Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Tante

Tante

27-02-2012 om 18:58

Zoon weet een geheim van neefje

Neefje van 13 liet vandaag aan mijn zoon van 13 zien dat hij op zijn mobieltje een app heeft waar hij anoniem kan chatten en waar hij zich voordoet als een volwassene op een site voor homovolwassenen en daar dus chat.

We zijn ontzettend blij dat onze zoon ons dat heeft verteld al mocht hij dat natuurlijk niet maar wat nu?

Ik kan niet inschatten hoe vaak hij dit doet en of hij dit heeft laten zien om stoer over te komen maar er verder weinig mee doet. Ook weet ik niet of ik de normale internetregels aanhoudt. Ik kan me niet voorstellen dat hij ooit persoonlijke gegevens daar neer zet dus daar ben ik niet zo bang voor.

Moet ik de relatie met de ouders van het neefje op het spel zetten en de relatie tussen de neefjes onderling en hier wat aan doen of moet ik ook denken aan mijn zoon die ons nu tenminste nog de minder leuke geheimen komt vertellen en dat dan misschien niet meer doet als er ellende van komt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ely

Ely

27-02-2012 om 20:00

Ehm

Bedoel je dat je de relatie met de ouders van je neefje op t spel zet als je het niet verteld? Denk ik? Ik neem aan dat dat familie is?
Begrijp ik dat je overweegt hier niets mee te doen?
Hoe is je band met de ouders? Ik zou denk ik een gesprek met de ouders aangaan in de trant van: hee check jij de Apps van jouw kind? En en passant aan raden dat te doen. Als ze sensitief genoeg zijn snappen ze wel wat je bedoeld en eventueel kun je nog aangeven dat ze moeten zorgen dat de link naar jullie niet gelegd wordt.

Anders gezegd: zou jij het niet willen weten dan, als het jouw kind was?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ely

Ely

28-02-2012 om 09:46

Vraag

Wat zou je willen als het andersom was? Anderen weten dat jouw dertienjarig zoontje bezig is met chatten op een homosite (latent danwel actief), dan hoop jij dat ze hun mond houden naar jou toe? Jij zou dat niet willen weten?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ely

Ely

28-02-2012 om 20:14

Waarom ik dat stukje niet begrijp?

Nou waarschijnlijk om dezelfde reden als waarom jij mijn vraag niet beantwoord

Zoals ik al schreef lijkt mij het prima te doen om het zo te spelen dat je zoon buiten schot blijft. Zelfs zo dat de ouders niet hoeven te weten hoe of wat. Maar dat is wat ik zou doen.
Eventueel nog met de uitleg naar je zoon toe dat dit geen kattepis is, als 13 jarige op zo'n site. Maar wellicht ligt daar de bron van ons verschil van inzicht...

Ik ben benieuwd welke andere reacties er nog komen...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Janeway

Janeway

29-02-2012 om 12:30

Als

Mijn zoon van 13 zo´n app op zijn mobiel zou hebben, zou ik blij zijn als iemand dit toch aan mij zou vertellen..
Het enige wat bij ons kapot zou kunnen gaan is de relatie tussen de neven. Maar jeetje niks zeggen is geen optie. De jongen is pas 13 en begeeft zich in een wereld waar hij nog niet moet zijn. Volwassen chat al dan niet homo is gewoon niet ok..

Janeway

Janeway

29-02-2012 om 16:29

Wat ik begreep

Uit je eerste bericht is dat neef een app heeft waardoor hij in chatrooms oid chat.. Homo gerelateerd.. Wat ik al zei als mijn zoon zoiets op zijn mobiel zou hebben zou ik dat ook willen weten..
Nu maak je er een vager verhaal van.. Tja dan zou ik zoon toch nog eens vragen of hij het allemaal zeker weet.. Voordat je de molen aan de gang brengt.
Ik zou het dus wel melden bij de ouders.. klaar.. Of de relaties tussen de neefjes dan niet meer loopt is een volgend vraagstuk. En het vertrouwen schaden.. Tja soms moet vertrouwen wel geschaad worden in het belang van het kind..
Wat jij er mee doet moet je zelf weten maar je stelt hier de vraag wat zou jij doen.. Dit zou ik dus doen..
Je hebt het over de gevolgen.. stel dat het geen stoerdoenerij is en het is wel waar, en er komen gevolgen van die je eigenlijk niet wil weten wat dan? Jij bent de volwassene in het verhaal..

ijsvogeltje

ijsvogeltje

29-02-2012 om 20:11

Je maakt het veel te moeilijk

Volgens mij maak je je te veel zorgen en zie je veel te veel beren op de weg. Allemaal relaties die op het spel staan?! Echt, ik zie het probleem niet.
Het gaat notabene om familie, waarom ben je zo bang? Je kunt naar de ouders (jouw broer/zus/zwager/schoonzus neem ik aan) toch gewoon aangeven wat jouw zoon jou in vertrouwen heeft verteld? En natuurlijk geef je dan even aan dat je niet wilt dat jouw zoon hier de dupe van wordt, en dat je niet wilt dat bekend wordt dat dit via jou komt. Aan de ouders om te bepalen wat ze hiermee doen, en hoe ze dit aanpakken. Klaar.

EE

EE

01-03-2012 om 20:14

Vaag

Jij vertrouwt je zoon niet (want als je hem nu 'verraadt' zal hij je nooit meer iets vertellen?) en je hecht wat teveel waarde aan de relatie tussen de neefjes. Neefje zit fout: hij doet iets dubieus EN hij legt een geheim bij jouw zoon neer. Waarom mag hij er niet achterkomen dat hij het tweede niet moet doen? (En eventueel het eerste ook niet, als dat erg blijkt te zijn.) Waarom wil je zo'n vriend voor je zoon? Beter kwijt dan rijk, als hij het doorbrieven niet zonder stennis gaat overleven.

En je zoon, tja. Als iets echt ernstig is, mag dan ook niemand weten dat het van hem afkomt? Hij HEEFT het toch doorverteld?!?!

Of je beschermt je zoon en doet niks, of je spreekt ouders van neefje erop aan. Tussenwegen zijn onnodig ingewikkeld.

Ely

Ely

01-03-2012 om 20:41

Weet je wat ik niet snap?

Je vraagt advies hier op het forum en wijst vervolgens alles af wat er aangedragen wordt. Hoe zit dat nou? Hoopte je erop dat het hele forum gelijk zou zeggen dat je dit absoluut niet aan iemand mag vertellen ivm vertrouwen van je zoontje? Of kom je er dankzij de reacties achter dat je eigenlijk geen advies nodig hebt omdat je toch niet van plan bent iets te doen behalve je zoon bedanken voor het vertrouwen?

Een mogelijkheid is trouwens ook dat je zoon je nooit meer wat verteld omdat jij er toch niks mee doet en het dus toch niks uitmaakt of hij je iets verteld of niet. Kan ook.

Hoe dan ook, ik blijf erbij: als het mijn kind was die zoiets deed hoopte ik dat mijn familie de ballen zou hebben om me te helpen mijn kind te beschermen. It is a tough world out there.

Succes met het vinden van jouw manier hier mee om te gaan.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

EE

EE

02-03-2012 om 07:26

Ik...

....krijg het idee dat jij en je zoon bang zijn voor dat neefje???

Hûh

Die kinderen zijn dertien. De ene dag hebben ze ruzie en de volgende dag zijn het weer dikke vrienden. Ik denk dat je veel te 'volwassen' kijk naar dit probleem.

Syl

Syl

05-03-2012 om 19:13

Verleiding

Ik zou niet 1 2 3 naar die ouders stappen. Wel zou ik mijn eigen zoon duidelijk maken dat hij niet thuis hoort op 18+ chats (homo gerelateerd of niet) en het gebruik van de app van neefje dus verbieden, want daarin zie ik wel een 'gevaar'. Als neefje komt met spannende en stoere verhalen over bepaalde apps/chatsites, wordt het voor je zoon wel heel aanlokkelijk om dat ook es te gaan proberen.

Syl

Syl

06-03-2012 om 12:14

Mooi!

Da's toch prima? Des te beter. Laat je zoon zijn zorgen uiten aan neefje. Je kunt samen met je zoon misschien nog wat argumenten verzinnen en dan kan je zoon zelf met zijn neefje praten, hoeft hij ook niet te zeggen dat hij het verklapt heeft aan jullie. Invloed van peers kan juist heel goed zijn.

13 en op chatsites...

voor volwassenen... dat is heel fout en riskant. en gelukkig heeft je zoon dat onderkend. zou ik hem dus voor de hemel in prijzen en nog eens benadrukken dat er sommige geheimen zijn die je met je ouders (of een vertrouwde volwassene) moet delen. van daar uit kun je doorgaan met vertellen aan je zoon dat de ouders van neef het echt moeten weten (want zij zijn verantwoordelijk voor hun 13 jarige zoon! PAS 13 hoor!!!). dan kan hij altijd nog aangeven dat het eigenlijk alleen maar stoerdoenerij was.. of.. is hij geïnteresseerd in homoseksualiteit? ook nog een mogelijkheid natuurlijk.
en je kunt natuurlijk ook zelf met neeflief praten?
hoop dat het helpt... succes!

Helemaal op eigen titel

zeggen: "zus ik denk iets te weten over je zoon en ik raad je heel dringend aan om op zijn app te kijken. Misschien heb ik gelijk en misschien heb ik ongelijk. Maar jij bent zijn moeder. Ik wil er verder niets over zeggen en hoef ook verder niets te weten, maar vond dat ik je erop moest wijzen." Je gaat verder niet meer op vragen in (steeds verwijzen naar die app) en vraagt ook nergens meer naar.

Het probleem is nu uit uw handen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.