Religie en Spiritualiteit Religie en Spiritualiteit

Religie en Spiritualiteit

koentje

koentje

13-10-2010 om 09:28

Dungans mogen niet?

Bij mijn zoon op school zit een jongetje die mag geen dngans van zijn ouders en dat schijnt met het geloof te maken te hebben...? De ouders zijn nogal kerkelijk; ik weet niet welk geloof precies. Wie weet wat de reden is?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
krin

krin

13-10-2010 om 09:50

Hierom

http://www.kerknieuws.nl/nieuws.asp?oId=18833
Het is te occult, riekt naar geesten-oproeperij en duivelaanbidding. Zoiets. In de lijn van het protest tegen magie als thema voor de Kinderboekenweek destijds, denk ik.

koentje

koentje

13-10-2010 om 10:44

Oké

krin, bedankt voor de link!

vlinder72

vlinder72

13-10-2010 om 13:44

Vriendinnetje

Mijn dochter heeft een evangelisch vriendinnetje. Zij mag zich niet verkleden, geen sprookjes horen, niets horen over heksen. Harry Potter is natuurlijk uit den boze. Maar zelfs het nummer van K3 Hokus Pokus, iedereen kan toveren is daar in de ban gedaan. Op school doet zij haar vingers in haar oren als er iets verteld wordt waarvan ze weet dat zij dat niet mag horen. Of ze loopt de klas uit.

Het zal wel. Als ze bij ons speelt ga ik geen boeken en dergelijk wegleggen. Verkleedspullen staan gewoon in de woonkamer. Ze zal daar alleen nooit mee gaan spelen. Het is verder trouwens een heel leuk meisje. Ze wordt alleen heel anders opgevoed.

En ik heb het niet nagevraagd maar ik weet bijna wel zeker dat de Dungans ook niet mogen.

tonny

tonny

13-10-2010 om 19:19

Je hebt evangelisch en evangelisch

Ben zelf ook 'evangelisch' opgevoed maar mijn moeder las sprookjes voor en ik ging verkleed als heks naar een schoolfeest.

Dungans en zo bestonden nog niet. Noch Harry Potter.

Ik vind wel dat veel van die verzamelbeestjes van tegenwoordig er zo aggressief en kwaaiig uitzien. Ze mogen van mij leukere, vrolijker dingetjes verzinnen om te laten verzamelen.

Massi Nissa

Massi Nissa

13-10-2010 om 21:35

Nou, tonny!

Wat ben ik dat roerend met je eens, al dat kwaadaardige speelgoed. Ik zie wel eens tekenfilmseries op tv (van de zomer in Marokko nog een soort manga met piraten) die ik *zelf* op mijn 37e nog zeer onprettig vind om naar te kijken (eigenlijk eng, gewoon, met veel ronduit slechte figuren, geweld en visuele onrust). Daarnaast zat ik pas naast een neefje van twaalf dat een game speelde waarin hij willekeurige passanten moest doodschieten voor extra punten (GTA San Andreas). Zelfs veel webbies van Super de Boer kijken een beetje rot uit hun ogen. Ik vind het voor mijn nog heel jonge dochter helemaal niet leuk, al die negatieve rommel. En probeer ze er maar eens helemaal buiten te houden.
Groetjes
Massi

koentje

koentje

14-10-2010 om 12:20

Hier nog een

ik vind ook die engege speelgoedjes helemaal niet leuk. Er moet toch iets grappigs te verzinnen zijn wat wel leuk is?
Zo vind ik de racertjes van vomar erg leuk. Dat zijn miniuitvoeringen van willekeurige producten vermaakt tot autootjes. Heel geinig!

Nyntje

Nyntje

18-10-2010 om 11:59

Ze kunnen er eng uitzien

dat is wat ik ervan weet. Ik vind het maar erg overdreven en onzinnig.
Heb je wel eens gekeken hoe de duivel eruit ziet? Nee, daar wordt je vrolijk van...

Marie-Louise

Marie-Louise

18-10-2010 om 14:08

Nyntje

Maareh, hoe weet jij dan hoe de duivel er uit ziet? Er zijn wel meer dingen die er eng uitzien, hoor. En wat heeft dat met Dungans te maken?
Groet

Kaaskopje

Kaaskopje

19-10-2010 om 01:33

Net als harry potter inderdaad

en later het Huis van Anubis. Die mochten niet in de Karwei in Broek op Langedijk. Veenendaal is met name in het nieuws geweest vanwege de Dungans. Je zou zeggen dat het gewend raakt dat mensen zo van slag raken door een stuk speelgoed, maar ik verbaas me elke keer weer over de hoeveelheid kwade krachten die aan speelgoed, of fantasyboeken wordt toegedicht.

ilsepilse

ilsepilse

19-10-2010 om 11:39

Mmm

dan is mijn zoon ook helemaal behekst haha want hij speelde in de reclame vd dungans...
ik vind al die ophef over harry potter,dungans ook overdreven...je had toch vroeger ook enge sprookjes ???
Ik had laatst ook een discussie met de moeder van een jongen van nu 17, hij mocht ook geen harry potter boeken lezen en films kijken etc... zij vond het ook allemaal duivels, maar ondertussen mochten zijn vriendinnetjes wel blijven slapen toen hij nog jong was...
Hij respecteert zijn moeder voor geen meter, dat vind ik erger dan boeken van harry potter lezen ...

Duivel

Ben het met Tonny eens over dat speelgoed. Ik geloof niet dat het van de duivel is.
En wie dat wel gelooft zou er minder aandacht aan moeten besteden. Te veel eer voor de duivel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.