Religie en Spiritualiteit Religie en Spiritualiteit

Religie en Spiritualiteit

Nikus

Nikus

10-11-2008 om 17:54

Bevrijdingspastoraat.

Naar aanleiding van de verbijstering die ik heb ten aanzien van de gedachten dat God kan genezen ben ik benieuwd hoe jullie over bevrijdingspastoraat denken.

Ik persoonlijk krijg spontaan maagpijn als ik denk dat er mensen zijn die lijden onder de opvattingen dat homoseksualiteit te genezen is.
Ook mensen die zo ziek zijn en hoop hebben op genezing via gebed.

Wat mij zo verbaasd is dat het altijd de mensen zijn die op een wankel evenwicht in hun leven zijn beland en daardoor teruggrijpen naar gebedsgenezing en bevrijdingspastoraat.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jessy69

Jessy69

10-11-2008 om 21:22

Even kijken

Nikus, ik geloof in gebedsgenezing, maar ik heb daar toch een ander gevoel over dan jij. Ik geloof dat niet hét gebed geneest of degene die bid, maar dat Jezus mij kan genezen.

Verder ken ik bevrijdingspastoraat en eerlijk ik vind er weinig sektarisch aan. Als je er vanuit gaat dat satan, door de zondeval, de slechtheid in de wereld heeft gebracht en dat we allemaal onder die invloed leven (we leven allemaal in deze wereld door de gevolgen van de zondeval)dan is het goed te weten dat je, door Jezus, bevrijd kan worden van de last van de zondeval.

Yta Chalne

Yta Chalne

10-11-2008 om 21:29

Je reageert op de helft...

Denk je dat ziekte ingegeven is door satan en, nog belangrijker, dat je als je niet geneest het aan jezelf te wijten hebt (want door eigen schuld niet bevrijd...)? Want dát is het voorbeeld wat ik van Nikus hoor. Dat zou wat zijn, zo is iedereen dus 100% te genezen, als het niet gebeurt: eigen schuld.
Dat is wel degelijk sektarisch. Overigens, dat hele gebeuren waarin je satan een centrale plek geeft rondom alles (ziekte, muziek, gemoedstoestand, relaties) vind ik hevig fout. Angstig, en je bent met de verkeerde dingen bezig (and why should the devil have all the good music)

Jessy69

Jessy69

10-11-2008 om 22:27

Even kort

want ik moet mijn bedje in

Nee niet genezen is niet eigen schuld! Die wil ik wel even duidelijk zetten. De rest hoop ik morgen of later op te reageren.

tonny

tonny

12-11-2008 om 23:21

Gebedsgenezing en bevrijdingspastoraat

zijn naar mijn idee verschillende zaken.

Bij gebedsgenezing gaat het om ziekten.
Bij bevrijdingspastoraat om het belast zijn door occulte/ kwade machten/geesten.

Het tweede vind ik heel wat ingewikkelder dan het eerste.

Dat iemand ziek is, is eenvoudig (??) vast te stellen.

Maar of er geestelijke (kwade) machten in het spel zijn, da's een ander verhaal. Hier in Nederland hebben we daar sowieso niet zoveel mee op, maar in Afrika of Indonesie vindt men het uiterst raar dat wij daarover zo 'makkelijk' denken, daar is het geloof in geesten en machten aan de orde van de dag.

tonny

MRI

MRI

15-11-2008 om 02:00

Nikus

Hallo daar ben ik weer eens. Het verbaast mij ook niet jou ook weer in deze rubriek te zien. mmm. Voor mijn gevoel ben je nog steeds aan het steggelen en nog steeds kwaad op God. (Zoals velen van ons overigens) Niet meer dan begrijpelijk vanuit alles wat jij meegemaakt hebt en meemaakt.
Maar eigenlijk wil ik alleen maar weer eens zeggen: Nikus volgens mij opponeer jij alleen maar tegen een simplistische opvatting van het begrip God. Ik denk dat jij eigenlijk best religieus bent, maar heel puur, geen hypocriete flauwe praatjes. En dat je, als geen ander weet dat Het Leven keihard is en altijd slimmer dan je denkt.
Waarom zo opponeren tegen alle gelovigen? Dat vraag ik me altijd af bij jou. Maar ook weer niet. Want jij weet ook wel dat het leven niet in simpele bijbelse regeltjes is te vangen maar dat het je aanspreekt op de rauwe wijsheid die in jezelf zit en niet zalvend is maar oneindig pijn kan doen. Jij bent wijs genoeg van jezelf, waarom die strijd?

liefs, MR

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.