Religie en Spiritualiteit Religie en Spiritualiteit

Religie en Spiritualiteit

tonny

tonny

10-03-2012 om 23:06

Aanbevolen boeken - brand maar los!

Aan welk boek heb je veel gehad?
Wat was een eyeopener voor je?

Heb je zo'n boek later herlezen en er toen wat anders in gevonden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maylise

Maylise

11-03-2012 om 11:21

Tonny

Een van de mooiste boeken die ik het afgelopen jaar heb gelezen is kisses from Katie: A Story of Relentless Love and Redemption geschreven door Katie Davis.
Het is het verhaal van een jonge vrouw die alles achterlaat om naar Oeganda te gaan en daar de mensen te helpen. Katie is nu 23 jaar, heeft 13 kinderen geadopteerd en zet haar leven in om de mensen te helpen.
Ze schrijft nu alleen over haar leven maar ook vooral over haar relatie met God, de liefde van God die ze ervaart en de inzichten die ze heeft gekregen. Echt een aanrader.

Francis Chan - Crazy Love: Overwhelmed by a Relentless God
- een boek wat gaat over God en over Liefde voor God en over hoe je geloof gestalte kan geven door die liefde.
Francis Chan heeft trouwens nog veel meer geschreven en hoewel ik het zeker niet altijd op elk punt met hem eens ben vind ik zijn werk zeer interessant.

Wm Paul Young The Shack

The Shack is een van de meest populaire boeken bij Christelijke Amerikanen van de afgelopen 10 jaar. Sommige mensen lopen er mee weg en vinden het een van de meest fantastische boeken ooit, anderen hebben zware kritiek op de theologie in het boek of op het verhaal zelf.
Ik weet zelf niet zo goed waar ik er zelf in sta maar het is een boek wat zeker wat te bieden heeft en ik vond er zeker een aantal hele interessante dingen instaan.

Ik zal eens nadenken over wat ik nog meer heb gelezen op dit gebied het afgelopen jaar.

MariaR

MariaR

12-03-2012 om 18:11

Vier vragen die je leven veranderen

Van Byron Katie. Mindblowing in de letterlijke zin van het woord. Je gaat ervaren hoe je lijdt door je eigen illusies en keert weer terug naar de liefde die je bent.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.