Religie en Spiritualiteit Religie en Spiritualiteit

Religie en Spiritualiteit

Anna

Anna

17-05-2010 om 14:49

Dochter wil christen worden

Mijn dochter wil graag christen worden, ze zit op een christelijke school en praat veel met een vriendin hierover die gelovig is.
Van mij mag ze, alleen, er zijn zoveel kerken en richtingen, die vriendin woont te ver weg om mee te gaan, hoe kan ze nou een goede keuze hierin maken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
leeftijd

leeftijd

17-05-2010 om 15:45

Leeftijd

Hoe oud is je dochter?
Praat je over een zesjarige of iemand van 16/17?

Anna

Anna

17-05-2010 om 15:59

Leeftijd

Ze is 15 en zit in havo 3.

Ideetjes

kan ze eens mee met vriendin, als die naar de kerk gaat?Of met een familielid, buurvrouw...???
Wordt er in de buurt door een kerk de alpha-cursus gegeven?(cursus waar je meer leert over het christelijk geloof; heel laagdrempelig, en speciaal ook voor geinteresseerde ongelovigen of beginnende gelovigen.)
Ze kan eens rondkijken, naar een dienst gaan en voelen of het bij haar past? De ene kerk is soberder dan de ander.Een kerk waar ze jeugddiensten hebben? Een kerk waar ze kritische vragen mag stellen?
Ze kan nauurlijk altijd bidden en vragen of God haar wil leiden, op zoek naar de juiste kerk.
Wat byzonder, zeker op die leeftijd, het zal niet altijd even makkelijk zijn, om christen te zijn.Maar met haar geloof zal ze gesterkt zijn om het aan te kunnen...
Veel geluk gewenst op haar nieuwe weg...

Kaaskopje

Kaaskopje

17-05-2010 om 17:33

Youth for christ

Ik ging op een gegeven moment met een vriendin mee naar Youth for Christ. Ik vond het daar erg gezellig. Ik sloot daar ook snel vriendschappen en daardoor werd het heel makkelijk om eens mee te gaan naar hun kerk. Als je zo jong bent en nog niet vastzit aan een kerk vind ik dat je eerst eens moet rondkijken voor je je keus maakt.
Ik weet niet hoe actief YfC nu nog is met wekelijkse bijeenkomsten, maar het is wellicht een idee om dat uit te zoeken.

Wat bijzonder!

Wat bijzonder dat jouw dochter deze keuze maakt op haar leeftijd. Het lijkt mij belangrijk dat zij een kerk zoekt waar zij niet de enige jongere is. Veel kerken verschillen per plaats, dat maakt een keuze wat lastig. daarbij komt dat het heel goed mogelijk is dat een kerk die op het eerste gezicht star is, voor de jeugd wel heel veel aanterkkelijke activiteiten kan organiseren. Dan wat vragen: zoekt ze een katholieke gemeenschap of een protestantse? Is er in jullie woonplaats niet een predikant die haar op weg kan helpen?
Wellicht kan ze met haar vriendin naar een eo jongerendag,of naar het jongeren festival van Youth for Christ. Hieronder wat info over dit festival:
Het Xnoizz Flevo Festival, ooit opgericht door Youth for Christ Nederland, is in ruim dertig jaar uitgegroeid tot een groots jongerenfestival, met een bezoekersaantal van ca. 10.000. Het grootste gedeelte van de bezoekers blijft kamperen. Er is een breed aanbod van muziek, workshops, theater, cabaret, lezingen en nog veel meer. In totaal zijn er meer dan 200 programma’s en 80 concerten vanaf vijf podia. Op zondagmorgen is de afsluitende openluchtdienst met ongeveer 14.000 bezoekers. Het Xnoizz Flevo Festival vindt plaats van 19 t/m 22 augustus 2010 in Bussloo bij Apeldoorn.
Of met haar vriendinnen naar taizé, een protestants klooster in Frankrijk waar in de zomer jonge mensen uit de hele wereld komen. Einde 2010 zijn er taizé dagen in Rotterdam, waar ook heel veel jongeren komen. Kortom, er zijn heel veel mogelijkheden om rond te kijken alvorens voor één kerk te kiezen!

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

18-05-2010 om 16:45

Idd wat byzonder!

Ik zou kijken of er een Youth alpha cursus is in de buurt.
je kunt hiervoor kijken denk ik op de site van alphacursus.nl

voor een lokatie in jullie buurt.

Verder lijkt Youth for Christ idd ook een goede opstap.

En wat in elk geval misschien een leuk evenement voor haar is is het pinksterweekend in Biddinghuizen waar de Opwekking conferentie gehouden wordt!
Wellicht kan ze daar ook eens haar licht opsteken en rondvragen.

En google eens op Young Life?
misschien komt ze via die organisatie ook verder?

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

18-05-2010 om 16:47

Waar woon je ongeveer?

wil best eens meekijken naar mogelijkheden van een en ander..in de buurt van welke woonplaats zoek je iets?

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

18-05-2010 om 16:48

Link youth alpha cursus

http://www.youthalpha.nl/

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

18-05-2010 om 16:50

Younglife helpt je opweg

ik lees net het volgende op de site van Younglife.nl

Over Young Life
Young Life is een internationale organisatie die als doel heeft alle jongeren te bereiken met het evangelie. Belangrijk hierbij is, naast de 5 C's die verder op deze site worden uitgelegd, het uitgangspunt van relationeel jeugdwerk.
Dit betekent dat de vrijwilligers van Young Life relaties aanknopen met jongeren en hen onvoorwaardelijk liefhebben, zoals Jezus ons dat geleerd heeft. Young Life is geen kerk, maar wil jongeren helpen om hun plek in de kerk te vinden.

tonny

tonny

18-05-2010 om 20:37

Wat spreekt haar aan?

Wat spreekt haar aan in het christelijk geloof? Waar lag de aanleiding voor haar wens?
Ik denk dat je daar naar aanknopingspunten kunt zoeken. Want inderdaad, er bestaan ontzettend veel kerken en richtingen...

Gaat ze wel eens met die vriendin mee naar de kerk? Is er misschien zo'n type kerk bij jullie in de buurt, misschien weet vriendin dat?

tonny

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

22-05-2010 om 17:55

En? anna?

had je wat aan onze tips?

ben benieuwd naar het vervolg hierop???

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

26-05-2010 om 15:52

Ik krijg vast (ot)

ook de naam "aagje"op het forum toebedeeld zo langzamerhand...
jammer dat starters van draadjes soms niet meer terugkeren naar hun draadje.... want ik ben altijd zo (oprecht) benieuwd hoe het dannu verlopen is!!!

hmmm helaasssssssssss......dit draadje dreigt ten einde te zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.