben ik wel zo slim om in mijn bed te duiken, al is het maar omdat hij dan tenminste weet dat ik me niet goed voel. Want zolang ik op ben, kan ik wat hem betreft alles.

koentje

koentje

08-10-2012 om 14:58

Krin....

pppfffffffffffffffffffffff
is die van mij toch niet zoo erg hoor!

Ava

Ava

08-10-2012 om 19:27

In zo'n geval roep ik

altijd met een fikse knipoog; er zit nog maar 1 ding op!
Amputeren vanaf de knin, Dan komt er een waterig lachje.

tja.

Kees Jansen

Kees Jansen

10-10-2012 om 10:32

Mannen, vrouwen...

Heel cliche dus: hij zeurt en mekkert om niks, en zij gaat daarover klagen tegen anderen.

-

...en zij gaat daarover klagen tegen anderen.

Gouden regel

de gouden regel hier in huis

Of je laat je liefde vol verplegen en luistert naar de "zuster"
Of je lijd in stilte en dan wil ik ook geen gekreun of gemekker horen

koentje

koentje

15-10-2012 om 14:17

Hamvraag

werkt dat ???

En of

Dat werkt prima

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.